IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knuffeltopic [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-01-2021 14:32 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

wat ist slegt?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 10-01-2021 14:37 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Helemaal niks, Nietjan.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-01-2021 14:38 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 10-01-2021 14:53 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Dit is gewoon rule #34 hoor.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-01-2021 15:01 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-01-2021 15:46 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 10 januari 2021 13:11 schreef Machtig het volgende:
Het nadeel is dat we ze zoveel macht geven en ze uiteindelijk zeggen 'ons huis, onze regels', dat in combinatie met sjw cultuur in silicon valley. Ben benieuwd of we uiteindelijk alleen maar echokamers krijgen of er centraal nieuws blijft.


Centraal nieuws zal er echt wel blijven. De vraag is denk ik of een meerderheid van mensen ook op zoek zal gaan naar dit nieuws (en dan gebruik ik de term 'op zoek' losjes), of dat men liever in een collectieve echokamer zal blijven zitten.

Als niet-gebruiker van sociale media is het voor mij misschien lastig beoordelen, maar zo moeilijk is het toch niet om buiten je eigen bubbel te kijken?



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-01-2021 16:07 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 10 januari 2021 15:46 schreef Negatieveling het volgende:
Als niet-gebruiker van sociale media is het voor mij misschien lastig beoordelen, maar zo moeilijk is het toch niet om buiten je eigen bubbel te kijken?


Ik gebruik die rommel ook niet buiten wat evenement gerelateerde zaken.

Ik zie om mij heen teveel mensen die al die verbale diarree die daar om je oren wordt geslingerd voor zoete koek slikken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 10-01-2021 16:17 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 10 januari 2021 15:46 schreef Negatieveling het volgende:
Als niet-gebruiker van sociale media is het voor mij misschien lastig beoordelen, maar zo moeilijk is het toch niet om buiten je eigen bubbel te kijken?


Klopt, alleen je moet - denk ik - ook niet zorgen dat elke politieke subcultuur zijn of haar eigen sociale media krijgt. Dan versterk je de echokamer alleen maar natuurlijk.

Er zal nu ongetwijfeld een nieuwe sociale media website opkomen (of iedereen schakelt over op Gab), een dergelijke beweging geef je feitelijk alleen maar gelijk door ze weg te sturen.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 10-01-2021 16:22 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik zie om me heen enorm veel mensen die juist in hun bubble leven en totaal geen zin hebben om maar iets verder te kijken. Want lekker makkelijk zo en maar lekker bleren hoe fout de anderen zijn. Maar goed. Of eigenlijk niet. Maar ja is meer op zijn plaats.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-01-2021 17:20 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 10 januari 2021 16:17 schreef Mythics het volgende:
Klopt, alleen je moet - denk ik - ook niet zorgen dat elke politieke subcultuur zijn of haar eigen sociale media krijgt. Dan versterk je de echokamer alleen maar natuurlijk.



Dat voorkom je denk ik toch niet. Dat is een beetje het 21e-eeuwse equivalent van het aloude pamflet. De uitdaging bestaat er in om mensen naast de (des)informatie uit hun eigen 'alternatieve werkelijkheid' toch ook te voorzien van, nou ja, informatie uit de werkelijkheid. Of mensen daar nog voor open staan, laat staan er op zitten te wachten, is een tweede. Je mag toch hopen van wel.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-01-2021 18:03 by XXL Profiel van XXL

Loesje moet gewoon terug komen.

Edit:

Ow, die zijn er nog maar ik zie ze alleen niet meer hangen.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 10-01-2021 18:04]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-01-2021 18:08 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



zoiets?

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 10-01-2021 18:09]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 10-01-2021 18:08 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 10 januari 2021 17:20 schreef Negatieveling het volgende:
Dat voorkom je denk ik toch niet. Dat is een beetje het 21e-eeuwse equivalent van het aloude pamflet. De uitdaging bestaat er in om mensen naast de (des)informatie uit hun eigen 'alternatieve werkelijkheid' toch ook te voorzien van, nou ja, informatie uit de werkelijkheid. Of mensen daar nog voor open staan, laat staan er op zitten te wachten, is een tweede. Je mag toch hopen van wel.


Daar ben ik het absoluut mee eens, de vraag blijft nog wel of ook de mega sociale media corporaties hier actief aan moeten (willen) bijdragen. Bijzondere tijden blijven het.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-01-2021 18:27 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 10 januari 2021 18:08 schreef Mythics het volgende:
Daar ben ik het absoluut mee eens, de vraag blijft nog wel of ook de mega sociale media corporaties hier actief aan moeten (willen) bijdragen. Bijzondere tijden blijven het.


Dat vind ik ook een moeilijk vraagstuk. Feit is wel dat deze bedrijven het eigenlijk niet goed kunnen doen. Hoe ze het ook aanvliegen en welke acties ze ondernemen, of juist niet: de kritiek verstomt niet, maar komt slechts uit een andere hoek.



El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 10-01-2021 18:52 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 10 januari 2021 11:37 schreef Negatieveling het volgende:
Dit is een moeilijk issue. Op zich moet iedere mening, hoe dwaas ook, vrijelijk geventileerd kunnen worden. Anderzijds is er geen enkele reden voor een platform als Facebook, Twitter, of voor mijn part het ZM-forum om iedere mening dan ook te moeten faciliteren.

De waarde van een platform zit alleen in de gebruikers. Nauwelijks in de site zelf (functionaliteit of layout of wat dan ook).. De eigenaren moeten zichzelf daarom ook niet overschatten.
ZM is best een leuk voorbeeld, waar een tijdlang het woord 'kanker' werd gecensureerd omdat de oprichter dat niet kies vond ofzo..


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-01-2021 19:01 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 10 januari 2021 18:52 schreef El Chulo het volgende:
De waarde van een platform zit alleen in de gebruikers. Nauwelijks in de site zelf (functionaliteit of layout of wat dan ook).. De eigenaren moeten zichzelf daarom ook niet overschatten.
ZM is best een leuk voorbeeld, waar een tijdlang het woord 'kanker' werd gecensureerd omdat de oprichter dat niet kies vond ofzo..


Het opzetten van een nieuw social media-kanaal is in technische zin inderdaad bepaald geen heksentoer, dus ik denk ook niet dat de eigenaren zichzelf in die zin overschatten. Ze proberen waarschijnlijk alleen maar overeind en relevant te blijven om geld te verdienen, en dat gaat inderdaad alleen maar als ze geneog gebruikers aan zich weten te binden.



Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 10-01-2021 21:14 by Schweinhein Profiel van Schweinhein

Iedereen leeft in zijn eigen bubbel. En al die bubbels hebben, hoe naar het ook klinkt, een zekere overlap.



Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 11-01-2021 6:26 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 10 januari 2021 21:14 schreef Schweinhein het volgende:
En al die bubbels hebben, hoe naar het ook klinkt, een zekere overlap.


Dat is niet naar, dat is enorm wenselijk.

Ik zie zelf het nut niet in van discussieren over lets say politiek met iemand uit hetzelfde kamp als ik. Dat is een cirkeltrek achtige situatie voor onzekere mensen.


Maar veel mensen weten helemaal niet hoe je op een normale manier dient te discussieren, en dat is af en toe frustrerend en vergroot de afstand. Gelukkig kan je dan toenadering zoeken omdat beide partijen toevallig bij dezelfde slijter hun pauperwijn halen.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-01-2021 9:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque



Quis moderabat ipsos moderatores?


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-01-2021 16:37 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 11 januari 2021 6:26 schreef Slegthyd het volgende:
Dat is niet naar, dat is enorm wenselijk.

Ik zie zelf het nut niet in van discussieren over lets say politiek met iemand uit hetzelfde kamp als ik. Dat is een cirkeltrek achtige situatie voor onzekere mensen.


Maar veel mensen weten helemaal niet hoe je op een normale manier dient te discussieren, en dat is af en toe frustrerend en vergroot de afstand. Gelukkig kan je dan toenadering zoeken omdat beide partijen toevallig bij dezelfde slijter hun pauperwijn halen.


Of dat wenselijk is hangt waarschijnlijk van de andere persoon of personen af. Heb jij geen mensen waar je liever niet mee geassocieerd wordt?

En discussieren, tjah. Ben je verplicht om actief langdurig mee te doen aan een discussie? Is enkel je mening geven niet genoeg? Je kunt het oneens zijn met een ander, maar moet je daar dan samen tot in den treure over gaan zitten miepen met elkaar? En doe je mee moeten het dan epistels zijn van minstens 1000 woorden of zijn one-liners ook genoeg?

Of die "you're wrong" types, lekker verhelderend ook. Waarom dan? Omdat jij iets anders vindt?

En dan zijn er nog de trolposts. Alsof iemand die zo'n post doet dat doet om uren aan de keuvel te gaan, uitzonderingen daargelaten.


Je zou er een discussietopic over kunnen starten.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-01-2021 20:47 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-01-2021 22:21 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Johan Derksen modus?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-01-2021 22:37 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Misschien kunnen ze die Johan Derksen een (paar) keer op het gezicht van Akwasi laten vallen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-01-2021 15:05 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 12-01-2021 16:45 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 12 januari 2021 15:05 schreef Natural Disaster het volgende:
Ja, ik weet wel wat je er mee kunt, bijdehandje.



Wat zijn we lekker op elkaar ingespeeld.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen