|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Is dat nodig bij het afstellen van de actie, en kan ik er dan zonder enige kennis gewoon aan beginnen te draaien? Of is dat nodig bij het intoneren? En ik neem aan dat als ik er dan aan ga draaien ik het verzaak is het niet? Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Zijn hier ook echte kabelpuristen onder ons? dwz. gitaristen die zweren bij belachelijk dure kabels, (bijv. monster cable) om een zo helder mogelijk geluid te verkrijgen? grind on . . . . . . . cerebral tumor |
|
[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 23-10-2003 20:27] |
|
Bill Lawrence High Capacitance Cable! Iets anders komt er niet meer in maakt erg veel verschil wat voor kabel je gebruikt! |
|
Wat merk je dan? |
|
Dat je een helderder geluid hebt. minder ruis, en je hebt ineens weer hoog wat in veel conventionele kabels nogal afgeknepen wordt! |
|
Dat je een helderder geluid hebt. minder ruis, en je hebt ineens weer hoog wat in veel conventionele kabels nogal afgeknepen wordt! maar als je fuck elementen in de gitaar hebt of een goedkope SS amp hebt het natuurlijk weinig zin om een peperdure kabel te kopen....overigens is BL cable niet zo duur... Maar als je behoorljik geupgraded hebt kan het erg lonenn een beter kabel te kopen...ik heb vroeger met mijn stomme kop een keer een instrument kabel tussen mijn top en mijn box gezet bom een nog beter geluid te krijgen HAHAHAHA |
|
Waar kun je die bill lawrence kabels krijgen, enforcer? grind on . . . . . . . cerebral tumor |
|
Vraagje, ik wil binnen een paar maanden eindelijk de langverwachtte nieuwe versterker kopen en heb ff een vraagje aan mensen met een stuk meer ervaring dan ik. Ik zit er aan te denken om een (2e hands) Marshall buizen top te kopen (en een of ander cabinet), maar ik weet absoluut niet wat een goede top is? Mijn budget zal zo rond de 1000 euro liggen, misschien iets meer. Zijn er nog andere versterkers die men mij kan aanbevelen in die prijsklasse? Dan kan ik binnenkort eens ff wat gaan uitproberen Het liefst heb ik een diverse versterker, richting het geluid van Metallica, Iced Earth en Testament en Samael. |
|
"Ervaren" zou ik mij niet durven noemen maar zo lees ik veel goeds over de oudere JCM800, minder goede over JCM900 (qua geluid minder metalsch, gain) en de TSL tops schijnen erg goed te zijn maar schaars 2e hands. DSL tops zijn schijnbaar veel betrouwbaarder dan DSL combo's, sound is zo-zo. |
|
quote: Die heeft de gitarist van mijn band ook besteld. Hij gaat er patch kabels van maken. (De Bill Lawrence jacks met naald/ schroef verbinding zonder trekontlasting..) Hij gebruikt zo'n 20 effectpedaaltjes, als je in zo'n lange keten geen goede kabels gebruikt is er aan het eind van de keten niets meer van je signaal over.. Vooral het hoog = foetsie. Heeft er trouwens iemand ervaring met silverflow kabel i.c.m. Neutrik-jacks en zilversoldeer? Ben erg benieuwd of dat "werkt" voor gitaar aangezien dat in high-end audio redelijk onovertroffen is (niet dat ik Siltech kabel wil gebruiken om mijn gitaar aan te sluiten hoor ) |
|
Neutrik jacks zien er gelikt uit. |
|
ALs je beide delen hebt (mannetje/ vrouwtje) trek je nooit meer je kabel uit je instrument Zo'n Neutrik klik je vast in het chassisdeel namelijk. |
|
WOW! DAT is awe-some, ik wist helemaal niet dat die voor je gitaar bestond. Ik heb dus zo een: |
|
kun je zo'n dingetje gewoon in de muziekwinkel verkrijgen of wa...?en is het duur? zou er graag een hebben we gaan binnenkort MISSCHIEN optreden en dan is zoiets wel handig eh!! when there's no more room in hell then the dead will walk the earth |
|
Geen idee wat die klik-combo kost maar de mijn L-plugje kostte iets van 3 euro bij Conijn in Eindhoven (kun je een schatting bedenken ofzo) Wrsch. hebben ze ook de rest van Neutrik spullen daar. Kijk anders op de Neutrik site of daar NL distro's bij zitten. [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 28-10-2003 22:34] |
|
quote: 3 euro!! geen geld moet ik es naar informeren when there's no more room in hell then the dead will walk the earth |
|
Ik heb bij mijn vriendin een Mexicaanse Fender Stratocaster staan en een bagger Sammick versterkertje. Het clean kanaal is best nog wel aardig van dat ding. Maar als je de distortion aanzet heb je het idee dat je allemaal kranten aan het verfrommelen ben. Nu was ik van plan om een leuk distortion pedaaltje te kopen maar ik wist niet goed welke geschikt is. Omdat het een Fender is met Single Coils ben ik niet van plan om echte kei harde metal te gaan spelen. Het geluid van Iron Maiden lijkt me erg gaaf om te 'evenaren'. Maar ik ben ook heel dol op Stevie Ray Vaughan en Eric Clapton. Vandaar dat ik zat te denken aan een Ibanez TS9 Tubescreamer of de TS7. Iemand nog verder ideeën? [Dit bericht is gewijzigd door goblinjester op 29-10-2003 9:35] Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
En nog een vraagje: Heeft er iemand ervaring met de top Ibanez TB 100 H? Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
weet iemand wat trey allemaal voor effectjes/versterkers gebruikt? 11.45: restate my assumptions |
|
quote: dat wil ik nie weten!!!!!!! |
|
Threy van Morbid Angel neem ik aan?? Die speelt op een JCM 800 met een ProCo Rat pedaaltje ervoor...misschien een delay etc hier en daar maar zijn hoofdsound bestaat uit een BC RICH Ironbird met een ProCO RAT en een Marshall JCM 800 een ouider model geloof ik een 2204 of 2204, eenkanaals dus! |
|
vergeet de vintage marshall speakerkasten niet, en heeft trey niet ook een jmp-1? grind on . . . . . . . cerebral tumor |
|
Wie van jullie heeft ervaring met Marshall Valvestate? Min vraag is: Is het beter dan de Marshall MG series? Ik heb zelf een Marshall MG10CD. kleine kutding [Dit bericht is gewijzigd door metal blade op 08-11-2003 16:06] |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |