|
Dit topic is 39 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Sint Bernardus Abt 12, La Trappe Quadruppel en Chimay Blauw zijn de eerste, makkelijk te verkrijgen bieren, die in mij opkomen. |
|
quote:Gouden Carolus Whisky Infused! Boeiender |
|
quote: Daar heb ik toevallig vorige week bij de Lidl een paar flessen van gekocht, dus ik ben benieuwd quote: Deze ken ik en ik vind ze alle drie lekker, maar toch geen absolute toppers. De Bernardus Abt zou inderdaad perfect in mijn rijtje favorieten moeten kunnen passen, maar ik vind hem te gekunsteld overkomen. De alcohol is niet goed geïntegreerd vind ik. En de Chimay Bleu is iets te 'roestig' voor mijn smaak. quote: Als je de Brewmasters Edition bedoelt, deze heb ik als whiskyfanaat uiteraard geproefd. Ik vond hem wel lekker, maar de invloed van het whiskyvat was niet of nauwelijks merkbaar. Het is dat het op de fles stond, anders was het me niet opgevallen. |
|
@MTL: Check deze, en negeer deze topic verder. http://www.ratebeer.com/beer/de-dochter-van-de-korenaar-embrasse-peated-oak-aged-whiskey-cask/140210/ If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Meneer de Uil Ledaig BA een tijdje terug gehad. Spul was lekker. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
quote: Interessant. Is deze dan ook beter dan de Ardbeg, Lagavulin en Laphroaig versies vind je? Veel shops die hem online aanbieden, maken geen duidelijk onderscheid om welke versie het precies gaat. Overigens staat in de titel whiskey en op de foto whisky. [Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 22-03-2016 11:47] |
|
Brouwerij Wageningen doet ook een puik houtgerijpt bier, Momfer de Mol. Gerijpt op een Ledaigvat. Wel erg heftig, véél turf. Een ander mooi bier van deze brouwerij is de 'Blaarkop', een melkstout. Restproduct van het bierbrouwen (de bierborstel) wordt gevoerd aan de runderen van een lokale zuivelboerderij. Van het restproduct van de melkproductie (wei) wordt vervolgens weer deze stout gemaakt. |
|
Die Momfer De Mol is een van de slechtste barrel aged bieren die ik in tijden op heb. Echt, totaal uit balans. [Dit bericht is gewijzigd door Buiksmurf op 22-03-2016 13:38] |
|
quote: Nee, N. heeft het over Gouden Carolus Whisky Infused! De Brewmaster's Edition is van Gulden Braak. De Brewmaster's Edition is inderdaad barrel aged, de Gouden Carolus Whisky Infused! is dat niet. Zoals de naam al aangeeft is er whisky aan het bier toegevoegd. |
|
Die was goed te doen. edit: minder dan zeven euro bij de delhaize ook, dacht dat metaltuup weleens in belgië komt. [Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 22-03-2016 14:04] |
|
quote: Ik zat even niet op te letten! Ook maar eens voor kijken dan. Al kan ik dat trucje ook wel zelf uithalen, heb van beide genoeg staan om tienduizenden varianten uit te proberen [Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 22-03-2016 14:34] |
|
quote: Stochanders... ik moet batch 2 binnenkort nog even proeven. Batch 1 vond ik erg geslaagd. Boeiender |
|
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Gisteravond maar eens een rijtje van 3x Meneer de Uil geprobeerd. Op Clynelish, Bowmore en Ledaig vat. Compleet zwarte bieren met veel koffie en pure chocolade tonen. Het Clynelish vat heeft goed tegengas gegeven door hier een heel aangename fruitigheid aan toe te voegen, en het Bowmore vat tot op bepaalde hoogte ook, naast een aardse vorm van turf. Die uit het Ledaig vat vond ik eigenlijk het minst, de zware turf vond ik niet echt complementair aan dit type bier. Een beetje over-de-top, alsof ik koude ristretto zat te drinken. Die Embrasse op Laphroaig vat heb ik nog maar even dicht gelaten, nog eens 0.66L daarvan achter bovenstaande drie aan was misschien voor de vergelijking wel mooi geweest, maar in andere opzichten wellicht een minder goed idee |
|
Even wat "frisse" bieren voor dit heerlijk warme zonnige weer gehaald: De Molen - Hel & Verdoemenis Bruichladdich (Peated) BA De Molen - Hel & Verdoemenis Bruichladdich BA - Brett De Molen - Cuvee #4 VanDeStreek Playground Bunnahabhain Barrel Aged Lapirata Lab Edicions Limitades No 001 Super Oatmeal Stout Omnipollo - Hypnopompa Struise - Pannepot Grand Reserva Vintage 2011 Struise - Blue Monk |
|
Allemaal mooi! Heerlijk fris, ja ;-) Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Hé die Cuvee #4 is fris, want zuur. Was, ik even blij dat ze de Omnipollo - No Pecan Mud Cake niet meer hadden bij Bert's Bierhuis anders was het nog frisser geworden. |
|
quote: Haha, goed punt! Hou eigenlijk niet van zure bieren, maar die bevalt prima! quote: Hehehe... Beter voor je portemonnee ook ;-) Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ook dat, inderdaad. Maar niet dat de Omnipollo - Hypnopompa nou zoveel goedkoper is, al scheelt het wel 3 euro op één flesje. Ach, dit zwikkie van acht flessen had ik toch zo een krat of vijf pils voor kunnen kopen. |
|
:') Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Hmmm. Bier. Bruichladdich. Win/Win? Boeiender |
|
quote: De bieren die ik tot nu toe gedronken heb die op Bruichladdich vaten gerijpt waren, waren iig win/win. Dus zal me verbazen als het hier niet het geval is, vooral gezien het feit dat ze van De Molen zijn. |
|
Ik zal eens gaan rondneuzen. Boeiender |
|
Fokking hell. Sinds wanneer verkopen de Jumbo en de AH Palm niet meer per krat? Boeiender |
Dit topic is 39 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |