IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Gitaar versterker Vorige pagina | Volgende pagina
MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 09-10-2003 20:17 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

Was Koch niet speciaal gevoiced voor acoustisch en Jazz?


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 09-10-2003 20:19 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 9 oktober 2003 20:15 schreef MBMarduk het volgende:
Hoeveel is het dan?
Let op dat 'ie dan veel zwaarder is om te sjouwen.
Misschien leuker om een aparte cab later bij te voegen. Kun je dan zelf kiezen 112,212 of 412.
//edit
Ken ze geen van beiden maar ik lees overal dat de Peavey toch beter is in sound, power en duurzaamheid.


Het prijsverschil is zo'n 160 euro, en kan je op iedere versterker je eigen kabinet aansluiten?

Sjouwen is trouwens geen probleem, mijn (toekomstige) nieuwe gitaar en mijn (binnenkort hebbende) nieuwe versterker komen in de oefenruimte te staan, en mijn oude versterkertje en gitaartje blijven gewoon thuis.



goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 09-10-2003 20:20 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 9 oktober 2003 20:12 schreef Kramy het volgende:
is de line 6 spider 212 het prijs verschil met de line 6 112 het waard?

edit: En zijn die dingen een beetje degelijk? Niet dat ik om de 2 maanden naar apeldoorn moet reizen omdat er weer eens iets mis is?

Zo'n spider is heel erg leuk, maar de peavey bandit is op zich ook zeer oke, en die lijkt me eerlijk gezegd wat degelijker.


Ik vind persoonlijk de Bandit ongeveer de meest degelijke versterker die er is. Mede doordat er geen buizen inzitten. Oftewel kwa degelijkheid zal je niet gauw iets overtreffen.
Nu blijft de vraag wat wil je ermee doen. De spider is namelijk ook heel degelijk en er zal niet gauw iets stuk aan zijn. Alles is namelijk 'nep'. Ik vind de Bandit een veel beter eigen geluid hebben. En dat is iets wat ik heel erg waardeer van versterkers. Ik heb het niet zo op modulatie zooi. Maar het voordeel van zo'n spider is dan wel weer dat je alles in één hebt. Oftewel een effectenbak is op zich dan niet meer nodig.
Twee luidsprekers klinken persoonlijk veel lekkerder dan één. Je geluid wordt er veel breder van. Dat is dan weer een groot voordeel van de spider 212 op de andere spider en de Bandit.
Als je een degelijke versterker wilt met zijn eigen geluid en die behoorlijk hard kan zal ik voor de Bandit gaan. Wil je een alles in één ding met een diversiteit aan geluid en zeer goed gebouwd dan zou ik voor de spider 212 gaan.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 09-10-2003 20:23 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 9 oktober 2003 20:20 schreef goblinjester het volgende:
Ik vind persoonlijk de Bandit ongeveer de meest degelijke versterker die er is. Mede doordat er geen buizen inzitten. Oftewel kwa degelijkheid zal je niet gauw iets overtreffen.
Nu blijft de vraag wat wil je ermee doen. De spider is namelijk ook heel degelijk en er zal niet gauw iets stuk aan zijn. Alles is namelijk 'nep'. Ik vind de Bandit een veel beter eigen geluid hebben. En dat is iets wat ik heel erg waardeer van versterkers. Ik heb het niet zo op modulatie zooi. Maar het voordeel van zo'n spider is dan wel weer dat je alles in één hebt. Oftewel een effectenbak is op zich dan niet meer nodig.
Twee luidsprekers klinken persoonlijk veel lekkerder dan één. Je geluid wordt er veel breder van. Dat is dan weer een groot voordeel van de spider 212 op de andere spider en de Bandit.
Als je een degelijke versterker wilt met zijn eigen geluid en die behoorlijk hard kan zal ik voor de Bandit gaan. Wil je een alles in één ding met een diversiteit aan geluid en zeer goed gebouwd dan zou ik voor de spider 212 gaan.


Mjah, om een of andere reden heb ik het niet zo op die modeling versterkers allemaal tegenwoordig, al dat moderne gedoe enzo, over 10 jaar spelen ze onstage niet eens meer met versterkers, maar zijn ze allemaal ingeplugd op een computer en downloaden ze het geluid van een ouderwetse versterker. Lijkt me allemaal niets. Maar het is natuurlijk wel een heel erg divers geluid, en ook niet duur verder.... Ik moet het nog maar een keer allemaal uitproberen en dan een definitieve keuze maken.



grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 09-10-2003 20:24 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 9 oktober 2003 20:17 schreef MBMarduk het volgende:
Was Koch niet speciaal gevoiced voor acoustisch en Jazz?

nee hoor, je kan ook rock en progmetal gebruiken

[Dit bericht is gewijzigd door grindcore op 09-10-2003 20:25]


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 09-10-2003 20:26 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 9 oktober 2003 20:24 schreef grindcore het volgende:
nee hoor, je kan ook rock en progmetal gebruiken


Waarom zijn die dingen toch zo prijzig.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 09-10-2003 20:28 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 9 oktober 2003 20:26 schreef goblinjester het volgende:
Waarom zijn die dingen toch zo prijzig.
wegens de bizarre goede buizen en geluid.
En super veel mogelijkheden


RaNk
Usericon van RaNk
Posted 09-10-2003 20:32 by RaNk Profiel van RaNk

Mij lijkt zo'n modelling amp in combo uitvoering ideaal om gewoon een beetje mee te oefenen. Geluid kan ook zachtjes aardig klinken, en je hebt veel mogelijkheden.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 09-10-2003 20:33 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 9 oktober 2003 20:32 schreef RaNk het volgende:
Mij lijkt zo'n modelling amp in combo uitvoering ideaal om gewoon een beetje mee te oefenen. Geluid kan ook zachtjes aardig klinken, en je hebt veel mogelijkheden.


In combo uitvoering?



grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 09-10-2003 20:34 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 9 oktober 2003 20:32 schreef RaNk het volgende:
Mij lijkt zo'n modelling amp in combo uitvoering ideaal om gewoon een beetje mee te oefenen. Geluid kan ook zachtjes aardig klinken, en je hebt veel mogelijkheden.
modeling?????
Nou echt niet.
Is een stuk Nederlandse trots.
Is alleen geschikt voor echte zeebonken!
Daarom is tie ook zo zwaar.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 09-10-2003 20:41 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 9 oktober 2003 20:32 schreef RaNk het volgende:
Mij lijkt zo'n modelling amp in combo uitvoering ideaal om gewoon een beetje mee te oefenen. Geluid kan ook zachtjes aardig klinken, en je hebt veel mogelijkheden.


Ja mij ook. Leuk als je begint dat je direct alles hebt om het daarna allemaal nog een keer te kopen maar dan goed en los. Soort van eerste versterker en een los mult-effectenpedaal. Laatst heeft een vriend van mij de Roland AC30 gekocht. Mega leuk dingetje. kost niet veel en je hebt direct verschillende overdrive en wat modulatie. En hij kan nog hard ook. Maar toch wil je na een tijdje je eigen geluid. Zoals ik nu, nu nog geld. Waar is een bank??


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 09-10-2003 20:42 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

quote:
Op 9 oktober 2003 20:34 schreef grindcore het volgende:
modeling?????
Nou echt niet.
Is een stuk Nederlandse trots.
Is alleen geschikt voor echte zeebonken!
Daarom is tie ook zo zwaar.



zeebonken?


And my marlboro light


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 09-10-2003 20:42 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

quote:
Op 9 oktober 2003 20:34 schreef grindcore het volgende:
modeling?????
Nou echt niet.
Is een stuk Nederlandse trots.
Is alleen geschikt voor echte zeebonken!
Daarom is tie ook zo zwaar.

RaNk bedoelde de Line6 denk ik


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 09-10-2003 20:45 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 9 oktober 2003 20:42 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
zeebonken?
ja, van die mannen die zware van Nelle shag roken alsof het lichte sigaretten zijn.


RaNk
Usericon van RaNk
Posted 09-10-2003 20:46 by RaNk Profiel van RaNk

Juist, ik bedoelde zo'n Line6

Meer voor op de slaapkamer zeg maar, in combo uitvoering. Zo'n brute stack op je kamer is ook wel leuk maar je kunt er op laag volume toch niet echt een mooi geluid uit krijgen.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 09-10-2003 20:46 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 9 oktober 2003 20:42 schreef MBMarduk het volgende:
RaNk bedoelde de Line6 denk ik



grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 09-10-2003 20:46 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 9 oktober 2003 20:46 schreef RaNk het volgende:
Juist, ik bedoelde zo'n Line6

Meer voor op de slaapkamer zeg maar, in combo uitvoering. Zo'n brute stack op je kamer is ook wel leuk maar je kunt er op laag volume toch niet echt een mooi geluid uit krijgen.
Koch wel jongen


RaNk
Usericon van RaNk
Posted 09-10-2003 20:48 by RaNk Profiel van RaNk

En wat die Koch betreft, de prijs is toch dik in orde voor een buizenbak? Je kunt hem er zelf niet voor bouwen hoor. Ditzelfde geldt voor veel kwalitatief hoge buizenversterkers van tegenwoordig. ENGL is ook een goed voorbeeld. Echt niet te duur hoor, voor kwaliteitsspul.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 09-10-2003 20:52 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 9 oktober 2003 20:48 schreef RaNk het volgende:
En wat die Koch betreft, de prijs is toch dik in orde voor een buizenbak? Je kunt hem er zelf niet voor bouwen hoor. Ditzelfde geldt voor veel kwalitatief hoge buizenversterkers van tegenwoordig. ENGL is ook een goed voorbeeld. Echt niet te duur hoor, voor kwaliteitsspul.
zeker niet.
Alleen als ik een 60 watt versterker zie van hun zie.
Is het wel 1500 neuro


RaNk
Usericon van RaNk
Posted 09-10-2003 21:00 by RaNk Profiel van RaNk

Nou dat is toch minder goedkoop dan ze ooit eens geweest zijn of niet? Ach ja, ik heb al iets dat scheurt en herrie genoeg maakt mocht het nodig zijn. Maar voor nu wil ik eens rustig op zoek naar een veelzijdig slaapkamerversterkertje, en iets van Line6 leek me wel wat. Uiteraard wil ik dat zelf horen


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 09-10-2003 21:02 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

hmmpfh ik heb een goede versterker nodig voor weinig geld voor in een band, het zal de peavey bandit wel worden...



RaNk
Usericon van RaNk
Posted 09-10-2003 21:10 by RaNk Profiel van RaNk

Weinig geld/goed, dan zou ik voor iets 2e hands gaan. Je moet wel net iets treffen naar je zin natuurlijk. De Peavey is best geschikt voor repetities enzo. Volume is ook acceptabel.

*edit*
Momenteel heb ik trouwens een 'Studio Pro 112' staan als 'oefenversterker'. Die is uit dezelfde serie (Transtube) als de Bandit en komt aardig overeen qua sound. Ik ben er zeer zeker niet ontevreden over.

[Dit bericht is gewijzigd door RaNk op 09-10-2003 21:15]


psychopathologist
nou breekt mijn klompvoet
Usericon van psychopathologist
Posted 09-10-2003 22:28 by psychopathologist Profiel van psychopathologisthttp://www.cerebraltumor.com

Voor niet al te veel geld heb je ook zo;n oude attax 80 of 100 van hughes & kettner(2e hands natuurlijk), klinken goed, kunnen prima op een 4x12 kast.
twee distortions en een reverb (en ook nog een clean kanaal)

edit:typo

[Dit bericht is gewijzigd door psychopathologist op 09-10-2003 22:29]


grind on . . . . . . . cerebral tumor


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 09-10-2003 23:40 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 9 oktober 2003 21:10 schreef RaNk het volgende:
Weinig geld/goed, dan zou ik voor iets 2e hands gaan. Je moet wel net iets treffen naar je zin natuurlijk. De Peavey is best geschikt voor repetities enzo. Volume is ook acceptabel.

*edit*
Momenteel heb ik trouwens een 'Studio Pro 112' staan als 'oefenversterker'. Die is uit dezelfde serie (Transtube) als de Bandit en komt aardig overeen qua sound. Ik ben er zeer zeker niet ontevreden over.


Nou dan doe ik ook mee. Ik heb een Rage 158. Dat is de kleinste uit de serie. Ik ben er helemaal niet ontevreden over. Ik vind hem zeer fijn. En hij was zijn geld meer dan waard. Maar ik ben nu wel toe aan iets profesionelers. Ik wil een Line-Out, twee speakers, meer watt, etc.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


RaNk
Usericon van RaNk
Posted 10-10-2003 9:27 by RaNk Profiel van RaNk

quote:
Op 9 oktober 2003 22:28 schreef psychopathologist het volgende:
Voor niet al te veel geld heb je ook zo;n oude attax 80 of 100 van hughes & kettner(2e hands natuurlijk), klinken goed, kunnen prima op een 4x12 kast.
twee distortions en een reverb (en ook nog een clean kanaal)

edit:typo


Ja maar het gaat me meer om iets veelzijdigs, gewoon om op mijn slaapkamer wat te pielen aldus. Voor repetities gebruik ik mijn ENGL Savage SE, maar dat is niet zo'n slaapkamerversterkertje.

Goblinjester, zit je ook te denken aan iets van Line6 dan?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen