![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | ||||
Auteur: |
|
|
De "veelzijdigheid" van een gitarist is datgene wat mij t meeste aanspreekt!!! Daarom kan ik een gitarist als Marcel Coenen of Joop Wolters zo enorm waarderen... (jammer trouwens dat Joop Wolters zo weinig in dit soort lijstjes voorkomt!! ![]() Verder denk ik dat "DE GROTE 2" van t moment zijn; Boudewijn en Robbert (beide ziekelijk gewoon ![]() en Wouter Bosch vind ik de meest orginele van t moment............... Grtz, Conrad ![]() |
|
gewoon ff mijn top 10 (bestaande uit 20 gitaristen weliswaar) die ik kwijt wil - Joe Satriani - Yngwie Malmsteen - Luca Turilli - Paul Gilbert - Dave Murray - Adrian Smith - Janick Gers - Kerry King & Jeff Hanneman - Dimebag Darrel - Trey Azagtoth - Chuck Schuldiner - Tony Iommi - Jeff Loomis - Dave Mustaine - Marty Friedman - Jason Becker - Eric Johnson - Torben Enevoldsen - John Frusciante zo, nu nog een top10 voor bassisten en drummers [Dit bericht is gewijzigd door slaemperayreon op 17-02-2005 12:19] ![]() |
|
Oke, mijn lijst: Jimi Hendrix Allan Holdsworth Pat Martino Omdat ze zo'n herkenbare stijl hebben. Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. ![]() |
|
In willekeurige volgorde: James Hetfield Adrian Smith Jeff Waters Pieter Kuyper Steve Vai Ingwie Malmsteen Jan Akkerman e.v.a. ![]() |
|
Chuck Schuldiner en alle "bij"gitaristen van death, period! OBSCURIS BREAKS LOOSE SOON! ![]() |
|
Zomaar een paar die in me opkomen: - Joe Satriani - Steve Vai - John Petrucci - Michael Romeo - Chris Broderick - Chuck Schuldiner ![]() |
|
Volgens mij zijn er best veel mensen die hier niet de beste gitaristen posten maar gitaristen uit de bands die zij leuk vinden. Zo vind ik James Hetfield niet zo'n geweldige gitarist. Hij is wel goed, maar heeft verder niks speciaals. ![]() |
|
James was ooit een héél erg strakke slaggitarist. Oud Vuil. ![]() |
|
quote: ![]() "7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain" ![]() |
|
En Barabas is weer de enige die jazzmonster Pat Martino noemt. Check zijn jaren 70 shit, oftewel de opnames voor hij een hersenbloeding kreeg. Saillant detail: Martino heeft toen aan de hand van zijn eigen platen opnieuw moeten leren spelen. ![]() |
|
James vind ik dus wel geweldig. Zijn spel haal je er zo uit, en iedereen die dat voor elkaar krijgt vind ik al bij voorkeur geniaal (signature stijl) Probeer maar eesn oude metallica songs op dezelfde strakke manier te spelen, iedereen kent wel de riff van Master Of Puppets, maar er zijn er niet veel die het goed spelen. amen ![]() |
|
btw over jazz monsters gesproken: - Allan Holdsworth - Scott Henderson - Pat Matheny - Al Di Meola - John Mc Laughlin Allemaal super heroes naar mijn mening, met Holdsworth toch wel als topper. ![]() |
|
Pleur ik dr ff een fusionbeest bij : Mike Landau! Over signaturesound gesproken ook.. hij heeft zo'n ontzettende tone ( ![]() ![]() |
|
@mcoenen: Holdsworth is God inderdaad. ![]() |
|
quote: ![]() ![]() ![]() |
|
quote: hehe. ik word snel zenuwachtig van die kerel!!! Geef mij maar die pickers uit dat rijtje... Meola en McLaughlin ![]() ![]() |
|
Ik vind dat Greg howe op '' Extraction '' ook een aardig potje fusion speelt ![]() ![]() |
|
Iemand bekend met die plaat Tilt uit (ik geloof) 1996? Da's een duoplaat van Howe en Ritchie Kotzen. Daar gaan de heren ook behoorlijk shreddend tekeer. Met name de tracks van Greg Howe zijn erg tof (en fusionesque). ![]() |
|
quote: JAAAAA GEWELDIGGGGGG ![]() ![]() |
|
quote:of Kill 'Em All, geweldig riffwerk ![]() ![]() |
|
Jimi Hendrix Gary Moore Carlos Santana Stevie Ray Vaughan Tommi Iommi Kirk Hammett David Gilmour Ritchie Blackmore Steve Howe Hello-hooray-let the show begin-I've been ready ![]() |
|
steve howe wou ik hier ook net neergooien ja.. Die vent is ook best ziek. Net weer een solostukje met Asia uit '83 gezien, ritme en lead tegelijkertijd.... En het gave aan James vond ik altijd dat hij inderdaad dus die superstrakke stijl van hem had, met daar overheen zanglijnen die een heel ander ritme volgen... ![]() |
|
Doug cerrito (Suffocation) Matt Sotelo (Decrepit Birth) Ron Jarzombek (Spastik Ink) Ben weinman (Dillinger) Chuck Shuldiner (Death, control denied) Beide Mastodon dudes, hebben een ontzettend nieuw en herken baar geluid. en de Dude uit CephalicCarnage doet het ook zeer netjes moet ik zeggen. check astub. de band www.decripitbirth.com speltechnisch de bom!! "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." ![]() |
|
quote: Erg benieuwd maar de link werkt niet.. Gaaf dat je Cephalic noemt btw!! Nice!! Check ook es Dysrhythmia, richting Spastic Ink maar dan ook van het Relapse label. De drummer er van speelt nog op de laatste Ink-plaat. Goeie band! ![]() ![]() |
![]() |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |