![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 35 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 |
||||
Auteur: |
|
|
kicke cover ![]() ![]() |
|
Edit. Aha, hij staat op de re-release van die eerste garage als bonus nummer, dat wist ik niet. En als b-kant van harvester of sorrow (meh) en dus logischerwijs ook op die tweede garage cd uit eind jaren negentig waar die eerste garage cd ook helemaal op staat. Nogmaals aha. [Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 25-03-2025 11:26] Ouwe Zemelaar ![]() |
|
Deze instrumentale versie kende ik nog niet, is met Cliff Burton ![]() |
|
quote: Ik vind hun albums altijd direct goed/leuk/mooi, maar moet even laten bezinken hóé goed. Had ik ook met Bloem; was direct overtuigd dat dat een subliem album was, maar het duurde even voordat ik erachter kwam hoe verschrikkelijk fantastisch dat album is! Zo ook bij dit album. Direct enthousiast, maar ook deze moest even bezinken voordat eruit haalde wat er inzit. ![]() Door Manifestaties van de ontworteling wel direct compleet gegrepen. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
Drudkh - Shadow Play Hellripper - Black Arts & Alchemy Supersister - Nancy Never Knew Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
quote:Beide. ![]() Ik heb ook niemand gespot terwijl ik tegen mijn gewoonte in tussen de bands door even vanuit het rookterras weer naar binnen ben gegaan en een rondje door de zaal heb gemaakt. Ik verbaasde mij wel over dat jullie al dagen van te voren wisten wat jullie aan gingen doen. Ik had gewoon aan wat de vrouw voor mij klaar had gelegd toen ik onder de douche stond. [Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 27-03-2025 15:42] ![]() |
|
![]() I want you to caress me like a tropical priest ![]() |
|
Antinoë - Whispers from the Dark Past one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: ![]() ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
Hahaha, ik zie een keurig gestevend battlevest voor me dat netjes opgevouwen op het beddensprei ligt. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Mgła - Torn Aether; Live Recordings 2013 - 2022 2CD Svartsyn - Vortex of the Destroyer Teitanblood - From the Visceral Abyss [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 28-03-2025 11:47] Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
quote: Ik probeer me echt een voorstelling te maken hoe je collectie er thuis uitziet. Bij mij is het met tussen de 1000 en 1100 cd's nog redelijk te overzien. Edit: Hier past het allemaal nog in een paar IKEA cd zuilen. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 28-03-2025 11:55] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote:Ik heb, denk ik, zo'n 4.000 geluidsdragers. Ben het momenteel aan het invoeren op Discogs. De teller staat nú op 3.815. Ik moet nog zo'n 350 CD's, m'n demotapes (100 ofzo(?)), en wat losslingerende items. Dus kom waarschijnlijk op zo'n 4.300 items uit. Het staat op formaat (CD, LP, singel, tape, handvol DVD's). Veruit het leeuwendeel is CD. Ik gok zeker 4/5e. De CD's staan op genre (metal, jazz, klassiek, 'rock', stoner & psy, neo-folk, en nog wat kleine subcategorieën). De classificering is natte vinger-werk en willekeurig. Bands als Earth en Acid King moet ik soms even nadenken waar ik deze heb ingedeelsld. Binnen de genres staan de CD's op alfabet, en dan chronologisch op eerste verschijning per titel. Hiervan is dan weer het leeuwendeel metal (waarvan weer het leeuwendeel black metal); zo'n 2.500 metal-CD's. Beneden staan de metal CD's van cijfers tot halvewege Marduk. Boven in mijn werk/studeerkamer/bibliotheek de rest. In speciaal gemaakte (stel je hier niet teveel van voor, redelijk budget, dus geen tropisch hardhout of eiken) CD-kasten. De niet-metal-CD's zijn momenteel in diezelfde kamer in kratten opgeborgen en/of staan in de boekenkasten in de weg. Daar moet ik nog een opstelling voor bedenken en kopen/maken. Paar jaar achter de rug dat metal/muziek me minder interesseerde. Draaide nog wel muziek, en ook (black) metal, maar minder tot geen zin om te scrobbelen, kopen, bijhouden, ontdekken, concerten te bezoeken, op fora te posten e.d. In diezelfde tijd relatief kort op elkaar twee keer verhuisd. De CD's stonden jarenlang in verhuisdozen in de kelder en op zolder. Dat is nu dus niet meer het geval. Najaar 2023 om een of andere reden alles weer eens doorgespit en toen sloeg de vlam weer over. Sindsdien de 'gemiste jaren' ( ![]() Maar bij het betrekken van deze woning dus niet bezig geweest met hoe waar de muziek. Het vinyl staat langs de boekenkasten op de grond. Die kamer is een zooi, maar ik weet specifieke CD's wel te vinden. ![]() Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
Mijn LP's (Maar dat zijn er aanzienlijk minder) staan in een IKEA open boekenkast / Roomdivider type KALLAX. Die zijn qua vakken echt perfect om LP's in op te bergen. Bovendien haal je die meuk van IKEA regelmatig voor een prikkie op bij de plaatselijke kringloop wat weer een ritje naar Zwolle, Hengelo of Duiven scheelt. Ik heb de sortering wel volledig anders. Hier staat alles op artiest en dan de albums op jaar van release. Op genre is me teveel gedoe omdat daar nogal eens overlap om de hoek komt kijken. Dat levert teveel keuzestress op. ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Ik heb in onze nieuwe woning speciaal een hokje laten bijmaken tussen de twee kinderkamers. Helaas gebruiken vrouw- en dochterlief dit deels ook als opslagplaats waardoor ook ik in een constante status van plaatsgebrek verkeer. Het meeste staat op Discogs ondertussen, al heb ik bv. DVD's nog niet gedaan en zou ik nog een check moeten doen van een aantal verkochte of indertijd niet teruggevonden items op Discogs. Voor de geïnteresseerden: https://www.discogs.com/user/mikkasscar/collection Nog collectielinkjes van de anderen hier? Wel eens leuk, snuisteren in de (digitale) collectie ![]() ![]() |
|
quote: Vanwaar deze keuze? Omdat je dan een aantal min of meer behapbare collecties hebt? En heb je dan bijvoorbeeld je Ulver cd's verspreid neergezet? Want dat zou ik slecht trekken. Boeken plaatsen is net zo'n hel, vooral ook omdat je hier met allerlei verschillende formaten hebt. Ik heb het nu min of meer op genre (historisch/politiek/natuur/literatuur Duits/literatuur Engels/horror Engels vintage/horror Engels modern/literatuur Nederlands modern/vertaalde literatuur klassiek etc.) en daarbinnen op grootte en uitgaves die op elkaar lijken (die Penguins met oranje rug bijvoorbeeld) bij elkaar. Maar dit is een systeem waar alleen ik de weg in weet en dat gaat 99% van de tijd goed. En de boekenruimte die ik nu heb (een wandvullende luxe kast, een vitrinekast en een 'gezellige' kast in de woonkamer) bepaalt ook de omvang van de collectie. Als het echt begint uit te puilen, ga ik er weer met de kam doorheen en moet er het een en ander weg. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote:Ja, dat met die overlap heb ik ook wel last van. Zet ik Hawkwind bij King Crimson en Pink Floyd, of bij Tangerine Dream en Klaus Schulze.. ![]() quote:Ik weet niet hoe in het België zit, maar wij hebben dit huis net optijd gekocht. Rente al wel laag, maar de prijzen nog niet te debiel hoog. Inmiddels is de rente verdubbeld en zijn de huizenprijzen door het dak. Als ik een huis van 15m^2 groter wil, ga ik bruto zo 2,5x meer hypotheek betalen. Dat kan ik wel, maar heb er geen zin in. Mij wel budget overblijven om dit topic vol te spammen en weekendjes naar Gent te gaan. ![]() quote: https://www.discogs.com/user/ViktorKamphuis/collection quote:Om het inderdaad behapbaar te houden. Is gemakkelijker als in zin heb in/op zoek ben naar een bepaald geluid ipv een specifieke band. Als ik iets wil draaien, maar weet nog niet precies wat. Of als ik een selectie van een bepaald genre maak. Ulver is inderdaad de enige band waarvan ik de discografie uit elkaar heb getrokken. quote:De boeken lopen grotendeels van (populaire) theoretische natuurkunde, via epistemologie en linguïstiek over in filosofische naslagwerken, ethiek en dan chronologisch van Heraclitus tot Sloterdijk. Daarna wat meer de hedendaagse polemieken en politiek. Geschiedenis en theologie is beduidend minder en staat bij elkaar. Fictie is veel minder. Staat grotendeels op schrijver. Wel G. Reve bij K. Reve en daarnaast Hermans. Celine naast Houellebecq. De thrillers en horror/fantasie van M. staan in hun eigen kast door elkaar heen, maar wel op schrijver. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
Ik moet mijn boeken eens tellen. Echt geen idee hoeveel het er zijn. Toen ik een paar jaar geleden verhuisde heb ik er eens stuk of 150 de deur uit gedaan en dat leverde toen niet echt een zichtbaar verschil op. They Came From Visions - The Twilight Robes Grift - Aftonklang one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Ik tel er 5. ![]() Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
quote:Een hele grove, snelle schatting doet mij vermoeden dat er zo'n 1.300 boeken op de werkkamer staan. quote: ![]() Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
Rondje kringloopwinkel: Hole - Celebrity Skin Muse - Origin Of Symmetry Sepultura - Chaos A.D. Sepultura - Roots Tool - Ænima Tool - Opiate [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 30-03-2025 15:30] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
![]() one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
![]() |
Dit topic is 35 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |