|
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik heb het niet op het oude pensioenstelsel en niet op het nieuwe. Mijn mening is niet veranderd. Dat ik daar niet altijd uiting aan geef... "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote:Dat was de poeier, toch? Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt |
|
quote: Lees jij niet gewoon tussen regels door iets teveel dingen die eigenlijk niet gezegd worden? Hoe het uitpakt moet nog blijken. Ik staar me gewoon niet blind op enkel een goed pensioen. Lage lasten zijn net zo belangrijk en dat heb ik al vaker aangegeven. Sparen ook. En zo heb ik bijvoorbeeld ook meerdere pensioenpotjes in verschillende sectoren. Risicospreiding heet dat. Maargoed, als jij dat simpelweg af wil doen als geen vertrouwen hebben in iets is dan uiteraard je goed recht. Even goede vriendjes. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Leer loslaten. Accepteer dat alles naar de klote gaat. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Gevonden ⌃ quote: |
|
quote: Dat is een mogelijkheid. Ik heb geleerd dat je zelf keuzes kunt maken en dat die keuzes voor een groot deel je leven kunnen bepalen zonder daarbij enkel afhankelijk te zijn van externe factoren. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Godver, als ik dat teruglees lijk ik bijna een beetje liberaal. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Maar daar is ook helemaal niks mis mee. Zolang je die keuzes niet laat leiden door angst. Ik hamster bijvoorbeeld niet. Ik accepteer volledig dat ik misschien een keer doodga van de honger. Geeft meer rust. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Dat is wel de essentie van doodgaan, meer rust. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
quote: Laten we het hopen, ik ben er nog niet helemaal gerust op. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
quote: Ik zie mezelf niet als extreme prepper maar ik ben wel voorstander van het aanleggen van een redelijke voorraad in geval van ongewenste situaties (Situatie naar keus vrij in te vullen). Ruime voorraad basisdingen dus als voeding, water en medicatie. Maar niet op het niveau dat ik er in mijn tuin atoomvrije kelders en dergelijke voor aan ga leggen. En ja, als ik het geld heb wat extra te kopen omdat iets op het moment wel een erg leuke prijs heeft doe ik dat uiteraard. Om het voorbeeld van de tuinbonen er maar bij te pakken. Wansmaak of niet laat ik in het midden maar we eten ze gewoon graag. Als ik ze dan nu voor 99 cent kan kopen en afgelopen winter tikte een gemiddeld huismerk de 2,40 aan (Voor een potje godvergeten bonen) Gaan er gewoon een zwik in de voorraadkelder. Hetzelfde voor iets simpels als doperwtjes die om onverklaarbare redenen ook opeens dik over de 2 euro moesten kosten. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
En dan toch ook nog maar even over het gezondheidsaspect. Doorgaans geniet het huismerk van AH de voorkeur omdat dit 1 van de weinige merken is waarbij de potjes niet zijn volgegooid met toegevoegd zout. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 19-07-2023 16:58] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Angst is iets dat evolutionair voordeel opgeleverd heeft. Dus stellige uitspraken over angst en keuzen. Je kunt prima én hamsteren én accepteren dat je wellicht dood van de honger gaat. When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik geef toch de voorkeur aan de term 'mijn voorraad op peil hebben'. Wat ik trouwens grappig vind is dat we een voorraad aanleggen van iets actueels als gas bijvoorbeeld juist aanmoedigen en niet zozeer zien als hamsteren. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Voorraad aanleggen is ook typisch verslavingsgedrag. Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt |
|
In het geval van iets waar je verslaafd aan bent. Gasvoorraad aanleggen valt daar bijvoorbeeld niet onder. Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt |
|
Ik zal er aan denken als ik vanavond misschien wel wat knakworstjes warm maak voor tijdens het TV kijken. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt |
|
quote: Zoals voedsel. Maar misschien is conditionering een beter woord. We denken dat we dagelijks 3x een maaltijd plus de nodige tussendoortjes nodig hebben. Onzin natuurlijk. Ik heb nog niet zo lang geleden 10 dagen gevast. Alleen thee gedronken. Ging ik prima op, energielevel ging wel flink op en neer, maar interessant om eens mee te maken hoeveel je nog kan zonder eten. Voedsel tot je nemen is dus gedeeltelijk ook een troost of afleiding. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Daarstraks van de supermarkt een pak zout meegenomen. Ik keek bij thuiskomst eens wat er allemaal in zit. De horror dat zoutgehalte. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
Zout is niet om mee te koken maar om op je stoep te strooien als het glad is. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Vandaar dat je vaak zo chagrijnig post |
|
quote: Ik was best happy hoor. Ook nog 3 dagen stilteretraite gedaan in een klooster. Tot allemaal nieuwe inzichten gekomen. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |