|
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Crowbar Goatsblood Sloth Fistula BROEEEEEEEEMMMM RAAH RAAAH BROOEEEMMMM |
|
quote: :D |
|
quote: tnx voor de uitleg. Ik kan inderdaad wel 'neurosis achtige rifs' onderscheiden. maar volgens jouw uitleg vallen vrijwel alle death/doom bands onder 'sludge'. Ik denk dat ik mijn antwoord al heb gehad met 'post-hardcore', en ik kan er zelf wel een geluid bij bedenken (ik hoef alleen maar A Sun That Never Sets op te zetten). |
|
quote: Nee hoor, bv. My Dying Bride heeft weinig weg van sludge. Dat komt vooral door de melodie die erin zit, denk ik. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote:Er dient ook een mate van "ranzigheid" in de sound te zitten ... oversturende versterkers en dergelijke ... piepen en brommen .. |
|
MDB noem ik dan ook atmospheric doom' [Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 24-12-2004 23:39] |
|
quote: Dat is dan wel weer wat teveel van het goede. Sjonge jonge je hebt het ook niet makkelijk he. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Waarom wil je alles zo in hokjes stoppen? Boeiend hoe het heet ... |
|
quote: eehm, nee? |
|
quote: Omdat ze anders maar blijven wegrennen. Ohnee daar ging dit topic niet over... Even serieus over CoL want ik vind dat een zeer gave band. Ik moest bij het optreden in de Goudviskom regelmatig denken aan de film "The good the bad and the ugly" dat opzwepende coole wat die film muziek heeft, heeft Salvatoin ook. Very Spaghetti western. |
|
Ik dacht anders dat jij in eerste instantie niet zo weg was van hun optreden? |
|
Nu we toch weer on topic zijn, ik vond die plaat een beetje tegenvallen eigenlijk! De instrumentatie was erg goed, maar de zang deed behoorlijk geforceerd aan, zat ook totaal geen dynamiek in. Wel een mooie afwisseling in de nummers, erg jammer alleen dat het altijd weer die 'complete-zielepijn-en-depressie-in-mijn-hart' riffs+vocals moeten worden in die harde stukken. Nou ja, dat was iig waarom het bij mij niet zo goed werkte, dat album. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Als het niet begint met feedback is het geen sludge |
|
Hmm de zang is in vergelijking met de progressie van de rest van de band beetje blijven hangen, maar de monotoniteit van de zng vind ik ook wel weer bijdragen aan de sfeer. Het is een enorme sfeerplaat, typisch iets wat je aan spreekt of niet ... |
|
quote:You tha man! |
|
Zijn er eigenlijk bands die een soortgelijke muziek maken, maar dan met meer dynamiek (en passende zang)? Dat zou toch wel de bom zijn... Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: dat heb je dan fout gelezen denk ik. Ik zal ff gaan browsen. |
|
quote: http://www.unearthlytrance.com/ |
|
Isis misschien wat voor je ... |
|
Isis, hmmm. Verder heeft zombie altijd gelijk, dus Unearthly Trance ga ik zeker checken . Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
UT komt van Firebox/firedoom af dacht ik, die hebben altijd wel aardige releases .. |
|
bah wat was ik weer walgelijk positief |
|
quote:Staat ook : ik dacht .. Kan het me niet goed meer herinneren ... )(omdat het me niet echt boeit, niet vanwege ouderdom of iets dergelijks) |
|
haha piemel |
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |