IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Linux Vorige pagina | Volgende pagina
ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 19-03-2004 15:18 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

quote:
Op 19 maart 2004 15:15 schreef Elfensteen het volgende:
Like that'll work

Bij roodhoofd? Nooit wat van gemerkt..
(zie je, ik doe het toch )


redhat betekent niet roodhoofd tom.

ik ben wel een bitch he..

[Dit bericht is gewijzigd door ZwaarMetaal op 19-03-2004 15:18]



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-03-2004 15:19 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 15:17 schreef helmet het volgende:
Nog meer veiligheid? Als je niet weet hoe de root-account heet kun je 'm nog minder makkelijk hacken...


Hoe vaak wordt een prive computer thuis *echt* gehacked....en als het als gebeurt...hoe vaak is het echt ernstig?

Een op de 1000? Een op de 2000? Een op de 3000?

Verspilde moeite.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 19-03-2004 15:19 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 15:18 schreef ZwaarMetaal het volgende:
redhat betekent niet roodhoofd tom.
joh..
quote:

ik ben wel een bitch he..
joh..

@Twan:


' '
Usericon van ' '
Posted 19-03-2004 15:20 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 19 maart 2004 15:19 schreef Chelman het volgende:
Hoe vaak wordt een prive computer thuis *echt* gehacked....en als het als gebeurt...hoe vaak is het echt ernstig?

Een op de 1000? Een op de 2000? Een op de 3000?

Verspilde moeite.




Nooit.


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-03-2004 15:20 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 maart 2004 15:19 schreef Chelman het volgende:
Hoe vaak wordt een prive computer thuis *echt* gehacked....en als het als gebeurt...hoe vaak is het echt ernstig?
Je weet toch dat ik meer computers beheer dan alleen m'n computers thuis? Die servers van m'n werk wil ik wel graag zo dicht mogelijk getimmerd hebben.

quote:
Op 19 maart 2004 15:19 schreef Elfensteen het volgende:
@Twan:
Hij doet 't weer?


I'm not being rude. You're just insignificant.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 19-03-2004 15:21 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Dat probleem met XMMS en Samba lijkt me eerder een probleem met je Samba configuratie (of je windows client).
Zoals eerder gezegd: voor apps is het transparant.

En voor de algemeenheid: Mandrake heb ik nog nooit gebruikt en Red Hat vond ik toch wel erg buggy. BTW, volgens mij is die Mandrake van jou een release candidate (RC) dus d'r KUNNEN altijd wel dingen mis gaan


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 19-03-2004 15:22 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 15:20 schreef helmet het volgende:
Hij doet 't weer?
Jup...nu alleen nog rechten instellen *zucht*


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 19-03-2004 15:24 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 15:21 schreef MBMarduk het volgende:
Dat probleem met XMMS en Samba lijkt me eerder een probleem met je Samba configuratie (of je windows client).
Zoals eerder gezegd: voor apps is het transparant.

En voor de algemeenheid: Mandrake heb ik nog nooit gebruikt en Red Hat vond ik toch wel erg buggy. BTW, volgens mij is die Mandrake van jou een release candidate (RC) dus d'r KUNNEN altijd wel dingen mis gaan



ben nu even aan het RTFM-en , kom er wel uit hoor

fyi, zelf gebruik ik Gentoo, lekker hardcore , maar toch met een zeer fijna package manager Portage, alles compilen vanaf source met de juiste optimalisaties

Sinds ik gentoo installed heb, NOOIT meer slackware aangeraakt.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-03-2004 15:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 15:24 schreef SiQDiZ het volgende:

Sinds ik gentoo installed heb, NOOIT meer slackware aangeraakt.


Tr00


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 19-03-2004 15:32 by Negatyfus Wijzig reactieProfiel van NegatyfusQuote dit berichthttp://www.mentation.nl

quote:
Ja, lach maar.. toen kon ik dus WEL een complete herinstallatie doen


Altijd een bootflop of de installatie CD van je distro bij de hand hebben! De meeste distros bieden wel een rescue disk waarmee je kunt inloggen, je root partition mounten en je probleempjes fixen. Een totale herinstall was onnodig.

quote:
Nog meer veiligheid? Als je niet weet hoe de root-account heet kun je 'm nog minder makkelijk hacken...


Security through obscurity... Over het algemeen wordt root niet direct remote ge-exploit, maar wordt eerst een zwakke useraccount of een applicatie op user-level ge-exploit, waarna privilege escalation geschiedt. Als je binnen bent op user-niveau snap je zo dat root geen root meer heet...

quote:
Hoe vaak wordt een prive computer thuis *echt* gehacked....en als het als gebeurt...hoe vaak is het echt ernstig?


Ik zou er maar niet vanuit gaan dat je thuis per definitie veilig zit, zelfs met Linux. Het vinden van kraakbare computers gebeurt automatisch met portscanners en dergelijke en een scriptkiddie twijfelt niet om misbruik te maken van je veiligheidsgaten, alleen omdat het KAN. Dat gezegd, root hernoemen is vrij nutteloos.

Zo, heb ik me effe gemengd in de Linux discussie. Ik draai Debian unstable met GNOME 2.4 (pas WindowMaker-af!), trouwens.


Mentation - www.mentation.nl


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-03-2004 15:37 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 15:32 schreef Negatyfus het volgende:
Ik zou er maar niet vanuit gaan dat je thuis per definitie veilig zit, zelfs met Linux. Het vinden van kraakbare computers gebeurt automatisch met portscanners en dergelijke en een scriptkiddie twijfelt niet om misbruik te maken van je veiligheidsgaten, alleen omdat het KAN. Dat gezegd, root hernoemen is vrij nutteloos.



1.De kans dat iemand bij JOUW Pc binnenkomt is nihil

2.Als ze al binnenkomen kunnen ze meestal niet veel schade aanrichten...(het is immers een thuis PC) zeker als je de belangrijke zaken af en toe op een CDtje pleurt.

Laat ik eens per twee jaar een *echte* hacker binnen krijgen, en stel dat het herstellen mij dan een re-install a +/- 1 uur duurt dan is alle effort meer dan 1 uur t.b.v. mijn security overbodig.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-03-2004 15:38 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 maart 2004 15:32 schreef Negatyfus het volgende:
Altijd een bootflop of de installatie CD van je distro bij de hand hebben! De meeste distros bieden wel een rescue disk waarmee je kunt inloggen, je root partition mounten en je probleempjes fixen. Een totale herinstall was onnodig.
Ik hoop niet dat je denkt dat ik dergelijke experimenten ga uithalen met een leuke machine he? Ooit geprobeerd met een verse installatie (volgens mij toen nog Slackware, maar anders was 't Debian) dus toen was 't bijna sneller om opnieuw te installeren en heb ik dat dus maar gedaan.

quote:
Security through obscurity... Over het algemeen wordt root niet direct remote ge-exploit, maar wordt eerst een zwakke useraccount of een applicatie op user-level ge-exploit, waarna privilege escalation geschiedt.
Helemaal mee eens.. ik zal ook nooit claimen dat je afhankelijk moet zijn van het inderdaad zogenaamde 'security through obscurity', maar in mijn ervaring is het altijd iets moois om nog achter de hand te houden. Het zal je maar net genoeg tijd geven om wel een aanval tegen te houden.


I'm not being rude. You're just insignificant.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-03-2004 15:39 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 maart 2004 15:37 schreef Chelman het volgende:
Laat ik eens per twee jaar een *echte* hacker binnen krijgen, en stel dat het herstellen mij dan een re-install a +/- 1 uur duurt dan is alle effort meer dan 1 uur t.b.v. mijn security overbodig.
Totdat blijkt dat die hacker jouw machine als tussenstation gebruikt voor het hacken van, ik noem maar een wild voorbeeld, Amerikaanse en Australische defensie-computers... dan blijkt ineens dat het wereldje waar je in terecht komt een stuk meer ellende oplevert en tijd kost.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-03-2004 15:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ja. Ik kan ook mijn huis beveiligen zodat het een thermonucleaire aanval weerstaat...maar ik doe het niet.

Nerds doen eenmaal dingen omdat ze het kunnen en niet omdat ze per se nuttig zijn.

Laten we het erophouden dat jullie het als hobby doen en niet omdat het praktisch is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-03-2004 15:45 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 maart 2004 15:42 schreef Chelman het volgende:
Ja. Ik kan ook mijn huis beveiligen zodat het een thermonucleaire aanval weerstaat...maar ik doe het niet.

Nerds doen eenmaal dingen omdat ze het kunnen en niet omdat ze per se nuttig zijn.

Laten we het erophouden dat jullie het als hobby doen en niet omdat het praktisch is.
Ik zal niet ontkennen dat ik het heel erg boeiend vind en dat dat een goeie drijfveer is. Maar ik heb er een principiele motivatie bij uit het feit dat ik niet graag heb dat straks mijn verzameling naaktfoto's van Snaack op het internet staan omdat een hacker die van m'n PC afgehaald heeft of dat ik weer met de CIA in aanraking kom vanwege iets als het bovengenoemde voorbeeld; dat zijn voor mij nuttige/praktische zaken die het de moeite waard maken om de beveiliging van m'n computer serieus te nemen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-03-2004 15:46 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik raad een cursus statistiek aan.


edit: en een cursus omgaan met paranoia

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 19-03-2004 15:46]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 19-03-2004 15:47 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

hij moet lekker doen en laten wattie zelf wil toch


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-03-2004 15:52 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

@siqdis

Natuurlijk.

Het gaat mij om de praktische nut van het e.e.a.

Ik zie het net als een timmerman die zegt: 'Bij de Ikea moet je niet kopen want hun meubels staan er over 200 jaar niet meer en er bestaat een kans dat je hun planken te snel overbelast. Je moet ambachtelijk gemaakte meubels kopen en het liefst zelf bouwen'. Het is ongetwijfeld waar wat de timmerman zegt maar gemiddeld gezien is het nergens voor nodig ergo: hobby.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 19-03-2004 15:54 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

tja tja , je hebt wel gelijk opzich


Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 19-03-2004 16:15 by Negatyfus Wijzig reactieProfiel van NegatyfusQuote dit berichthttp://www.mentation.nl

quote:
1.De kans dat iemand bij JOUW Pc binnenkomt is nihil


Jij hebt zeker nog nooit de verhalen gelezen? Okay, deze gaan altijd over Windows, maar in theorie is hetzelfde mogelijk onder Linux omdat de gemiddelde gebruiker gewoon dommer dan een baksteen is.

quote:
2.Als ze al binnenkomen kunnen ze meestal niet veel schade aanrichten...(het is immers een thuis PC) zeker als je de belangrijke zaken af en toe op een CDtje pleurt.


Het is maar hoeveel waarde je hecht aan je persoonlijke spul. Ik heb nogal wat dingen staan die ik liever niet kwijt wil en het zou nogal irritant zijn als dat wel zou gebeuren. Goed, ik geef toe dat ik te weinig backups uitvoer.

quote:
Ik hoop niet dat je denkt dat ik dergelijke experimenten ga uithalen met een leuke machine he? Ooit geprobeerd met een verse installatie (volgens mij toen nog Slackware, maar anders was 't Debian) dus toen was 't bijna sneller om opnieuw te installeren en heb ik dat dus maar gedaan.


Sorry? Als ik iets heb verneukt waardoor ik niet meer kan booten vanaf de root partitie, is het binnen vijf minuten weer in orde via de rescue disk van Debian. Rescuedisks zijn ook niet echt "expirimenteel" te noemen... eerder essentieel.

quote:
in mijn ervaring is het altijd iets moois om nog achter de hand te houden.


Geef ik aan je, maar dan nog is het een slecht idee om root te hernoemen. Overigens was er ooit een distro die root anders noemde... ik dacht "rot" ofzo.

Wat betreft de statistiek en paranoia van Chelman , ik voel me persoonlijk lekkerder als ik weet dat mijn gegevens relatief veilig zijn. Als je inderdaad alleen maar spelletjes speelt op je computer of er niet om geeft dat je webcam stiekum wordt bekeken door een in-de-kast homonerd als je net zonder shirt achter je computer zit, maakt het niet zoveel uit. Dit laatste is trouwens gebeurd toen BackOrifice nog de talk-of-the-town was.

Ik vind de vergelijking met de timmerman niet echt accuraat, omdat je in het geval van een met-internet-verbonden computer op afstand je "IKEA-kast" even kunt testen op degelijkheid. Als je geen aandacht besteedt aan security, garrandeer ik je dat je computer kwetsbaar is. Dus dan is het afwachten tot de verkeerde persoon op je computer stuit... en wanneer die mooie dag is gekomen, zul je waarschijnlijk niet eens merken dat je computer is overgenomen...

[Dit bericht is gewijzigd door Negatyfus op 19-03-2004 16:16]


Mentation - www.mentation.nl


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-03-2004 16:35 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 maart 2004 16:15 schreef Negatyfus het volgende:
Sorry? Als ik iets heb verneukt waardoor ik niet meer kan booten vanaf de root partitie, is het binnen vijf minuten weer in orde via de rescue disk van Debian. Rescuedisks zijn ook niet echt "expirimenteel" te noemen... eerder essentieel.
Ik noemde de bootdisks ook niet experimenteel, ik noemde het hernoemen van de root experimenteel Voor mezelf in ieder geval.

En ja, ik heb altijd bootdisks veilig en wel klaar staan... ik draai nu sinds '94 Linux (begonnen met Slackware) dus ik heb best wel eens de boel zodanig verneukt dat een bootdisk de oplossing moest bieden.

quote:
Geef ik aan je, maar dan nog is het een slecht idee om root te hernoemen. Overigens was er ooit een distro die root anders noemde... ik dacht "rot" ofzo.
Zie je, ik ben dus niet de enige gek die dat bedacht heeft In principe zou het geen probleem moeten zijn aangezien je gewoon kunt kijken of de gebruiker id 0 heeft, maar zoals gezegd werken sommige stukken software anders.

quote:
en wanneer die mooie dag is gekomen, zul je waarschijnlijk niet eens merken dat je computer is overgenomen...
Zie boven.. op een gegeven moment kwamen mensen letterlijk de stekkers uit de machine waar ik het over had trekken. Sta je mooi te kijken.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 19-03-2004 16:57 by Negatyfus Wijzig reactieProfiel van NegatyfusQuote dit berichthttp://www.mentation.nl

quote:
Ik noemde de bootdisks ook niet experimenteel


Aha, ik twijfelde even...

quote:
En ja, ik heb altijd bootdisks veilig en wel klaar staan...


Tegenwoordig heb je live-CD's als Knoppix. Fucking ideaal! Je hebt zelfs FreeBSD live-CD's. Da's echt onmisbaar in het beheer van computers.

quote:
ik draai nu sinds '94 Linux (begonnen met Slackware) dus ik heb best wel eens de boel zodanig verneukt dat een bootdisk de oplossing moest bieden.


Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe lang ik met Linux bezig ben... een jaar of 6/7 denk ik zo. Slackware, SuSe, RedHat, Debian. Ik zou Gentoo en Mandrake wel eens willen proberen, maar mijn vertrouwen in Debian en apt-get is wedergekeert nadat ik 100% op unstable ben overgegaan. Om de een of andere reden had apt-get toch was problemen met mijn mixed stable/testing/unstable installatie...

quote:
Zie je, ik ben dus niet de enige gek die dat bedacht heeft


Nou, ik dacht dat het om een grap-distro ging die allerlei vunzige namen had in plaats van de standaard zooi. Zoals alle devices in /dev. Maar op zich is het hernoemen van de super-user account natuurlijk geen nieuw idee.

quote:
In principe zou het geen probleem moeten zijn aangezien je gewoon kunt kijken of de gebruiker id 0 heeft, maar zoals gezegd werken sommige stukken software anders.


Als ik het me goed herrinner, kun je zowel om een UID als een username vragen met de relevante functies in libc. Het is inderdaad een beetje gaar dat er in feite meerdere sleutels worden gehanteerd (die vervolgens dus niet worden "enforced" voor de integriteit van de passwd "database" zoals in een relationele database). Platte tekst is daar natuurlijk niet zo geschikt voor, dus altijd om het UID vragen in plaats van de username lijkt me een uitstekend idee.

quote:
Zie boven.. op een gegeven moment kwamen mensen letterlijk de stekkers uit de machine waar ik het over had trekken. Sta je mooi te kijken.


Dat dat in Nederland ook mogelijk is... doet me denken aan de oude Phrack verhalen.

Zie boven.. op een gegeven moment kwamen mensen letterlijk de stekkers uit de machine waar ik het over had trekken. Sta je mooi te kijken.[/quote]


Mentation - www.mentation.nl


Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 19-03-2004 16:58 by Negatyfus Wijzig reactieProfiel van NegatyfusQuote dit berichthttp://www.mentation.nl

quote:
Op 19 maart 2004 16:57 schreef Negatyfus het volgende:
Aha, ik twijfelde even...



Tegenwoordig heb je live-CD's als Knoppix. Fucking ideaal! Je hebt zelfs FreeBSD live-CD's. Da's echt onmisbaar in het beheer van computers.



Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe lang ik met Linux bezig ben... een jaar of 6/7 denk ik zo. Slackware, SuSe, RedHat, Debian. Ik zou Gentoo en Mandrake wel eens willen proberen, maar mijn vertrouwen in Debian en apt-get is wedergekeerd nadat ik 100% op unstable ben overgegaan. Om de een of andere reden had apt-get toch was problemen met mijn mixed stable/testing/unstable installatie...



Nou, ik dacht dat het om een grap-distro ging die allerlei vunzige namen had in plaats van de standaard zooi. Zoals alle devices in /dev. Maar op zich is het hernoemen van de super-user account natuurlijk geen nieuw idee.



Als ik het me goed herrinner, kun je zowel om een UID als een username vragen met de relevante functies in libc. Het is inderdaad een beetje gaar dat er in feite meerdere sleutels worden gehanteerd (die vervolgens dus niet worden "enforced" voor de integriteit van de passwd "database" zoals in een relationele database). Platte tekst is daar natuurlijk niet zo geschikt voor, dus altijd om het UID vragen in plaats van de username lijkt me een uitstekend idee.



Dat dat in Nederland ook mogelijk is... doet me denken aan de oude Phrack verhalen.

Zie boven.. op een gegeven moment kwamen mensen letterlijk de stekkers uit de machine waar ik het over had trekken. Sta je mooi te kijken.


Mentation - www.mentation.nl


waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 19-03-2004 17:34 by waterfiets Wijzig reactieProfiel van waterfietsQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 15:07 schreef Elfensteen het volgende:
Hoerenlinux...kan het niet eens hebben als je een useraccount verwijderd...is er dan totaal geen manier om het nog normaal draaiende te krijgen?


Als jij niet weet hoe het werkt hoef je het nog niet meteen af te kraken.
Linux is een prima stabiel besturings systeem alleen niet echt gebruiks vriendelijk.


[Dit bericht is gewijzigd door waterfiets op 19-03-2004 17:35]


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-03-2004 18:28 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Tom || Let me tell you that I love you and that I think about you all the time! zegt:
jeuj! Elfensteen aan de Gaim!
Lord Helmet -> Ceteram censeo Camarillam esse delendam zegt:
Gaim!

Het volgende bericht kan niet worden bezorgd aan alle geadresseerden:
Gaim!


Werkt goed zeg, dat Linux


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen