|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
@XXL; Haha nou dat klinkt altijd te gek ja JCM800, screamertje dr voor evt. (maar die jcm2000 vond ik ook niet wat, nogal wollig en onstrak laag etc) Maarja, metal tegenwoordig he, hi gain over de top geluid is een must En dan heb ik liever zo'n Fireball (en nog liever de SE die'k nu heb, maar daar had ik kwa prijs megaveel mazzel mee) [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 16-08-2008 11:36] |
|
Ik heb sowieso de indruk dat tegenwoordig teveel gitaristen gebruik maken van een overkill aan effecten en technische snufjes zonder het feitelijke spelen ook maar enigermate te beheersen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
dat is jammer ja ik heb alle effecten verkocht een een playstation3 voor het geld gekocht haha |
|
quote:For some real playing! |
|
quote:Haha, en dan heel de dag Guitar Hero spelen zeker? Over het hele effecten-verhaal. Vind het leuk om thuis te klooien met verschillende sounds, maar met een band heb ik me eigenlijk altijd beperkt tot 3 basis-sounds: clean, slag (vervormd) en solo. Daarbij hoogstens een paar losse presets, als een bepaald nummer dat nodig heeft. Bevalt me prima zo www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
lol mn broerje vertelde me net 10 minuten geleden da'k die es moet halen haha (guitarher0) quote:yeah haha! beter dan dat gepiel natuurlijk |
|
quote: Zelfde aanpak heb ik ook. www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
|
Ik kom nog niet verder dan een big muff . Ik ben er overigens achter gekomen dat als ik mn versterker op bright zet in het cleane channel en bij mn muff de tone naar beneden draait, ik echt een super dikke sound heb "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
gaat mij niet om de effecten, fuck dat, maar kga nu gewoon opzoek naar een goedkope Powerball/Ritchieblackmore of een 5150 |
|
quote:Nou nog zo spelen Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
|
|
Ik zit te twijfelen tussen de volgende opties: * Line6 POD XT Pro met Metal Shop pack * Engl E530 * Tech21 Sansamp PSA-1 * Rocktron Piranha in die volgorde ook. Nu ken ik de diverse voor- en nadelen qua functionaliteit, maar nu is mijn vraag zijn er mensen hier die ervaring hebben met een van bovenstaande units? When your people matter, menstrual health matters |
|
Ken ze allemaal wel. 530 kan onmeunig zware metal evenals de piranha. 530 vind ik wat warmer klinken (paar keer over gespeeld, via een mesa 50/50 en een keer over een zelfbouwbuizeneindbak van zo'n spanjaard). Piranha wat agressiever (gebruikt mn gitaarmaat over een jcm900 in de fx-return, dus over de eindtrap). Eindtrap + kast zijn natuurlijk ook van invloed. Ik zou iig voor 1 van die 2 gaan. Sansamp ken ik ook, es over een masterblaster powered monitor en es over een buizeneindtrap getest. Maar je hoort en voelt vooral toch wel dat het digitaal is. Heb ik ook altijd bij line6-spul. [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 17-08-2008 22:16] |
|
Jaaa, Die Engl is superrrr, die Sansamp is ruk!! |
|
haha, yeah |
|
quote:Heel goed samengevat!!! Sansamp klinkt inderdaad slecht, had daar toch meer van verwacht. Las laatst trouwens dat iemand die E530 had gemod naar de specs van een Fireball preamp, klinkt die nog beter en meer geschikt voor metal. |
|
Oh ja, misschien handig te vermelden: het is NIET voor live-gebruik! Dus het gaat niet door een echte power amp heen, laat staan een speaker kast. Ik ga m alleen voor DI recording gebruiken. Volgens mij hebben deze units allemaal speaker simulatie en een kleine eindtrap hiervoor. When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik heb goede ervaringen met de sansamp classic. Vooral de bassman sound met een stratje. SRV! De psa is trouwens helemaal analoog. Misschien minder geschikt voor live en meer voor recording? Volgens mij was sansamp vooral voor recording bedoeld. De classic dan. Hij is in ieder geval niet erg metal. Wel erg AC/DC, The Who, Santana. Trouwens, die discussie over te veel effecten stamt al uit de tijd van Pink Floyd en Jimi Hendrix. En wat te denken van de immense koelkast van Steve Lukather? Da's toch al wel 20+ jaar terug. Ik heb zelf een erg vette preset in mijn replifex; een solo geluid met alleen een redelijk hoorbare delay, maar dan met de delays door de flanger. Erg prettig, je krijgt dan wel de straaljager maar je nootjes worden geen brei. Maar eerlijk is eerlijk, het kan ook zonder. Geen hond die het mist. En @ frank, ik ben niet zo weg van de tubescreamer. Weg lows. Ik gebruik nu een AC booster, da's een moddervette variant. Nice soft clipping, dus niet zo'n kettingzaag, net als de screamer, maar dan dikker. Aan de andere kant, mijn screamer kocht ik in 1983 en er zullen al wel wat onderdelen aan vervanging toe zijn. Only sick music makes money today - Nietsche. |
|
Bijna alle laatste hypocrisy en rammstein platen zijn PSA, dus ik denk dat het aan jullie instellingen ligt. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Ja voor direct-in-de-tafel-opnames is het natuurlijk een ander verhaal. Altijd naar JB luisteren (en Dick W kan dr ook wat van) Maar live door zo'n apparaat spelen klinkt en speelt m.i. niet lekker vergeleken met echte amps. Voelt meteen nep/onnatuurlijk, hoe je het ook instelt. [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 18-08-2008 22:35] |
|
quote:Ok cool. Ik gebruik verder nooit pedaaltjes voor de versterker (mja dr slingert hier wel ergens een screamertje rond, maar die was gewoon om es te proberen gekocht), dus ik geloof je meteen. En anders ook wel [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 18-08-2008 22:41] |
|
Ik heb nog een 50+ Mesa Boogie buizengebakje in de aanbieding,iemand interesse? |
|
quote: 50+? Top? Combo? .50 Caliber? www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
|
50+ is een vrij oude 50 watts combo serie van Mesa Boogie, klinkt wel lekker hard. Ik doe 'm weg omdat ik me helemaal op vocalen ben gaan richten en nauwelijks meer speel. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |