![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | ||||
Auteur: |
|
|
Hier! Ver van huis, de nacht zelf wordt een onderkomen ![]() en Kreator - Pleasure tot kill ![]() |
|
quote: ![]() Ripping Corpse attack... Ouwe Zemelaar ![]() |
|
Sarcofágo - INRI Gewoon effe goed stoer doen godverdomme! Winter is coming ![]() |
|
![]() ![]() |
|
voorbereidingen voor mijn interview met Antti Klemi himself, hier op locatie in Tampere ![]() ![]() |
|
Cool. Ik ben de laatste tijd aan de hand van jouw albumindeling in het CoO-topic eens serieus in de discografie aan het duiken. Laat je tzt even weten waar het interview te lezen is? NP: Forgotten Woods - Sjel Av Natten ![]() |
|
quote: Hey dit is leuk "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" ![]() |
|
Jazeker. Maar Vilosophe is beter. ![]() one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Niet beter, anders. Laatste Manii is trouwens ook zeer de moeite, één lange track maar zeer verhalend. ![]() |
|
quote: De Pankraker magazine, zou klaar moeten zijn tegen de Fluisteraars show in Gent. Wel enkel op papier :-) ![]() |
|
Manii is ook goed ja. Eens dat het anders is hoor. Maar vind UeBM altijd een beetje veel van hetzelfde. Dus vind Vilosophe gewoon beter, niet zozeer vanwege de stijl, maar omdat het wat afwisselendere nummers heeft. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Dat het veel van hetzelfde is herken ik niet. Vind het juist een plaat die blijft boeien tot het eind. Ik had me voorgenomen alles eens te luisteren, dus Vilosophe zal de komende dagen wel ergens voorbij komen. Wel benieuwd naar nu, dat album ken ik nog niet. ![]() |
|
quote: Gerust héél anders; kan me voorstellen dat mensen destijds moeite met de omschakeling hadden. Vind hem geweldig, net als hun latere albums! Weet niet waarom, Tor-Helge Skei heeft ook Lethe. Dat is ongeveer Manes ná Under ein Blodraud Maane, maar schijnbaar had dat toen wél een nieuwe bandnaam nodig ![]() When Dreams Become Nightmares is erg tof, daarna eigenlijk niet meer zo goed geluisterd. No dogs, no masters. ![]() |
|
Het is misschien vooral het geluid dat ik na een tijd zat ben. Niet zo'n van van die drumcomputer en het sleept hier en daar iets te veel. Maar als disclaimer moet ik zeggen dat ik hem denk ik al tien jaar niet heb gedraaid. Vilosophe is top, ik vond die daarna (iets met World en Ends) een pak minder. Be All End All was weer een stuk beter en die laatste is volgens mij ook goed, maar heb ik om een of andere reden nooit gekocht. NP Vouna - Atropos (Aanrader, laat zich omschrijven als Wolves in the Throne Doom) one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Be All End All vind ik denk ik ook beter, al is Vilosophe geflipter en dat is ook erg gaaf. Luisterde toen ook d&b en industrial, dus de beats vielen makkelijk. edit: denk dat je die Lethe dan ook wel trekt. Ligt dicht op Be All End All en die laatste. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 21-01-2025 14:17] No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Ik hield het niet vol. Het is gedurft, goed, maar teveel gedram met dezelfde stukkies. Saaier dan die black plaat "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" ![]() |
|
Haha, had ik een beetje verwacht. Ik was in de tijd dat die plaat uitkwam helemaal wild van dit soort post black metal (Disguised Masters van Arcturus, Ulver, Void etc), maar moet zeggen dat de veel van die bands toch de tand des tijds niet helemaal hebben doorstaan. Maar Vilosophe luister ik nog geregeld. Vooral dat laatste nummer is voor de Duitsverstaander een aanbeveling. Veel grimmiger wordt het niet. @AG, ik ga Lethe checken, dank! Wist ergens in de verte van het bestaan, maar nooit geluisterd. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Ik vraag me af waarom ik, op een incidentele luisterbeurt van wat meer recente albums na, nooit echt verder heb gekeken dan UeBM. Vilosophe bevalt mij heel goed. Ik begrijp de vergelijking die je maakt en deel de conclusie dat deze minder gedateerd klinkt dan veel andere platen uit dit hoekje, uit die tijd. ![]() |
|
quote: Ik vergeet telkens van het bestaan ervan. Door het gesprek hier ging ik denken welke Manes-albums ik het gaafst vind, en dacht ik "wat was die met die rode hoes ook alweer?"... Dat is dus dat Lethe-album ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
Over 2 maanden live zien, zin in When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Omnium Gatherum. Dat was een slecht idee. Soort Amon Amarth/Moonspell-misbaksel? No dogs, no masters. ![]() |
|
Ik zal het eens beluisteren en mijn mening geven als wisselgeld voor mijn te rechtse praatjes. Winter is coming ![]() |
|
Omnium Gatherum is wat je krijgt als je Arch Enemy pakt en alle agressie plus alles wat er echt goed aan is weglaat. Wat overblijft is een lege energieloze huls met alles wat in het verleden al honderd keer gedaan is er even in gestopt, het pauzetje, het plotseling clean gezongen stukje, het doorjengelende gitaarlijntje. Het voortdurende doormijmeren over "shadows in the dark" wat wel 200x herhaald wordt is een marteling. Van veel van dit soort muziek kan je zeggen: In '98 had dit echt nog wel publiek getrokken. Voor Omnium Gatherum is dat echter ook al niet van toepassing of het zal op het randje zitten. De beginnende melodieuze bands van destijds hadden in ieder geval meer karakter. Een heel flauw nummer. Toch 130k views nog hmm. Dat kan bijv Onheil niet zeggen. Winter is coming ![]() |
|
De Koeyer-achtige vox, das wel tof Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
![]() |
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |