IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Er is een nieuw nieuwstopic! (Nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-12-2014 15:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

wat gaan ze dan afluisteren? De dikte van de lagen sneeuw in de verschillende regio's?


signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 15-12-2014 10:25 by PandroidJack Profiel van PandroidJack



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 17-12-2014 10:33 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

En zo wordt België meer en meer daadwerkelijk een bananenrepubliek...

Compleet achterlijk dit! In welke anus zit de tong van de autolobby vast?

(van de VRT-site)

De Lijn (Vlaamse bus- en trammaatschappij) schrapt bussen voor 10 uur en na 19 uur op zondag

Vervoersmaatschappij De Lijn wil vanaf volgend jaar alle zondagsbussen voor 10 uur 's morgens en na 19 uur 's avonds afschaffen. Het schrappen van die bussen is een gevolg van de besparingen die De Lijn doorvoert. Reizigersorganisatie TreinTramBus is niet te spreken over de plannen van De Lijn. "Hiermee raakt men aan een basisrecht voor Vlamingen", is te horen.
De Lijn moet volgend jaar 34 miljoen besparen. Daarvoor nemen ze verschillende maatregelen. Zo verhogen ze de prijs van een ticket en is er geen gratis openbaar vervoer meer voor 65-plussers.

De maatregelen die De Lijn wil treffen in de dienstregeling, hebben dus ook met de besparingen te maken. Dat staat in Het Nieuwsblad. Volgens De Lijn zelf gaat het enkel om "onderbezette lijnen", bussen die rijden in niet-stedelijke gebieden. Zo'n dertig procent van de reizigers die op zondag een bus nemen, doet dat voor 10 uur 's morgens of na 19 uur 's avonds. Toch benadrukken ze dat er geen pendelaars of studenten getroffen worden.

TreinTrambus betreurt de plannen van De Lijn. "Er zijn wel degelijk veel studenten die op zondagavond van landelijke gebieden naar de centrumsteden pendelen. Ook een culturele uitstap naar een andere stad of dorp zit er voor velen niet meer in. Dat is een streep door de rekening van de cultuursector", zegt Jan Vanseveren van TreinTramBus.

Bovendien schendt De Lijn hiermee het decreet personenvervoer, aldus TreinTramBus in "De ochtend". Dat decreet zegt dat elke Vlaming in het weekend recht heeft op een bus of tram tot 23 uur. "Als de plannen doorgevoerd worden, wordt geraakt aan dit basisrecht", aldus Vanseveren


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-12-2014 10:40 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

De reacties zijn wel vrij overdreven. Aan de belangrijke lijnen (lees: de lijnen die door centra van de steden rijden) wordt niet geraakt. Het argument van de studenten die van heinde ende verre naar de steden moeten pendelen is wel een goede.

Iedereen weet dat er moet bespaard worden, maar iedereen wilt dat het bij een ander gebeurt. Typisch.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 17-12-2014 10:45 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Dus steden zijn sowieso belangrijker dan het 'platte land', gewone dorpen e.d.? Allez tof, dan woon ik blijkbaar in een verkeerde buurt. Openbaar vervoer zou een basisrecht voor iedereen moeten zijn, niet alleen voor stadsbewoners. Ook in het licht van klimaatneutraalheid e.d. lijkt het me niet echt een goede keuze om openbaar vervoer af te schaffen op bepaalde tijdstippen, en daarmee impliciet het autoverkeer terug aan te zwengelen. En wat te denken van mensen met een handicap, die niet over een auto beschikken? Die mogen rustig wegrotten in hun dorpje? Deze beslissing is compleet het tegenovergestelde van wat er beter wel zou gebeuren. Er zijn andere en betere plaatsen om 'geld te halen', maar ja, als het niet in het regeerakkoord staat....

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 17-12-2014 10:45]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-12-2014 10:48 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 17 december 2014 10:45 schreef PandroidJack het volgende:
Dus steden zijn sowieso belangrijker dan het 'platte land', gewone dorpen e.d.?

Oh, zo zag ik het niet. Zeer goed punt, want neen, dat is niet zo.

Nogmaals: het gaat over lijnen die niet vaak gebruikt worden. Om ze dan zondag voor 10u en na 19u af te schaffen, lijkt me geen al te zware maatregel. Dan vind ik het afschaffen van gratis vervoer voor 65+'ers ingrijpender.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-12-2014 17:44 by faalhaas Profiel van faalhaas



... hoe de hazen lopen ...


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 20-12-2014 13:16 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

http://www.nu.nl/binnenland/3958372/inbreker-raakt-zwaargewond-bij-inbraak-veendam.html

" Een inbraak in een groothandel in Veendam is een 42-jarige man uit Lelystad bijna fataal geworden.

Hij was het bedrijf aan de Beneden Verlaat in de nacht van vrijdag op zaterdag met een handlanger binnengedrongen.

Agenten die op een melding van de inbraak af waren gegaan, troffen de verdachte liggend op de grond aan.

Vermoedelijk is hij van een hoogte van zes meter naar beneden gevallen. Op die hoogte was een kabelgoot afgebroken. De inbreker is naar een ziekenhuis gebracht en kon volgens de politie zaterdag nog niet worden verhoord.

De politie is nog op zoek naar de tweede verdachte."

Ik ben al fan van leedvermaak, maar als er karma in het spel is wordt het alleen maar hilarisch



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 25-12-2014 18:47 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

http://www.nu.nl/binnenland/3961271/koning-doet-beroep-tolerantie-van-nederlanders-in-kersttoespraak.html

Zie hier, zelfs onze koning vindt dat Nederlanders eindelijk eens getolereerd moeten worden.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


WMP
Usericon van WMP
Posted 25-12-2014 19:36 by WMP Profiel van WMP

Hoog tijd dat het Nederlandsche volk eens ophoudt met het tolereren van het ondersteunen van die uitkeringsgraaiers. Zo'n zak patat met inteeltkop dat denkt dat omdat hij in een bepaalde familie is verwekt zijn mening wat voorstelt.


Nosence
Metalholic
Usericon van Nosence
Posted 26-12-2014 10:37 by Nosence Profiel van Nosence



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-12-2014 11:57 by XXL Profiel van XXL

Ik vind het allemaal nog wel meevallen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-12-2014 14:21 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Egypte bant film Exodus wegens Joden
De film Exodus: Gods and Kings is door Egypte in de ban gedaan.

Volgens de BBC vindt de censuur in het land dat de film "historische onjuistheden" bevat. Hij ging vorige week in Nederland in première.

Gods & Kings is gebaseerd op Exodus, het tweede boek van het Oude Testament. Het heeft Egypte onder meer gestoord dat volgens de film joden de piramides hebben gebouwd en dat de Rode Zee niet werd gespleten door een wonder van Mozes, maar door een aardbeving.

Volgens mediaberichten zou Exodus ook in Marokko uiteindelijk niet door de keuring heen zijn gekomen. Een dag voor de première werd alsnog besloten de actiefilm van regisseur Ridley Scott uit de bioscopen te weren. Exodus, met Christian Bale als Mozes, krijgt gemengde kritieken.

vraag mij af of Exodus in Egypte mag optreden (ook al is het gehalte aan joden laag in die band)


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-12-2014 14:26 by XXL Profiel van XXL

Films die historische onjuistheden bevatten.

Het zou verboden moeten worden.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 27-12-2014 14:26]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-12-2014 14:33 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 27-12-2014 14:35 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

2 minuten te laat, hehe.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 27-12-2014 16:43 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com



Boeiender


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-12-2014 18:04 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 27-12-2014 18:09 by _Thomas_ Profiel van _Thomas_



Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 28-12-2014 13:20 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

Reclame-icoon Piekema na 10 jaar weg bij Albert Heijn

Door: redactie
28-12-14 - 12:42 bron: ANP

Supermarktketen Albert Heijn neemt afscheid van zijn reclame-icoon 'meneer Van Dalen'. Acteur Harry Piekema vindt het na tien jaar tijd voor nieuwe uitdagingen en figureert komende dagen voor het laatst als de bekende supermarktmanager in een speciaal samengestelde afscheidscommercial.
Piekema was op 19 juni 2004 voor het eerst te zien in een spotje van Albert Heijn. Na 153 tv-commercials zet hij er een punt achter. ,,Ik wil een aantal nieuwe projecten gaan doen en dat is niet meer te combineren.''

Begin volgend jaar regisseert hij de Engelstalige toneelvoorstelling 'Mrs. Picasso' en komende zomer wil hij als acteur zelf op de planken staan met de festival-voorstelling 'Onbekend'.

De acteur denkt niet dat het lastig gaat worden om de rol van meneer Van Dalen van zich af te schudden. Afgelopen jaren deed Piekema al veel regiewerk in het theater en hij verzorgde de voice-over voor de natuurfilm 'De Nieuwe Wildernis'. Ook gaf hij communicatietrainingen en workshops aan acteurs.

'Echte filiaalmanager'
Door zijn werk bij Albert Heijn kon Piekema de afgelopen jaren niet zomaar interviews geven. ,,De mensen moesten echt denken dat ik bij een supermarkt werkte'', vertelt de acteur. In zijn contract was ook vastgelegd dat hij zijn boodschappen alleen bij supermarkten van Albert Heijn mocht doen. Dit om te voorkomen dat het boegbeeld van de grootgrutter uit Zaandam bij concurrenten als Jumbo of Plus zou worden gespot.

Het werk voor Albert Heijn was erg leuk, vertelt Piekema. Zo moest hij ooit onderwateropnames maken en heeft hij als Tarzan met lianen door een supermarkt geslingerd. Als bijzondere momenten noemt Piekema ook het maken van een spotje met de Muppets in de Verenigde Staten en commercials met bekende Nederlandse voetballers.

,,Wat ik erg bijzonder vond, was dat Giovanni van Bronckhorst - die ik toch als een held beschouw - toen met mij op de foto wilde. Dat had ik niet verwacht'', aldus Piekema.

Gouden Loeki
De commercials met meneer Van Dalen ontvingen 33 Gouden Loeki-nominaties. In 2008 won hij een oeuvre-award tijdens de Gouden Loeki uitreiking. Piekema's laatste commercial is tot en met 30 december te zien op de Nederlandse televisie. Op ah.nl/bedankt en het Albert Heijn YouTube-kanaal kunnen fans nog de hoogtepunten uit de afgelopen tien jaar terugkijken.

Albert Heijn stelt dankbaar terug te kijken op de inzet van Piekema. De keten beschouwt zijn vertrek als een moment om ,,vernieuwing'' door te voeren in de reclame-uitingen. Daarover maakt Albert Heijn in het eerste kwartaal volgend jaar meer bekend.


5 Euro's? Op je muil!!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-12-2014 13:26 by XXL Profiel van XXL

Eindelijk.

Graag vervangen door zo'n leuke milf als in de Jumbo reclame.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-12-2014 14:16 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Enkel de focus op de titel lijkt me dat helemaal niet zo moeilijk:

http://tweakers.net/nieuws/100467/iraanse-leger-werkt-aan-drone-die-zichzelf-vernietigt.html


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 30-12-2014 17:24 by _Thomas_ Profiel van _Thomas_

Het Kremlin raakt Navalny in zijn achilleshiel

Met de veroordeling van Aleksej Navalny's broer tot 3,5 jaar strafkamp, is weer eens aangetoond dat eerlijke rechtsspraak niet bestaat in Rusland. 'Het is een sluwe, slimme zet van het Kremlin', zegt Volkskrant-correspondent Olaf Koens vanuit Moskou. 'Ze gebruiken een ongevaarlijke broer als drukmiddel tegen de belangrijkste oppositieleider.'

Tot vandaag had Koens Aleksej Navalny nooit emotioneel gezien. 'Hij is altijd koel en zakelijk, maar na de uitspraak was duidelijk te zien dat hij geraakt is door de veroordeling van zijn broer', zegt Koens vanuit een café naast de rechtbank. Om hem heen heerst verslagenheid onder journalisten en medestanders van Navalny. 'Hier juicht helemaal niemand omdat Navalny niet de cel in hoeft en alleen een voorwaardelijke straf heeft gekregen.'

Dat de opsluiting van zijn broer een aanslag is op Navalny's achilleshiel, bleek uit zijn reactie direct na de uitspraak: 'Dit is de meest walgelijke en verachtelijke uitspraak die mogelijk is'. Hij vroeg de vrouwelijke rechter of ze zich niet schaamde voor haar besluit. Een besluit dat in feite niet haar besluit is. 'Over het algemeen worden dergelijke politieke processen vooraf duidelijk afgestemd met het Kremlin', zegt Koens. 'Al is dat moeilijk te bewijzen.'

Het feit dat ze zijn veroordeeld terwijl de aanklacht van cosmeticaconcern Yves Rocher tegen de broers al was ingetrokken, wijst op een doorgestoken kaart. De Navalny broers werden ervan beschuldigd dat zij in de jaren 2008 tot en met 2012 omgerekend 440 duizend euro hebben verduisterd van twee ondernemingen, waaronder het Franse Yves Rocher. Zelf spreken de broers die beschuldiging tegen.

Vervroegde uitspraak

Gisteren werd de uitspraak van de rechter plots vervroegd naar vandaag. Voor de oorspronkelijke datum, 15 januari, stonden grote protesten gepland. Met het naar voren halen van de zaak hoopte het Kremlin mogelijk de ergste kou uit de lucht te halen. 'Veel buitenlandse journalisten zijn vertrokken en Russen maken zich op voor de feestdagen', zegt Koens. 'Ze mikken erop dat bij veel mensen blijft hangen dat een belangrijke vijand van Poetin juist niet de cel in hoeft.'

Om te voorkomen dat 'de gijzeling' van Navalny's broer, zoals veel tegenstanders van Poetin het noemen, onopgemerkt voorbij gaat, roept Navalny op om vooral de straat op te gaan. Ook Pussy Riot deed vandaag een oproep. Die protesten lijken er bij -16 graden Celsius te gaan komen. Voor vanavond staan demonstraties gepland bij het Kremlin waarvoor al duizenden mensen zich op Facebook hebben aangemeld. 'Het is afwachten wat daar gaat gebeuren', zegt Koens. 'Het zou het eerste grote politieke proces zijn sinds Poetin in 2012 aan de macht kwam.'

Bij die anti-Poetin betogingen was Navalny de drijvende kracht. Daarmee ontpopte de advocaat zich als de belangrijkste oppositieleider waarmee jongeren zich kunnen vereenzelvigen. Anders dan bijvoorbeeld de exorbitant rijke Michael Chodorkovski, is Navalny volgens Koens een 'gewone kerel' die in een appartementje woont in Moskou. Via zijn blog en Twitter bereikt hij miljoenen mensen met zijn eigen onderzoeken naar corruptie. Ook vandaag bleef hij zijn ruim 850 duizend volgers bestoken met berichten over zijn proces.

Timing is niet nieuw

Navalny mag dag dan een ander type oppositieleider zijn dan Chodorkovski, de oligarch kreeg in het verleden een vergelijkbare behandeling van de rechtbank en het Kremlin. In 2010 werd zijn proces ook vervroegd naar 30 december. Hij werd toen wel veroordeeld tot een celstraf, maar vorig jaar december plotseling eerder vrijgelaten in de aanloop naar de Olympische Spelen van Sotsji.

Chodorkovski vertrok direct naar het buitenland. Voor Navalny is dat niet mogelijk. Hij heeft huisarrest vanwege andere lopende strafzaken, waarvoor hij alsnog achter de tralies kan belanden. Het valt allemaal in het niet bij het belangrijkste pressiemiddel waardoor hij nu aan handen en voeten is gebonden: zijn broer die in een strafkamp belandt.

Tegen de rechter sprak hij zijn woede uit over wat velen zien als Sovjet-praktijken: 'De regering probeert niet alleen haar politieke opponenten op te sluiten - dat wisten wel al, we zijn eraan gewend - maar deze keer vernietigen en martelen ze ook de familie van de oppositie'.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/het-kremlin-raakt-navalny-in-zijn-achilleshiel~a3820097/


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-01-2015 20:43 by XXL Profiel van XXL


Overleden baby in vuilniszak Breda is jongetje

Gepubliceerd: 01 januari 2015 18:39 Laatste update: 01 januari 2015 19:20

Het politieonderzoek naar ouders van de dode baby die werd aangetroffen in een vuilniszak in Breda is nog in volle gang. Uit onderzoek is gebleken dat het om een pasgeboren jongetje ging, laat de politie donderdag weten.





Het blijft mij keer op keer weer verbazen waar de forensische wetenschap toe in staat is.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 03-01-2015 13:23 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

'Verplicht contact met buren kan eenzame dood voorkomen'

Laat iedereen als het maandelijkse testalarm klinkt even bij de buren kijken hoe het gaat. Die oproep doet Inge Jongman, fractievoorzitter van de ChristenUnie in de stad.

Jongman reageert met haar oproep op het bericht van een man die drie jaar lang dood in zijn woning in de stad-Groninger wijk Beijum lag voordat hij werd gevonden. 'Ik vind het zo diep triest en niet voor te stellen. Hoe kan het nou dat zijn buren van niets weten?'

Geheugensteuntje
Jongman wil proberen iets te doen en komt daarom met het idee om het testalarm te gebruiken als geheugensteuntje voor contact met de buren. 'Ik weet ook niet hoe we dat moeten regelen. Of ik Arie Slob in de Tweede Kamer moet bellen of dat het hier in de stad geregeld moet worden. Maar ik vind dat we meer naar elkaar moeten omkijken.'

'Iets doen'
Jongman erkent dat zoiets verplicht stellen niet makkelijk is. 'Er zijn ook mensen die helemaal geen contact willen. Maar laten we in elk geval proberen iets te doen.'

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=143250






En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen