IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Linux Vorige pagina | Volgende pagina
MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-01-2004 12:41 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2004 12:22 schreef helmet het volgende:
Hmm, Samba kun je ook gebruiken voor de bestandsuitwisseling tussen twee *nix/Linux computers, Linux en OS/X etc... de reden dat dat niet zo vaak zal voorkomen is dat het SMB protocol compleet bagger is en je veel beter NFS kunt hanteren

Overeenkomsten zijn: non-secure filetransfers, gebaseerd op daemons en clients en ik meen zelfs allebei ISO protocol standaarden...

Juist, NFS is true-and-tested reliable voor 2 *nix/linux bakken.


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 28-01-2004 13:23 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

iedereen bedankt , en mike dat komt goed, thanks



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-01-2004 13:23 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Wat voor test ben je aan het doen Hans?


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 28-01-2004 13:26 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

op moment geen, maar morgen heb ik een linux mondeling tentamen. en windows 2003 server en delphi, php, sql en al die rotzooi



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-01-2004 13:31 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Doe je HBO Informatica ofzo?


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 19-03-2004 13:02 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Zo, Mandrakelinux 10.0 is up and running, maar nu wilt hij AMSN niet openen.
quote:
Er is een fout opgetreden bij het starten van de toepassing.

Details:Uitvoeren van dochterproces "amsn" mislukt (No such file or directory)


[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 19-03-2004 13:02]


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-03-2004 13:04 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 maart 2004 13:02 schreef Elfensteen het volgende:
Zo, Mandrakelinux 10.0 is up and running, maar nu wilt hij AMSN niet openen.
Jezus, dat Mandrake is al bijna net zo erg als Windows. Zo'n foutmelding heb je toch geen fuck aan? Zoek eens de echte foutmelding op, dan kun je tenminste zien waar het mis gaat.


I'm not being rude. You're just insignificant.


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 19-03-2004 13:09 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

zit amsn dan standaard in de install van mandrake?

start amsn in console en copy paste de foutmelding


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 19-03-2004 13:09 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

d'oh! Ik zie het al, momentje


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 19-03-2004 13:40 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

smb is gewoon KUT gvd

een bestand streamen over het netwerk is er dus niet bij

ik wilde met xmms een zooi mp3's openen vanaf een SMB share, gaat dus gewoon NIET


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 19-03-2004 15:07 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Hoerenlinux...kan het niet eens hebben als je een useraccount verwijderd...is er dan totaal geen manier om het nog normaal draaiende te krijgen?


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 19-03-2004 15:08 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

quote:
Op 19 maart 2004 15:07 schreef Elfensteen het volgende:
Hoerenlinux...kan het niet eens hebben als je een useraccount verwijderd...is er dan totaal geen manier om het nog normaal draaiende te krijgen?


format



Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 19-03-2004 15:09 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 15:08 schreef ZwaarMetaal het volgende:
format
godver NIET. GRAPPIG.




SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 19-03-2004 15:09 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 15:07 schreef Elfensteen het volgende:
Hoerenlinux...kan het niet eens hebben als je een useraccount verwijderd...is er dan totaal geen manier om het nog normaal draaiende te krijgen?


zelf vind ik mandrake ook niet uitblinken in overzichtelijkheid / documentatie.


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 19-03-2004 15:10 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

quote:
Op 19 maart 2004 15:09 schreef Elfensteen het volgende:
godver NIET. GRAPPIG.





je weet dat het moet



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-03-2004 15:10 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 maart 2004 15:07 schreef Elfensteen het volgende:
Hoerenlinux...kan het niet eens hebben als je een useraccount verwijderd...is er dan totaal geen manier om het nog normaal draaiende te krijgen?
deluser of userdel? Is dat nu zo moeilijk? Wat werkt er niet?

Oh, en niet root verwijderen he!

Zelfs niet hernoemen trouwens 't Was een leuk idee van me, maar blijkbaar zijn er nog steeds programma's die op die username checken in plaats van het systeem vragen wie de superuser is


I'm not being rude. You're just insignificant.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 19-03-2004 15:11 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 15:10 schreef helmet het volgende:
deluser of userdel? Is dat nu zo moeilijk? Wat werkt er niet?
deluser...ik kan niet meer inloggen op m'n bakkie..
quote:

Oh, en niet root verwijderen he!

Niet? sjongejonge...ik vond redhat stukken makkelijker
quote:

Zelfs niet hernoemen trouwens 't Was een leuk idee van me, maar blijkbaar zijn er nog steeds programma's die op die username checken in plaats van het systeem vragen wie de superuser is


Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 19-03-2004 15:12 by Negatyfus Wijzig reactieProfiel van NegatyfusQuote dit berichthttp://www.mentation.nl

quote:
ik wilde met xmms een zooi mp3's openen vanaf een SMB share, gaat dus gewoon NIET


Ik zou niet weten waarom niet. Voor xmms is dit gewoon transparant, alsof het een lokaal filesystem is.


Mentation - www.mentation.nl


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-03-2004 15:13 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 maart 2004 15:11 schreef Elfensteen het volgende:
deluser...ik kan niet meer inloggen op m'n bakkie..
Je hebt je eigen useraccount weggehaald ofzo? Dan log je toch fijn als root in?

quote:
Niet? sjongejonge...ik vond redhat stukken Makkelijker
Ja, en stukken minder stabiel en goed en mogelijk nog meer lek dan Windhoos.

quote:

Ja, lach maar.. toen kon ik dus WEL een complete herinstallatie doen


I'm not being rude. You're just insignificant.


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 19-03-2004 15:14 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

het ligt niet aan xmms, ben ook een ongelovelijke SMB n00b, dus dat scheelt dan weer de helft

Ik moet de files lokaal zetten wil ik ze kunnen afspelen, via een SMB share op een windows bak gaat dat dus niet.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-03-2004 15:15 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 maart 2004 15:14 schreef SiQDiZ het volgende:
Ik moet de files lokaal zetten wil ik ze kunnen afspelen, via een SMB share op een windows bak gaat dat dus niet.
Wat gaat er dan precies fout (foutmelding etc.)? Want voor zover ik weet moet zo'n share gewoon hetzelfde behandeld worden als iedere andere mount.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 19-03-2004 15:15 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 15:13 schreef helmet het volgende:
Je hebt je eigen useraccount weggehaald ofzo? Dan log je toch fijn als root in?
Like that'll work

quote:
Ja, en stukken minder stabiel en goed en mogelijk nog meer lek dan Windhoos.
Bij roodhoofd? Nooit wat van gemerkt..
quote:

Ja, lach maar.. toen kon ik dus WEL een complete herinstallatie doen
(zie je, ik doe het toch )


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-03-2004 15:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 15:13 schreef helmet het volgende:
Ja, lach maar.. toen kon ik dus WEL een complete herinstallatie doen


Waarom zou je uberhaupt je root willen renamen?

Dat heeft toch geen enkel praktisch nut?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-03-2004 15:16 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 maart 2004 15:15 schreef Elfensteen het volgende:
Like that'll work
Waarom niet? Root kan ook gewoon inloggen hoor, is ook maar een user. Ik zie het probleem niet?


I'm not being rude. You're just insignificant.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-03-2004 15:17 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 maart 2004 15:16 schreef Chelman het volgende:
Waarom zou je uberhaupt je root willen renamen?
Dat heeft toch geen enkel praktisch nut?
Nog meer veiligheid? Als je niet weet hoe de root-account heet kun je 'm nog minder makkelijk hacken...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen