IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Katatonia Vorige pagina
Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 13-11-2020 11:26 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Hele fijne set.

last.fm | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 13-11-2020 11:51 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2016 16:31 schreef Bub het volgende:
Hmmm. Hij bevalt mij ondanks de eerdere nummers die ik gehoord heb een stuk minder.
Voor het merendeel is deze release mij veel te rustig en kabbelt het maar wat voort en wordt het saai.
Jammer.

Ik moet mijn mening even herzien. Ik had de cd (met dvd) van The Fall Of Hearts laatst gekocht voor 5 euro.
De cd zit de hele week (tijdens het werk) al in de cd speler. Toch wel erg lekker.

bub

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 01-08-2021 13:52 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

25 jaar oud geworden vandaag

last.fm | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

F.Jacobse
van de Tegenpartij
Usericon van F.Jacobse
Posted 01-08-2021 14:05 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

"Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!"

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 03-12-2022 4:09 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 05-01-2023 19:22 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 05-01-2023 19:43 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Prachtige nieuwe nummers.

bub

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 05-01-2023 21:32 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Ja heel mooi.. Birds had op Viva Emptiness niet misstaan..

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 06-01-2023 9:06 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Zo zin in het nieuwe album en de show in Antwerpen volgende maand.

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 02-02-2023 18:39 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 02-02-2023 19:14 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Over twee weken in Haarlem!!

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 18-03-2025 21:41 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Die oude releases doen het bij mij ook nog steeds erg goed. Bij Meneer Nyström ook, denk ik. Goh, na zoveel jaren.

"To each our own, we may all have our own preferences and different levels of appreciation for either the early, mid or later KATATONIA eras, but it seems like any willingness to embrace them all, in order to honor our history through live activities, has unfortunately failed to sustain. Needless to say, I still love ALL our albums, but with the early stuff being neglected for so many years, a feeling of having 'unfinished business' with a style that goes far back to our roots has just grown stronger and stronger. I can't help feeling adamant that songs from our early-mid discography deserve to be equally acknowledged and likewise targeted for our live show repertoire, the essential medium where the past should always be alive! Unfortunately, that door has been kept shut and left everything we did pre-millennium in a void."

https://blabbermouth.net/news/anders-nystrom-confirms-exit-from-katatonia-the-roads-ahead-have-grown-too-wide-and-far-apart

leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 19-03-2025 9:08 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Sater
Usericon van Sater
Posted 20-03-2025 19:38 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik vind Katatonia (ooit zo’n beetje mijn favoriete band) al twintig jaar niet meer interessant dus dit nieuws doet me niet zoveel. Wel ontdekte ik hierdoor net deze docu op youtube. Voornamelijk foto’s met audiocommentaar van Jonas en Anders, maar erg interessant. Veel boeiende verhalen over de beginjaren van de band.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Sater
Usericon van Sater
Posted 18-06-2025 13:53 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Interessant interview met Jonas en vooral Anders over de split.

https://www.metalized.dk/?p=17162

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-06-2025 10:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Snap Nyström wel. Mijn favoriete Katatonia is Brave Murder Day. En in die stijl zit nog best wat mogelijkheid voor creatieve ontwikkeling. Maar goed, Katatonia is een andere kant opgegaan. Die richting trek ik minder goed, al heb ik wel respect dat ze gewoon doorgaan.

Beter start hij een nieuwe band.

No dogs, no masters.

Sater
Usericon van Sater
Posted 19-06-2025 11:30 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik snap hen allebei wel. Ik dacht team Nyström te zijn, want snapte ook nooit waarom ze de eerste drie of vier ‘cleane’ albums negeerden, maar ik denk dat er zoals Renkse zegt heel veel fans zijn die pas sinds ze op Kscope zaten zijn ingestapt en een heel andere kijk op de discografie hebben dan de mensen die vanaf BMD zijn meegegroeid. Die groep is waarschijnlijk veel kleiner.

Voor die laatste groep is het alleen maar winst dat Nyström nu met een 90s/early 2000s set kan gaan touren.

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 19-06-2025 19:50 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2025 11:30 schreef Sater het volgende:
Ik snap hen allebei wel. Ik dacht team Nyström te zijn, want snapte ook nooit waarom ze de eerste drie of vier ‘cleane’ albums negeerden, maar ik denk dat er zoals Renkse zegt heel veel fans zijn die pas sinds ze op Kscope zaten zijn ingestapt en een heel andere kijk op de discografie hebben dan de mensen die vanaf BMD zijn meegegroeid. Die groep is waarschijnlijk veel kleiner.

Voor die laatste groep is het alleen maar winst dat Nyström nu met een 90s/early 2000s set kan gaan touren.

Nu snap ik waarom ik Katatonia al een hele tijd niet meer trek - laat maar komen, die old school sets!

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 23-06-2025 15:02 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Ik zit persoonlijk niet te wachten op nummers van bijvoorbeeld Discouraged Ones gezongen door iemand anders. Uiteraard wel op nog eerder werk, maar dan ben ik zeer benieuwd wie de vocalen dan gaat doen.

Ze zijn al eens benaderd (pakweg 10 - 12 jaar geleden) door een festival dat begint met een R en eindigt op burn om zo'n set te doen, maar daar had Åkerfeldt dan weer totaal geen zin in. Maar misschien nu inmiddels wel, al heb ik geen idee hoe hij tegenwoordig live klinkt.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 23-06-2025 16:23 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2008 19:33 schreef Wansmaak het volgende:
Ik heb ze één keer gezien, in de baroeg was dat, volgens mij. Iig voor brave murder day. Ze speelden maar 3 nummers want stemproblemen. Dat was toen wel erg gaaf. edit. De nummers dus, niet de stemproblemen, hehe.

Mooi was dat. Ze speelden iig without god toen.

1996, 6 nummers dus, was ik vergeten. En blijkbaar met na brave murder day.

Brave
Gateways of Bereavement
12
Murder
Funeral Wedding
Without God

https://www.setlist.fm/setlist/katatonia/1996/baroeg-rotterdam-netherlands-53d10761.html

Sater
Usericon van Sater
Posted 23-06-2025 16:30 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik heb ze na 2000 een keer of vijf live gezien en geen enkele keer écht goede shows gezien. Zou net als Mark aangeeft, niet op 1998-2003 nummers met een andere zanger te wachten. Daarvoor is Jonas toch te uniek.

Met Akerfeldt hebben ze wel eens een toegift gespeeld. Zijn grunts van nu zijn minder dan in 1996, maar beter dan de liveshows van rond 2017.

Ik weet niet hoe het met de huidige stem van Anders is, maar in 1996 deed hij het meer dan uitstekend:

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 23-06-2025 16:49 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Ow, gaafheid! Dat ga ik van het weekend denk ik eens beluisteren. Thanks. Hiep hoi voor YouTube.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 23-06-2025 17:21 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Ja hier word ik ook enthousiast van

Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com