IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knuffeltopic [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-05-2019 5:41 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Wat zou minder aandacht aan criminaliteit teweeg brengen dan?


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-05-2019 7:08 by bastianus Profiel van bastianus

Nou ja, om te beginnen moet je natuurlijk maken dat je wegkomt uit de Randstad. Maar al die aandacht voor m.n. moord, verkrachting en andere zware criminaliteit zorgt voor een onterecht onveilig gevoel, angst voor mensen met een ander kleurtje of geloof en tot slot voor een overbelast politie- en beveiligingsapparaat inclusief de benodigde schending van privacy. Want heel veel inbreuk op privacy op b.v. internet wordt vanuit dat gevoel van onveiligheid en bangmakerij gerechtvaardigd.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/het-is-lastig-te-geloven-maar-nederland-wordt-toch-echt-steeds-veiliger~b3e0f158/


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-05-2019 7:20 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 22 mei 2019 7:08 schreef bastianus het volgende:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/het-is-lastig-te-geloven-maar-nederland-wordt-toch-echt-steeds-veiliger~b3e0f158/


Het aantal keren dat mensen maar helemaal geen aangifte meer doen van bijvoorbeeld diefstal van hun fiets omdat de bus naar het asielcentrum weigert nog langer te rijden zit in die cijfers zeker niet verwerkt, he?

Edit:

Ow, daar werd in het verhaaltje ook al naar verwezen. Niet alleen de kopjes lezen, XXL.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 22-05-2019 7:32]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-05-2019 9:32 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 mei 2019 7:08 schreef bastianus het volgende:
Maar al die aandacht voor m.n. moord, verkrachting en andere zware criminaliteit zorgt voor een onterecht onveilig gevoel
Nou ja, de criminialiteit (per X inwoners NL) is wel even verVIERvoudigd sinds de jaren 70 he. Dus is er sprake van toename van geweld? Ehm ja... lijkt me wel. Vooral vanuit t perspectief (huh huh) van de oudere generatie. Dat we nu weer gedaald zijn naar 'slechts' 2.5x zo veel is mooi. Wel is t geweld veel grover geworden.

quote:
Op 22 mei 2019 7:08 schreef bastianus het volgende:
angst voor mensen met een ander kleurtje of geloof
Dat ligt vooral aan die oververtegenwoorigde rotte appels van die mensen met een ander kleurtje en geloof. Ik denk dat de gemiddelde NLer echter helemaal niet bang is voor de gemiddelde Suri of Chinees, terwijl die toch echt een ander kleurtje hebben.

quote:
Op 22 mei 2019 7:08 schreef bastianus het volgende:
en tot slot voor een overbelast politie- en beveiligingsapparaat
Dat ligt vooral aan de toename van criminaliteit. Dus. En de vegrijzinng. Dus. Volgens mij niet door een toegenomen focus op criminaliteit.

quote:
Op 22 mei 2019 7:08 schreef bastianus het volgende:
inclusief de benodigde schending van privacy. Want heel veel inbreuk op privacy op b.v. internet wordt vanuit dat .... gerechtvaardigd.
En volkomn terecht imho.



When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-05-2019 9:49 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-05-2019 9:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ja leuk Bas, maar heb je nog een eigen mening? Ja t daalt, terug naar de niveaus rond de jaren 80. Geweld daalt overigens maar licht. Aantal moorden neemt toe. Maar je hebt niet zo veel zin om op alle punten in te gaan, prima, dan ga ik er even een punt aan ziugen.

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 22-05-2019 9:58]


When your people matter, menstrual health matters


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-05-2019 10:05 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 22 mei 2019 9:32 schreef Fusion het volgende:
Nou ja, de criminialiteit (per X inwoners NL) is wel even verVIERvoudigd sinds de jaren 70 he. Dus is er sprake van toename van geweld? Ehm ja... lijkt me wel. Vooral vanuit t perspectief (huh huh) van de oudere generatie. Dat we nu weer gedaald zijn naar 'slechts' 2.5x zo veel is mooi. Wel is t geweld veel grover geworden.

Dat ligt vooral aan die oververtegenwoorigde rotte appels van die mensen met een ander kleurtje en geloof. Ik denk dat de gemiddelde NLer echter helemaal niet bang is voor de gemiddelde Suri of Chinees, terwijl die toch echt een ander kleurtje hebben.

Dat ligt vooral aan de toename van criminaliteit. Dus. En de vegrijzinng. Dus. Volgens mij niet door een toegenomen focus op criminaliteit.

En volkomn terecht imho.




Ik denk dat gemeenschapszin een belangrijke factor is. Polen is niet alleen een van de meest homogene Europese landen, En naast 98% katholiek the zijn is het ook nog eens vrijwel vrij van immigranten, al hebben ze sinds kort veel Oekrainers. (neem je die mee als vluchtelingen dan doen ze het beter dan alle andere europese landen qua opvang). Maar Polen heeft ook de laagste misdaadcijfers van de EU.

Al willen ze eenmaal in Nederland een ander beeld laten zien. het gaat om verbondenheid met het gastland, als dat er te weinig is zal het een wij/zij gebeuren zijn en met een veel lagere drempel van misdaad als gevolg. Als je je niet verbonden voelt en ook moeilijker op elkaar aan kunt spreken ontstaat die afstand. Het moge duidelijk zijn het is of niet opnemen van mensen of ze maar goed integreren. Maar half aanpappen is een probleem.

Er rust een taboe op immigratie als oorzaak van criminaliteit bestempelen. Het is ook racistisch en fout om te denken dat een marrokaan genetisch meer aangelegen is om crimineel te zijn. Het is echter net zo fout om te geloven dat het invoeren van mensen met een andere cultuur geen problemen zal opleveren als dat niet in goede banen geleid wordt.

Maar kijk even naar de Europese demografie, zonder immigratie hadden we echt niet de economische groei gehad van de afgelopen decennia.






♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-05-2019 10:06 by bastianus Profiel van bastianus

@Fusion: Wat zijn dan jouw bronnen waar je zo overtuigd van bent? Ik bedoel: een criminoloog als Van Dijk doet empirisch onderzoek, en kan het zich niet permitteren om
uit zijn nek te lullen.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 22-05-2019 10:09]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-05-2019 10:25 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 mei 2019 9:57 schreef Fusion het volgende:
Aantal moorden neemt toe.
https://www.ad.nl/binnenland/dit-jaar-108-moorden-waaronder-vier-studentes~a9aa658a/



Wat wel toeneemt is het aantal liquidaties in de onderwereld, volgens mij. En dat zijn natuurlijk, door hun gruwelijkheid, mooie verhalen voor in de Telegraaf. Je kunt natuurlijk de pech hebben dat je op een crimineel lijkt, zo word ik zelf regelmatig verward met een drugsdealer uit Veghel. Maar verder is de kans dat je in zo'n liquidatie terechtkomt voor mensen buiten de onderwereld vrij klein.

En nog even, op verzoek, mijn mening:
Ik verrek het om me bang te laten maken door wie dan ook. Kan ik me ook niet permitteren in mijn werk, aangezien de helft van mijn leerlingenbestand bestaat uit jongens en meisjes uit de culturen waarvoor we zo bang gemaakt worden door de Telegraaf en andere media. En leraren die bang zijn, zijn over het algemeen slechte leraren.

Ik bestrijd de criminaliteit door jongeren op te voeden en ze vaardigheden die belangrijk zijn in onze maatschappij mee te geven. Door ze te leren dat degene met de grootste bek niet automatisch gelijk krijgt. Zo werkt het op straat, maar niet op je toekomstige werk. Door ze te leren dat ze niet onmiddellijk in de slachtofferrol moeten schieten als ze terecht op gedrag aangesproken worden. Door begrip te tonen als ze onderpresteren door een te lage suikerspiegel tijdens de ramadan, maar ze er ook op te wijzen dat dit hun eigen keuze is. Door ze te leren respect te hebben voor vrouwen en mensen buiten hun eigen cultuur.

Maar ook door ze extra hulp te geven bij het solliciteren, want werkgevers zullen het niet toegeven, maar iemand met de achternaam El Rahoui of Yilmaz wordt nog regelmatig automatisch afgewezen. Door ze niet te verplichten om zich bij elke islamitische aanslag of andere misdaad te verantwoorden voor hun geloof, want ik snap wel dat een keuze voor een religie niet automatisch goedkeuren van idiote acties betekent. Door ze niet op te dringen, zoals die melkmuil van D66 doet, dat ze pas geïntegreerd zijn op het moment dat ze havo- of vwo-advies krijgen, profvoetballer als Ziyech zijn, voorzitter van de Eerste Kamer of burgemeester zijn of alle LHBTGQ'ers accepteren, want dergelijke eisen worden ook niet aan autochtonen gesteld.

Pas als onze maatschappij gelijke rechten, en niet te vergeten gelijke plichten, heeft voor immigranten, ben ik bereid om te kijken of er daadwerkelijk een oorzaak-gevolg-correlatie is tussen cultuur/afkomst en criminaliteit.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 22-05-2019 10:56]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-05-2019 10:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 mei 2019 10:06 schreef bastianus het volgende:
@Fusion: Wat zijn dan jouw bronnen waar je zo overtuigd van bent? Ik bedoel: een criminoloog als Van Dijk doet empirisch onderzoek, en kan het zich niet permitteren om
uit zijn nek te lullen.
Mijn bron is er maar één: CBS. Waar zie jij een discrepantie tussen wat ik beweer en deze man?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-05-2019 10:49 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 mei 2019 10:05 schreef ElitE het volgende:
Ik denk dat gemeenschapszin een belangrijke factor is. Polen is niet alleen een van de meest homogene Europese landen, En naast 98% katholiek the zijn is het ook nog eens vrijwel vrij van immigranten, al hebben ze sinds kort veel Oekrainers. (neem je die mee als vluchtelingen dan doen ze het beter dan alle andere europese landen qua opvang). Maar Polen heeft ook de laagste misdaadcijfers van de EU.

Al willen ze eenmaal in Nederland een ander beeld laten zien. het gaat om verbondenheid met het gastland, als dat er te weinig is zal het een wij/zij gebeuren zijn en met een veel lagere drempel van misdaad als gevolg. Als je je niet verbonden voelt en ook moeilijker op elkaar aan kunt spreken ontstaat die afstand. Het moge duidelijk zijn het is of niet opnemen van mensen of ze maar goed integreren. Maar half aanpappen is een probleem.

Er rust een taboe op immigratie als oorzaak van criminaliteit bestempelen. Het is ook racistisch en fout om te denken dat een marrokaan genetisch meer aangelegen is om crimineel te zijn. Het is echter net zo fout om te geloven dat het invoeren van mensen met een andere cultuur geen problemen zal opleveren als dat niet in goede banen geleid wordt.

Maar kijk even naar de Europese demografie, zonder immigratie hadden we echt niet de economische groei gehad van de afgelopen decennia.

Dank u. We zijn t niet altijd eens, maar we weten iig wel daar waar objectieve feiten zijn deze op begrijpelijke manier, open en transparant naar elkaar te brengen Wellicht toch iets te maken met academische vorming (maar dat is natuurlijk heel arrogant van me, en gaat gepaard met enorm neerkijken op alle niet-academisch opgeleide mensen, uiteraard)


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-05-2019 10:59 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 mei 2019 10:31 schreef Fusion het volgende:
Mijn bron is er maar één: CBS. Waar zie jij een discrepantie tussen wat ik beweer en deze man?
Dan kijk je naar het aantal moorden in 2017. Toen was er inderdaad een uitschieter, met name het aantal moorden met een link aan de psychiatrie was toen heel hoog. In 2018 was het aantal moorden weer met 50 gezakt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-05-2019 11:02 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 mei 2019 10:49 schreef Fusion het volgende:
Dank u. We zijn t niet altijd eens, maar we weten iig wel daar waar objectieve feiten zijn deze op begrijpelijke manier, open en transparant naar elkaar te brengen Wellicht toch iets te maken met academische vorming (maar dat is natuurlijk heel arrogant van me, en gaat gepaard met enorm neerkijken op alle niet-academisch opgeleide mensen, uiteraard)
Volgens mij zijn er genoeg academici die het niet met jou eens zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-05-2019 11:15 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 mei 2019 10:59 schreef bastianus het volgende:
Dan kijk je naar het aantal moorden in 2017. Toen was er inderdaad een uitschieter, met name het aantal moorden met een link aan de psychiatrie was toen heel hoog. In 2018 was het aantal moorden weer met 50 gezakt.
Oke, idd tot 2017 uit mijn hoofd. Anything else?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-05-2019 11:16 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 mei 2019 11:02 schreef bastianus het volgende:
Volgens mij zijn er genoeg academici die het niet met jou eens zijn.
Graag wat conreter ipv die losse scheten Bas.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-05-2019 11:17 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 mei 2019 10:05 schreef ElitE het volgende:

Al willen ze eenmaal in Nederland een ander beeld laten zien. het gaat om verbondenheid met het gastland, als dat er te weinig is zal het een wij/zij gebeuren zijn en met een veel lagere drempel van misdaad als gevolg. Als je je niet verbonden voelt en ook moeilijker op elkaar aan kunt spreken ontstaat die afstand. Het moge duidelijk zijn het is of niet opnemen van mensen of ze maar goed integreren. Maar half aanpappen is een probleem.


Dit onderschrijf ik helemaal. Maar het verschil zit hem m.i. in wat je met deze informatie doet:
a. Je keurt complete bevolkingsgroepen af op grond van hun religie en cultuur, denkt dat je problemen kunt oplossen door grenzen te sluiten en beschouwt vertegenwoordigers van deze cultuur tot in de vierde generaties als buitenstaanders.
b. Je gaat eindelijk eens eisen stellen aan deze mensen, en daarnaast geef je ze ook de kansen om aan die eisen te voldoen.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 22-05-2019 11:56]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-05-2019 11:56 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 mei 2019 11:16 schreef Fusion het volgende:
Graag wat conreter ipv die losse scheten Bas.

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/er-is-geen-allochtonenprobleem/

Dit is wel een bekend interview met één van de eerste criminologen in Nederland die onderzoek deed naar de relatie tussen afkomst en criminaliteit. Zijn conclusie was dat etniciteit en zelfs de Marokkaanse cultuur niet de hoofdoorzaak is van de "Marokkanenproblematiek". Onze Nederlandse cultuur heeft er ook mee te maken, omdat we er in ons land meer vanuit gaan dat ongewenst gedrag met etniciteit te maken heeft. Ook schiet ons Nederlandse strafrecht tekort, wat mogelijk tot meer excessen leidt.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 22-05-2019 12:02]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-05-2019 12:03 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 mei 2019 11:56 schreef bastianus het volgende:
https://www.nemokennislink.nl/publicaties/er-is-geen-allochtonenprobleem/

Dit is wel een bekend interview met één van de eerste criminologen in Nederland die onderzoek deed naar de relatie tussen afkomst en criminaliteit. Zijn conclusie was dat je etniciteit en zelfs de Marokkaanse cultuur niet de hoofdoorzaak is van de "Marokkanenproblematiek". Onze Nederlandse cultuur heeft er ook mee te maken, omdat we er in ons land meer vanuit gaan dat ongewenst gedrag met etniciteit te maken heeft. Ook schiet ons Nederlandse strafrecht tekort, wat mogelijk tot meer excessen leidt.
Bas en waar heb je mij OOIT zien beweren dat de cultuur de hoofdoorzaak is? Pffff


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-05-2019 12:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 april 2019 14:38 schreef Fusion het volgende:
ik denk dat in Nederland t geweld toeneemt en dat dit direct causaal verband heeft met bepaalde culturen die nog veel meer geweldselementen bevatten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-05-2019 12:10 by bastianus Profiel van bastianus

Och shit. Nu ga je natuurlijk de escape gebruiken dat je nooit beweerd hebt dat het de hoofdoorzaak is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-05-2019 12:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Wat een GeenStijl niveau Bas. Bah. Je verrast me wel vaker (op negatieve wijze), want ik heb je best hoog zitten.

Inhoudelijk: idd Bas, nergens en nooit spreek ik over een hoofdoorzaak. Hoe jij je eigen domme fout wilt verpakken op dusdanige wijze dat t net lijkt alsof mijn wijzen daarop een slinks iets zou zijn moetje jezelf weten. Een aantal usual suspects beginnen iig al te kwijlen.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-05-2019 12:49 by bastianus Profiel van bastianus

Sorry kerel. Tja, ik loop zo vaak tegen misverstanden rondom cultuur op, dat het ook in mijn frustratiegebied zit. Daarnaast mag ik ook wel graag jennen, zal proberen dat wat minder te doen, is een slechte eigenschap.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 23-05-2019 10:06 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Hoe is het eigenlijk afgelopen met de aangekondigde protesten bij h t debat van Rutte en Baudet? Is er nog wat gegooid oid, kan er niets over vinden.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-05-2019 10:50 by bastianus Profiel van bastianus

Was eigenlijk niet nodig. Dit haantjesdebat was zo tenenkrommend slecht dat de actievoerders geen munitie meer nodig hadden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-05-2019 11:08 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 mei 2019 12:49 schreef bastianus het volgende:
Sorry kerel. Tja, ik loop zo vaak tegen misverstanden rondom cultuur op, dat het ook in mijn frustratiegebied zit. Daarnaast mag ik ook wel graag jennen, zal proberen dat wat minder te doen, is een slechte eigenschap.
Ik reageerde ook wel wat fel. Wellicht ivm anticipatie op posts van een aantal andere forummers hehe, dat offloade ik wellicht pre-emtpive een beetje op jou. Sorry

Dus even voor ons: ja ik denk dat de Marrokaanse cultuur een factor is, nee ik denk zeker niet dat t de hoofdfactor of de enige is.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen