|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Ik ben bang dat hier best veel waarheid in zit. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote:Ik las Vin Diesel huh huh When your people matter, menstrual health matters |
|
Heeft een blootrug COVID-19 injecteerfeestje dan uberhaupt nog wel zin? |
|
quote:Survival of the fittest. Wat is daar precies mis mee? |
|
Ik ben het met Fusion eens, hoor. Maar dat gaat met dit virus niet gebeuren, denk ik. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Jawel, want men wil niet dat het aantal besmettingen zo hoog is als het nu is. Stabiel is dus niet goed, het moet verder naar beneden. edit: en naar mijn idee is 'stabiel' de gunstigste interpretatie van die getallen. Het kan ook best dat het aantal werkelijke besmettingen nog aan het stijgen is. (Jouw citaat gaat over het aantal geregistreerde besmettingen, ik heb het nu over het geschatte aantal echte besmettingen.) [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-12-2020 11:46] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Dat doen ze. Wel met een stuk meer rekenwerk dan mijn 1e orde (dus grove) benadering Kan natuurlijk ook dat er meer getest is omdat meer mensen zich ziek voelen bv., dat kan erop duiden dat er daadwerkelijk meer besmettingen zijn tov de week ervoor. Ik weet eigenlijk niet of het RIVM heeft gezegd of het aantal werkelijke besmetting op dit moment stijgt of daalt. Ze rapporteren R normaal tot een paar weken terug, recenter is vrij onbetrouwbaar. Ze geven dan echter wel een spreiding weer tot dichter op 'nu'. Hier zeggen ze R=1 obv data tot 20 november: https://www.rivm.nl/nieuws/zorgwekkende-stijging-aantal-meldingen-covid-19 Deze ook: https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-12/COVID-19_WebSite_rapport_wekelijks_20201208_1159.pdf In hoofdstuk 10 kun je zien hoe ze eea benaderen, zie je ook R=1 op 20 november. De spreiding daarna gaat boven/onder de 1, waarbij op 4 december de spreiding onder de 1 lag. Maar daarna hebben we nog wat meer dagen met hoge metingen gehad. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ik denk dat dat wel meevalt. Een dodelijker virus verspreidt zich minder snel en is dus ook makkelijker binnen de perken te houden. Het hele probleem van C-19 is dat iedereen dagen het virus verspreidt zonder er bewust van te zijn. quote: Ik vind de framing van het woord 'stabiel' van een inherent dynamisch proces ook wel interessant. Alsnog zijn er elke dag duizenden NIEUWE mensen die besmet raken met het virus. Heel stabiel! [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 10-12-2020 13:23] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Nou nou nou, framing, even rustig, hè! Waar mijn opmerking op terugsloeg was dat ik het aantal NIEUWE besmettingen per week (vermeend en op z'n hoogst) stabiel noemde. Overigens word ik vanuit de fysica doodgegooid met termen als dynamisch equilibrium, mechanisch equilibrium/statica, steady state, etc. die allemaal van toepassing kunnen zijn op situaties waar zeker geen stilstand is, dus misschien vond ik het daarom sowieso wel best. In de economie heb je dat natuurlijk ook Welke processen ken jij eigenlijk die niet dynamisch zijn? Dan is het toch geen proces? Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
https://www.nu.nl/coronavirus/6095863/rivm-meldt-8793-nieuwe-positieve-tests-fors-meer-dan-gemiddeld-6411.html Op naar kerst in je eentje. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Geen gezeik van familie. Heerlijk. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Over 100 jaar grapt men over de Dodentellers. |
|
Om vast ff in de stemming te komen en omdat het toch tijd is voor kerstliedjes: Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Wel schandalig dat je een pandemie nodig hebt om onder familie uit te komen. |
|
Wij zijn helemaal niets nodig. Buiten concerten om zijn we eigenlijk behoorlijke kluizenaars. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Mijn pijlen waren zeker niet op jou gericht. Meer richting nieuwssites als Nu en NOS die een bepaald niveau aan virusverspreiding 'stabiel' noemen, alsof elke dag steeds dezelfde mensen besmet zijn. Het beeld gaat verloren dat er steeds nieuwe mensen kerona krijgen en in die zin is er niks stabiels aan de huidige situatie. Lang verhaal kort: de tweede afgeleide van het totale aantal besmettingen is nul, maar de eerste afgeleide blijft positief. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
|
|
quote: Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
"Op donderdag meldde het RIVM bijna 8800 nieuwe gevallen. Het zijn de hoogste aantallen sinds eind oktober, de eerste dagen na de piek van de tweede coronagolf. Het kabinet stelde medio oktober een gedeeltelijke lockdown in om de verspreiding tegen te gaan. Sindsdien is de horeca gesloten en zijn de toegestane groepsgroottes teruggebracht." https://www.telegraaf.nl/nieuws/1829970110/extra-overleg-kabinet-over-stijgend-aantal-coronabesmettingen Maar goed dat we de verplichting nu hebben om niet medische mondkapjes te moeten dragen in publieke ruimtes. Anders waren er nog veel meer besmettingen bij gekomen? "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Ik moest even naar de Boni, vandaag. Scootmobiel parkeren en dan deze rij voor de Action zien. Het nare van die mondkapjes is het feit dat mensen toch weer gaan klitten, want ja, het kapje beschermd. Tsja. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Zit jij aan de scootmobiel, Wim? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Valt best mee met die rij, Wim. Je had het centrum in Eindhoven moeten zien. Wij hielden het al snel voor gezien en zaten vlot weer op onze veilige hotelkamer. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Nou ja, ik ga iig niet in de rij staan voor stomme spullen die al kapot zijn als ze de winkel verlaten. De scoot is van mijn eega. Maar aangezien ik een beetje rottig loop, omdat m'n evenwicht dus nog steeds niet goed is en ik bij elke stap moet denken: corrigeren! is de scoot een uitkomst. Ik woon in het centrum en om dan de auto te pakken is ook weer zoiets, dus heerlijk boodschappen doen met de scoot. Ook als je nergens last van hebt is zo'n apparaat best wel tof. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Ik ben benieuwd of we vandaag door de 10.000 grens gaan. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |