|
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | ||||
Auteur: |
|
|
Jij hebt voor n deel gelijk met Joe en Vai Qua techniek denk ik ook direct aan onze goeie vriend Jan Akkerman. Als je meer kijkt naar invloed denk ik natuurlijk aan onze Jimmy (H) en Zijn naamgenoot van Led Zeppelin heeft inderdaad ook heel wat in huis (gehad...) Misschien kan iemand mij duidelijk maken naar welke gitaristen ik nog meer moet luisteren?!? Da was ik nie!!! Da was iemand anders!!! Da was.....da was een neger!!! |
|
Steve Vai (oh, love him!! onze grote supernicht zo stijlvol ) Mr. Page vind ik toch een beetje te slordig. Daarbij moet hij wat vaker zijn gitaar stemmen Z'n liederen zijn wel mooi. De heer Hendrix voor zijn inventiviteit Django Reinhart!!! Vergeet de heren Segovia en John Williams niet |
|
Jimmy Hendrix, Rhandy roads and Slash En in de metal vind ik vooral Tipton & Downing erg goed. Ik, Wil Schuurman |
|
Pete Townshend I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
De “beste” is natuurlijk een onmogelijk definitie. Maar op dit moment zijn mijn favoriete gitaristen: Steve Vai Joe Satriani Trey Azagthoth Yngwie Malmsteen (jaja) M. Coenen Jimmi Paul Gilbert Slash Chuck Shuldiner John Petrucci SRV EVH *en eventueel nog meer vergeten* En waarschijnlijk(hopelijk) zal dit lijstje steeds groter worden. [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 13-01-2003 15:46] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
double post [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 13-01-2003 13:19] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Na 7 minuten nog een dubbelpost ? Hoe krijg je dat voor elkaar ? Ik, Wil Schuurman |
|
quote: Internet connectie viel eruit precies tijdens het posten, dus een paar keer refresh drukken voor de zekerheid Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: waar staat bijvoorbeeld Eddie van Halen in jou lijst??? Ik heb veel respect voor veel gitaristen die jij noemt maar zo vernieuwend en baanbrekend als Van Halen zijn er toch niet veel. |
|
John Petrucci van dream theater o.a. om niet te vergeten The military intelligence, Two words combined that can\'t make sense |
|
Steve Vai vind ik ook erg goed; Satriani vind ik dan weer om te janken zo slecht; bewijs dat techniek ook niet alles is. Chuck Schuldiner natuurlijk Paul Masvidal Dave Murray/ Adrian Smith Patrick Mameli Jeff Waters zijn wel mijn favo's...maar de allerbeste???? Ligt helemaal waar je dat mee associeert; techniek, inspiratie, variatie etc. Top van de wereld blijft: Aldi Meola Paco deLucia John mcLaughlin gevolgd door; Robert Fripp [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 13-01-2003 13:42] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Vai en dergelijke zijn technisch fantastisch....maar ik kan er niet naar luisteren.... |
|
quote: Satriani slecht?? Zijn laatste albums vind ik niet zo interessant, maar alles tot aan Crystal Planet vind ik enorm goed. Eén van de dingen die ik geweldig aan Satriani vind, is zijn vermogen om songs te schrijven die prettig in het gehoor liggen. Easy-listening shred zeg maar Vai's techniek bijvoorbeeld is imho beter, maar hij maakt minder toegangkelijke muziek. Dus ik ben het zeker niet me je eens dat Satriani bewijst dat techniek ook niet alles is; juist omdat Satriani geen complexe, welhaast geforceerd moeilijke muziek maakt. 1 "beste gitarist" aanwijzen is onmogelijk, hieronder een lijstje van een aantal gitaristen die ik goed vind. -Steve Vai -Joe Satriani -Paul Gilbert -Nuno Bettencourt (perfecte timing!!) -Ron Thal -Richard Daudé -Marcel Coenen -Richard Hallebeek -Stevie Ray Vaughan -Al di Meola -Paco da Lucia -Rory Block (fingerpicking/ slide blues gitariste) -JJ Cale -Chuck Schuldiner -Patrick Mameli -Trey Azagtoth Pfff en nog tientallen anderen |
|
- Joe Satriani - Steve Vai - John Petrucci The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss. |
|
quote: Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Wij weten beter heh |
|
beste gitaristen zijn gewoon kirk hammet, steve vai, satriani, malmsteen en die flikkert van blind guardian yo yo wassup nigga bitches in da house |
|
quote: ...indeed. The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss. |
|
Michael Romeo Tony Iommi |
|
quote: Hoe kan ik Django Reinhardt vergeten /edit grmbl typo!! [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 13-01-2003 15:14] |
|
Jimi Hendrix Jimmy Page John Petrucci Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
quote: goejuh Ik zag ook al dat ik Petruci en SRV mis in mijn lijstje... Ik zal vast nog meer vergeten. Ik ben een beetje “afwezig” vandaag. [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 13-01-2003 15:44] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Tonny Iomi is inderdaat ook zeer goed, maar persoonlijk vind ik Rhandy Roads nog beter ! Ik, Wil Schuurman |
|
quote: Nu we het toch over ouwe knakkers hebben: Ritchie Blackmore. |
|
Ah ja, geweldig inderdaad ! Jammer dat 'ie een beetje het foute pad is opgegaan. Vooral in Rainbow was het een geweldige gitarist ! Ik, Wil Schuurman |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |