![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik vraag me meer af wat die Linuxhuilers er mee doen. Alleen internetten? Weten ze al dat FireFox er ook voor Windows is? Ik heb Ubuntu een tijdje virtueel draaien gehad, maar kom op zeg... Alsof je terug Windows 95 gaat gebruiken. ![]() |
|
quote:Alles behalve spellen spelen. ![]() |
|
quote: En roepen dat hun moeder het ook gebruikt... :') ![]() |
|
Welk audioplatform gebruik de Linux (Ubuntu) gebruikers hier? Ik heb nu OSS geloof ik maar alles loopt nog niet zoals ik wil, gedonder met Skype en webcam. ![]() |
|
Je bent het beste af met ALSA denk ik. Maar Linux en audio is soms een moeilijk hoofdstuk. ![]() Over op Ubuntu? ![]() |
|
Ja, sinds een half jaar ongeveer. PulseAudio is de default toch? Ik heb het er af proberen te halen maar her en der zie ik nog restanten, bijv. een niet werkende volume control onder Applications --> Sound & Video ![]() |
|
Alsa is de standaard geloof ik. ![]() |
|
Dikke schop voor dit topic. Sinds kort Ubuntu zo geconfigureerd dat ik wat keuze heb in desktop environments. Voor rustig pc-hangen gebruik ik de standaard Unity (niet echt iets op tegen) en Cairo-Dock (geeft ook een eigen DE), beiden met Numix-themes en -icons. Voor echte productiviteit heb ik i3wm, wat een bazenomgeving ![]() Mijn favoriet is eigenlijk Openbox, maar aan de configuratie daarvan moet ik me wat beter zetten. Het liefst zou ik overstappen naar Antergos/Arch enerzijds en Debian/Crunchbang anderzijds, maar voor het eerste heb ik nog geen tijd gevonden en voor het laatste is de stable kernel niet up to date met mijn hardware. En kernels compilen zie ik nog niet zitten. ![]() |
|
Je hoeft ook geen kernels te compilen, de default kernel is in de meeste gevallen meer dan voldoende. Tenzij je een specifieke wens hebt zoals bijvoorbeeld een kernel met virtualisatie ondersteuning. Ook dan hoef je in bepaalde gevallen zoals KVM geen kernel te compileren want die kan wel vanuit de distro zelf wel krijgen (en is ook aan te raden om het daar vandaan te halen. ![]() |
|
Oh, dan zie ik wat over het hoofd. Door wat uit te testen, merk ik dat debian stable/crunchbang, de linux mint-versie van enkele maanden geleden en elementary os mijn wifi-kaart niet ondersteunden. Ubuntu 14.04, Fedora 20 / Korora en Antergos doen dat wel. Volgens een n00b-specs check zou mijn laptop maar ten volle ondersteund worden vanaf kernel 3.6. Heb dan zelf wat zitten klooien met het installeren van een nieuwe kernel, maar daar bleek ik hard in te falen... ![]() |
|
Oh, er is dus een mogelijkheid via apt, met backports. Die eens uittesten ![]() [Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 25-12-2014 18:10] ![]() |
![]() |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |