IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Zelfmoord, da's wel het laatste wat ik zou doen. Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-09-2011 11:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

En verdert?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-09-2011 12:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Kut hele reactie getyped was het topic al vol

Maar inderdaad het probleem ligt bij het vaststellen van het probleem.

bij manische depresiviteit lijkt het me niet verstandig dat zomaar toe te staan. Maar bij dementie vind ik dat je ondanks de redelijk blije kinderlijke periode ook kan besluiten tot stekker eruit trekken.

Ik denk wel dat de procedure lang moet duren ik denk dat je al snel meer dan een jaar bezig bent. Je hebt altijd nog de kans om de hand aan jezelf te slaan, zolang de makro lachgas verkoopt en de bouwmarkten 100% argon blijft de dokter een beetje symbool politiek.
Daarnaast kun je nog een vakantie boeken naar een land met Pentobarbital wat voor verdoving en diereneuthanasie gebruikt word (Mexico staat er bekend om).


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-09-2011 12:11 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Tja, ik weet niet hoe de balans is. Misschien worden er ook wel veel mensen tegengehouden doordat het nog vrij ingrijpend is om zelfmoord te plegen, je moet toch over wat drempels heen. Is er geen vergelijkend warenonderzoek mogelijk naar hoe het in de praktijk uitpakt als de stap tot zelfmoord minder drastisch wordt?
Afijn, ik vind het een heel moeilijk onderwerp. Ook omdat het heel erg dichtbij komt, in mijn naaste omgeving heel veel ermee te maken gehad.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-09-2011 12:23 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nouja veel mensen met zelfmoord gedachten willen er gewoon vrij over nadenken of hun omgeving onder druk zetten. Mensen zijn al snel geneigd dan te zeggen dat "het leven nog veel te bieden heeft" en gaan er vaak tegenin. Op het moment dat je het eerlijk bespreekt krijgen die mensen niet de mogelijkheid om echt te manipuleren, daarnaast hebben ze echt de kans om vrij te denken. Bij veel mensen is het die druk van andere mensen die irritant wordt en soms de keuze tot zelfmoord vastzet, juist omdat ze zo gedwongen worden te leven en het niet uit zichzelf kan komen.

Ik denk dat je er door openlijker over te praten veel impulsieve en manipulatieve zelfmoorden voorkomt. En gelijk meer ruimte maakt voor mensen die weloverwogen de keuze willen maken.
Natuurlijk heb je mensen die later misschien beter uitpakten, maar dat weet je toch niet, het omgekeerde gebeurt ook vaak genoeg.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 07-09-2011 12:35 by LLphotograph Wijzig reactieProfiel van LLphotographQuote dit berichthttp://www.LLvizion.com

Jullie hebben hier wel een aantal goede punten. Ook mensen die zelfmoord plegen doen dat over het algemeen natuurlijk zonder overleg, euthanasie is dan erg lastig aangezien je het niet alleen kan doen... Misschien dat er in de toekomst voorzorgsmaatregelen getroffen kunnen worden voor mensen met zware depressies, zoals zo'n goedje waarvan je eeuwig gaat slapen verkrijgbaar kan maken bij een psychiater of zo... Maar goed, het is in werkelijkheid natuurlijk gecompliceerder dan het lijkt. Anyway ik geniet nog wel even door van het leven!


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 23-08-2012 1:16 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 23-08-2012 9:27 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Ik weet wel dat mijn opa het heeft geregeld dat, mocht hem ooit iets gebeuren waardoor hij gereduceerd wordt tot kasplantje, iemand hem helpt met de stekker, om het zo maar even te zeggen. En dat kan ik best begrijpen.

Ik denk dat het ergens ook makkelijker wordt op het moment dat je dit weet. Ik weet dit al bijna 10 jaar van mijn opa, en ik weet dat hij nooit opgesloten zal zitten in zijn eigen lichaam, dat brengt ergens ook rust... En niet de druk op de familie om die beslissing te moeten maken. Hij heeft deze beslissing al gemaakt, en voorzieningen getroffen. Tuurlijk, we hopen dat het niet hoeft, maar ik vind wel dat dit moet kunnen...


Black seeds of bunny!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-08-2012 9:32 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Mee eens. Iemand in leven houden voor het 'plezier' van de nabestaanden heb ik nooit veel heil in gezien.
Zeker niet als de persoon in kwestie zelf al aangegeven heeft dat het in een bepaalde situatie niet meer zonodig hoeft.


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-08-2012 9:58 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Verscheidene stervende mensen gezien die al een beslissing hadden genomen, die de grens van blijven leven toch steeds meer op gingen rekken. De drang om te blijven leven is blijkbaar toch groot.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 23-08-2012 10:00 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Ook mensen die jaren en jaren in coma liggen... soms hoor je wel eens dat ze er toch nog uitkomen, na meer dan 10 jaar ofzo, maar daar doe je die mensen toch geen plezier mee? Van mij mag na een maandje of 2 uiterlijk wel de stekker er uit hoor; als je dan nog niet wakker bent geworden zal het wss ook niet meer gebeuren...


Black seeds of bunny!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-08-2012 10:15 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik weet het niet. Er schijnen ook mensen uit coma te komen die verdacht veel uit hun comaperiode toch hebben meegekregen. De medische standaards zijn ook heel hoog hier, dat zorgt voor dilemma's. Laten we eerlijk zijn, in de derde wereld zouden de meeste comapatiënten sowieso niet overleven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 23-08-2012 10:25 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

True... Maar zelfs als je 'verdacht veel meekrijgt', wat mag dat dan precies inhouden? Je weet nog steeds niet hoe met nieuwe technologie om te gaan enz enz... Je zult toch vaak een buitenstaander blijven denk ik...


Black seeds of bunny!


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 23-08-2012 12:47 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Je voelt je misschien een beetje als een tijdsreiziger in de toekomst, ook leuk natuurlijk.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-08-2012 13:06 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 augustus 2012 9:58 schreef bastianus het volgende:
Verscheidene stervende mensen gezien die al een beslissing hadden genomen, die de grens van blijven leven toch steeds meer op gingen rekken. De drang om te blijven leven is blijkbaar toch groot.


Ach als ik ergens op een feestje ben blijf ik vaak ook langer als ik aanvankelijk zou plannen.

Ik kan het ook wel begrijpen, dood is wel definitief dus een beetje langer is al snel okee. En als je weet dat je zelf een goede kans hebt om zelf e stekker eruit te laten trekken geeft dat rust en de pijn dragelijker want je kan zelf kiezen wanneer dat mag stoppen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


LLn
Usericon van LLn
Posted 23-08-2012 13:08 by LLn Wijzig reactieProfiel van LLnQuote dit berichthttp://www.wix.com/llvizion/llvizion

Toch vind ik het niet echt 'zelfmoord' als iemand in coma ligt en de stekker eruit gehaald wordt, ook niet als je het zelf op papier zet en je een kasplantje wordt om dan ervoor te zorgen dat er euthanasie wordt gepleegd. Dit is namelijk meer een casus, ik vind euthanasie eerder een hulpmiddel/geneesmiddel dan moordplegerij, een hond of kat die ingeslapen wordt noemen we toch ook geen moord/zelfmoord?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-08-2012 13:09 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 augustus 2012 10:15 schreef bastianus het volgende:
Ik weet het niet. Er schijnen ook mensen uit coma te komen die verdacht veel uit hun comaperiode toch hebben meegekregen. De medische standaards zijn ook heel hoog hier, dat zorgt voor dilemma's. Laten we eerlijk zijn, in de derde wereld zouden de meeste comapatiënten sowieso niet overleven.


MAar die geven wel aan dat het niet zo'n fijne tijd was om locked in te zitten. En er zijn volgens mij ook meer locked in patienten die dat de rest van hun leven zullen blijven dan die waken.

Onlangs is het verzoek tot stekker uittrekken van een Engelse locked in patient afgewezen. Bijzonder trieste zaak. Je wordt actief in leven gehouden omdat je dat zelf niet kan, maar je kan daartegen ook geen hulp inroepen.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 23-08-2012 13:09]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-08-2012 13:12 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 augustus 2012 13:08 schreef LLn het volgende:
Toch vind ik het niet echt 'zelfmoord' als iemand in coma ligt en de stekker eruit gehaald wordt, ook niet als je het zelf op papier zet en je een kasplantje wordt om dan ervoor te zorgen dat er euthanasie wordt gepleegd. Dit is namelijk meer een casus, ik vind euthanasie eerder een hulpmiddel/geneesmiddel dan moordplegerij, een hond of kat die ingeslapen wordt noemen we toch ook geen moord/zelfmoord?


JE hebt natuurlijk ook nog het verschil tussen actief en passiefe euthanasie. Waarbij de ene een middel is dat bepaalde lichaamsfuncties uitzet(meeste middelen stoppen ademhaling en of het hart.

De passieve euthanasie is gewoon het stoppen van de behandeling waarop iemand dood gaat. En ook dat kan in verschillende gradaties. In het buitenland met zonder euthanasie regelingen worden bepaalde levensreddende operaties toch ook al niet uitgevoerd. Maar in NL stoppen ze dikwijls de voeding om iemand te laten gaan ik geloof dat dat in het buitenland toch minder vaak is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


LLn
Usericon van LLn
Posted 23-08-2012 13:16 by LLn Wijzig reactieProfiel van LLnQuote dit berichthttp://www.wix.com/llvizion/llvizion

quote:
Op 23 augustus 2012 13:09 schreef ElitE het volgende:
MAar die geven wel aan dat het niet zo'n fijne tijd was om locked in te zitten. En er zijn volgens mij ook meer locked in patienten die dat de rest van hun leven zullen blijven dan die waken.

Onlangs is het verzoek tot stekker uittrekken van een Engelse locked in patient afgewezen. Bijzonder trieste zaak. Je wordt actief in leven gehouden omdat je dat zelf niet kan, maar je kan daartegen ook geen hulp inroepen.


Mijn collega zn moeder heeft het locked in syndroom, als je hoort hoe dat is is het echt verschrikkelijk, ook voor de familie en de directe kring mensen eromheen. Zelf kan ze niet praten dus ook niet zeggen of ze uberhaupt leven wil. Alles draait wel om zo'n persoon omdat die 24/7 zorg nodig heeft, toch verschrikkelijk als ze dan een euthanasie afwijzen als het ook de familie uit elkaar drijft, ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand die het locked in syndroom heeft ook maar een greintje geluk ervaart...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-01-2013 17:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 januari 2013 17:29 schreef Helvete het volgende:
Ze schetsen wel een ontzettend clichébeeld van suïcide zeg, waarschijnlijk alleen maar om de door hen gebruikte term zelfeuthanasie acceptabeler/beter te laten klinken. Alsof ze bang zijn dat mensen zonder terminale ziekte hun boek gebruiken.


mja dat is ook wel het probleem waar je tegenaan loopt als je geen zelfmoordgids wilt zijn.

K had wel een stukje gezien van een bijbehorende docu/instructie speelstuk waarin iemand zijn keuzes maakt en vervolgens de helium methode toepast. dat zag er wel okee uit, maarja het blijft moeilijk in zo'n taboesfeer.

Zo'n boek wordt gelezen door zelfmoordenaars en hier en daar een geinteresseerd iemand. Maar volgens mij voornamelijk iedereen die erg actief deelneemt aan de discussie zoals veel geestelijken etc.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 02-01-2013 17:45]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 02-01-2013 17:51 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

"Zelfmoord, da's wel het laatste wat ik zou doen"

Klopt, het is redelijk definitief mits je het goed doet.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 02-01-2013 17:53 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2013 17:51 schreef Mortis Rex het volgende:
"Zelfmoord, da's wel het laatste wat ik zou doen"

Klopt, het is redelijk definitief mits je het goed doet.
Goed dat je de grap even uitlegt!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-01-2013 18:00 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2013 17:42 schreef ElitE het volgende:
mja dat is ook wel het probleem waar je tegenaan loopt als je geen zelfmoordgids wilt zijn.

K had wel een stukje gezien van een bijbehorende docu/instructie speelstuk waarin iemand zijn keuzes maakt en vervolgens de helium methode toepast. dat zag er wel okee uit, maarja het blijft moeilijk in zo'n taboesfeer.

Zo'n boek wordt gelezen door zelfmoordenaars en hier en daar een geinteresseerd iemand. Maar volgens mij voornamelijk iedereen die erg actief deelneemt aan de discussie zoals veel geestelijken etc.
Ik vind wel, dat zelfmoordenaars anoniem moeten werken en niet hun pogingen op fora moeten typen. Ik schrik me goddomme de tyfus. En als het aandachtshoereren is prima, maar doe dat dan a.u.b. bij je begeleiding ofzo.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 02-01-2013 18:01 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

quote:
Op 23 augustus 2012 13:16 schreef LLn het volgende:
Mijn collega zn moeder heeft het locked in syndroom, als je hoort hoe dat is is het echt verschrikkelijk, ook voor de familie en de directe kring mensen eromheen. Zelf kan ze niet praten dus ook niet zeggen of ze uberhaupt leven wil. Alles draait wel om zo'n persoon omdat die 24/7 zorg nodig heeft, toch verschrikkelijk als ze dan een euthanasie afwijzen als het ook de familie uit elkaar drijft, ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand die het locked in syndroom heeft ook maar een greintje geluk ervaart...


...dat denk ik ook niet i.d.d. lijkt me het meest fucked up iets wat er is...


I am mine own redeemer...!


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 02-01-2013 18:02 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 2 januari 2013 17:53 schreef Helvete het volgende:
Goed dat je de grap even uitlegt!


Dan snap jij het ook tenminste.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 02-01-2013 18:05 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2013 17:42 schreef ElitE het volgende:
mja dat is ook wel het probleem waar je tegenaan loopt als je geen zelfmoordgids wilt zijn.
Dus om dat probleem tegen te gaan, doen de schrijvers maar alsof ze dom zijn en verkondigen ze leugens over andere vormen van suïcide. Niet zo netjes.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 02-01-2013 18:20 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2013 18:02 schreef Mortis Rex het volgende:
Dan snap jij het ook tenminste.


Speelt je (mentale) aandoening weer op ouwe rukeend?


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen