![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Ja, ik was even in de war met de live in Marseille DVD waar wel heel wat nrs van aGDoW opstaat. Attila als gastzanger is wel op Mediolanum... ![]() |
|
quote:Nou.., ik vond er wederom geen donder aan. Alleen het titelnummer kan me nog enigszins bekoren. Edit: Maar even wél goede muziek draaien in de ochtend: ![]() [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 09-04-2025 7:44] Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
quote: Het komt goed ![]() Hier ook fantastische muziek op de kouder dan verwachte fietsrit naar het station Minder direct en minder instant catchy qua riffing, maar er sluimert weer geweldig veel onderhuids gevoel in de nummers. Geweldige drummer ook, die Majesty O. ![]() ![]() |
|
quote: Neejoh? Ik vind het echt een fantastische plaat. Dat drumgeluid alleen al en al die goede riffs. Life Eternal, From the Dark Past, Funeral Fog. Allemaal knallers. Nu was dit ook denk ik de vijfde black metal cd die ik kocht in mijn leven. Maar wat bevalt jou niet dan? En heb je hem relatief laat leren kennen? one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote:Ik vind het allemaal maar laf. Het overtuigt niet, knalt niet, pakt niet. Ik hoor die riffs er dus echt niet in terug. De vocalen spreken me niet aan, de drums zijn onbeduidend. Ik weet niet wanneer ik'm voor het eerst hoorde. Zal inmiddels wel zo'n twintig jaar geleden zijn geweest. Mijn fysieke exemplaar indd wel later gekocht. Ik denk een jaar 10 geleden. Maar oude Darkthrone, Venom, VON, Beherit et cetera ben ik ook pas relatief later echt gaan beluisteren en waarderen. Zat 'vroeger' meer op de nieuwe releases dan dat ik de oude klassiekers opzocht. Veel van de oude, klassieke bands/releases waar ik rond mijn twintigste geen klick mee had omdat het geluid of de productie me te dun waren ofzo, of geen geduld had het te laten landen, vind ik inmiddels terechte klassiekers, maar met Mayhem heb ik verder echt helemaal niets. Grand Declaration of War staat in mijn top10-albums aller tijden, maar of het nou Deathcrush, DMDS of Chimera/Ordo ad Chao is, het doet mij echt helemaal niets. GDoW destijds gekocht toen ie uitkwam. Toen was ik 14. Ik was er direct fan van. Later dat jaar ook nog het T-shirt in de Boudisque te Amsterdam gekocht. Np: ![]() Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
quote: Jazeker! Hij was in topvorm [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 09-04-2025 11:15] ![]() |
|
quote: Het is volgens mij geen geheim dat veel van die geweldige riffs uit de koker komen van Snorre Ruch. Ik hoorde dit album trouwens pas veel later en pas nadat GdoW uit was gekomen ![]() |
|
quote: Blijft een raar fenomeen die muzieksmaak. Ik kocht GDoW op dezelfde leeftijd, maar dan in Praag op vakantie met mijn ouders. Ook een shirtje erbij. Heb heel de vakantie het tekstboekjes bestudeerd en pas bij thuiskomst kon ik hem draaien, want er wat geen cdspeler in het huisje of onze auto. ![]() Was trouwens flink schrikken toen ik hem in de speler schoof, want kende alleen die live versie van Necrolust met Dead op zang en dit was heel andere koek. quote: Volgens mij zijn het er niet zo heel veel hoor. Snorre's rol werd eerst veronachtzaamd, maar is tegenwoordig een beetje overschat volgens mij. Er is een soort revisionistische beweging die het belang van Euronymous voor black metal probeert te downplayen. Die lekkere riff op From the Dark Past is in ieder geval wel terug te vinden op een Thornsdemo. [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 09-04-2025 11:30] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote:Ik zou'm eens aandachtig met koptelefoon op (moet ik eerst een nieuwe kopen) moeten beluisteren en ontleden, maar gisteren was de ervaring exact hoe ik mij'm herinnerde. quote:Ik kocht'm tegelijk met Damned in Black van Immortal. In die dagen had ik nog geen internet. Dat ging puur op wat er in de bakken lag van de lokale CD-winkels (dat waren er zes of zeven in het centrum van Apeldoorn) en Aardschok. Mooie tijden. ![]() Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
Dude! Die kocht ik ook vlak voor die Mayhem. ![]() Vind dat nu trouwens beslist geen goed album meer, hoe vaak ik die ook heb gedraaid in die tijd. Wij hadden wel internet, maar muziek daar beluisteren was er nog niet echt bij. Dus inderdaad naar de lokale metalshop en soms had je mazzel bij Free Records Shop zoals met deze Immortal. Al herinner ik me wel wat real audio bestanden op Lost Souls Domain van Zenial. NP. Blijkbaar is er vorig jaar een nieuwe Manes EP verschenen. ![]() one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote:Nee, dat is inderdaad best een slaapverwekkend album. Als ik Immortal draai, dan de eerste twee, heel soms At the Heart of Winter. Ik vind die riff in Withstand the Fall of Time heel lekker. ![]() Ik ben nooit zo van het downloaden geweest. Aan de ene kant waren mijn ouders niet bepaald voorlopers qua modern internet, dus zat ik met trage en niet-werkende telefoonverbindingen, maar ik werkte altijd relatief veel naast school en heb altijd al relatief veel CD's gekocht. Toen ik 14 was ik denk al drie per maand. Op m'n 17e waarschijnlijk acht ofzo. En ik heb downloaden altijd wat onkies gevonden. Ik heb wel wat met Napster zitten klooien, maar het was gewoon niet dat ik daar mijn muziek vandaanhaalde of ontdekte. Een vriend van mij was een flink stuk ouder, en die had een distro. Daar kreeg ik CD's van waarvan hij dacht dat dat ik mijn straatje paste. De beluisterde ik dan thuis, en degene die ik wilde kocht ik van hem voor 25 gulden/12 euro de stuk. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
quote: Tuurlijk! Die klinkt beter. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: GDoW is veel directer in ieder geval. OaC ligt een deken op. Het is een storm van geluid en gedachten. Ik voel hem wel, maar kan geen nummer noemen. quote: ![]() Ja, vermoedelijk goede keuze ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Yes! Donderdag tot en met zondag! Tot dan ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
quote:Echte mannen zijn er reeds op woensdag bij. ![]() Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
quote: Ja, maar ik heb geen echte mannen om voor m'n kinderen te zorgen op woensdag, dus moet ik het toch zelf doen ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
Sunn O))) - Metta, Benevolenc one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote:De heren C. Ola en L. Ays doen wonderen. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
Laibach - Also Sprach Zarathustra one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote:Díé ga ik eens even checken! Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
Doe dat! Ben je überhaupt bekend met hun werk? one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote:Heb ze in Tivoli Oude Gracht gezien. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
quote: Goed punt! No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Ik ook! De tour dat ze allemaal nummers over landen deden, toch? Ik ken eigenlijk alleen de cd Jesus Christ superstars, mijn eega vindt het leuker. Anders was ik er een andere keer, haha. Ouwe Zemelaar ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |