IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Katatonia Vorige pagina | Volgende pagina
Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 01-08-2004 19:32 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

Ja ze kunnen niet alle 3 even goed zijn


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 01-08-2004 21:01 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

de verzamelaar Brave Yester Days roeleert ook enorm!


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 21-08-2004 11:10 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

"European mini tour announced" . August 18th 2oo4
In connection with the Progpower fest in the Netherlands in October, Katatonia (alongside friends Amaran) will team up for our 3rd mini tour together. The trip from Sweden down to the Progpower fest will include dates in Denmark, Germany, Belgium and the Netherlands exclusively along the way. The Danish date has already been set and the additional dates are soon tba. These gigs will close Katatonia's touring schedule for 2004, so don't miss out!!! :: an



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-08-2004 11:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Enigste Nederlandse show is op Progpower


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 21-08-2004 13:00 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

Katatonia op ProgPower?

Waar zou dat moeten overeenstemmen?

(overigens enkel afgaande op de naam van het festival, zelf ken ik het niet.)

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 21-08-2004 13:03]


"Obras son amores y no buenas razones"


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 21-08-2004 16:49 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

Last Fair Deal Gone Down, lekker melancholisch album.....

fijne drumsound ook trouwens


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-08-2004 14:03 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2004 16:49 schreef Jerome het volgende:
Last Fair Deal Gone Down, lekker melancholisch album.....

fijne drumsound ook trouwens



samen met Anathema een van mijn favoriete bands die het gepresteerd hebben om ten opzichte van het verleden een hele andere muziekstijl zijn gaan spelen, maar toch goede muziek te blijven maken


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-08-2004 14:15 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 augustus 2004 11:17 schreef Jenje het volgende:
Enigste Nederlandse show is op Progpower


Pfff wees blij; heb ze de vorige tour gezien met Daylight dies, Mandragora scream en nog meer meuk...wat een aanfluiting was dat concert zeg


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 29-08-2004 15:50 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 21 augustus 2004 16:49 schreef Jerome het volgende:
Last Fair Deal Gone Down, lekker melancholisch album.....

fijne drumsound ook trouwens


ik vind het geluid van Last Fair Deal Gone Down juist helemaal niet zo vet, dan hoor ik liever het wat meer gitaargerichte werk op Tonight's Decision.


no text supplied


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2004 15:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

hij zegt ook niet vet, maar fijn ...

geluid is wat dramatischer, minder metalgericht


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 29-08-2004 17:20 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

Sinds ze zijn veranderd van stijl, vind ik Viva Emptiness absoluut het beste album.
Melancholisch, en toch agressief.

Na dat zou ik Last Fair Deal Gone Down als hun beste kiezen, in de nieuwe stijl dan.


"Obras son amores y no buenas razones"


Sater
Usericon van Sater
Posted 29-08-2004 17:22 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Viva Emptiness vind ik eigenlijk de minste cd tot nu toe. Het wat agressievere had van mij niet gehoeven.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2004 17:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Agree, Viva mist wat ... sfertje wat op de 2 ervoor aanwezig was ...


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 29-08-2004 17:28 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2004 17:23 schreef Jenje het volgende:
Agree, Viva mist wat ... sfertje wat op de 2 ervoor aanwezig was ...
Renske zingt gewoon wat krachtiger en helderder. Ligt volgens mij daaraan, hij heeft minder droevige kronkels à la Aaron Stainthorpe in z'n zang.

Edit: Aaron Stainthorpe - My Dying Bride

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 29-08-2004 17:28]


"Obras son amores y no buenas razones"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2004 17:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2004 17:28 schreef Malekith het volgende:
Renske zingt gewoon wat krachtiger en helderder. Ligt volgens mij daaraan, hij heeft minder droevige kronkels à la Aaron Stainthorpe in z'n zang.

Edit: Aaron Stainthorpe - My Dying Bride
Renske zingt gewoon heel anders dan Aaron, die zijn niet met elkaar te vergelijken, daar de ritme's en gitaarwerk van beide bands vreselijk van elkaar verschillen.

Renske zingt helemaal niet krachtig, op Last dair .. zingt hij juist erg droevig, zonder pit of kracht, wat juist voor die extra sfeer zorgt.


Sater
Usericon van Sater
Posted 29-08-2004 18:47 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Renske? Renkse

Dat uptempo in de nummers van Viva is gewoon niet neerslachtig genoeg. Het is wel een erg okeeje rockplaat. Maar dat uitzichtloze gevoel komt nog maar sporadisch voor.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2004 23:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



maar verder deel ik je mening ..


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 30-08-2004 14:12 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2004 17:42 schreef Jenje het volgende:
Renske zingt gewoon heel anders dan Aaron, die zijn niet met elkaar te vergelijken, daar de ritme's en gitaarwerk van beide bands vreselijk van elkaar verschillen.

Renske zingt helemaal niet krachtig, op Last dair .. zingt hij juist erg droevig, zonder pit of kracht, wat juist voor die extra sfeer zorgt.
Ik bedoelde dan ook dat ie op Viva Emptiness een stuk krachtiger zingt, ik ben van een andere mening op de vorige platen.

Overigens vergeleek ik louter de zang van Renske met die van Aaron, en dat heeft dus -niets- te maken met het gitaarwerk, ritme of whatsoever. Dat droevige "gesnik" hebben beide zangers, vind ik.

Renske zingt krachtiger op Viva, want veel meer heldere tonen, i.p.v. de half-snikkende zang van weleer. Niet dat die slecht is, ik vind die ook prachtig, maar de helderheid en kracht van op Viva draagt bij tot de agressiviteit van het album.

Maar van mij part had een beetje meer melancholie wel gemogen gemogen op dat laatste album, is zowat het handelsmerk van Katatonia.


"Obras son amores y no buenas razones"


Sater
Usericon van Sater
Posted 30-08-2004 14:30 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Katatonia heeft geen vrouwenzang en ook niemand die Renske heet in de band.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 30-08-2004 14:32 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2004 14:30 schreef Sater het volgende:
Katatonia heeft geen vrouwenzang en ook niemand die Renske heet in de band.
Johan Renkse dan, zeurkous.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-08-2004 14:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2004 14:12 schreef Malekith het volgende:
Ik bedoelde dan ook dat ie op Viva Emptiness een stuk krachtiger zingt, ik ben van een andere mening op de vorige platen.

Overigens vergeleek ik louter de zang van Renske met die van Aaron, en dat heeft dus -niets- te maken met het gitaarwerk, ritme of whatsoever. Dat droevige "gesnik" hebben beide zangers, vind ik.

Renske zingt krachtiger op Viva, want veel meer heldere tonen, i.p.v. de half-snikkende zang van weleer. Niet dat die slecht is, ik vind die ook prachtig, maar de helderheid en kracht van op Viva draagt bij tot de agressiviteit van het album.

Maar van mij part had een beetje meer melancholie wel gemogen gemogen op dat laatste album, is zowat het handelsmerk van Katatonia.
hmm mijn inziens hoort er geen agressie in Katatonia ..

Zangers kun je niet zo maar vergelijken ..
Een band maakt een zanger, plaats de zelfde zanger in een andere band en hij klinkt volledig anders ..


Sater
Usericon van Sater
Posted 30-08-2004 14:44 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Juust.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-08-2004 14:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

(en mij Renske was een typo )


Sater
Usericon van Sater
Posted 30-08-2004 14:45 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2004 14:32 schreef Greycloak het volgende:
Johan Renkse dan, zeurkous.



Johan?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 30-08-2004 14:46 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2004 14:45 schreef Sater het volgende:
Johan?
*hap*

Jonas dus.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen