IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Roadburn 2014 Vorige pagina
miikja
Usericon van miikja
Posted 15-04-2014 17:11 by miikja Wijzig reactieProfiel van miikjaQuote dit berichthttp://akelei.org

Heeft iemand Tyranny gezien? Zo ja, hoe was dat?

ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 15-04-2014 17:33 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Pascal zei dat het lekker was.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-04-2014 18:15 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 15 april 2014 17:11 schreef miikja het volgende:

Ja, saai.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 15-04-2014 18:34 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 15 april 2014 17:11 schreef miikja het volgende:

Stond op het verkeerde tijdstip geprogrammeerd. Oftewel ze hadden pas 's avonds laat moeten spelen. Nu kon ik er weinig mee terwijl wat ze deden objectief gezien megavet was. Als je van funeral doom houdt (wat jij doet) en niet zo moeilijk doet over tijdstip waarop ze spelen (zoals ik dus) had je je geweldig vermaakt.
Vond het jammer dat het bij mij door het licht niet klikte want ik vind het een geweldige band en had er erg naar uitgekeken. Nu ben ik na een half uur weggegaan.

Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 15-04-2014 18:35 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 15 april 2014 18:15 schreef M. het volgende:
Ja, saai.

Dit soort funeral doom is totaal jouw ding niet, wat doe je er dan ook, man?

Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 15-04-2014 19:19 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

het was weer gaaf al moet ik wel zeggen dat de zwakste roadburn was waar ik tot nu toe naar toe ben gegaan. (elke editie sinds 2010)

1ste dag:
Brutus - leuke opener niet heel bijzonder
Beastmilk - best goed
Napalm Death - Straffend goed, niet meer zo straffend concert meegemaakt sinds godflesh streetcleaner speelde.
Goatess - best erg goed
Crowbar - gewoon weer goed, ben na 35 min weggegaan voor Anciients
Anciients - goede momenten afgewisseld met momenten dat mijn aandacht gewoon weg viel. Zelfde als dus op hun album.
Bong - keek even kreeg toen honger
Graves at Sea - giftig goed.

2de dag
Magma - ronduit indrukwekkend
Comus - Goed
Anglagard - viel niet goed, vond hun 1ste 2 albums wel leuk maar misschien ???
Goblin - de niet soundtrack nummers waren te flashy, de soundtrack nummers waren natuurlijk erg leuk.
Obliteration - gingen hard!
Terra Tenebrosa - matig geluid verder was oke
The old Wind - repetief en niet bijzonder maar op dat moment wel vermakelijk

3de dag
Noothgrush - erg goed
Circle - erg goed
Obelysskh - zeker een verassing, albums zijn goed maar live best erg sludgier en ook zeker goed
Carlton Melton - erg goed
Loop - dansbaar goed!
Harsh Toke - leuk
After party - rockin out on classic metal oi!

4de dag
Aqua Nebula Oscillator - leuk voor de 1ste paar nummers en dan besef je dat ze niet zo heel bijzonder zijn.
Bolzer - erg goed
The papermoon sessions - erg goed
Triptykon - beanie metal 666!
Morne - goed

Dit jaar draaide uiteindelijk vooral om de laatste 2 dagen. Kijk er naar uit wat volgend jaar brengt.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-04-2014 19:45 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 15 april 2014 19:19 schreef tomcat ha het volgende:
het was weer gaaf al moet ik wel zeggen dat de zwakste roadburn was waar ik tot nu toe naar toe ben gegaan. (elke editie sinds 2010)

Dat deel ik wel, ben er sinds 2008 bij. Toch was dag 3 wel een knaller voor mij met o.a. Indian, Yob en Inter Arma. Dag 3 heeft mij ook doen besluiten volgend jaar toch maar weer gewoon te gaan, het blijft te leuk vooralsnog.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 15-04-2014 19:58 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ik vond het voor de zevende keer op rij de beste Roadburn ooit. Leukste publiek in jaren, eindelijk weer eens gelegenheid om gewoon rond te lopen en te kijken wat overal aan de gang is, veel verrassingen...En fucking briljante optredens.

De dip is hard.

You have time. You are doing fine.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 15-04-2014 22:18 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2014 19:19 schreef tomcat ha het volgende:
keek even kreeg toen honger

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 15-04-2014 23:51 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2014 19:58 schreef intothevoid het volgende:
Ik vond het voor de zevende keer op rij de beste Roadburn ooit. Leukste publiek in jaren, eindelijk weer eens gelegenheid om gewoon rond te lopen en te kijken wat overal aan de gang is, veel verrassingen...En fucking briljante optredens.

dat dus idd

CTTS
Usericon van CTTS
Posted 16-04-2014 10:14 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 15 april 2014 19:58 schreef intothevoid het volgende:
De dip is hard.

Zoals elk jaar, niet te doen.

Leuk jaar. Donderdag vooraf de beste dag ingeschat maar dat was toch zaterdag denk.

Donderdag:
- Beastmilk (leuk, maar niet heel spannend)
- Napalm Death (heel klein stukje maar van gezien maar al vaker gezien, eten en wilde op tijd bij Nothing zijn)
- Nothing (tof!)
- Ortega (veuls te druk, gelukkig pas nog gezien en binnenkort ook nog een aantal keer)
- Corrections House (op plaat vind ik het heel tof, live had ik wel wat bedenkingen)

Vervolgens van zaal naar zaal gevlogen voor The Great Old Ones, Crowbar en True Widow. Die overlap was wel een beetje jammer.

Vrijdag:
- Tyranny (wat Marcel hierboven al zegt, tijdstip werkte niet mee)
- Magma (even geprobeerd, niet aan mij besteed)
- The Body (veels te hoge verwachtingen waarschijnlijk, kwam op mij niet helemaal lekker over)

Daarna weggegaan om Mantar in een kraakpand in Leiden te zien, dat was een goede beslissing ondanks dat we daardoor Obliteration moesten missen.

Zaterdag:
- Noothgrush (dikke prima)
- Windhand (wat was het druk! best oke verder)
- Tribulation (geluid had beter gekund toch vond ik het vooraan best meevallen allemaal, erg erg vet in ieder geval)
- Old Man Gloom (tof, stuk beter dan verwacht)
- Indian (kolere!)
- Inter Arma (helaas was the Green Room te vol, dus redelijk snel weer weggegaan)
- 16 (daar kon ik niks mee)
- A Storm Of Light (zoals de heer Retardo terecht opmerkte, dat was net oude Ministry. Verbazingwekkend leuk. Al begonnen drie dagen festival en vooral de Leffe Bruin zijn tol wel te eisen)

Vond de merchandise buiten trouwens ook een flinke verbetering.

verlepte theedoek
dikke doei
Usericon van verlepte theedoek
Posted 16-04-2014 10:14 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers

Uitsteekbaar vermaakt wederom.
gezien:

Sourvein-leuk.
40 Watt Sun-gaaf, verwachte alleen geen accoustische set (kwam niet echt over in daglicht in het Patronaat).
Beastmilk-verrassend gaaf.
Napalm Death-saai (slow set kwam niet over).
Nothing-leuk.
Goatess- zanger was niet goed bij stem, maar mocht de pret niet drukken.
Crowbar-in your face.
Tyranny-meesterlijk (ook in daglicht heerschend).
Procession-supervet.
Candlemaas-übervet (leuke toevoeging dat Nemtheanga een nummer meezong).
Terra Tenebrosa-vetjes (iets minder geluid).
Opeth-saaie meuk.
Noothgrush-heerlijk (jammer dat ze op het grote podium speelden, kwam niet over).
Windhand-Electric Wizard kloon, maar erg gaaf.
Tribulation-super, maar slecht geluid.
Age of Taurus-supergaaf.
Horisont-heerlijk.
-(16)-erg lekker.
A Storm of Light- 1 woord, GEWELDIG en hard.
Selim Lemouchi's Enemies- niet onaardig.
Bölzer-hard en ruig zoals het hoorde (en dat met maar 2 man).
Avatarium-leuk, maar doe mij Krux maar.
YOB-zoals het zijn moest, vet en gaaf.
Tryptikon-geen woorden voor, wat vet en heerschend.
Morne-heerlijke afsluiter en erg vet.

Volgend jaar gewoon weer heen dus.

www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit

intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 16-04-2014 11:09 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ook maar een lijstje dan...

Locrian - Begin slecht geluid, trok na een tijdje bij en ging er toen goed op. Lekker begin.
40 Watt Sun - Tranen. Man, wat mooi. Veel beter dan op de mainstage destijds.
Beastmilk - Moest na 40WS even omschakelen, maar flink staan dansen uiteindelijk. GAAF.
The Cult of Dom Keller - Benauwd en warm in de batcave, voegde wel wat toe aan de scheurende psych. Beetje richtingloos, wel erg cool.
Corrections House - Hard zeg, pff. Spoken word van Mike IX kwam live nog redelijk uit de verf ook, onverwacht goed.
Crowbar - Verpletterend. Ieder nummer logger dan het vorige, massieve show.
BONG - meest minimalistische show die ik van hen zag, mainstage misschien wel iets te groot. Al was het wel erg prettig, zo spaced out vanaf de trap.

Magma - Indrukwekkend, maar na twintig minuten gaan wandelen omdat het meer van hetzelfde leek te gaan worden.
Lenny Kaye & Harsh Toke - Bazenshow.
Nicklas Barker & Reine Fiske - What the fuck, geen gitaren, alleen twee mellotrons. Klonk als Stars of the Lid. Heel lijp.
Corrections House - Tegenvaller na de show van donderdag. Kwartier spoken word was wel erg veel. Niet afgekeken.
Procession - Mwa, niet memorabel.
Tettrioarige Kriget - Iets te hoog Blofgehalte. Wel vermakelijk.
Sula Bassana - WAAAAA, vet!
Terra Tenebrosa - Veel vertraging, vervolgens een vervelende zoem in het geluid. Wel een harde show, was ik aan toe.
Opeth - Toegegeven: was tof. Veel oud werk, goed vermaakt.

11Paranoias - Hard. Spacend. Heel. Erg. Vet.
Circle - Eén van de winnaars van het weekend. Onstage verkleedpartij, glitterspandex, fout Adidas trainingspak en foutere zonnebril, totaal gekkenhuis.
YOB - Abnormaal hard. Ik ben huiverig voor extreme geluidsniveaus sinds een klaplong bij Sunn O))), en maakte me hier soms enige zorgen want dit kwam in de buurt. Verwoestende show.
Carlton Melton - Vet. Drummer/gitarist raakte binnen vijf minuten drie drumstokjes kwijt. :')
LOOP - Perfect. Godenband.
A Storm Of Light - Geniaal. Nonstop gas op de plank, erg indrukwekkend en de verrassing van de dag.

Aqua Nebula Oscillator - Goed begin. Ruige psychedelica, erg trippy.
Selim Lemouchi's Enemies - Eén lied gezien, klonk als Maggot Brain. Tien man op het podium geloof ik, jammer dat ik niet meer gezien heb.
Joe Buck Yourself! - FUCKING VET. Godver, medaille voor deze man. Kon halverwege de set niet meer boos kijken omdat hij zo blij was voor een enthousiast publiek te spelen. Hopelijk volgend jaar weer.
Papermoon Sessions - Heel goede jam, horen we hopelijk meer van.
Carlton Melton meets Dr. Space - gruwelijke show, Roadburn heeft meer Dr. Space nodig. Duidelijk betere show dan de losse CM show.
Triptykon - UGH. Vet. Echt heel goed, goede balans oud/nieuw werk. Flink gefeest.
Lumerians - Goede afsluiter. Stonden ze laatst nog in spijkerbroek in dB's, nu gave outfits en veel heavier geluid. Top.

Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 16-04-2014 13:51 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Jammer dat ik er dit jaar niet bij was. Mooi om via deze lijstjes toch enkele bands te gaan opzoeken en zo beter te leren kennen.

Zaterdag wel 40 Watt Sun in Gent gezien met blijkbaar ook hier een akoestische set.
Kan me best inbeelden dat het erg bizar moet zijn om hiervan naar Beastmilk over te schakelen :p

intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 16-04-2014 19:27 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Die Costin Chioreanu expositie was ook supertof, trouwens. Vorig jaar die van John Baizley was ook puik!

Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 16-04-2014 19:44 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Helemaal gemist, volgende keer toch ook nog maar eens wat aan koeltoer doen dus.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 09-05-2014 22:16 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 12-05-2014 15:51 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Een mini-documentaire over Walter en Roadburn: Mr. Roadburn

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 12-05-2014 15:56]

tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 13-05-2014 0:09 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

ben zowaar meerder keren gefilmt blijkbaar

Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com