IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Enslaved Vorige pagina | Volgende pagina
Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 25-08-2006 14:15 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2006 17:27 schreef Schaffelaer het volgende:
Tot nu toe is Frost mijn favoriete plaat, maar ik moet nog monumension en below the lights...

Het wordt lastig om Frost voorbij te streven denk ik, nummers als Fenris, Svarte Vidder en Jotunblod, dat rost toch wel alles aan gort!! aaaahhhh...



Idd, Frost, wat een schitterende schijf Die tijden komen nooit meer terug vrees ik ...


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-05-2007 16:04 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Enslaved gaat blijkbaar een projectje doen met Fe-mail (experimentele underground noise band of zoiets), genaamd "Trinacria" (genoemd naar dat symbool van het oog in e piramide (i.e. dollar-biljet)). Blijkbaar heeft Fe-mail al eerder samengewerkt met Ulver ('Blood inside'). Klinkt op zich best interessant:

Ivar Bjornson: "Both bands have a bit of love for melody and atmosphere in addition to having brutality and aggression. Both bands like to paint big pictures and landscapes with sound, and I think we've found a middle way that doesn't necessarily require compromise."


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 09-05-2007 16:18 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Hehe mijn favo Enslaved nummer blijft toch wel de Darkthrone cover Natassia in Eternal Sleep... die heb ik vaker gehoord dan al hun andere nummers bij elkaar. Volgens mij ben ik niet zo'n groot fan


Zenial


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 09-05-2007 21:20 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

Die Ruun en Isa vind ik ook ook wel te pruimen. Duurde wel even.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-05-2007 21:23 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2007 16:04 schreef Mark het volgende:
Enslaved gaat blijkbaar een projectje doen met Fe-mail (experimentele underground noise band of zoiets), genaamd "Trinacria" (genoemd naar dat symbool van het oog in e piramide (i.e. dollar-biljet)). Blijkbaar heeft Fe-mail al eerder samengewerkt met Ulver ('Blood inside'). Klinkt op zich best interessant:

Ivar Bjornson: "Both bands have a bit of love for melody and atmosphere in addition to having brutality and aggression. Both bands like to paint big pictures and landscapes with sound, and I think we've found a middle way that doesn't necessarily require compromise."



Klinkt goed! Alles wat Enslaved maakt is gaaf.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 09-05-2007 21:32 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ga toch weg, naar Blodhemn is het grote Scheisse!


Against God and Government


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-05-2007 22:25 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik vind RUUN het best en daarna ISA. Maar ja, ik ben tegenwoordig meer van het type "later wordt alles beter"


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-05-2007 22:29 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2007 21:32 schreef Rotzak het volgende:
Ga toch weg, naar Blodhemn is het grote Scheisse!


Ik ben het met je eens dat Blodhemn veruit de minste plaat is. Zeker niet heel slecht maar vrij ongeinspireerd.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 09-05-2007 22:42 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2007 22:25 schreef M. het volgende:
Ik vind RUUN het best en daarna ISA. Maar ja, ik ben tegenwoordig meer van het type "later wordt alles beter"
Ik vind de laatste 2 albums ook het beste


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-05-2007 22:47 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Monumension it is, kleut0rrs.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-05-2007 22:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

"below the lights" it is.( de rest is ook super maar B.T.L. is super-super)


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-05-2007 22:55 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Hmm, ik vind het moeilijker en moeilijker worden om er één te kiezen...

BTL klinkt heel logisch als beste album, daar zijn veel van de stijl elementen die Enslaved albums zo goed maken te vinden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-05-2007 22:58 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Lijstje dan maar:

1) Eld
2) Below The Lights
3) Vikingligr Veldi
4) Isa
5) Ruun
6) Frost
7) Monumension
8) Mardraum - Beyond the Within
9) Blodhemn


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 09-05-2007 23:22 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2007 22:42 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ik vind de laatste 2 albums ook het beste


De laatste 2 en de eerste 2!


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 09-05-2007 23:27 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Issssssaaaaaaaaa


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 09-05-2007 23:31 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Natassia in eternal sleep

..

Hordanes Land
Vikingligr Veldi
Isa
Below The Lights
Yggdrasill
Ruun
Frost
Eld
Blodhemn
Monumension
Mardraum


Zenial


Sargatanas
Usericon van Sargatanas
Posted 09-05-2007 23:33 by Sargatanas Wijzig reactieProfiel van SargatanasQuote dit bericht

1) RUUN
2) Isa
3) Monumension

De rest doet er niet toe.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-05-2007 12:05 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2007 23:33 schreef Sargatanas het volgende:
1) RUUN
2) Isa
3) Monumension

De rest doet er niet toe.


Volgens mij wordt het tijd om je oren eens uit te laten spuiten


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-05-2007 14:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

1.Below the lights
2.monumension
3.Frost

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 10-05-2007 14:13]


signature


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 10-05-2007 14:25 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2007 22:25 schreef M. het volgende:
Ik vind RUUN het best en daarna ISA. Maar ja, ik ben tegenwoordig meer van het type "later wordt alles beter"
Volgens mij is er nog wel ergens een tegenovergestelde post te vinden.

Dat lijste is moeilijk. 'Monumension' is voor mij met stip de nummer een. Ik vind die semi-psychedelische invloeden erg gaaf. 'Mardraum' heeft dat ook wel een beetje maar is verder muzikaal gezien beduidend minder dan de rest. RUUN en Isa vind ik behoorlijk op een lijn zitten; Net als de demo's. En Blodhem en Viking Veldir ken ik niet.

Dus:
1. Monumension
2. Below the Lights
3. RUUN
4. Isa
5. Frost
6. Yggdrasil
7. Mardraum
8. Eld
9. Hordanes Land


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 10-05-2007 14:29 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

1. Ruun
2. Frost
3. Isa
4. Eld
4. Monumension
5. Vikingligr Veldi
6. Below the Lights
7. Blodhemn
8. Mardraum

Sommige albums zijn natuurlijk totaal niet met elkaar te vergelijken.
Maar ik vind ze allemaal gaaf.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


The Chosen
Usericon van The Chosen
Posted 10-05-2007 14:37 by The Chosen Wijzig reactieProfiel van The ChosenQuote dit bericht

1. Monumension
2. Frost
3. RUUN
4. Hordanes Land
5. Yggdrasil
6. Below the Lights
7. Isa
8. Mardraum
9. Eld


She Said Destroy in Black New York


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-05-2007 15:39 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik heb enige tijd geleden al besloten dat ik voor Enslaved geen lijstje kan maken. Een paar jaar geleden vond ik Monumension het best, maar momenteel zou ik Monumension denk ik onderaan de lijst plaatsen. Eld heeft voor mij persoonlijk de meeste lading omdat ik via die CD in Enslaved geintroduceerd werd, en bovendien is de opening van "For Lenge Siden" naar mijn mening een van de beste instrumentale openingen van een nummer aller tijden.
Isa en RUUN zijn door hun produktie vooral super, want hoewel ik begrijp dat een 'rommelig' geluid de sfeer van een album zeer ten goede kan komen (Frost, Blodhemn ) is de muzikale kwaliteit en opbouw van Enslaved nummers zo geweldig dat ik echt kan genieten van alle individuele instrumentele bijdragen en hoe briljant die samenkomen om een nummer te schilderen.
Mardraum, Viklinger Veldi en BTL vind ik als albums een enorme sfeer uitademen, hoewel ze minder individuele hoogtepunten hebben dan bijv. Isa of Eld.
Mijn album-voorkeur verandert voortdurend, dus geen lijstje, alleen Eld als persoonlijke voorkeur om sentimentele redenen ipv muzikale.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-05-2007 15:50 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2007 15:39 schreef Mark het volgende:
Ik heb enige tijd geleden al besloten dat ik voor Enslaved geen lijstje kan maken. Een paar jaar geleden vond ik Monumension het best, maar momenteel zou ik Monumension denk ik onderaan de lijst plaatsen. Eld heeft voor mij persoonlijk de meeste lading omdat ik via die CD in Enslaved geintroduceerd werd, en bovendien is de opening van "For Lenge Siden" naar mijn mening een van de beste instrumentale openingen van een nummer aller tijden.
Isa en RUUN zijn door hun produktie vooral super, want hoewel ik begrijp dat een 'rommelig' geluid de sfeer van een album zeer ten goede kan komen (Frost, Blodhemn ) is de muzikale kwaliteit en opbouw van Enslaved nummers zo geweldig dat ik echt kan genieten van alle individuele instrumentele bijdragen en hoe briljant die samenkomen om een nummer te schilderen.
Mardraum, Viklinger Veldi en BTL vind ik als albums een enorme sfeer uitademen, hoewel ze minder individuele hoogtepunten hebben dan bijv. Isa of Eld.
Mijn album-voorkeur verandert voortdurend, dus geen lijstje, alleen Eld als persoonlijke voorkeur om sentimentele redenen ipv muzikale.



Wow, ik ben het hier enorm mee eens. Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen. Met name het verhaal over het intro van "For Lenge Siden" is exact hetzelfde hoe ik er over denk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-05-2007 15:51 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht



She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen