![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Zekers weten, een legende ![]() ![]() |
|
quote: ik ken 'em van pakweg 16 jaar geleden, toen ik ontdekte dat hij hendrix covers bijjjjjna magistraal naspeelde. (tis geen hendrix ![]() heb eigenlijk nooit verder gechecked wat hij verder gedaan heeft. ja, die elpee van david bowie ingespeeld, waar let's dance en china girl op staan, maar ja, da's verder ook niet zooo gitaargericht. ulli roth, kent men die? gitarist geweest bij the scorpions, lang geleden. ook erg hendrix gerichtte stijl. ![]() Oud Vuil. ![]() |
|
quote: dat niet, maar de latere nummers van hem werden toch meer funky en r&b achtig. dat speelde hij ook geweldig, maar toch niet zo fantastisch als op de eerste platen en optredens. ![]() |
|
quote: jezus kristus! elke gast die een beetje aardig kan soleren is een legende de laatste tijd... ![]() |
|
Inderdaad .. Wat vinden we hier eigenlijk de beste NEDERLANDSE gitarist ? Ik stem zonder twijfel op Eric Daniels Ik, Wil Schuurman ![]() |
|
tja daar ken ik al helemaal niet veel van. Het valt me op dat het vooral prog metal gitaristen zijn die verkozen worden tot beste gitaristen, en dat er vooral wordt uitgegaan van de techniek die ze gebruiken. De enige kerel die er nog tussenkomt is geloof ik Trey Azagthoth ( ![]() ![]() ![]() |
|
quote: z'n laatste officiele elpee was electric ladyland(2lp). hij was blijkbaar bezig met een nieuwe release, die is uitgebracht als, ik dacht, crash landings. electric ladyland stond vol met psychedelische invloeden. op crash landings staan beduidend hardere nummers, peace in mississippi, herinner ik me zo. zou ik ff moeten nakijken. maar het voorbeeldnr wat ik noem, is tegen de hardrock aan. Oud Vuil. ![]() |
|
Ik geef geen fuck om techniek. Zolang het gevoel er is zijn ze voor mij goed. Malmsteen doet me dan ook geen ene flikker ... Geef mij dan maar een Tom Warrior die geniale riffs hakt, of een geniale Andy LaRoque. En natuurlijk Tipton / Downing niet te vergeten. Maar de meester is en blijft Hendrix, godver wat een sfeer in z'n spel. Maar Eric Daniels speelt zulke ziekelijke zware en norse riffs, en dan die solo's (vooral op het oude werk zoals mutilating process en embrace the death) die ziekelijk duister zijn. Ik, Wil Schuurman ![]() |
|
quote: Mijn Neerlandse favorieten; Menno Gootjes Leendert Haaksma Henk van der laars Joop Wolters Stochelo Rosenberg Jeroen Borghouts en nog wel een paar, maar ik kan er ff nie op komen ![]() |
|
steve vai eddy van halen joe satriani jimi hendrix steven ray vaughn ![]() |
|
quote: Zo heb ik er ook nog wel een paar ![]() Joop Wolters Marcel Coenen Richard Hallebeek Jan Akkerman Rosenberg Trio Anand Jesse van Ruler (?? naam goed ??) enz. ![]() ![]() |
|
quote: Volgens mij was t zoiets als Jesse vd Mulder ofzo hahahahah, je bedoelt toch die jazz kerel??? ![]() |
|
Ja die bedoel ik maar is van Ruller......... ![]() ![]() |
|
Een van de beste gitaristen qua podiumprestatie / speeltechnisch / strakheid / natuurlijke uitstraling Sorry maar dan moet ik toch James Hetfield noemen. Misschien niet de geweldige solo, maar damm he can play! En weet het ook zeer goed over te brengen op het publiek! ![]() ![]() |
|
Het is zeker een goede gitarist, maar hij staat niet in mijn rijtje van "beste gitaristen". [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 26-03-2003 22:46] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html ![]() |
|
Mijn huidige favoriet: SCOTT HENDERSON !!!!!!!!!!!!!!!! "I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord" ![]() |
|
zakk wylde randy rhoads angus young jimi hendrix dave murray adrian smits yngwie malmsteen van halen ![]() ![]() ![]() .. ![]() |
|
Ik ben op dit moment Al Di Meola aan het ontdekken, ik heb een sterk vermoeden dat deze ook aan mijn lijstje toegevoegd gaat worden. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 08-04-2003 15:12] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html ![]() |
|
Ik ben nu Paul Gilbert aan het beluisteren, een tribute aan Jimi Hendrix, uit 1991. Die beste man kan ook een aardige pot gitaar neerzetten, kelere! Oud Vuil. ![]() |
|
Hoe heet die knakker ook alweer die vroeger in Apocrypha zat? Tony Fredionelli ofzo? Ook enorm goed ![]() spelfout weggehaald... ![]() |
|
quote:die twee van iron maiden vind ik een beetje overdreven... ze zijn imo niet echt de beste ooit I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down ![]() |
|
quote: Yep. Fricandelli ofzo ja. Friedianelli.. whatever.. Area 54 rules. Nog zo een uit de ouwe doos : Josh Christian (Toxik) ![]() (alleen beetje hippy geworden nu..) Ik ken geen 'beste'gitaristen.. Wel een paar favorieten : John Sykes Paul Gilbert Vai ben ik een beetje zat haha Peter Lake Holdsworth DiMeola Dat geweldig strakke Forbidden-duo ![]() en nog een hele bult NL : Marcel Coenen Roy Segers Boudewijn de Koning Robbert vd Hanenberg Erik de Boer (eeeeuuuuujjjj) Leendert H kicks ass en nog wel een bult.. Maar 'beste' gitarist..hmm.. da kan nie hehe [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 29-12-2004 16:57] ![]() |
|
quote: Naar horen zeggen her en der in het prachtige Zwolle, mag jij jezelf ook in je nederlandse top scharen. ![]() |
|
quote: ![]() ![]() |
![]() |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |