IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Gitaar versterker Vorige pagina | Volgende pagina
enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 01-12-2003 11:20 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

ja ik heb de Ultra Lead en de 100 CLX uitvoerig getest leuke dingen die VHT's...maar wat moet je in godsnaam met een 2 x 150 watt eindtrap, 50 watt buizen kun je al nietnormaal opendraaien thuis, en buizenversterkers klinken nu eenmaal het beste als je ze een beetje opendraait daar de eindbuizen dan mee gaan vervormen...

2 x 50 watt klnikt in dat opzicht het beste denk ik als je perse een stereo eindtrap wil...maar nogmaals stereo??? gebruikt je stereo effecten dan, ik vind het effect daarvan minimaal als je dat op 1 cab hoort, via de PA wordt het allemaal fijn weer mono...tenzij je echt een hele stapel 4 x 12 cabs hebt en die aan beide zijden van het podium kan plaatsen....

VHT'sklionken echter wel erg droog, veel mensen zeggen bijna solid state achtig, en dat is ook wel zo, ik vond ze niet verkeerd klinken...maar er is veel meer te krijgen wat ook zeker niet slecht klinkt voor minder geld..


Ik weet dat de PEAVEY classic 19" poweramps echt heel goed klinken..ik neem aan dat je naar 19" zooi aan het kijken bent (resale van 19" is wel slecht!!!)...

maar ook een MESA poweramp is erg goed, alleen beetje overpriced...met een Marshall 100:100 is ook helemaal niets mis, en ENGL maakt ook klasse poweramps zowel stereo als mono!




Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-12-2003 11:37 by Snaack Profiel van Snaack

Hmmzz.. 2*150 watt is wel erg veel ja, maar het gaat mij dan vooral om de gruwelijke headroom die je hebt als je hem niet helemaal opendraait..

Ik ben idd naar 19" zooi aan het kijken, wil persé een stereo eindtrap omdat ik ook stereo effecten wil gaan gebruiken, met 1 stereo kast of 2 4*12" kasten.

Die Marshall tube poweramps vind ik niets, dat geluid doet niets met me.

Verder ken ik alleen de MESA 2:90, ontzettend mooi clean geluid, misschien te lieve amp voor metal en zeker erg duur.

Die VHT schijnt ontzettend hard te gaan, strak, dynamisch. Ik speel in A op een 7 snaar en wil dus veel bottom hebben, die VHT lijkt dat te bieden

Ik zal ook eens een ENGL poweramp uitproberen iig


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 01-12-2003 11:43 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 1 december 2003 8:25 schreef enforcer het volgende:
nee die zijn prima...de SAVAGE 120 is er in combo vorm en heet de SOVEREIGN, kost wel iets van 1700 EURO....

Het goedkoopste ENGL combo is de THUNDER die is 50 Watt buizen en kost iets van 900-1000 geloof ik, dan heb je de Screamer die zal 1300-1400 zijn...

Allemaal zijn het 1 x 12" combo's met Celestion V30 speakers


Die Celestion speakers blijken abnormaal goed te zijn. Engl is blijkbaar wel een heel echt profesional merk. Ik zal eens kijken of ik ooit het geld heb om zo'n mooi dingetje te kunnen bemachtigen.

Trouwens ik had het nieuwe boekje van de Feedback gehad en daar stond een top en cabinet van Marshall in van 100 watt voor 700 euro. Is dat niet erg goedkoop? Het is een Marshall MG100


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 01-12-2003 11:46 by metal blade Profiel van metal blade

Wat een geluk dat ik vrijwel naast Nederland Muziek woon.

Maar de versterker die ik zoek, hebben ze niet.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 01-12-2003 12:05 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

Bij buizenamps is headroom een beetje een loze kreet, bij SS amp heb je wat meer nodig om het cleane geluid een beetje op peil te helpen en van dynamiek te voorzien...

Maar een 50 watt buizenamp heeft genoeg headroom als ie goed ontworpen is, "headroom" speelt met name een rol voor het cleane geluid, daar dat vaak over zijn nek gaat op hoge volumes...

En wat heb je aan headroom als je je amp maar op 0,5 kan zetten en hij toch niet lekker klinkt..

Ik vond niet dat de VHT exceptioneel veel low end hebben, niet zoveel als MESA iig..ze klinken wel strak, de VHT Ultralead top heeft KT88 buizen die zowiezo strakker klinken en meer punch hebben dan normale EL34's of 6L'6 buizen....zakk Wylde gebruikt bjivoorbeeld 6550's (in feite muzikalere uitvoering van de KT 88) in de poweramps van zijn MARSHALL JCM 800's Slayer ook!

De ENGL SAVAGE 120 heeft ook 6550 buizen in de eindtrap....

bedenk overigens wel dat een USA model niet goed te gebruiken is hier in Europa, voltage en plug...zelfs de onderlinga voltage schommelingen in bijvoorbeeld NL hebben al invlod op de toon van je amps, daarom hebben veel mensen tegenwoordig een voltage regulator in hun rack hebben...





Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-12-2003 12:22 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 1 december 2003 12:05 schreef enforcer het volgende:
Bij buizenamps is headroom een beetje een loze kreet, bij SS amp heb je wat meer nodig om het cleane geluid een beetje op peil te helpen en van dynamiek te voorzien...



Hmmm...

Headroom = voornamelijk afhankelijk van de "slew-rate" van je amp, oftwel de snelheid waarmee gevraagd vermogen geleverd kan worden.

Dat hangt weer af van de kwaliteit van de voedingstrafo van je amp.

En dan is er nog het verschil tussen klasse a en klasse ab werking van je amp (pentode/ triode mode)

In klasse a heeft de amp veeel meer dynamiek omdat hij contstant "voluit" staat te loeien, bij klasse AB moet hij eerst nog reageren zeg maar.

Tot zover dit pseudo-technisch gewauwel

Anyway: een amp die ontworpen is voor 100 watt en die er max 110 kan leveren heeft minder dynamiek dan een amp die er 150 kan leveren

Maar aangezien die extra vermogensbehoefte consequenties heeft voor vooral de duurdere componenten van het ontwerp zijn goedkope amps "kantje boord". (de voedingstrafo is het duurste onderdeel van de amp)

quote:
Maar een 50 watt buizenamp heeft genoeg headroom als ie goed ontworpen is, "headroom" speelt met name een rol voor het cleane geluid, daar dat vaak over zijn nek gaat op hoge volumes...


Hmm.. Volgens mij heb je het nu over de buizenvervorming die optreedt bij hoge volumes en niet over de dynamiek van de amp. Zie boven

quote:

En wat heb je aan headroom als je je amp maar op 0,5 kan zetten en hij toch niet lekker klinkt..


Niets natuurlijk..

quote:
Ik vond niet dat de VHT exceptioneel veel low end hebben, niet zoveel als MESA iig..ze klinken wel strak, de VHT Ultralead top heeft KT88 buizen die zowiezo strakker klinken en meer punch hebben dan normale EL34's of 6L'6 buizen....zakk Wylde gebruikt bjivoorbeeld 6550's (in feite muzikalere uitvoering van de KT 88) in de poweramps van zijn MARSHALL JCM 800's Slayer ook!


De 2/90/2 poweramp van VHT heeft ook KT88 buizen in de eindtrap ja..

Hmm.. Ik moet maar eens gaan luisteren naar de verschillen tussen KT88, 6550's en EL34 eindtrappen. Ik heb er veel over gelezen maar horen = weten


quote:
.... daarom hebben veel mensen tegenwoordig een voltage regulator in hun rack hebben...


Hmm... Wat moet ik me daar precies bij voorstellen?? Een hoogfrequentontstoorder/ spanningsafvlakker ofzo??


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 01-12-2003 14:30 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

de mijne is volgens mij aan het sterven....hij maakt geluid dat ik niet veroorzaak


wait for me dragon, we'll meet in the sky


headbanger013
Usericon van headbanger013
Posted 03-12-2003 23:58 by headbanger013 Profiel van headbanger013

Moet je eens contactvloeistof gebruiken, helpt misschien wel.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 05-12-2003 15:48 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

Ik zag net in de winkel een LAney TF200 (65 watt) versterker staan. Heb ff geprobeerd en er zit een heel erg goed geluid in .

iemand ervaring? En weet je of hij ergens goedkoper is dan 420 euro?



Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-12-2003 17:10 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

geen idee... zal de prijs even voor je opzoeken bij winkels in Groningen. heb je even?


Bruce Banner


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 05-12-2003 17:12 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

alle tijd van de wereld


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-12-2003 17:16 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

kan niks vinden ,sorry..
laetersch


Bruce Banner


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 06-12-2003 20:46 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

Vraagje aan de ENGL kenner "Enforcer";


Hebben alle versterkers van Engl dezelfde hoeveelheid gain in zich????
Het viel mij op dat die Savage 120 wel errug veel gain kon produceren (misschien wel overbodig veel)

Vooral die Loudness functie vond ik zeer toppie!!!!



enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 06-12-2003 22:19 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

Nope...de POWERBALL heeft zeker op kanaal 3 veel meer gain, kanaal 3 van de SAVAGE heeft net niet voldoende voor een vette metal sound IMO, kanaal 4 van de SAVAGE daarentegen heeft alle gain die je je kan wensen..

verder is met name de RB Signature iets minder high gain, maar ik zeg al zelfs daar heb ik death emtal clips van gehoord die super klonken!

de Screamer schijnt ook perfect voor metal te zijn, de Thunder echter is meer een rock amp...

Er is zojuist een neiue Special Edition uit hij stond al in de peter verspuy catalogus, ben doodbenieuwd..schijnt al het goede van alle ENGL in zich te hebben, nadeel: hij kost 3300 EURO!

Ik vind de SAVAGE super, hij is iets punchier dan de POWERBALL wanwege de 6550 eindbuizen, maar de POWERBALL klinkt wat brutaler en meer in your face..

De clean is op beide amps super, maar ik kan me voorstellen dat veel mesne de SAVAGE wat breder inzetbaar achtten, maar onderschat de clean en de crunch van de POWERBALL niet die zijn echt HEEL goed!

Ik vind persoonlijk beide amps onontkoombaar maar hecht nog iets meer aan mijn powerball vanwege twee zeer buikbare super high gain kanalen..







Vinay
Usericon van Vinay
Posted 07-12-2003 12:27 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda



deze twee zijn resp. 159 euro en 239 euro bij feedback www.feedback.nl .
welke is meer geschikt voor een zwaar metalgeluid ?



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 07-12-2003 12:39 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

Volgens mij is die Ibanez een oefenversterkertje toch? (Die "25" in de naam staat vaak voor hoeveel Watts, en da's toch echt voor een slaapkamerversterker)
Neem iig een versterker met een 12" speaker zoals de Spider (onder) dan kun je voorlopig vooruit.
SnaacK vindt de Line6 geweldig met al z'n 1001 settings. Smaken (en nut) verschillen.
Ik zou een 2e hands Valvestate nemen waarvan de knoppen het nog redelijk doen (zwak punt. voor een paar euro verwisselen)

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 07-12-2003 12:40]


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 07-12-2003 12:53 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 6 december 2003 22:19 schreef enforcer het volgende:
Nope...de POWERBALL heeft zeker op kanaal 3 veel meer gain, kanaal 3 van de SAVAGE heeft net niet voldoende voor een vette metal sound IMO, kanaal 4 van de SAVAGE daarentegen heeft alle gain die je je kan wensen..

verder is met name de RB Signature iets minder high gain, maar ik zeg al zelfs daar heb ik death emtal clips van gehoord die super klonken!

de Screamer schijnt ook perfect voor metal te zijn, de Thunder echter is meer een rock amp...

Er is zojuist een neiue Special Edition uit hij stond al in de peter verspuy catalogus, ben doodbenieuwd..schijnt al het goede van alle ENGL in zich te hebben, nadeel: hij kost 3300 EURO!

Ik vind de SAVAGE super, hij is iets punchier dan de POWERBALL wanwege de 6550 eindbuizen, maar de POWERBALL klinkt wat brutaler en meer in your face..

De clean is op beide amps super, maar ik kan me voorstellen dat veel mesne de SAVAGE wat breder inzetbaar achtten, maar onderschat de clean en de crunch van de POWERBALL niet die zijn echt HEEL goed!

Ik vind persoonlijk beide amps onontkoombaar maar hecht nog iets meer aan mijn powerball vanwege twee zeer buikbare super high gain kanalen..







Heee Enforcer, bedankt voor je info....



Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 07-12-2003 18:21 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

Weet iemand misschien een zaakje in de buurt van Rotterdam waar ze een peavy 5150, top of combo maakt niet zo veel uit, hebben staan om uit te proberen?


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 08-12-2003 1:41 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 7 december 2003 12:39 schreef MBMarduk het volgende:
Volgens mij is die Ibanez een oefenversterkertje toch? (Die "25" in de naam staat vaak voor hoeveel Watts, en da's toch echt voor een slaapkamerversterker)
Neem iig een versterker met een 12" speaker zoals de Spider (onder) dan kun je voorlopig vooruit.



die Ibanez is een versterker voor in huis ,denk ik ook .
ik ga de line 6 proberen in de winkel .( kijken wat voor effecten erop zitten )



' '
Usericon van ' '
Posted 08-12-2003 9:24 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 8 december 2003 1:41 schreef Vinay het volgende:

die Ibanez is een versterker voor in huis ,denk ik ook .
ik ga de line 6 proberen in de winkel .( kijken wat voor effecten erop zitten )


6 Amp models.
-Flanger, Chorus of Tremolo effect.
-Delay, Tape Echo of Ping Pong effect.
-Reverb.

Erg leuk om te hebben, die effecten, maar het belangrijkste is dat het gewoon een vette gain en redelijk mooi clean geluid heeft.


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 08-12-2003 19:10 by Buried_Alive Profiel van Buried_Alive

quote:
Op 8 december 2003 9:24 schreef ' ' het volgende:
6 Amp models.
-Flanger, Chorus of Tremolo effect.
-Delay, Tape Echo of Ping Pong effect.
-Reverb.

Erg leuk om te hebben, die effecten, maar het belangrijkste is dat het gewoon een vette gain en redelijk mooi clean geluid heeft.


Aan die flanger heb je weinig. De Spider 112, heeft zoals zijn naam al zegt, 1 speaker van 12". Dus aan die flanger heb je niks, wel als je een koptelefoon gebruikt (stereo). Ping Pong en Tremelo kan ik ook nog geen gebuik voor vinden. Verder is het wel een leuk versterkertje voor thuis.



Dreadfull_Hours
...
Usericon van Dreadfull_Hours
Posted 08-12-2003 22:00 by Dreadfull_Hours Profiel van Dreadfull_Hours

quote:
Op 7 december 2003 18:21 schreef Bintmeister het volgende:
Weet iemand misschien een zaakje in de buurt van Rotterdam waar ze een peavy 5150, top of combo maakt niet zo veel uit, hebben staan om uit te proberen?



peter verspuy


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 09-12-2003 0:56 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

wat vinden jullie van deze behringer-GX 210



quote:
Ultrabreed klinkend gitaarcombo met 24-bit effectsprocessor, twee gescheiden kanalen, MIDI, een 2- kanaals footswitch en twee weergaloze 30 watt, 10" Jensen speakers. Nog nooit klonk je gitaar zo fraai voor zo weinig geld. Horen is hebben!

Van: € 332,-
Voor: € 239,-





[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 09-12-2003 1:11]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-12-2003 15:54 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 7 december 2003 18:21 schreef Bintmeister het volgende:
Weet iemand misschien een zaakje in de buurt van Rotterdam waar ze een peavy 5150, top of combo maakt niet zo veel uit, hebben staan om uit te proberen?


Feedback had een 5150 II top staan met bijbehorende kast.. Ik zou ze ff bellen ,weet niet of hij er nog staat..


quote:
Op 8 december 2003 19:10 schreef Buried_Alive het volgende:
Aan die flanger heb je weinig. De Spider 112, heeft zoals zijn naam al zegt, 1 speaker van 12". Dus aan die flanger heb je niks, wel als je een koptelefoon gebruikt (stereo).


Wat een gelul zeg, een flanger is een fase-effect, geen panning-effect. Wel of niet stereo maakt geen ene tering uit voor het geluid (de meeste amps zijn, net als je gitaar, mono trouwens ..)

quote:
Ping Pong en Tremelo kan ik ook nog geen gebruik voor vinden.


Dat zegt meer over je creativiteit als gitarist dan over de versterker heh


Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 09-12-2003 18:49 by Buried_Alive Profiel van Buried_Alive

quote:
Op 9 december 2003 15:54 schreef Snaack het volgende:
Feedback had een 5150 II top staan met bijbehorende kast.. Ik zou ze ff bellen ,weet niet of hij er nog staat..




Wat een gelul zeg, een flanger is een fase-effect, geen panning-effect. Wel of niet stereo maakt geen ene tering uit voor het geluid (de meeste amps zijn, net als je gitaar, mono trouwens ..)



Dat zegt meer over je creativiteit als gitarist dan over de versterker heh

Als je creatief bent heb je geen effecten nodig, daarentegen als je niet zo creatief bent gebruik je veel effecten om zo je creatieve gebrek te verbergen En dan nog de een houdt er wel van en de ander niet. Ik zeg altijd maar: de gitarist maakt zijn geluid, niet de versterker.
En om weer terug te komen op de flanger, lees ipv. versterker maar speaker kast. Mocht je het niet geloven, probeer hem dan maar zelf uit. Dan hoor je het wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Buried_Alive op 09-12-2003 18:56]



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen