|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
niet denken gewoon kopen Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !? |
|
quote: Als je voor dat " underground super-true black-metal kut-kabaal " sound gaat, dan zal het inderdaad niet veel uitmaken. |
|
quote: ach! dan moet je juist een buizen versterker hebben, nu krijg je zoon "goeng goeng" geluid gewoon zoon ouwe buizen met heel erg veel ruis erin trouwens, ik heb nog wel een hele ouwe peavey te koop: hij is heel groot met hele grote knoppen (dus dat heerscht al) hij kan ook heel hard en het belangrijkste: hij ruist als de neten ojaa en hij is door mij persoonlijk gereviseerd (vandaar die ruis) the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com |
|
quote: Wat deed je dan? Is er dan niet gewoon een buis kapot (=wisselen)? Of een ander component? |
|
quote: nee man dat lukt toch nooit! gewoon aan mij verkopen! ik wel er nog wel een euro voor geven! maar die peavey is echt fijn hoor! the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com |
|
vind dat hele geluid van peavey versterkers maar niks *vooral in de lagere prijsklasse Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !? |
|
quote: damn! dit ding komt uit de jaren zeventig/tachtig man! groot + oud + ruis == heersch the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com |
|
200 WATT AAN RUIS!!!! WAT WIL JE NOG MEER??? the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com |
|
quote: Muziek. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: ooh maar dat kan ook wel. mits je tenminste de distortion knop terug draait! maar wie wil er nou muziek uit zun versterker horen! muziek komt uit elke willekeurige speaker tegenwoordig! muziek is ook een beetje een cliche geworden nee mensen! ruis is de muziek van de toekomst the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com |
|
quote: Het geluid mist gewoon breete |
|
Misschien is die nieuwe Marshall Mode four is voor je.... of Mesa Boogie, maar dan moet je wel Mesa geld hebben |
|
Mesa Boogie, Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !? |
|
quote: Moet je de antenne van je TV eens uit-trekken, dan krijg je je favoriete muziek-kanaal: 24h ruis, non-stop |
|
quote: ja klopt das al aaardig the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com |
|
Kanker dit topic maar dicht dan hoor .. Ik, Wil Schuurman |
|
Shagger, ik denk dat je er vanuit mag gaan dat het geluid anders zal zijn. Ik ben beslist geen expert op dit gebied maar als je op z'n minst zegt wat je WEL in je versterker wil hebben dan kunnen degenen met de kennis je wel wat advies geven. |
|
Ja .. ik heb nu een valvestate 8080, dat is GEEN buis. Het geluid is al niet om naar huis over te schrijven. Ik heb net een pagina vol reviews gelezen over de mosfet, is best een oud bakkie maar de recensies zijn er best lovend over. Maarja, het is (ook) geen buis, maar ik kan dat gewoon niet betalen. Maar ik vraag me dus echt af wat nou precies het verschil is tussen een marshall valvestate en een mosfet ? Maarja .. helaas zijn er hier bijna geen mensen die mijn vraag echt serieus nemen .. Ik, Wil Schuurman |
|
quote: nou sorry hoor, gevoel voor humor is hier ook weer eens ver te zoeken trouwens is nog niet eens zoon grap alleeen iets overdreven, want je kunt best makkelijk een tweedehands buizenversterker op de kop tikken (moet je wel effe je best doen op internet). vervolgens kijk je uhm een beetje na, of je laat het doen bij de gitaarboer om de hoek. en vola een vette scheurbak die echt waar veel lekkereder klinken dan een mosfet marshall (maar daar kun je natuurlijk over twisten) the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com |
|
Ik verwacht dat ik gewoon een solide versterker heb, ik wil graag iets meer kracht (lijkt me geen probleem met een 100W top en een cabinet met 2 x 12") dan de valvestate die ik nu heb / had (80W - 1 x 12"). Ik trek de distortion uit een pedaal en dus niet uit de versterker zelf, dus enkel de clean chanel is voor mij echt van belang. Ik, Wil Schuurman |
|
oh perfect oude buizenversterkers hebben meestal alleen clean kanalen maaruh ik lul nu wel fijn mee, maar ik speel geen gitaar, dus ja ik kan alleen maar ervaringen van andere gitaristen vertellen ik repareer die dingen alleen af en toe the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com |
|
nog iemand die een oude marshall buis kwijt wil voor een aardig prijsje, k heb nu zo'n klein kut dingetje ( versterker heh niet mn zaakie) yo yo wassup nigga bitches in da house |
|
Ik ga als volgende versterker voor een Peavy 5150 II(wat my betreft het ultieme thrash geluid), hard en strakkk!!! Mesa is inderdaad topperdetop ratje. En een versterker met 200 watt aan ruis is tof? Volgens mij is het juist het lekkerst om een teringheftige distortion te hebben zonder bijkomende ruis die je geluid dichtsmeert tot een brei, just my 2 cents But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
quote: Snagger, een MOSFET is een (duur) soort transistor. Bijna high-end zelfs! De valvestate is ook een hybride buis/transistorversterker, ik weet alleen niet zeker of die ook MOSFETS in de eindtrap heeft zitten.. Hmmm : quote: Dus, alle Valvestate's boven de 65 Watt zijn hybrideversterkers met een buis in de voortrap. Vaag genoeg, ondanks de naam, de kleinere dus niet.. Naaierij! De naam valvestate komt trouwens van de combinatie buis + transistor. Buis = valve en transistorversterker = solid state amp Dus valve-state amp Hmmm.. over de 100 Watt MOSFET Lead kan ik niet veel info vinden, alleen dat hij al een tijdje gemaakt wordt en dat de versterker geheel transistor is.. Dit is de speakerkast: Ik weet niet hoeveel je ervoor neer moet leggen? Ik HAAT persoonlijk het Marshall geluid, ik zou met een beperkt budget nog eerder de Peavey Bandit 112 kopen, nieuw voor 319 euro: Hoe groot is je budget Snaggermans? |
|
*schop* Snagger, ben je in slaap gevallen |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |