IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Enslaved Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-10-2008 23:37 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ja, Vikingligr Veldi is prima voor een debuut-plaat, maar om het het beste werk van Enslaved te noemen is gewoon de 'tr00'-spasme van elke zelfovertrokken blekkie die denkt dat er na elke debuutplaat alleen maar tr00heidsverlies kan plaatsvinden.

Ofwel: [X] ongeschikt.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 19-10-2008 23:38]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Sparta MET
Usericon van Sparta MET
Posted 20-10-2008 17:12 by Sparta MET Wijzig reactieProfiel van Sparta METQuote dit bericht

Man lul toch niet.

Die laatste is zwaar klote


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 20-10-2008 18:40 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2008 23:37 schreef Mark het volgende:
Ja, Vikingligr Veldi is prima voor een debuut-plaat, maar om het het beste werk van Enslaved te noemen is gewoon de 'tr00'-spasme van elke zelfovertrokken blekkie die denkt dat er na elke debuutplaat alleen maar tr00heidsverlies kan plaatsvinden.

Ofwel: [X] ongeschikt.


Amai, post-natale abortus zou geen kwaad kunnen bij jou!

In ieder geval; de sfeer van destijds was onevenaarbaar. Toen FROST later uitkwam, was al heel wat magie weg - Kortere nummers, minder pakkend, maar nog steeds erg goed. Na hun pure bm-periode kwamen de geflipte pychedelische releases die me niet konden bekoren. Maar met ISA en RUIN was ik weer helemaal mee. En ook de nieuwe is goed, maar toch... De nostalgie en shivers down the spine krijg ik er niet van, wat ik nog steeds krijg bij VIKINGLIGR VELDI.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-10-2008 19:56 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2008 17:12 schreef Sparta MET het volgende:
Man lul toch niet.

Die laatste is zwaar klote


Wie ben jij nou weer?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-10-2008 19:59 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2008 18:40 schreef Gorath het volgende:
Amai, post-natale abortus zou geen kwaad kunnen bij jou!

In ieder geval; de sfeer van destijds was onevenaarbaar. Toen FROST later uitkwam, was al heel wat magie weg - Kortere nummers, minder pakkend, maar nog steeds erg goed. Na hun pure bm-periode kwamen de geflipte pychedelische releases die me niet konden bekoren. Maar met ISA en RUIN was ik weer helemaal mee. En ook de nieuwe is goed, maar toch... De nostalgie en shivers down the spine krijg ik er niet van, wat ik nog steeds krijg bij VIKINGLIGR VELDI.


Ik snap op zich wel wat je bedoelt. Persoonlijk vind ik alle platen van Enslaved erg goed muv Blodhemn, dat was imo een tegenvaller na het sfeervolle Eld.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-10-2008 20:13 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Smaken verschillen duidelijk Ik denk dat Blodhemn mijn favoriete Enslaved plaat (oudere stijl) is. Ik vindt eigenlijk alle varianten Enslaved heerlijk. Hoewel er naar mijn smaak wel wat mindere nummers op Monumension staan, gelukkig wel aangevuld met sterke nummers.

De nieuwe, sja hij moet bij mij nog groeien, maar heb hem niet bij me dus t lukt niet . Veel potentie tot groeien zit er in ieder geval wel in.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-10-2008 20:34 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2008 18:40 schreef Gorath het volgende:
De nostalgie en shivers down the spine krijg ik er niet van, wat ik nog steeds krijg bij VIKINGLIGR VELDI.


Dat heb je nou eenmaal altijd, niks is zo goed als de eerste keer dat je ermee in aanraking komt. De nieuwe Enslaved is gewoon anders dan het oude werk, en daar houd je van of niet. Maar om het dan als beter of slechter te gaan bestempelen is wel erg kort door de bocht.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 20-10-2008 20:58 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Vertebrae is niet alleen anders dan het oude werk maar ook dan Ruun en Isa. Ruun en Isa vond ik beide geweldige albums (net als Eld trouwens). Maar voor mij gaat Enslaved met Vertebrae te ver het progressieve straatje in. Ik mis het donkere, rauwe sfeertje dat Ruun en Isa wel hadden.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 20-10-2008 23:31 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 19 oktober 2008 23:37 schreef Mark het volgende:
Ja, Vikingligr Veldi is prima voor een debuut-plaat, maar om het het beste werk van Enslaved te noemen is gewoon de 'tr00'-spasme van elke zelfovertrokken blekkie die denkt dat er na elke debuutplaat alleen maar tr00heidsverlies kan plaatsvinden.

Ofwel: [X] ongeschikt.


Mja ik vind dan dat je onderscheid moet maken tussen oud en nieuw werk aangezien het nogal moeilijk te vergelijken is. Van de oude vind ik Vikingligr Veldi wel het gaafst en van de latere Enslaved Isa.


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 26-02-2009 17:39 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Even een recensie geschreven over "Vertebrae". Ben benieuwd wat men ervan vindt.

Alhoewel het wat aan de late kant is, heb ik onlangs het nieuwste album "Vertebrae" beluisterd, van de Noorse metalband Enslaved.

De band is begonnen als vikingmetalband, en deze maakte door zijn typerende Enslaved-sound een felle impact op de metalscène. De eerste werken van Enslaved zijn voor de liefhebbers van de volgende aspecten: snel, hard, schel.

Hoe een herrie Enslaved ook heeft gemaakt in het verleden, ze hadden altijd tóch een aparte sfeer die hun muziek uitstraalde, wat later steeds progressiever begon te worden en waar ze dan ook op door zijn gegaan. Mijns insziens was Mardraum het begin van een andere manier van muziek maken voor Enslaved. Ze sloegen een meer psychedelische, en vanaf het album "Isa" relatief rustigere weg in. Hiermee kom ik uit bij "Vertebrae". Het album zit vol pakkende, sinistere, zelfs depressieve stukken, die toch erg melodieus zijn. Niet op een gaye manier, zoals in veel andere (progressieve) metalbands van tegenwoordig, maar gewoon op de manier zoals het moet gebeuren; de Enslaved-sound.

Het openingsnummer "Clouds" is daar een geweldig voorbeeld van. Het melodieuze, instrumentale begin van dit nummer is zowel een geweldig begin van het nummer als van het album zelf. Het geeft in feite op een samengevatte manier weer wat je in het album te wachten staat. Verderop in het nummer volgen hardere stukken die onder andere gekenmerkt worden door de heer Kjellson's schelle geluidsgolven, afgewisseld met rustigere stukken. Heel mooi openingsnummer. Het trekt aan je nieuwsgierigheid om de rest van het album te beluisteren.

Dan het 3e nummer; "Ground". Een midtempo gespeeld nummer, vol met mooie melodiën, zowel op harder als op rustiger vlak (zowel op gitaar als op zang). Dit nummer gaat van mooi gezongen partijen over naar een denderende climax met een prachtige gitaarsolo - aan de stijl te horen hoogst waarschijnlijk gespeeld door de heer Ice Dale (onder meer bekend van Abbath's project I). Ik vind dat de solo (evenals de begeleiding, dus het totaalplaatje) erg lijkt op de stijl van David Gilmour en van Pink Floyd, maar dat is absoluut niet erg. Integendeel, het is namelijk ongetwijfeld een schitterend stuk muziek! Na de climax wordt het nummer perfect agesloten door wederom clean gezongen partijen. Wat mij betreft is dit het hoogtepunt van het album.

Dan, de albumtitel zelf. Na een opbouwende, instrumentale intro van ongeveer 1,5 minuut, volgt een solostuk van gitarist de heer Bjornson, waarna werkelijk waar een schitterend stuk muziek losbarst. Bij het aanhoren ervan krijg ik hier een verlossend gevoel bij, op wat voor mogelijke manier dan ook. Na dit stuk wordt het nummer afgesloten met mooie, clean gezongen partijen. Een nummer waar ik meerdere malen van ga genieten.

Als laatste geef ik persoonlijk de voorkeur nog aan nummer 8, getiteld "The Watcher". Simpel gespeelde muziek staat hier centraal (let op de "hoofdriff"), wat ervoor zorgt dat er een zeer aparte sfeer naar boven komt. Een mooie afsluiter van de cd met wederom de typerende stijl waar Enslaved bekend om staat.

Overigens geldt voor alle nummers: een prima (simpele, maar passende) begeleiding van drums, bas en toetsen/effecten.

Hierboven beschreven titels vind ik persoonlijk de hoogtepunten van de cd. Liefhebbers van de oude Enslaved zullen zich wellicht verbazen over de stijl op deze plaat, evenals over hun laatste werken hiervoor. De aspecten van (de vroegere Enslaved-)metalmuziek zijn hier namelijk nauwelijks aanwezig. Ik betwijfel echter of zij de muziek daarom ook minder zullen waarderen. Ik denk dat mensen met een progressieve (metal)muzieksmaak deze cd absoluut zullen waarderen. Probeer 'em uit zou ik zeggen!


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 26-02-2009 19:18 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik raad m daarentegen wel af aan "ouwe" prog liefhebbers Mijn moeder trekt ouwe genesis gerust maar dit toch echt niet.



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 18-06-2009 18:57 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Update regarding Enslaved's performance at HITS
"Hole In The Sky X is closing in fast. We give you the lowdown of the spectacular anniversary concert that is set to close the Friday night proceedings. Hosted by the mighty ENSLAVED.

"Formed in the heydays of the Norwegian extreme metal scene, ENSLAVED has been a constant and pioneering force for 18 years.

"Their history can be divided into three phases:

1. The early years 1991-1996: closest to the black metal scene, from the EP 'Hordanes Land' to the second album 'Frost'.

2. Middle years 1997-2002: experimental and extremely varied, from third LP 'Eld' to 'Monumension'.

3. Present ENSLAVED 2003-present: a synthesis of the roots and the new elements; ENSLAVED has created a sound and a scene of its own, from 'Below the Lights' to 'Vertebrae'.

"The 'A Blaze in the Northern Sky' show will reflect these periods and will have the following setup:

* Part one: Present ENSLAVED - The band will be presenting a cross section of songs from 'Below The Lights', 'Isa', 'Ruun' and 'Vertebrae'.

* Part two: 'Hordanes Land' - For the first time in history, the legendary 'Hordanes Land' EP (also released as a split CD with EMPEROR) will be performed in its entirety — with EMPEROR members Samoth (guitar) and Trym (drums), who also played drums for ENSLAVED in this period, as guest musicians.

* Part three: Roots - This final part will feature ENSLAVED performing songs from the formative period, in other words, their influences in the early '90s — featuring the frontmen from the original bands as guest vocalists: L.G. from ENTOMBED, Attila from MAYHEM, and the man himself, Nocturno Culto from DARKTHRONE. Nocturno will also be performing on a world premiere of an exclusive ENSLAVED song written specially for the occasion of celebrating ENSLAVED's extreme roots. This song will be the A-side of a 7" EP strictly limited to 500 copies to be released after the performance; more news on this will follow. The show will be concluded with a grandiose surprise song where all the aforementioned singers will team up with ENSLAVED and ex-EMPEROR drummer Faust to make sure this goes down in history in flames."

Commented ENSLAVED's Grutle Kjellson: "This is going to be a night to remember. We are sharing the stage with some artists of great importance to the creation of extreme metal, some people that really made the difference and last but not least; some of our greatest friends. We are deeply honored. And, to fans of the greatest metal festival in the world; let's together give Hole In The Sky the 10th birthday party they deserve."


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-06-2009 20:09 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 18:57 schreef Hub de Gallier het volgende:* Part two: 'Hordanes Land' - For the first time in history, the legendary 'Hordanes Land' EP (also released as a split CD with EMPEROR) will be performed in its entirety — with EMPEROR members Samoth (guitar) and Trym (drums), who also played drums for ENSLAVED in this period, as guest musicians.

* Part three: Roots - This final part will feature ENSLAVED performing songs from the formative period, in other words, their influences in the early '90s — featuring the frontmen from the original bands as guest vocalists: L.G. from ENTOMBED, Attila from MAYHEM, and the man himself, Nocturno Culto from DARKTHRONE. Nocturno will also be performing on a world premiere of an exclusive ENSLAVED song written specially for the occasion of celebrating ENSLAVED's extreme roots. This song will be the A-side of a 7" EP strictly limited to 500 copies to be released after the performance; more news on this will follow. The show will be concluded with a grandiose surprise song where all the aforementioned singers will team up with ENSLAVED and ex-EMPEROR drummer Faust to make sure this goes down in history in flames."




Godver wat enorm gaaf zeg!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-01-2010 11:31 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht



Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 23-01-2010 12:18 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Yep, vandaag begonnen met de drumtracks als ik me niet vergis. Ik heb erg hoge verwachtingen van het aankomende album


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 23-01-2010 12:33 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982



Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 23-01-2010 12:40 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Benieuwd!

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 23-01-2010 12:41]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2010 21:49 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

http://www.zwaremetalen.com/nieuws/16173/Enslaved-onthult-artwork-nieuwe-album.html

Vette hoes, prima titel.

(hoe wel het natuurlijk wel LAME blijft, maar goed, theater hè)


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-07-2010 22:59 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Eerste titel sinds tijden met meer woorden.

Belachelijke titel overigens, pretentieus en lachwekkend.

Heel relevant ook, deze post. </sorry>


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2010 23:31 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 22:59 schreef M. het volgende:
Belachelijke titel overigens, pretentieus en lachwekkend.

Jaoh, theater/theatraal, klinkt episch is gay.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 20-07-2010 0:29 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Wat ik ook erg gay vind is de beslissing Slechtvalk te schrappen als voorprogramma omdat enkele "trve evil" internetwarriors de band hadden bericht dat ze live stonden te prediken; valt me toch tegen van de mannen dat ze dat verhaal geloofden zonder even een betrouwbare bron in den lande te checken...


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-07-2010 0:37 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2010 0:29 schreef Vampire John het volgende:
Wat ik ook erg gay vind is de beslissing Slechtvalk te schrappen als voorprogramma omdat enkele "trve evil" internetwarriors de band hadden bericht dat ze live stonden te prediken; valt me toch tegen van de mannen dat ze dat verhaal geloofden zonder even een betrouwbare bron in den lande te checken...


Bron?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 20-07-2010 1:57 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht



"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 20-07-2010 8:34 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Voor mij een win-win situatie: ik vind Slechtvalk volkomen oninteressant, maar zo'n NSB-achtige klikspaan-actie is natuurlijk nooit vertoond, wat een verhaal :'). Wel het verhaal van Slechtvalk, zou Enslaved er nog iets over roepen?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 20-07-2010 9:21 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2010 1:57 schreef Yirroth het volgende:

http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=151586218&blogId=537046782

Toevallig eerder vandaag gezien.

Respect voor dat verhaal.


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen