![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | ||||
Auteur: |
|
|
Ah, ik begreep je verkeerd ![]() quote: quote:Daar vraag je me wat! Ik heb werkelijk geen idee, Linux zit volgepropt met config-files (zoals je zelf al wist waarschijnlijk ![]() quote:Dit is misschien erg nuttig ![]() ![]() |
|
quote: idd ja, maar ik kan die van ftpd niet vinden. En dat terwijl de FTP server toch echt draait. quote: tnx, dat is precies wat ik zocht ![]() ![]() |
|
![]() config file zit hier: /etc/ftpd/config ![]() |
|
quote:Aargh! Dat is toch niet de doorzeefde wu-ftp daemon he?! ![]() http://www.proftpd.net/ I'm not being rude. You're just insignificant. ![]() |
|
quote: daar zit ie dus niet. Ik dacht namelijk dat ik em daar moest vinden maar dat viel dus tegen helemet een idee over waar ik moet zoeken? [Dit bericht is gewijzigd door rajackar op 03-11-2003 11:49] ![]() |
|
quote:Ehm... restart je FTP daemon een keer terwijl je lsof (LiSt Open Files) er bij haalt.. dan kun je zien waar ie bestanden opent en daar zit automagisch de configfile tussen. I'm not being rude. You're just insignificant. ![]() |
|
quote: ehh, even voor de duidelijkheid, ik ben nog een enorme linux noob. Dus iets meer info zou zeer gewaardeerd worden. ![]() |
|
quote:Jep. Maar het werkt wel. (en het zuipt geheugen) *Zet remote de download thuis aan voor proftpd ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 03-11-2003 12:01] ![]() |
|
quote:/usr/bin/lsof LSOF(8) LSOF(8)En dan "/etc/init.d/ftpd restart" ofzo. Ligt er een beetje aan hoe het start/stop script van jouw ftp daemon heet (ls /etc/init.d ?) I'm not being rude. You're just insignificant. ![]() |
|
TNX helmet, daar kan ik als n00b wat mee ![]() Heeft iemand ook toevallig ervaring met een dyndns.org client onder linux? Dat is het enige kritieke punt nu denk ik nog. ![]() |
|
quote: ProFTPD is veeeeeeel te uitgebreid...misschien is VSFTPD een betere alteratief voor een site met beperkte mogelijkheden. vsftpd - probably the most secure and fastest FTP server for UNIX-like systems http://vsftpd.beasts.org/ ![]() |
|
quote:Hmm, die moet ik dan ook maar eens uitproberen een keer. Ben het wel met je eens dat voor een simpele server ProFTPd erg uitgebreid is.. dus als het met een simpele kan die ook veilig is is dat per definitie veiliger en beter natuurlijk. Ben alleen bang dat ik op m'n werk wel met proFTPd moet blijven werken ![]() ![]() I'm not being rude. You're just insignificant. ![]() |
|
quote: Bedoel je met het tijdelijk updaten van je "abonnement" op je redirection URL? Via de dyndns.org site zelf kwam ik op ez-ipupdate ...super makkelijk ![]() Pleur 'em in je maandelijkse crontab /etc/cron.monthly en er is geen omkijken naar. Helmet, graag gedaan ![]() [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 03-11-2003 15:39] ![]() |
|
hmm, is glftpd niet wat? is misschien erg veel configgen (ben er zelf net mee begonnen maar dan kan je volgens mij ook echt alles instellen... ![]() ![]() |
|
quote: Hee mbmarduk. Die heb ik nu maar ik snap er echt geen reet van ![]() Ik krijg een simpele FTP update niet voor elkaar. Maar hij draait wel als deamon zegt mijn drakeservice dinges. Dan nog een vraag, hoe krijg ik het bij proftpd voor elkaar dat alle users naar een zelfde directory gestuurd worden en dan niet meer omlaag kunnen browsen? ![]() |
|
quote:DefaultRoot ~ !staff Hier worden alle users, met uitzondering van users in de group 'staff' naar hun homedirectory (~) gestuurd. Die ~ kan dus ook een harde directory, zoals bijvoorbeeld /home/ftp, zijn als je wilt. chroot is de term waar je naar op zoek bent trouwens. Meestal combineer ik die met deze optie: RequireValidShell off En maak voor mensen die toegang moeten hebben tot een bepaalde website een user aan, verander de shell naar /bin/false (zodat ze niet in kunnen loggen via iets anders dan FTP) en hun homedir naar de directory waar de betreffende website in staat (/var/www/www.site.com/docs bijvoorbeeld). I'm not being rude. You're just insignificant. ![]() |
|
Als voorbereiding op Linux (Debian) over een half jaar ben ik nu alvast een software pakket aan het samenstellen die ook op Windows gedraaid kan worden (om alvast te wennen ![]() MS Office -> Open Office mIRC -> Xchat MSN -> Gaim Internet Explorer -> Mozilla Firebird Outlook Express -> Mozilla Thunderbird Ik draai bovenstaande alternatieven (dan wel op een Windows 2000 bak though) en ik moet zeggen dat ze me redelijk bevallen ![]() Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben... ![]() |
|
Zo, waar wacht je dan nog op? ![]() Not all who wander are lost. - JRR Tolkien ![]() |
|
Ik ga van de week idd de eerste tests doen op mijn testbak ![]() ![]() ![]() ![]() Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben... ![]() |
|
Aha, vandaar.. ![]() ![]() Ik heb nog steeds geen Gnome2 geïnstalleerd.. *lui* Not all who wander are lost. - JRR Tolkien ![]() |
|
wish me luck people! vanavond ga ik hopelijk de software raid 5 array voor mijn nieuwe linux server de lucht in helpen ![]() ![]() |
|
Good luck! ![]() ![]() |
|
quote:Help me even... raid 5 is welke configuratie ook alweer? Draai hier zelf een Raid 1 (mirror) softwarematig.. was eigenlijk vrij makkelijk. De enige uitdaging lag eigenlijk in het feit dat het ging om de root partitie ![]() [Dit bericht is gewijzigd door helmet op 09-12-2003 16:05] I'm not being rude. You're just insignificant. ![]() |
|
quote: 3 of meer schijven met data striping en parity over alle schijven. Dus één schijf kan het begeven en je hebt al je data nog. grootte is (capaciteit kleinste schijf van de set) * (aantal schijven -1) ![]() |
![]() |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |