IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Gitaar versterker Vorige pagina | Volgende pagina
psychopathologist
nou breekt mijn klompvoet
Usericon van psychopathologist
Posted 13-10-2003 12:59 by psychopathologist Profiel van psychopathologisthttp://www.cerebraltumor.com

Als ik 15 watt had zou ik ook meer willen...

al eens een p.a.-loos optreden gedaan met een 15 watter?


grind on . . . . . . . cerebral tumor


Stringz
Usericon van Stringz
Posted 14-10-2003 12:37 by Stringz Profiel van Stringzhttp://www.myspace.com/petra_guijtarist

Heeft iemand hier ervaringen met een Line6 Flextone top?, zo ja... vertellll.....


psychopathologist
nou breekt mijn klompvoet
Usericon van psychopathologist
Posted 14-10-2003 12:46 by psychopathologist Profiel van psychopathologisthttp://www.cerebraltumor.com

Ik heb een keer een flextone geprobeerd, vond hem wollig klinken, geen scherpe distortion, wel coole effecten.
En geen buizen he, dus wel betrouwbaar en licht.


grind on . . . . . . . cerebral tumor


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 14-10-2003 13:48 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 13 oktober 2003 12:59 schreef psychopathologist het volgende:
Als ik 15 watt had zou ik ook meer willen...

al eens een p.a.-loos optreden gedaan met een 15 watter?


Ja, een keer een open podium bij mij op de opleiding. Dat ding golfde behoorlijk. Maar gelukkig kon ik toen nog helemaal niet soleren en hij deed het goed voor de powerakkoorden.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-10-2003 13:52 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 14 oktober 2003 12:46 schreef psychopathologist het volgende:
Ik heb een keer een flextone geprobeerd, vond hem wollig klinken, geen scherpe distortion, wel coole effecten.


Er zitten slechts 32 verschillende pre-amp simulaties op dus die scherpe distortion vast ook..

quote:

En geen buizen he, dus wel betrouwbaar en licht.


Wat is er niet betrouwbaar aan buizen dan? En zwaar?


psychopathologist
nou breekt mijn klompvoet
Usericon van psychopathologist
Posted 14-10-2003 14:15 by psychopathologist Profiel van psychopathologisthttp://www.cerebraltumor.com

quote:
Op 14 oktober 2003 13:52 schreef Snaack het volgende:
Er zitten slechts 32 verschillende pre-amp simulaties op dus die scherpe distortion vast ook..



Wat is er niet betrouwbaar aan buizen dan? En zwaar?


ik heb alle distortions geprobeerd, maar ze konden me niet bekoren, misschien omdat ik het op een vrij laag volume heb getest.

en buizen zijn gewoon niet 100% betrouwbaar,veel mensen laten die dingen er ook veel te lang in zitten, omdat alles toch nog oke klinkt, en dan kunnen ze er toch een keer spontaan mee ophouden.

en zwaar: wat is er niet zwaar aan een 100 watt buizentop?


grind on . . . . . . . cerebral tumor


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-10-2003 14:52 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 14 oktober 2003 14:15 schreef psychopathologist het volgende:
ik heb alle distortions geprobeerd, maar ze konden me niet bekoren, misschien omdat ik het op een vrij laag volume heb getest.


De Insane distortion en Rectifier simulatie vind ik persoonlijk erg goed.

Dat geluid haal je niet uit een vergelijkbare bak voor hetzelfde geld zonder extra pedaaltjes aan te sluiten.

quote:
en buizen zijn gewoon niet 100% betrouwbaar,


Wat wel dan? Transistors gaan nooit kaport zeker?

quote:
veel mensen laten die dingen er ook veel te lang in zitten, omdat alles toch nog oke klinkt,


Jaja.. Je hebt geen idee waar jet het over hebt.. Versleten buizen klinken voor geen meter namelijk, dat hoor je direct.

quote:
en zwaar: wat is er niet zwaar aan een 100 watt buizentop?


Wat is er niet zwaar aan een 100 watt transisitortop?


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 14-10-2003 15:00 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 14 oktober 2003 14:52 schreef Snaack het volgende:
...
Wat is er niet zwaar aan een 100 watt transisitortop?


De cabinet die eronder hoort is veel zwaarder



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-10-2003 15:02 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 14 oktober 2003 15:00 schreef Azagthoth het volgende:
De cabinet die eronder hoort is veel zwaarder


Bevalt je Randall-spul een beetje??



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 14-10-2003 15:08 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Perfect, clean geluid is zeer redelijk, 2 gain channels, eentje geeft een vintage geluid en die zuigt, de andere geeft een heldere "moderne" (als ik het zo mag noemen) zwaar heerschende metal vervorming.

Mijn gibson en Ibanez klinken er alle twee erg goed door. En dat voor een kleine 1000 euro (head+cabinet). Ik ben zeer tevreden.



psychopathologist
nou breekt mijn klompvoet
Usericon van psychopathologist
Posted 14-10-2003 15:10 by psychopathologist Profiel van psychopathologisthttp://www.cerebraltumor.com

quote:
Op 14 oktober 2003 14:52 schreef Snaack het volgende:


Wat wel dan? Transistors gaan nooit kaport zeker?



Jaja.. Je hebt geen idee waar jet het over hebt.. Versleten buizen klinken voor geen meter namelijk, dat hoor je direct.



Wat is er niet zwaar aan een 100 watt transisitortop?


-Ik heb nog nooit problemen gehad met een transitor vesterker, alleen dan dat ze niet goed klinken

-ik weet zeker waarover ik het heb, heb zelf een buizentop, en zou nooit iets anders willen. Heb ook eens een buis versleten gehad, hoor je inderdaad meteen, maar ik hoor vaak genoeg van mensen: "en ik heb mijn buizen er al vier jaar in" Nou, dan horen die het dus niet, en waarschijnlijk is het vermogen gewoon afgenomen

-flextone is geen transistor maar digitaal, is toch iets anders, 300 watt nodig om 4x12" redelijk aan te sturen. Maar je hebt gelijk, het gewicht zit 'em vooral in de transformatoren, dus een buizentop is niet per sé zwaarder dan een transistor top.


grind on . . . . . . . cerebral tumor


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-10-2003 15:24 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 14 oktober 2003 15:10 schreef psychopathologist het volgende:
-Ik heb nog nooit problemen gehad met een transitor vesterker, alleen dan dat ze niet goed klinken



Ik heb al een aantal keer vrienden met opgeblazen eindtransistoren op de stoep gehad

2 om precies te zijn, beide keren de eindtrap van een Marshall Valvestate eruit geblazen

quote:

-ik weet zeker waarover ik het heb, heb zelf een buizentop, en zou nooit iets anders willen. Heb ook eens een buis versleten gehad, hoor je inderdaad meteen, maar ik hoor vaak genoeg van mensen: "en ik heb mijn buizen er al vier jaar in" Nou, dan horen die het dus niet, en waarschijnlijk is het vermogen gewoon afgenomen


Bij intensief gebruik zeker 1 keer per jaar vervangen ja.. De helderheid neemt af, vervorming neemt toe (maar dan lelijke vervorming ) en het vermogen neemt af.. Als je dat niet hoort....

quote:
-flextone is geen transistor maar digitaal, is toch iets anders


Volgens mij verwar je nu de eindtrap met de voorversterker

quote:
300 watt nodig om 4x12" redelijk aan te sturen.


Heeft die amp dan niet gewoon veel meer vermogen dan een gemiddelde buizentop?

Het is amper te doen 300watt uit één buizentop te halen, daaar heb je *reken* bijv. 12 EL34 buizen voor nodig, om over de eindtrafo nog maar niet te spreken.

300watt is trouwens niet wat veel mensen denken "3 keer zo hard" als 100 watt.

Dat bereken je logaritmisch. 100 watt is bijvoorbeeld 2 keer zo hard als 10 watt. log(100) = 2, log(10) = 1

Nu is log(300) 2,47 dus 300 watt is net 47% harder als 100 watt.

quote:
Maar je hebt gelijk, het gewicht zit 'em vooral in de transformatoren, dus een buizentop is niet per sé zwaarder dan een transistor top.



Juist

Maar, het geldt natuurlijk alleen als de transisitor-amp ook een degelijk ontwerp heeft..


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-10-2003 15:26 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 14 oktober 2003 15:08 schreef Azagthoth het volgende:
Perfect, clean geluid is zeer redelijk, 2 gain channels, eentje geeft een vintage geluid en die zuigt, de andere geeft een heldere "moderne" (als ik het zo mag noemen) zwaar heerschende metal vervorming.

Mijn gibson en Ibanez klinken er alle twee erg goed door. En dat voor een kleine 1000 euro (head+cabinet). Ik ben zeer tevreden.


Tof!! Ik heb nog geen idee waar ik voor wil sparen, de Line6 POD XT Pro + MESA 2:90 lijkt me geen verkeerde combi. Eerst horen


psychopathologist
nou breekt mijn klompvoet
Usericon van psychopathologist
Posted 14-10-2003 15:33 by psychopathologist Profiel van psychopathologisthttp://www.cerebraltumor.com

volgens mij heeft een flextone HD met 300 watt ongeveer evenveel power als een 100 watt buizentop, en dan bedoel ik dat niet per sé logaritmisch berekend, dan zou de flextone inderdaad "harder" zijn, maar meer qua bijvoorbeeld uitslag van de speakers (damping facor) en de "headroom" Kortom: subjectieve kenmerken waarover niet iedereen het eens is met elkaar. Je hebt dan ook nog het gezeik met speakerkasten, een kast met 25 watt greenbacks bijvoorbeeld, lijkt niet veel die 100 watt? ik heb nog nooit zulke smerig harde kasten gehoord, veel beter dan die 300 watt standaard marshalls. Laat ik het erop houden dat Line6 niet mijn ding is, ik houd het lekker bij buizen, scheelt me ook nog eens in stookkosten


grind on . . . . . . . cerebral tumor


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-10-2003 15:45 by Snaack Profiel van Snaack

er zijn een miljoen factoren die de beleving van de hardheid bepalen Speakers, impedantie, gebruikt materiaal, bekleding, wielen of niet etc..

Maar: als je verschillende versterkers op dezelfde kast aansluit kan je het verschil natuurlijk wel redelijk objectief beoordelen

Een buizenamp in klasse A is altijd nog wel het summun betreffende dynamiek

[Ik zou een technisch verhaal kunnen houden maar dat doe ik niet ]


psychopathologist
nou breekt mijn klompvoet
Usericon van psychopathologist
Posted 14-10-2003 15:48 by psychopathologist Profiel van psychopathologisthttp://www.cerebraltumor.com

quote:
Op 14 oktober 2003 15:45 schreef Snaack het volgende:


[Ik zou een technisch verhaal kunnen houden maar dat doe ik niet ]


Oke, maar een minder technisch verhaal dan: wat voor amp(s) gebruik je zelf?


grind on . . . . . . . cerebral tumor


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-10-2003 15:57 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 14 oktober 2003 15:48 schreef psychopathologist het volgende:
Oke, maar een minder technisch verhaal dan: wat voor amp(s) gebruik je zelf?


Een 120watt transistor top met een halfstack. Meer zit er momenteel ff niet in.

Klinkt wel ok voor huiskamergebruik, zeker sinds ik een Line6 POD II heb

Meer heb ik momenteel trouwens ook niet nodig, ik speel geen gitaar meer in een band (ookal ben ik wel zoekende..)

Ik drum ook en helaas is mijn rekening niet van elastiek.


psychopathologist
nou breekt mijn klompvoet
Usericon van psychopathologist
Posted 14-10-2003 15:59 by psychopathologist Profiel van psychopathologisthttp://www.cerebraltumor.com

quote:
Op 14 oktober 2003 15:57 schreef Snaack het volgende:
Een 120watt transistor top met een halfstack. Meer zit er momenteel ff niet in.

Klinkt wel ok voor huiskamergebruik, zeker sinds ik een Line6 POD II heb




heb je de voorversterker van de top dan gebypassed, of gebruik je die voor extra gain?


grind on . . . . . . . cerebral tumor


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-10-2003 17:13 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 14 oktober 2003 15:59 schreef psychopathologist het volgende:
heb je de voorversterker van de top dan gebypassed, of gebruik je die voor extra gain?


Dat kan niet

Ik gebruik gewoon het clean kanaal van mijn top en aangezien ik op huiskamer niveau speel met speakerkast simulatie van mijn POD aan (daar zitten ook 32 cabinet simulaties in). Klinkt erg lekker!


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 14-10-2003 19:48 by goblinjester Profiel van goblinjester

Ik heb dus geen verstand van gitaren maar vind het wel leuk. En ik kwam er dus laatst achter dat als ik een distorion van mijn Digitech RP 50 over het clean kanaal van mijn Peavey Rage 158 wil laten blazen dat de distortion knoppen toch nog invloed uitoefenen op het geluid. Klopt dat?


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 15-10-2003 16:54 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

Een buizentop is behoorlijk zwaarder dan een transistor top geloof me, ik heb er van beiden genoeg gehad!

Mjin transistor tops waren tot nu toe de enige die kapot ggaan zijn, met mijn buizenspul nog nooit problemen gehad, maar ja wel om het 1,5 jaar je eindbuizen vervangen...voorbuizen gaan veel langer mee!

Idd is het cabinet nog veel zwaarder...

Ik vind Line 6 spyul in het algemeenniet lekker klinken hou niet van modelling am,ps die missen de dynamiek en gainstructuur van een (goede) buizentop....





Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-10-2003 0:41 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 15 oktober 2003 16:54 schreef enforcer het volgende:
Een buizentop is behoorlijk zwaarder dan een transistor top geloof me, ik heb er van beiden genoeg gehad!


Dat komt omdat de meeste ontwerpen van transistortops SUCKEN!!

ALs je een goede transistoramp bouwt met MOSFET's en een stabiele, fraaie ringkerntrafo kom je ook tot een aardig gewicht..

De buizenamp zal door de hoogspanningstrafo echter altijd meer wegen..

quote:

Mjin transistor tops waren tot nu toe de enige die kapot ggaan zijn, met mijn buizenspul nog nooit problemen gehad, maar ja wel om het 1,5 jaar je eindbuizen vervangen...voorbuizen gaan veel langer mee!


Dat ligt eraan hoe je ze gebruikt.. Op huiskamerniveau de scheur van je voorbuizen gebruiken --> voorbuizen slijten snel(ler)

optreden met master volume op 10, pre-amp clean en niet vol open --> eindbuizen slijten snel(ler)

quote:
Ik vind Line 6 spul in het algemeen niet lekker klinken hou niet van modelling am,ps die missen de dynamiek en gainstructuur van een (goede) buizentop....


Ben het gedeeltelijk met je eens.. Een goede moddelingamp (bijv. de POD XT Pro of de Vetta) over een mooie buizen-poweramp, bijvoorbeeld de MESA Simulclass 2:90 klinkt toch wel asociaal goed en is erg veelzijdig.

Een goede top heeft meestal 1 goede sound, een modelling amp meerdere die behoorlijk in de buurt komen. Het ligt er maar net aan waar je je amp voor wilt kunnen gebruiken..

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 16-10-2003 0:42]


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 16-10-2003 10:01 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

Sinds wanneer is de Vetta ook als pre amp verkrijgbaar?

Ik hou gewoon altijd een periode van 1,5 jaar aan voor de eindbuizen dat werkt redeliojk goed, maar ja als je hoort dat je amp aan dynamiek aan het verliezen is moet je gewoon je buizen vervangen is dan na een jaar dan moet je ze eerder vervangen, kan ook wel veel langer zijn ligt eraan heet heet je je eindbuizen gebiassed hebt!

Pre amp buisjes sluiten niet snel...kun je rustig 4 jaar laten zitten...

Maar goed die zijn ook niet zo duur! een matched quad 6550's voor mijn SAVAGE is niet zo goedkoop HAHAHAHA!

Ik heb een Randall Cyclonegehad toch wel een van de duurdere SS amps maar ook die klonk slecht...ronduit slecht....een Marshall AVT 50 head klnikt redelijk....line 6 klinkt ook redelijk, voor thuis zelfs leuk...

maar nee zal nooit mijn favo amp worden!



goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 16-10-2003 10:17 by goblinjester Profiel van goblinjester

Jullie beschrijven allemaal mooie spulletjes waar ik alleen maar van kan dromen.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 16-10-2003 14:45 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

HAHAHA staat hier wat van je gading tussen:





Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen