|
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | ||||
Auteur: |
|
|
Yawning Man - Macedonian Lines High Reeper - High Reeper Kreator - Pleasure to Kill Muriel Grossmann - Devotion 2CD Akitsa - Devenir le Diable Druadan Forest - Dismal Spells... Part I Moonblood - Siegfried Moonblood - Under the cold Fullmoon Satanic Warmaster - Live in Hekelgem "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ik heb de (oude) thrash-goden sowieso pas relatief laat ontdekt. Even los van dat ik 1 was toen Pleasure to Kill uitkwam, ben ik (oude) Kreator, Destruction, Sodom en Exodus, maar ook (oude) Bathory, Celtic Frost en Venom pas gaan beluisteren en waarderen toen het zwaardere posen al achter mij lag. Geen idee waarom ik Pleasure to Kill nog niet had. Want volgens mij is het indd Kreators beste album. Onlangs trouwens (ook) Power and Pain van whiplash gekocht. Lag in een lokale tweedehandszaak. Tweedehands dus, maar in zeeer goede staat. Op CD. Kostte een flinke duit, maar goed.. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Hahaha, 1986 blijkbaar, zie ik. Ik was toen 17, dan sta je toch meer open voor dit soort muziek. Ik denk dat ik 16 was toen ik de meer extremere metal begon te checken, daarvoor was ik nog druk aan het posen op vooral gitaar hardrock zoals MSG the Michael schenker group en hele oude scorpions en hele oude whitesnake en zo. Ik kwam bij een jongen in de klas die nuns have no fun en morbid tales had. Lp's geleend. Wauw! Daar zat ook destruction en die whiplash plaat bij. Die vond ik dan weer wat minder. Ik weet nog dat het gitaar geluid tegen stond. Een andere vriend was met zijn ouders op vakantie in de usa wat later en nam die Kreator plaat mee terug. Dat was toch ff schrikken, zo bruut. Heeft zoveel indruk gemaakt dat hij samen met hell awaits en bonded by blood al jaren in mijn top drie thrash platen staat. Exodus heb ik toen ontdekt omdat ze op skychannel clips draaiden van de combat tour, venom, Slayer en Exodus. Die laatste groep kende ik toen nog niet. Tour staat op youtube, vooral Slayer en Exodus zijn daar in topvorm. Dat ik dat allemaal nog weet. [Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 27-02-2024 21:54] "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote:Nouja, qua mijn eigen leeftijd was ik er juist wel vroeg bij. Ik was 13 tijdens Dynamo'99. Cradle of Filth, Marduk. Mercyful Fate. Toen ik 16 was, had ik al wel een degelijke collectie van, ik denk, richting de honderd CD's. Met o.a. Absu, Marduk, God Dethroned, Judas Iscariot, Abigor, Darkthrone, Mayhem, Immortal, Impaled Nazarene e.d.; Maar dat waren wel allemaal albums die die jaren uitkwamen. Het hoogtepunt van bands als Slayer, Destruction en Celtic Frost lag toch echt in de jaren'80. Die kregen net na de eeuwwisseling (terecht) weinig tot geen aandacht in de bladen, winkels of bij Wet & Wild. Als er dan niet iemand in jouw (directe) omgeving jou erop wijst dat de jaren'80 platen van die bands wel echt goed zijn, is er natuurlijk weinig reden en aanleiding om deze te gaan checken. Slayer, Mercyful Fate en Bathory kende in natuurlijk al wel, maar ik ben de eerste releases van Kreator, Sodom en Destruction eigenlijk pas na het lezen van Black Metal; Evolution of the Cult gaan opzoeken. En dat viel niet tegen. Veel agressiever, sneller, vuiger, organischer en meer 'evil' (oftewel: meer (proto-)black metal) dan hun releases uit de jaren'90 en later, waar ik wel eens een zaaddodende noot van had opgevangen. En sinds enkele maanden/een jaar ben ik ook andere (oude) speed/thrash en sommige heavy metal meer aan het waarderen dan ik voorheen deed. Een vriend van mij kwam daarom met die Whiplash-plaat. Precies de ongepolijste jaren'80 metal-sound die ik zoek! Maar Kreator mee uit de VS. Dat is wel grappig en opvallend gezien het Teutonen zijn. Het is allemaal wat moderner, harder/sneller en meer black/death geënt, maar moderne bands die ik lekker vind: Ik zal die YouTube-clips die jij noemt eens checken. [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 28-02-2024 10:11] "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ik zet ze in m'n later beluisteren youtube lijstje. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Ken je trouwens Slaughter uit canade, de strappado release uit 1987? Over een heersend gitaar geluid gesproken... "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Wow klinkt vet dit! Jammer dat ik dit toen niet kende. Doet me beetje denken aan Sacrifice, ook uit Canada. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Is echt een klassieker. Maar is nooit zo groot als andere eerdere bands geworden. https://www.metal-archives.com/bands/Slaughter/376 "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Slaughter, de band waar ene Chuck Schuldiner ooit voor naar Canada verhuisde om ze te joinen. Maar een echt succes is dat toch niet geworden. Maar ja, was ook midden jaren tachtig hé. Dan maakt een mens al eens fouten in zijn jeugdig enthousiasme (waar ik niet mee wil zeggen dat Slaughter slecht is ofzo voor alle duidelijkheid). |
|
quote:Het bestaan van het album is mij bekend; echter nog niet beluisterd. Van Slaughter heb ik zelf Not Dead Yet / Paranormal in huis. Heb'm n'u maar weer eens aangezet, want zo goed ben ik er eigenlijk niet mee bekend. Begint met een onmeunige Slayer-riff. Daarna overduidelijke punk/HC-invloeden. Net als Bonded by Blood en eigenlijk toch ook wel stiekem Slayer zelf. Ook meer B (of C)-garnituur, maar wel leuk: "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Heel andere muziek (keiharde crust punk), maar mocht deze schijf jullie ontschoten zijn, checken! https://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4203308?hl=sacrilege "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Hmmm, wel gek, strappado moet beginnen met het nummer strappado. Maar de tracklist is helemaal door elkaar gehaald bij die link... "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Kwam ik ook achter toen ik de comments bekeek. Deze versie is de real deal Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Portie kibbeling. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
7 dozen suikerbietenzaad, goed voor 7 hectare. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|
quote: Je bent een drugslab begonnen voor obese mensen zoals ik? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
La Ballade des Rats - Rattus Magnus L'Eclat du Déclin - Pâle Écho de ce Que nous Fûmes Empalignon - Black Dominated Annihilation Surturs Lohe - Wo einst Elfen Tanzten "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Epische bestelling bij Iron Pegasus binnengekregen: Absu - The Temples of Offal/Return of the Ancients Black, The - The Priest of Satan Black Funeral - Belial Arisen Death SS - Black Mass Death SS - ...in Death of Steve Syvelster Desaster - Tyrants of the Netherworld Deaaster - Souls of Infernity (+ The Tyrant Rehearsal Sessions) Force of Darkness - Darkness Revelation Force of Darkness - Twilight of Dark Illumination Megathérion - Megathérion Mortem - De Natura Daemonum Mortem - Deinós Nekrómantis Pentacle - Five Candles Burning Red Pentacle - Spectre of the Eight Ropes Siebenbürgen - Loreia Taranis - Taranis Taranis - Postmortem Spheres Thor - Thunderstryke Unaussprechlilichen Kulten - Häxan-Sabaoth Vampirska - Vermilion Apparitions Frozen in Chimera Twilight Venomwolf - Stormriding Power Wallachia - Wallachia Wampyric Rites - The Eternal Melancholy of the Wampyre Absu - Tara 2LP Green Marble Absu - Barathrum: V.I.T.R.I.O.L. bloodred 12" Bütcher - 666 Goats Carry My Chariot Oxblood 12" Sabbat - Karmagmassacre shirt bruin "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
|
|
Sourdeline - La Reine Blanche "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Geen bril. Wel een 85 inch tv. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Ik vind mijn 55 inch eigenlijk al aan de grote kant. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Haha, ik kom van 65 inch. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Toen mijn ouders enkele jaren geleden overschakelden van een tv die ze gekocht hadden in 2006 (81cm geloof ik) naar een 50 inch was het ook even wennen. Heb mij 2 jaar geleden een 55 inch gekocht, en soms denk ik: had beter een tv van 10 inch meer gekocht. |
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |