IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Now playing: géén Nachtmystium (totdat van wel) Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-03-2025 11:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Zyklon(-B ) is echt op geen enkele manier NSBM. Teksten schrijven het niet voor, en de leden zijn heel expliciet geweest is wat ze van NS en whatever vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 29-03-2025 11:57]

No dogs, no masters.

Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 29-03-2025 12:03 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Aight aight, ik ben overtuigd.

Een beetje Tsjuder+, maar dan zingend over andere zaken.

I want you to caress me like a tropical priest

Sater
Usericon van Sater
Posted 29-03-2025 18:39 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

dEUS - Pocket Revolution

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 29-03-2025 18:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2025 18:39 schreef Sater het volgende:
dEUS - Pocket Revolution

Oh goede... Een dEUS-herluister is ook nodig. Is toch een bijzonder stukje Benelux-poprock. Waar de Belgen dit iha veel beter deden dan NL of LUX. Niet dat het nodig is, maar het is toch opvallend hoe goed de Belgen in pop zijn. Je hebt de Fransen nodig om er kunst van te maken, OK, maar BE is al zo ver. Waarom kan Nederland dat niet?

No dogs, no masters.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 29-03-2025 19:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2025 12:03 schreef Tanteloos het volgende:
Aight aight, ik ben overtuigd.

Een beetje Tsjuder+, maar dan zingend over andere zaken.

Het blijft wel lieve muziek, laten we wel wezen.

No dogs, no masters.

Sater
Usericon van Sater
Posted 30-03-2025 8:58 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Sabbath Assembly – A Letter of Red

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 30-03-2025 10:52 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich

Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 30-03-2025 12:56 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

[Dit bericht is gewijzigd door Tanteloos op 30-03-2025 19:31]

Sater
Usericon van Sater
Posted 30-03-2025 14:17 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2025 18:58 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Oh goede... Een dEUS-herluister is ook nodig. Is toch een bijzonder stukje Benelux-poprock. Waar de Belgen dit iha veel beter deden dan NL of LUX. Niet dat het nodig is, maar het is toch opvallend hoe goed de Belgen in pop zijn. Je hebt de Fransen nodig om er kunst van te maken, OK, maar BE is al zo ver. Waarom kan Nederland dat niet?

Ik ken lang niet alles, maar het vroege werk is mij een beetje te arty en alles van hierna wat te gezapig, maar op Pocket Revolution komt alles goed samen. Fijne achtergrondplaat, waar stiekem heel veel gebeurt.

Ik weet niet of de Belgen per se beter zijn, maar goede dingen lijken daar wel eerder boven te komen drijven. Wij moeten het doen met Kane en Within Temptation, terwijl zij veel spannendere grote bands hebben. Kijk sowieso vaak met verbazing en jaloezie naar de culturele programmering daar. Films net zo. De laatste jaren heel veel goede Belgische producties gezien. En ik geloof best dat in Nederland ook heel goed films gemaakt worden, maar die worden één keer in een achterafzaaltje op een filmfestival vertoont en dat is het dan wel.

NP PJ Harvey - Let England Shake

Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 30-03-2025 23:18 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2025 14:17 schreef Sater het volgende:
Ik ken lang niet alles, maar het vroege werk is mij een beetje te arty en alles van hierna wat te gezapig, maar op Pocket Revolution komt alles goed samen. Fijne achtergrondplaat, waar stiekem heel veel gebeurt.

Ik weet niet of de Belgen per se beter zijn, maar goede dingen lijken daar wel eerder boven te komen drijven. Wij moeten het doen met Kane en Within Temptation, terwijl zij veel spannendere grote bands hebben. Kijk sowieso vaak met verbazing en jaloezie naar de culturele programmering daar. Films net zo. De laatste jaren heel veel goede Belgische producties gezien. En ik geloof best dat in Nederland ook heel goed films gemaakt worden, maar die worden één keer in een achterafzaaltje op een filmfestival vertoont en dat is het dan wel.

Maar op vlak van metal ben je dan wel weer beter af in Nederland. Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat er in Nederland eind jaren '90 volop is geïnvesteerd in concertzalen. En dat is er ook aan te merken. In België zijn vele concertzalen gewoon aftandse cafés. Is ook te merken aan het aantal bands die op Europese tournee gaan en België volledig links laten liggen. 0 optredens in België maar dan wel 3 keer optreden in Nederland. Spijtige zaak is dat.

Ook hatelijk in België zijn die zomerfestivals. Als er gedurende de zomer bands op tournee zijn dan komen die hier meestal op de festivals terecht. Maar een ganse dag bands staan zien is voor mij persoonlijk overkill. In Nederland kun je dan gewoon enkele van die bands zien gedurende een avond. En ja, liever een optreden in een zaal dan in openlucht wegens beter geluid indoor en ook minder last van het weer.

Zijn het dan de voorstellingen in culturele centra die je beter vindt in België? Heb er geen idee van hoe het daarmee is gesteld in Nederland...

Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 30-03-2025 23:26 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Ontopic:

Aardige progressieve black metal uit Roemenië, dit Bloodway. Frontman van de band is Costin Chioreanu, die vooral gekend is als graphic artist voor (metal) bands.

[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 30-03-2025 23:27]

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 31-03-2025 8:19 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 30 maart 2025 14:17 schreef Sater het volgende:

Op veel vlakken is Nederland ronduit superieur, maar cultureel hebben de Belgen zaken soms weer beter aangepakt. Hun talkshows zijn een verademing. Daar zitten mensen op basis van hun vakinhoudelijke merites met elkaar te discussiëren, ipv dat een kamerlid of hoogleraar door een rapper wordt geattaqueerd en de tafelheer heel gewichtig zit te knikken alsof het over twee gelijkwaardige meningen gaat.
Op het vlak van (black) metal hebben ze ook ronduit meer te bieden.
Maar het onvolprezen Nederlandse Supersister heeft net een nieuwe plaat uit!

quote:
Op 30 maart 2025 23:18 schreef Steel Jaw het volgende:
Maar op vlak van metal ben je dan wel weer beter af in Nederland. Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat er in Nederland eind jaren '90 volop is geïnvesteerd in concertzalen. En dat is er ook aan te merken. In België zijn vele concertzalen gewoon aftandse cafés. Is ook te merken aan het aantal bands die op Europese tournee gaan en België volledig links laten liggen. 0 optredens in België maar dan wel 3 keer optreden in Nederland. Spijtige zaak is dat.

Ook hatelijk in België zijn die zomerfestivals. Als er gedurende de zomer bands op tournee zijn dan komen die hier meestal op de festivals terecht. Maar een ganse dag bands staan zien is voor mij persoonlijk overkill. In Nederland kun je dan gewoon enkele van die bands zien gedurende een avond. En ja, liever een optreden in een zaal dan in openlucht wegens beter geluid indoor en ook minder last van het weer.

Zijn het dan de voorstellingen in culturele centra die je beter vindt in België? Heb er geen idee van hoe het daarmee is gesteld in Nederland...
Het gras bij de buren is altijd groener.
Die Belgische zomerfestivals weten juist grote, interessante namen te boeken. Mercyful Fate, Emperor, wij moeten er uren voor in de auto naar het zuiden rijden. En in Nederland staat tijdens de zomermaanden ook niet zoveel in de poppodia geprogrammeerd, hoor.
En juist die caféoptredens hebben hun charme. In Nederland staat maar weinig interessante underground. Ja, op dinsdagavond in een morsig (ex-)kraakpand in Amsterdam, maar vanuit de rest van Nederland is juist Amsterdam de periferie.
Hier staan allemaal van die bands die zich qua grootte in de middenmoot bevinden, al jaren geen interessante albums leveren, en je inmiddels al acht keer hebt gezien. Weer Belphegor, weer Vader…

Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig"

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2025 11:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Geheimen van de Maan - Voorrecht

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 31-03-2025 15:09 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Sater
Usericon van Sater
Posted 31-03-2025 15:42 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2025 23:18 schreef Steel Jaw het volgende:

Ik zie juist weer vaak tourdata voorbij komen waarbij België wel en Nederland niet bedeeld is. Onlangs nog Jim Jarmusch en Jozef van Wissem. En qua metal had je in Nederland begin van de eeuw geen festival dat zich kon meten met een Graspop en zelfde zie je nu met Alcatraz. Qua theater is bijvoorbeeld NTGent echt goed en als ik de programmering van een instelling als De Grote Post in Oostende zie, wordt ik altijd een beetje jaloers.

Al is het wellicht ook gewoon zoals Kvelgeest zegt, dat het gras bij de buren groener lijkt. Al mijn voorbeelden zijn anekdotisch en jij kan ongetwijfeld minstens zoveel tegenvoorbeelden noemen, waar Nederland er volgens jou beter uitkomt. Ik denk wel dat Belgen door de bank genomen met minder dedain kijken naar wat in eigen land geproduceerd wordt en de grotere media undergrounddingen ook serieuzer nemen (zie een Amenra).

Sater
Usericon van Sater
Posted 31-03-2025 16:11 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

James Blackshaw – O True Believers

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 31-03-2025 16:39 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 31 maart 2025 15:42 schreef Sater het volgende:
En qua metal had je in Nederland begin van de eeuw geen festival dat zich kon meten met een Graspop en zelfde zie je nu met Alcatraz.

Ooit hadden wij Dynamo, maar momenteel hebben we toch geen enkel (zomer)festival van een dergelijk kaliber? In Emmen probeert Pit Fest het hard, maar dat is volgens mij nog een behoorlijk onbekend.

Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig"

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 31-03-2025 16:40 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 31 maart 2025 15:42 schreef Sater het volgende:
Al mijn voorbeelden zijn anekdotisch [...].

Het leven is anekdotisch.

Sater
Usericon van Sater
Posted 31-03-2025 16:41 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2025 16:39 schreef KwelgeestIV het volgende:
Ooit hadden wij Dynamo, maar momenteel hebben we toch geen enkel (zomer)festival van een dergelijk kaliber? In Emmen probeert Pit Fest het hard, maar dat is volgens mij nog een behoorlijk onbekend.

Ja, Dynamo rekende ik even tot vorige eeuw. En de rest onderstreept wat ik schrijf toch?

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 31-03-2025 16:47 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 31 maart 2025 16:41 schreef Sater het volgende:
Ja, Dynamo rekende ik even tot vorige eeuw. En de rest onderstreept wat ik schrijf toch?
Ik lees deze zin: "En qua metal had je in Nederland begin van de eeuw geen festival dat zich kon meten met een Graspop en zelfde zie je nu met Alcatraz" alsof we inmiddels wel zo'n festival hebben. Zit in het woordje "had.
Daarnaast is Graspop nog steeds best wel een flink festival. Hadden onlangs nog Emperor staan. Daar ben ik best wel jaloers op.

Sater
Usericon van Sater
Posted 31-03-2025 17:01 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ah, nu zie ik het. Ik had hem drie keer opnieuw gelezen om de verwarring op te sporen. Graspop in de verleden tijd omdat het toch een beetje veel op vergane glorie en herhalende headliners teert en Alcatraz net wat scherper programmeert. Maar qua omvang is hier niets op metalgebied dat bij Graspop in de buurt komt.

Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 31-03-2025 17:02 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 31-03-2025 17:07 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Dynamo was veel groter, vergeet niet dat Graspop in het begin maar twee dagen was.
Officieel zelfs maar 1 dag, in 2000 en daarvoor.

Het festival in Nijmegen, Fields of Rock heette dat geloof ik, was ook groter.

Graspop is nu natuurlijk gigantisch qua aanbod en vertier. Maar het is jaaaren lang "bier of cola??" "friet of hamburger?" geweest.

Zo rond 2007 werd het een modern festival vergelijkbaar met Wacken qua entourage.

Dat kon ook omdat heel Nederland no where else to go had En eigenlijk is er nooit meer echt iets terug gekomen voor Dynamo/Fields.

Winter is coming

Sater
Usericon van Sater
Posted 31-03-2025 17:13 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Dynamo was na 2000 niet zoveel meer. Fields of Rock heeft welgeteld drie keer plaatsgevonden, waarvan één keer tweedaags. En die programmering was m.i. echt stukken minder dan waar Graspop in de periode mee kwam aanzetten.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 31-03-2025 17:21 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ja, sec was Dynamo in 2000 al niet zoveel meer, maar wel nog steeds groter dan Graspop in datzelfde jaar, en dat is mijn punt.

Dynamo is gewoon failliet gegaan, en Graspop sprong te goed in dat gat om in NL het de moeite waard te maken denk ik.

Dynamo had ook gewoon geen locatie meer geloof ik, en dat zal voor de meeste festivals wel het probleem zijn, vooral als je als metalfestival moet concurreren met mainstream festivals.

Tja. De zwarte cross heeft wel wat metal, alleen is dat niet het hoofdthema. Mogelijk wel even groot als GP. Ik ben er nooit geweest.

Winter is coming

Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com