IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Europeesche Verkiezingen 10 Juni 2004 Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2004 16:29 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 mei 2004 16:21 schreef enforcer het volgende:
ben je zo'n Europa freak dan? ik ben gigantisch tegen de globalisering en tevens tegen Europeanisering of hoe je het moet noemen!

kan het niet uitstaan dat er misschien straks een Fransman gaat uitmaken wat er hier moet gebeuren, als Europa ooit een wordt dan zijn het toch Frankrijk en Duitsland die de scepter gaan zwaaien en hebben de Duitsers toch nog bereikt wat Hitler in 1939 begonnen is!


Economisch hebben we extreem veel voordeel aan de Europeisering.

Verder ben ik van mening dat een federaal Europa helemaal niet gepaard hoeft te gaan met verlies aan locale cultuur en gebruiken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 24-05-2004 16:30 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

Ik ben nooit een tegenstander geweest van de ECONOMISCHE EUROPESE unie, maar wel van de POLITIEKE europese unie!


Samenwerking is goed, maar ik zie het niet zitten om me te houden aan een beleid dat bepaald wordt voor een groot gedeelte door mensen met een geheel andere culturele achtergrond...dat lijkt me niet goed.

Ik heb respect voor alle culturen maar dan wel in het land waar deze thuishoort, ik vind het prachtig om in andere landen rond te kijken hoe de mensen daar zijn, maar hier moet het gewoon NL blijven!


[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 24-05-2004 16:33]



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-05-2004 16:31 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 24 mei 2004 16:28 schreef enforcer het volgende:
daar verschil ik duidelijk heel erg met je over en het is tevens in strijd met de rechten van de mens, iedereen heeft recht op zijn eigen cultuur..


Europa verbied cultuur niet. Programma's als Call Tv en Bedrijven zoals Nike , Burger King doen dat honderdmaal meer dan een Europese Unie.
quote:

Plus de geschiedenis wijst uit dat het niet werkt...kijk maar naar alle statendie samengevoegd waren uit verschillende bevolkingsgroepen dat is allemaal in "burger" oorlogen ontketend....


als het niet werkt, waaom is er dan sinds 1945 geen oorlog meet geweest in West Europa, terwijl er daarvoor juist veel oorlogen en machtsverschuivingen waren?
Daarnaast worden de landen niet samengevoegd, maar gaan ze intensiever samenwerken op legitieme basis.
quote:

Ik ben nu eenmaal niet hetzelfde als een Duitser of een Fransman laat staan een Spanjaard of een Italiaan.



Jij hebt drie armen en vijf benen?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2004 16:32 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 mei 2004 16:28 schreef enforcer het volgende:
daar verschil ik duidelijk heel erg met je over en het is tevens in strijd met de rechten van de mens, iedereen heeft recht op zijn eigen cultuur..


Plus de geschiedenis wijst uit dat het niet werkt...kijk maar naar alle statendie samengevoegd waren uit verschillende bevolkingsgroepen dat is allemaal in "burger" oorlogen ontketend....

Ik ben nu eenmaal niet hetzelfde als een Duitser of een Fransman laat staan een Spanjaard of een Italiaan.




De VS functioneert prima. Ja ze hebben een burgeroorlog gehad maar zoals bekend ging het niet om verschillen tussen de cultuur van de immigrantengroepen maar om politiek/economische redenen.

Een gezamenlijk economisch en politiek beleid leidt niet tot verlies van eigen cultuur.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2004 16:34 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 mei 2004 16:31 schreef ghoulliette het volgende:

Jij hebt drie armen en vijf benen?


Jij bagateliseert Enforcer's probleem terwijl hij in principe een legitiem punt aansnijdt. Er zijn immers grote verschillen tussen volkeren ondanks dat het niet PC is om te roepen.

Ik ben met Enforcer niet eens dat die verschillen zullen verdwijnen, hetgeen ik zeer zou betreuren, maar ze bestaan wel degelijk en daarom kan ik me zijn angst prima voorstellen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 24-05-2004 16:35 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

de VS is een ander geval...de oorspronkelijke bewoners hebben dara niets meer in de melk te brokkelen, althans niet noemenswaardig.

iedereen daar is een immigrant en als zodanig heeft de VS dus veel minder historie cq. cultuur dan NL.
en wat ze hebben is een samenraapsel van Europese culturen.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2004 16:38 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 mei 2004 16:35 schreef enforcer het volgende:
de VS is een ander geval...de oorspronkelijke bewoners hebben dara niets meer in de melk te brokkelen, althans niet noemenswaardig.

iedereen daar is een immigrant en als zodanig heeft de VS dus veel minder historie cq. cultuur dan NL.
en wat ze hebben is een samenraapsel van Europese culturen.


Het is juist een goed voorbeeld vind ik aangezien zij juist een land zijn dat uit verschillende culturen bestaat en zeer goed functioneert.

Ze hebben overigens niet minder cultuur en historie ald NL of Spanje aangezien zij uit die volkeren voorkomen. Het enige waarin ze minder historie hebben is hun staat/land.

Aan de andere kant hebben ze een historie van democratie dat langer is dan elk ander land ter wereld...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 24-05-2004 16:39 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

vraagje, wat gebeurt er met de blanco stemmen?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2004 16:42 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 mei 2004 16:39 schreef XPositiveX het volgende:
vraagje, wat gebeurt er met de blanco stemmen?



Een blanco stem wordt wel meegerekend met het opkomstpercentage, maar heeft geen invloed op de uitslag van de verkiezingen. Een blanco stem wordt gezien als een ongeldige stem.

edit: geen sXe partij?

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 24-05-2004 16:42]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 24-05-2004 16:45 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 24 mei 2004 16:38 schreef Chelman het volgende:
Het is juist een goed voorbeeld vind ik aangezien zij juist een land zijn dat uit verschillende culturen bestaat en zeer goed functioneert.

Ze hebben overigens niet minder cultuur en historie ald NL of Spanje aangezien zij uit die volkeren voorkomen. Het enige waarin ze minder historie hebben is hun staat/land.

Aan de andere kant hebben ze een historie van democratie dat langer is dan elk ander land ter wereld...



Dat ben ik dus niet met je eens....ik ben diverse malen in de USA geweest en ondanks dat ik zeker een pro USA houding heb zou ik er nooit kunnen aarden cq. willen wonen.

Juist omdat het zo verschrikkelijk anders is als hier, dat merk je al aan kleine dingen.

feit is dat ze daar infeite het land afgepikt hebben van de oorspronkelijke bewoners die praktisch uitgemoord hebben, en nu daar min of meer succesvol samenleven.

maar vergeet niet dat in de USA nog ZEER grote tegenstellingen zijn tussen de verschillende bevolkingsgroepen en daar de zelfde problematiek speelt als hier!

je hebt zeer grote concentraties Hispanics, zwarten en Ieren die allemaal hun eigen cultuur/achtergrond superieur vinden aan die van een ander, er is daar werkelijk van alle kanten (zeker ook van de zwarten) veel meer discriminatie dan hier!


het is niet te vergelijken met landen hier in Europa die soms een historie van meer dan 1000 of 2000 jaar hebben....

[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 24-05-2004 16:46]



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-05-2004 16:48 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 24 mei 2004 16:34 schreef Chelman het volgende:
Jij bagateliseert Enforcer's probleem terwijl hij in principe een legitiem punt aansnijdt. Er zijn immers grote verschillen tussen volkeren ondanks dat het niet PC is om te roepen.

Ik ben met Enforcer niet eens dat die verschillen zullen verdwijnen, hetgeen ik zeer zou betreuren, maar ze bestaan wel degelijk en daarom kan ik me zijn angst prima voorstellen.

Wat ik probeerde te zeggen was dat die verschillen niet in de aard van mensen ligt, maar in de verschillende opvoedingen en levensomstandigheden.
Spanjaarden zullen heus hun siesta niet gaan opgeven of anders gaan eten omdat bestuurlijke regels nu uit een andere institutie komen.

cultuur gaat veel dieper dan politiek.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-05-2004 16:49 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 24 mei 2004 16:38 schreef Chelman het volgende:

Aan de andere kant hebben ze een historie van democratie dat langer is dan elk ander land ter wereld...

1789 Franse Revoltie
1791 Bill of Rights...(VS)

bijna elk


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-05-2004 16:50 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 24 mei 2004 16:39 schreef XPositiveX het volgende:
vraagje, wat gebeurt er met de blanco stemmen?


naar de grootste partij.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-05-2004 16:54 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 24 mei 2004 16:49 schreef ghoulliette het volgende:
1789 Franse Revoltie
1791 Bill of Rights...(VS)

bijna elk
Officieel was de VS al eerder een democratie met een gekozen president. In 1787 al, geloof ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 24-05-2004 16:55]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-05-2004 16:55 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 24 mei 2004 16:54 schreef Misanthrope het volgende:
Officieel was de VS al eerder een democratie met een gekozen president. In 1787 al, geloof ik.

Officieel volgens de VS wel ja.
Officieel volgens Frankrijk niet.
Wie heeft er nu gelijk, degene met de meeste kernwapens... wie zal het zeggen


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-05-2004 16:58 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 24 mei 2004 16:55 schreef ghoulliette het volgende:
Officieel volgens de VS wel ja.
Officieel volgens Frankrijk niet.
Wie heeft er nu gelijk, degene met de meeste kernwapens... wie zal het zeggen
Of degene die zijn kernwapens in een ander land test?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2004 16:58 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 mei 2004 16:49 schreef ghoulliette het volgende:
1789 Franse Revoltie
1791 Bill of Rights...(VS)

bijna elk


Je weet net zo goed als ik dat de Franse Revolutie niet echt het startschot van de democratie was....er gebeurden ook onder het mom van die revolutie veel ondemocratische zaken en bovendien is nog NA de revolutie een zekere Napoleon aan de macht gekomen die ook allerminst democratisch was....

Overigens....de Bill of Rights zijn enkel de Amendments. Die zijn al reeds in 1789 voorgelegd maar pas in 1791 zijn ze door de vereiste aantal staten geratificeerd.... Dus wat dat betreft waren ze ook nog eerder dan de kikkervreters...zeker als je ook nog een bedenk dat hun grondwet al uit 1787 stamt.

Voordat Frankrijk zich formeel democratisch kon noemen zijn sowieso nog een aantal landen voorgegaan.... Je mag raden welk land de tweede grondwet ter wereld had...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2004 16:59 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 mei 2004 16:50 schreef ghoulliette het volgende:
naar de grootste partij.


Nee


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 24-05-2004 16:59 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 24 mei 2004 16:42 schreef Chelman het volgende:
Een blanco stem wordt wel meegerekend met het opkomstpercentage, maar heeft geen invloed op de uitslag van de verkiezingen. Een blanco stem wordt gezien als een ongeldige stem.




quote:
Op 24 mei 2004 16:50 schreef ghoulliette het volgende:
naar de grootste partij.



hmm... wat zou 't nou zijn?


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 24-05-2004 17:00 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

timing dude


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-05-2004 17:01 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 24 mei 2004 16:55 schreef ghoulliette het volgende:
Officieel volgens de VS wel ja.
Officieel volgens Frankrijk niet.
Wie heeft er nu gelijk, degene met de meeste kernwapens... wie zal het zeggen


De VS zijn sinds hun 1787 onafgebroken een democratie. Frankrijk niet.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-05-2004 19:25 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 mei 2004 16:34 schreef Chelman het volgende:
Jij bagateliseert Enforcer's probleem terwijl hij in principe een legitiem punt aansnijdt. Er zijn immers grote verschillen tussen volkeren ondanks dat het niet PC is om te roepen.

Ik ben met Enforcer niet eens dat die verschillen zullen verdwijnen, hetgeen ik zeer zou betreuren, maar ze bestaan wel degelijk en daarom kan ik me zijn angst prima voorstellen.


inderdaad. Ik herinner me een rel een tijdje geleden nog. Een of andere hoge juf uit een mediterraan land had een functie uitbesteed aan een familielid (of kennis), waarmee de scandinavische landen het niet zo mee eens waren. en het was geen echte daad van corruptie denk ik zo maar blijkbaar is dat veel normaler in zuid europ om kennissen "voor te trekken". zulke cultuur verschillen zijn zeer lastig te overbruggen.

desalniettemin ben ik van mening dat de samnewerking versterkt moet worden. sommige problemen kunnen alleen maar eerlijk op grote schaal worden aangepakt. milieuwetten moeten overal gelden bijv. Ook misdaadbestrijding zal waarschijnlijk het meest efficient zijn op europese schaal. maar het zal echt niet makkelijk zijn.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-05-2004 19:29 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 24 mei 2004 16:38 schreef Chelman
Aan de andere kant hebben ze een historie van democratie dat langer is dan elk ander land ter wereld...


Ik vraag me af, Kun je een land dat het gebruik van slaven toestaat, of toestond, daadwerklijk een democratie noemen? (geen aanval op jou, zomaar een filososfische inval).

Ik denk van niet, slaven zijn ten slotte toch ook inwoners van een land waarvan een deel stemgerechtigd zou zijn.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-05-2004 19:44 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 24 mei 2004 16:58 schreef Chelman het volgende:
Je weet net zo goed als ik dat de Franse Revolutie niet echt het startschot van de democratie was....er gebeurden ook onder het mom van die revolutie veel ondemocratische zaken en bovendien is nog NA de revolutie een zekere Napoleon aan de macht gekomen die ook allerminst democratisch was....

Overigens....de Bill of Rights zijn enkel de Amendments. Die zijn al reeds in 1789 voorgelegd maar pas in 1791 zijn ze door de vereiste aantal staten geratificeerd.... Dus wat dat betreft waren ze ook nog eerder dan de kikkervreters...zeker als je ook nog een bedenk dat hun grondwet al uit 1787 stamt.

Voordat Frankrijk zich formeel democratisch kon noemen zijn sowieso nog een aantal landen voorgegaan.... Je mag raden welk land de tweede grondwet ter wereld had...

Napoleon de derde (die sukkel die dacht van Duitsland te kunnen winnen) probeerde toch altijd enige mate van legitimiteit voor zijn beslissingen te verwerven.
In hoeverre is het democratisch...tja de VS is nou ook niet bepaald het toonbeeld van democratie geweest, anders moet je het maar aan de Quakers vragen

Amendementen gaan pas in nadat genoeg staten geratificeerd hebben, tot die tijd hebben ze alleen een symbolische waarde.

raden....Aangzien Engeland nog steeds geen geschreven consitutie heeft en nederland erg laat was... verklap het maar


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-05-2004 19:44 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 24 mei 2004 16:59 schreef XPositiveX het volgende:
hmm... wat zou 't nou zijn?

zwijgen is instemmen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen