![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | ||||
Auteur: |
|
|
Iets minder elfjesachtig: Leviathan - Tentacles of Whorror one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Thy Catafalque - Naiv Primal Creation - modern thrash metal - YouTube ![]() |
|
Opeth - The last will and testament ![]() Na Ghost Reveries heb ik geen nieuwe albums van Opeth meer aangeraakt, wetende dat ik dat als ouwe lul wel weer een keer zou oppakken. Blijkbaar is nu dat moment... ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
![]() Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
quote:Heerlijke plaat! Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
Oranssi Pazuzu - Vasemman Käden Hierarkia Bij deze band begint het kwartje bij mij nu ook te vallen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Het gat in je broekzak repareren. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Iskandr - Spiritus Sylvestris one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Ouwe Zemelaar ![]() |
|
Afgelopen woensdag: De ietwat monotone EP 'Serpent's Chalice - Materia Prima' kon mij maar half en half bekoren. Er heerst een zeer duister sfeertje op deze EP, maar het te repetitieve karakter van de muziek zorgde ervoor dat ik mij soms wat verveelde tijdens het beluisteren ervan. Ik had de 'Coal Black Hearses' EP van Decrepit Spectre vele jaren geleden al eens beluisterd. Toen vond ik maar een deel van de EP goed. Maar bij deze tweede luisterbeurt beviel het hele ding mij prima. Avant-garde black metal met de beklijvende cleane vocals van Kvohst (Hexvessel, Grave Pleasures, The Deathtrip en ex-zanger van DHG en Code). ![]() |
|
Leuke EP, ja! Ook met de gitarist van <code> op bas en drums, en verder lui van Seth ofzo? Gothic metal/rock, vleugje doom misschien. Niet vreselijk origineel, maar wel echt goed gedaan. Denk Moonspell/Tiamat/The Vision Bleak/Type O Negative. Dan wel vrij duister aangezet, zeker tov het voorgaande album laten ze de gefaalde romantiek wat meer op de achtergrond en klinkt alles wat bedreigender. edit: ohja, met de drummer van Ulcerate, kwam ik pas achter nadat ik het voorgaande album kocht en ik vergeet het ook elke keer weer want hij speelt hij hier héél anders ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 22-02-2025 13:13] No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Wat vond je ervan? edit 2: nee, niet gevonden ![]() ![]() Wat vond je ervan? [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 22-02-2025 13:18] No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Geinig. The Vision Bleak vind ik echt enorme kitsch, maar dit klinkt zoals je zegt iets dreigender. Er zit een beetje een black met sausje overheen voor mijn gevoel. Heb je het debuut van The Other Sun gehoord vorig jaar? Lijkt hier niet echt op, maar heeft een beetje hetzelfde sfeertje. Zou die plaat omschrijven als Wovenhand meets Wolvennest. NP: Heeft ook een lichte goth rock ondertoon. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Ja, daar had ik duidelijker over kunnen zijn. Wat ik met 'duister aangezet' bedoelde was juist dat ze grotendeels bij de kitsch wegblijven die alle bands die ik noemde hebben/hebben gehad. TVB hou ik ook niet zo van, maar geeft wel wat van de sfeer aan. Er zit zeker een black-achtige neiging in, ja. Album ervoor is wel wat meer kitsch, maar wordt geen TVB. quote: Niet gehoord! Staat nu op de lijst. Ook de vampirische inslag zie ik. Gave omschrijving, sowieso voor. quote: Voor later ook ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
Even wat nostalgie naar het kaffee waar ik altijd kwam toen ik 16-18 jaar was. Winter is coming ![]() |
|
The Cure - songs of a lost world wauwie Ouwe Zemelaar ![]() |
|
quote: Niks mis met Deftones. No dogs, no masters. ![]() |
|
Als je die bandnaam spelt als Darkthrone niet, nee. ![]() ![]() Ouwe Zemelaar ![]() |
|
quote: Ga jij nu zo goochem lopen doen? Wordt tijd, hoor, maar toch! ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
Baxaxaxa - Catacomb Cult ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
quote: Is inderdaad met één van de leden van Seth. quote: Had wat jaren geleden de Cemetery Glow EP al eens beluisterd van LotMS. Was mij toen wel goed bevallen. Binnenkort maar eens werk maken van deze nieuwe EP. Ik wist trouwens niet dat de drummer van Ulcerate erbij speelt. ![]() |
|
Net deze gedraaid: En nu deze: Die laatste is echt geweldige black metal met een oud-Deathspell omega lid aan het roer. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. ![]() |
|
quote: Ken verder alleen dus het voorgaande album, moet maar eens werk maken van die EP en het andere album (?). Goed pianowerk op de nieuwste EP trouwens, in ieder geval op de laatste track. Duidelijk geen boselvenblack, echter, dus voor sir Duncan weet werkt het denk ik niet ![]() No dogs, no masters. ![]() |
![]() |
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |