IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hiphop 3 Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-10-2016 16:34 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Nee jij niet nee. Genuanceerd antwoord zeg. Het ontgaat je blijkbaar verder dat ik duidelijk aangeef dat niet iedereen er uiteraard door beïnvloed wordt? Maar goed, jij vindt dat de negaitiviteit in hip hop geen negativitsle invloed heeft op sommigr luisteraars, Is dat wat je wilt zeggen?


When your people matter, menstrual health matters


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 09-10-2016 16:46 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 9 oktober 2016 16:34 schreef Fusion het volgende:
Nee jij niet nee. Genuanceerd antwoord zeg. Het ontgaat je blijkbaar verder dat ik duidelijk aangeef dat niet iedereen er uiteraard door beïnvloed wordt? Maar goed, jij vindt dat de negaitiviteit in hip hop geen negativitsle invloed heeft op sommigr luisteraars, Is dat wat je wilt zeggen?


Het zal ongetwijfeld invloed hebben, net als black metal, grunge, RAC of crust punk. Zeker bij tieners welke met zichzelf en hun identiteit of sociale positie in de knoop zitten. Daar kan je weinig aan doen, behalve gewaarwording kweken (voor zover iets geen negatief effect heeft, zie campagnes over eetstoornissen bijvoorbeeld) of restricties invoeren als overheid of scene zijnde.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-10-2016 17:26 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Dank je. Ook zou 't mooi zijn als desbetreffende artiesten zelf hun eigen invloed eens zouden doorkrijgen. En er wellicht wat positiefs mee doen.


When your people matter, menstrual health matters


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 10-10-2016 14:23 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Ik vraag het me sterk af of desbetreffende artiesten bewust met die invloed spelen. Het 'gevaar' van hiphop is denk ik dat de teksten meer in realiteit geworteld lijken te zijn.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-10-2016 14:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Nee, ik denk juist niet dat ze met die invloed spelen. En ja, het is zeker gebaseerd op realiteit voor sommigen. Maar echt niet iedere 'G' is ook daadwerkelijk drug dealer, hit man of whatever geweest, maar sommigen wel. En er zijn natuurlijk helaas buurten in de VS waar het leven echt zo erg is vanwege bendegeweld etc. En ja er zijn ook rappers die niet 'een beetje gelieerd zijn' aan gangs, maar echt daadwerkelijk actief member etc.

Maar waar ik me zorgen om maak is de verheerlijking van meterialisme, gang violence, seksisme etc etc. Dat maakt het voor sommigen denk ik "oke". Ik weet nog wel dat toen ik vroeger naar veel concerten ging, meeste metal, maar ook veel jazz, klassiek etc, alleen bij hip hop werd je gefouilleerd, en was er best wel eens wat mot. Er hangt gewoon een hele gewelddadige sfeer om sommige artiesten en sub-genres heen, en de fans vinden het geweldig. Ik ken nauwelijks een ander genre waarbij reviews zo vaak over 'beefs' gaan, en wie wie nu weer heeft bedreigd na een 'dis' in een rap etc. En volgens mij beinvloed dit sommige fans. Ik denk ook dat gangsta hip hop als meest geluisterde muzieksoort bij de gemiddelde 'straat crimineel' voortkomt.. Geen causaal verband, maar toch...


When your people matter, menstrual health matters


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 10-10-2016 14:53 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 10 oktober 2016 14:23 schreef Dirge for november het volgende:
Ik vraag het me sterk af of desbetreffende artiesten bewust met die invloed spelen. Het 'gevaar' van hiphop is denk ik dat de teksten meer in realiteit geworteld lijken te zijn.

Niet per definitie, maar vanuit winstoogmerk is het een prima opzet natuurlijk. Genoeg "Hot Topic"-muziek, om het zo even generaliserend en al dan niet denigrerend te noemen, speelt heel specifiek in op dergelijke tiener identiteitspolitiek wetende dat het actief publiek en winst aantrekt. Soortgelijke voorbeelden zal je met hip-hop ook wel hebben lijkt mij.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-10-2016 14:54 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 10 oktober 2016 14:53 schreef Mythics het volgende:
Niet per definitie, maar vanuit winstoogmerk is het een prima opzet natuurlijk. Genoeg "Hot Topic"-muziek, om het zo even generaliserend en al dan niet denigrerend te noemen, speelt heel specifiek in op dergelijke tiener identiteitspolitiek wetende dat het actief publiek en winst aantrekt. Soortgelijke voorbeelden zal je met hip-hop ook wel hebben lijkt mij.
Goeie! Ja, misschien dat men toch wel bewust er mee speelt


When your people matter, menstrual health matters


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 10-10-2016 14:59 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 10 oktober 2016 14:53 schreef Fusion het volgende:
Maar waar ik me zorgen om maak is de verheerlijking van meterialisme, gang violence, seksisme etc etc. Dat maakt het voor sommigen denk ik "oke". Ik weet nog wel dat toen ik vroeger naar veel concerten ging, meeste metal, maar ook veel jazz, klassiek etc, alleen bij hip hop werd je gefouilleerd, en was er best wel eens wat mot. Er hangt gewoon een hele gewelddadige sfeer om sommige artiesten en sub-genres heen, en de fans vinden het geweldig. Ik ken nauwelijks een ander genre waarbij reviews zo vaak over 'beefs' gaan, en wie wie nu weer heeft bedreigd na een 'dis' in een rap etc. En volgens mij beinvloed dit sommige fans. Ik denk ook dat gangsta hip hop als meest geluisterde muzieksoort bij de gemiddelde 'straat crimineel' voortkomt.. Geen causaal verband, maar toch...


Dat laatste is natuurlijk niet heel raar, gezien delen van dergelijke muziek zichzelf symboliseren met de sociale status en al dan niet criminele activiteiten van de gemiddelde straatcrimineel (of beter gezegd, hoe deze zichzelf ziet). Idem dat My Chemical Romance of een nsbm band als Absurd dat doet. Muziek ontstaat toch vanuit en door sociale interactie en subculturen welke op zichzelf weer verband houden met bepaalde maatschappelijke interacties, waarden en normen, sommigen welke inderdaad tegendraads zijn aan hetgeen binnen algemene lijn en publiek als normaal beschouwd wordt.

Over een gewelddadige sfeer kan ik zelf moeilijk beoordelen, ik luister geen hip-hop noch dat ik bij dergelijke concerten aanwezig ben, maar bij een gemiddeld extreem links of rechts concert zal ook gefouilleerd worden lijkt mij. Het is denk ik zeker niet exclusief aan rap, hoewel mogelijk sterker vertegenwoordigd.





I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 11-10-2016 18:32 by Nimbus Profiel van Nimbus



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-10-2016 18:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-10-2016 19:01 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 11 oktober 2016 18:32 schreef Nimbus het volgende:



Vét!



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-10-2016 19:08 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

De sfeer op die plaat is briljant! Hoe dat titelnummer erin komt... Of die breakdown in Duel of the Iron Mic, hoe Inspectah Deck dat moment helemaal aan flarden rapt. Beste Wu-soloplaat, samen met Supreme Clientele.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 27-10-2016 10:37 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Ik draaide gisteren Liquid Swords en Supreme Clientele achter elkaar. Beiden erg fijn. Nooit gedacht dat ik zo aan de hiphop zou gaan. Canibus vind ik nog steeds lastig in verband met zijn stem en hoe die in de mix staat. Slecht is het in ieder geval zeker niet. Mobb Deep draai ik grijs. Cannibal Ox ook nog steeds. Voor nu wel weer even genoeg plaatjes om in te duiken dus.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-10-2016 16:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-10-2016 16:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 27 oktober 2016 10:37 schreef Dirge for november het volgende:
Ik draaide gisteren Liquid Swords en Supreme Clientele achter elkaar. Beiden erg fijn. Nooit gedacht dat ik zo aan de hiphop zou gaan. Canibus vind ik nog steeds lastig in verband met zijn stem en hoe die in de mix staat. Slecht is het in ieder geval zeker niet. Mobb Deep draai ik grijs. Cannibal Ox ook nog steeds. Voor nu wel weer even genoeg plaatjes om in te duiken dus.
I'm deep down in the back streets, in the heart of Medina, about to set off something more deep than a misdemeanour


When your people matter, menstrual health matters


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-10-2016 17:56 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Medina.... It goes somethin' like this...






BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-11-2016 22:23 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Let maar op, deze man (als het een man is) gaat binnenkort boomen. Heb hem een paar jaar geleden ontdekt (hoe hipster) via een forum waar een aantal hevige fans rondlopen. Kon er lange tijd niets mee, maar dingen even links laten liggen enzo... Het lijkt bijzonder goed te passen in veel trends van de laatste tijd.

Binnenkort gaat hij mee op een Noord-Amerikaanse tour in het voorprogramma van Run the Jewels, dus hij zal wel snel opgepikt worden. Terecht.

Deze knaller is ongelooflijk:


Of zij die liever volledige mixtapes hebben, van oud naar nieuw:




I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 10-11-2016 23:07 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Dit is echt een fantastische experimentele hip-hopplaat:




iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 12-11-2016 20:06 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 10 november 2016 23:07 schreef HierIsMike het volgende:
Dit is echt een fantastische experimentele hip-hopplaat:




Ik vond die vorige plaat van ze wel gaaf. Ik ga deze zeker even uitproberen.

Nieuwe plaat van Czarface is inmiddels ook weer uit. Net als de vorige is hij echt VET. Geen trends, geen bullshit. Harde beats, harde bars. Klaar.



Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-11-2016 22:25 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Die ga ik ook wel even checken! Ook al hebben die twee vorige platen me niet helemaal overtuigd, heb ik wel zin in een nieuwe.

Oh ja, jongens. A TRIBE CALLED QUEST. Moet nodig gecheckt worden. Die nieuwe is uit. En hij is heerlijk.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 12-11-2016 23:00 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Ik voelde die A Tribe Called Quest niet echt. Voelt als een sound die 20 jaar geleden beter werkte.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-11-2016 23:11 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Dat is net het mooie eraan. Het lijkt alsof ze niet weten dat er de afgelopen twintig jaar nog nieuwe hiphop gemaakt is. Heerlijk.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-12-2016 9:46 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Godver, Willem... Zit ik nu toch even te genieten van The Cold Vein. Wauw, wat een plaat! Dat desolate klinkt met momenten ineens wat "warmer". En die mc's spuwen alles ook wel behoorlijk aan flarden. Bedankt om dit onder de aandacht te brengen!


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-12-2016 11:19 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Wait... whut? Ik dacht dat je het niets vond haha. Anyway. Much obliged.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-12-2016 12:29 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Ik vond er helemaal niets aan, inderdaad. Maar ineens valt dat kwartje. Godver.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen