IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knuffeltopic [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-02-2021 14:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

die bladeren zijn behoorlijk bruin hoor in de achtertuin.

en dan heb ik het ook over bepaalde mensen.


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-02-2021 14:12 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 februari 2021 12:58 schreef Slegthyd het volgende:
De meeste mensen die je wijst op fouten in het systeem kunnen niets met derlijke informatie. Wel ga je elke zaterdag afval rapen tot je merkt dat er niks meer ligt omdat een fanatieke vader er met de kids op uit is getrokken nadat 'ie iemand het goede voorbeeld heeft zien geven.

Of je vertelt mensen over hoe kinderlijk eenvoudig het is om afval te scheiden, energie te besparen (niet overstappen naar een energieleverancier met een vast tarief dus ) en in het geheel te consuminderen.

Je kan een brief aan een minister schrijven met als tl;dr "je snapt het niet", maar dat is enkel leuk voor een vermelding op een forum.


plastic afval heeft maar weinig raakvlakken met klimaat.

Je doet eer aan je vorige username lijdend voorwerp. Nu zal een groot gedeelte dat in praktijk ook zijn maar je doet nu net alsof publieke opinie niet belangrijk is. Als publiek opinie er niet toe deed zouden de oliebedrijven toch geen miljarden investeren in het beinvloeden daarvan? Uiteindelijk leid wereldbeeld en opinie tot grote veranderingen.


En alsof mensen slechts consument zijn, er zijn voor het geval je dat niet weet ook mensen die werken en vrijwel iedereen heeft enige raakvlakken waar klimaatwinst te behalen valt. Wat juist zo duidelijk naar voren komt is dat klimaat verandering een enorme optelsom is van heel veel kleine uitstootjes die bij elkaar bijdragen als je op alle fronten een beetje veranderd dan zijn we er al.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 06-02-2021 14:21 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 6 februari 2021 14:12 schreef ElitE het volgende:
plastic afval heeft maar weinig raakvlakken met klimaat.

Je doet eer aan je vorige username lijdend voorwerp. Nu zal een groot gedeelte dat in praktijk ook zijn maar je doet nu net alsof publieke opinie niet belangrijk is. Als publiek opinie er niet toe deed zouden de oliebedrijven toch geen miljarden investeren in het beinvloeden daarvan? Uiteindelijk leid wereldbeeld en opinie tot grote veranderingen.


En alsof mensen slechts consument zijn, er zijn voor het geval je dat niet weet ook mensen die werken en vrijwel iedereen heeft enige raakvlakken waar klimaatwinst te behalen valt. Wat juist zo duidelijk naar voren komt is dat klimaat verandering een enorme optelsom is van heel veel kleine uitstootjes die bij elkaar bijdragen als je op alle fronten een beetje veranderd dan zijn we er al.
Afgaande op de toon van je woorden ga ik er vanuit dat je je zorgen maakt over dit soort materie.

Maak dan even een vergelijking:

1: Je maakt je wel zorgen over het klimaat: dit lost op grote schaal niks op, maar je gaat je er wel bezorgd en mogelijk pessimistisch over voelen. Dat is verlies in mijn ogen.

2: Je maakt je geen zorgen over het klimaat: dit lost op grote schaal niks op, maar je gaat je er wel minder bezorgd en mogelijk pessimistisch over voelen. Dat is winst in mijn ogen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-02-2021 14:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 februari 2021 13:06 schreef Hypnos het volgende:


“No. I think that generally people have things that are more within their personal purview that are difficult to deal with, and that they’re avoiding, and generally the way they avoid them is by adopting pseudo-moralistic stances on large scale social issues so they look good to their friends and their neighbours.”


Dat speelt zeker mee, maar elke groep die zich met goede doelen bezighoud heeft daar last van. Moeten we initiatieven van weeshuizen dan maar niet meer steunen? daar zitten ook duidelijke rotte appels tussen.


Binnen je eigen invloedssfeer kun je meestal het meeste bereiken(duh) en revoluties zijn meestal niet heel productief of hebben grote bijwerkingen. Maar met slechts indiviueel denken hadden we nooit waterschappen gehad.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-02-2021 14:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 februari 2021 14:21 schreef Slegthyd het volgende:
Afgaande op de toon van je woorden ga ik er vanuit dat je je zorgen maakt over dit soort materie.

Maak dan even een vergelijking:

1: Je maakt je wel zorgen over het klimaat: dit lost op grote schaal niks op, maar je gaat je er wel bezorgd en mogelijk pessimistisch over voelen. Dat is verlies in mijn ogen.

2: Je maakt je geen zorgen over het klimaat: dit lost op grote schaal niks op, maar je gaat je er wel minder bezorgd en mogelijk pessimistisch over voelen. Dat is winst in mijn ogen.


Een verslaafde kan het heel pessimistisch vinden dat zijn alcohol gebruik leid tot een verrotte lever en drinkt dus maar vrolijk verder. Succes met je "winst" van jaren pijnlijk wegkwijnen van leverproblemen en je niet eens in aanmerking komt voor een levertransplantatie.


Het gaat om zorgen maken om realistische problemen die binnen ons leven effect hebben. Er zijn wel dingen waar je wat aan kunt doen, het gevaar zit erin dat iedereen maar niets doet met als argument dat niemand anders wat doet. Alle kleine beetjes tellen op, we stoten allemaal een beetje uit, en als we allemaal een beetje minder uitstoten is het opgelost. Er zijn gewoon betaalbare oplossingen maar die moeten we dan wel kiezen. De overheid kan nog meer subsidie geven aan de fossiele industrie of investeren in meer duurzame energie, die op het moment al goedkoper is.
Makkelijk en snel is dat niet altijd, en als individue krijg je heus niet alles voor elkaar. Maar we leven in een democratie gebouwd door idividueen, als dat niet werkte zaten we toch nog steeds onder Hitler?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-02-2021 14:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 6 februari 2021 14:23 schreef ElitE het volgende:
Dat speelt zeker mee, maar elke groep die zich met goede doelen bezighoud heeft daar last van. Moeten we initiatieven van weeshuizen dan maar niet meer steunen? daar zitten ook duidelijke rotte appels tussen.


Binnen je eigen invloedssfeer kun je meestal het meeste bereiken(duh) en revoluties zijn meestal niet heel productief of hebben grote bijwerkingen. Maar met slechts indiviueel denken hadden we nooit waterschappen gehad.


In mijn ervaring gaat individuele groei na verloop van tijd altijd over naar een volgend niveau, je omgeving.
Je kunt ook individueel niet blijven groeien in een omgeving waar dat niet toegestaan wordt. Denk aan kinderen die voor een stuk breken met ouders omdat die met grondige issues blijven zitten (laag zelfbeeld, angsten, depressie, ...). In zo een leefomgeving lukt dat niet, dus als je wil blijven groeien dan breek je daar (gedeeltelijk) mee en omring je je ook met mensen die je energie, vertrouwen en groei verdienen.
De volgende stap is dat je onvermijdelijk, bewust of onbewust, ook je omgeving gaat inspireren. Persoonlijke groei werkt aanstekelijk bij veel mensen. En zo creëer je mee een omgeving die constructief omgaat met frustraties, verlangens, ambitie, authenticiteit, ... en ook de relatie met je omgeving en de wereld.

Als je je innerlijke huishouding niet op orde krijgt dan gaat dat waarschijnlijk op een groter niveau ook niet duurzaam zijn. Of het moet zijn dat dat op een soort van sublimerende wijze gebeurt. Of projectie. Er zijn ergere dingen, maar echt gezond vind ik dat laatste niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 06-02-2021 14:40]


signature


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 06-02-2021 14:42 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Op grote schaal is het inderdaad de overheid die de zaken dient te regelen. Je kan gebruik maken van je stemrecht om daar invloed op uit te oefenen.

In de tussentijd je ermee bezig houden en je er zorgen over maken lost het probleem op grote schaal niet op, maar je houdt er wel een kutgevoel aan over. Dat is verlies.

Maargoed, let's agree to disagree.

Edit: dood ga je toch trouwens.
Maar ben je misschien recent vader geworden? Kroost wil je kijk op de toekomst ook nog wel eens wat dichter naar het heden trekken.

[Dit bericht is gewijzigd door Slegthyd op 06-02-2021 14:43]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-02-2021 14:42 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 6 februari 2021 14:37 schreef ElitE het volgende:
De overheid kan nog meer subsidie geven aan de fossiele industrie of investeren in meer duurzame energie, die op het moment al goedkoper is.




Levert investeren in duurzame energie ze meer op dan de accijns op fossiele brandstof?

Anders denk ik niet dat het gaat gebeuren.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-02-2021 15:03 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 februari 2021 14:42 schreef Slegthyd het volgende:
Op grote schaal is het inderdaad de overheid die de zaken dient te regelen. Je kan gebruik maken van je stemrecht om daar invloed op uit te oefenen.

In de tussentijd je ermee bezig houden en je er zorgen over maken lost het probleem op grote schaal niet op, maar je houdt er wel een kutgevoel aan over. Dat is verlies.

Maargoed, let's agree to disagree.

Edit: dood ga je toch trouwens.
Maar ben je misschien recent vader geworden? Kroost wil je kijk op de toekomst ook nog wel eens wat dichter naar het heden trekken.


Je snapt het niet, er is een probleem, er zijn prima oplossingen, het is niet alleen betaalbaar maar ook een betere economische het moet alleen uitgevoerd worden.

Jij zit nog in de passieve houding alsof er niets aan te doen is, dat is iets wat veel mensen hebben, maar je bent niet genoeg op de hoogte. Het kan gewoon, het is een prima perspectief en op zo'n moment is het simpelweg stom om niets te doen.
Je moet wel realistisch blijven en doen wat binnen je bereik ligt, maar alleen stemmen en informatie delen maakt al uit.

Nee niet recent vader geworden, zit er wel meer in. Maar sinds ik wat meer geinformeerd ben over de oplossingen heeft het me wel meer hoop gegeven. Ik kan er mee aan de slag in mn werk en zit in 2 stichtingen die zich ermee bezighouden.

Op dit forum heb ik me vroeger regelmatig ook kritisch uitgelaten over klimaat, maar dat was omdat ik moeite had met hoe het probleem werd aangevlogen. Het kaapte de discussie als het grootste probleem van de mensheid en leide aandacht af van algehele inbalans van de mens op zijn natuurlijke leefomgeving. voorgestelde oplossingen deden niets aan die andere problemen, en waren megalomaan als zwaveldioxide in de atmosfeer pompen, grote spiegels in de ruimte enzoiets. Wat mij erg aanspreekt aan de set oplossingen die er nu liggen is dat ze juist natuurherstel omarmen en dus ook veel andere problemen tegelijkertijd aanpakken. Zo zorgen vormen van regeneratieve landbouw ervoor dat landbouw netto koolstof opneemt in plaats van uitstoot en tegelijkertijd zorgt het voor herstel van de bodem, verbeterde vruchtbaarheid, herstel van biodiversiteit en minder kunstmest en pesticiden gebruik.
Deze oplossingen zijn gewoon toe te passen in de moderne vrije economie, hierin kunnen bedrijven met andere inslag een verschil maken.
Daarnaast we hebben 1500Gt CO2 uitgestoten sinds de industriele revolutie, dat is ongeveer net zoveel als de hoeveelheid opgeslagen in onze huidige natuur. Willen we dit omdraaien dan hoeven we alleen de hoeveelheid natuur te verdubbelen. (en daar is genoeg ruimte voor).


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-02-2021 15:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 februari 2021 14:42 schreef XXL het volgende:
Levert investeren in duurzame energie ze meer op dan de accijns op fossiele brandstof?

Anders denk ik niet dat het gaat gebeuren.


Dat is toch iets wat je simpelbeleidsmatig kan regelen? dan doe je toch meer belasting op stroom of kilometereffing?

Jaarlijks zorgt luchtvervuiling voor 20.000 extra doden in NL (7 miljoen in de wereld). Voor corona maken we momenteel grotere kosten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 06-02-2021 15:16 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 6 februari 2021 15:03 schreef ElitE het volgende:
er zijn prima oplossingen, het is niet alleen betaalbaar maar ook een betere economische het moet alleen uitgevoerd worden.
Ja dat klopt, ook gewoon mee eens en dergelijke. Maar...

Kan ik die dingen ten uitvoering brengen, of is dat een zet van de regering?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-02-2021 15:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 februari 2021 15:16 schreef Slegthyd het volgende:
Ja dat klopt, ook gewoon mee eens en dergelijke. Maar...

Kan ik die dingen ten uitvoering brengen, of is dat een zet van de regering?


GEEN RUPKES MEER!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 06-02-2021 16:01 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

"Willen wij meer of minder rupkes?"


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-02-2021 16:11 by XXL Profiel van XXL

Hier wordt de buxus opgevreten door buxusmot.

Ik wil je de rupsjes komende zomer wel opsturen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-02-2021 8:39 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 6 februari 2021 13:39 schreef Slegthyd het volgende:
kan je je ook bezighouden met het schoonhouden van je eigen voortuin.



sneeuwruimen



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 07-02-2021 9:42 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Altijd moeite mee gehad, mensen die de sneeuw van de stoep voor hun huis vegen, en dan 0.005 seconden nadat ze daarmee klaar zijn smerig kijken naar het stukje stoep van de buren wat nog niet schoongeveegd is.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-02-2021 10:03 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl


Kutvolk, die buren.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-02-2021 10:23 by XXL Profiel van XXL

ik zie ze hier nu al schuiven terwijl er vandaag nog meer sneeuw komt.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-02-2021 10:24 by XXL Profiel van XXL

En een high-tech buurman die het met de bladblazer doet.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-02-2021 10:25 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

De bijna halve meter sneeuw die tegen mijn voordeur opgestuift was even weghalen was dan toch geen overbodige luxe.

Liever 2x een beetje weghalen dan in 1x een halve ochtend staan graven.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-02-2021 10:26 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

En voor degene die toch de weg op moet:

quote:
Politie: Flinke boete als de auto niet sneeuwvrij is

De politie waarschuwt dat het flink wat geld kost als je vandaag wegrijdt zonder de auto sneeuwvrij te hebben gemaakt. Zo meldt de politie in Alphen aan den Rijn een bestuurder daar een fikse boete te hebben gegeven. De auto had alleen een klein schoon vierkantje op de voorruit en de zijramen waren een beetje schoongeveegd. Dat is volgens de politie niet de bedoeling. "De voorruit en voorste zijruiten moeten helemaal vrij zijn van sneeuw." De bestuurder in Alphen aan den Rijn heeft een boete van 259 euro gekregen.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-02-2021 10:27 by XXL Profiel van XXL

Ik zal er eens over denken of ik naar buiten wil.

Anders mag de vrouw het doen want die vindt sneeuw wel leuk.

Update:

Flikker maar lekker op. Als hier in de straat niet gestrooid wordt hoef ik de moeite ook niet te doen. Ik betaal niet voor niets belasting.

Het stuk bij mijn auto is nu vrij zodat daar niemand met zijn smoel tegenaan glijdt.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 07-02-2021 11:23]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-02-2021 11:37 by XXL Profiel van XXL

En zooi bij de achterdeur weg zodat die normaal open kan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 07-02-2021 20:59 by MetalJan Profiel van MetalJan

Mooi stukje wezen wandelen door den sneeuw. Wel frostbitten koud met die wind!


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 07-02-2021 21:03 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 7 februari 2021 10:26 schreef Natural Disaster het volgende:
En voor degene die toch de weg op moet:




Dat moet je toch elk jaar doen?

Net snel de inrit sneeuwvrij gemaakt, zodat ik morgen gewoon meteen de weg op kan met de auto. Net klaar voor uur U.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen