IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Enslaved Vorige pagina | Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-07-2010 9:39 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Myspace is geblokkeerd voor mij waar ik nu ben, kan iemand dat verhaal samenvatten? .



spectre
Usericon van spectre
Posted 20-07-2010 9:40 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Show with Enslaved cancelled & why.
Hail all,

We regret to inform you that our show with Enslaved, which was supposed to take place on 20th of October in 'De Kade', Zaandam, has been cancelled.

The reason for the cancellation was that, after some mails from certain narrow-minded individuals, the management of Enslaved got the impression that Slechtvalk is some kind of evangelizing metal band in veins of Stryper.
According to the management, Enslaved does not to play with religious or political motivated bands.

Anyway, there are many rumors spread throughout the internet, concerning the ideology of Slechtvalk, some might have some truth behind it, others are greatly exaggerated or a fantasy created in the imagination of people who have never met us, heard our music or seen us perform.
We feel it's time to shed some light on the matter:

As Slechtvalk was formed in 1999 by me (Shamgar) and I write most lyrics for the band, I will tell you a bit about myself:
During my highschool years I've started to listen to metal, first Metallica, then bands like Obituary, Six Feet Under, Death, Moonspell and My Dying Bride. After a few years I discovered blackmetal, first Unlord, then Dawn, Dark Funeral, Marduk, Immortal, Satyricon, Dimmu Borgir etc. etc. Blackmetalmusic really connected with me, so I started some experimental blackmetal projects of my own. Because of the religious subject of most blackmetal lyrics I started to question myself what I personally believe.
At the time I knew or cared little about christianity, save for the meaning of some holidays. Because of the hatred displayed towards Christianity in the lyrics of several of the aforementioned bands and in the attitudes of many metalheads, I wanted to know more about Christianity. "What is so terrible about it to hate it with such a fury", I wondered. I read the Bible and it connected with me, just like blackmetal did. Although I saw many differences between the theory of the Bible and the practice of several christian groups or individuals over the course of history, the theory seemed sound and valid to me and I saw no reason to dismiss that, just because some people misused it as a means to oppress people.

After a year, during the last year of Highschool, I wrote 'Falconry' (which was to be Slechtvalk's debut album) , which contained rather explicit Christian lyrics, but at the time I hardly had a clue about lots of things and just wrote the lyrics that were expected of me, or to keep some christian people in my direct neighborhood satisfied and off my back.

I've always hated it when people try to force their views on me and I scared myself after 'Falconry' to discover that I was turning to be just like one of those people. I had finally grown up and no longer allowed myself to be influenced by other people's narrow mindedness or force my own views on others, but wanted to discover my own path and give others the opportunity to do the same.

That’s why when Slechtvalk plays live, we just want to enjoy ourselves and give people a good show to look at and good music to listen to. All bands we've played with can tell you that we've kept our own views to ourselves, unless we were asked to share them and always showed respect if they disagreed and just drank a beer together and enjoyed good music.

Greatly inspired by the works of Tolkien and many short stories I've written in the past for my own use, I've decided to create my own fantasy-realm and write my own saga, based on all the things I've experienced in my own life. The lyrics for Slechtvalk became like a journal/diary to me. A means to convey my own experiences, fears, pains, pleasures and hopes (or the lack of hope) into an interesting mythical fantasy story. This has been the base for all Slechtvalk lyrics ever since our 2nd album 'the War that Plagues the Lands' and especially for 'A Forlorn Throne', which I've written in the last few years, when I was severely depressed and just wanted to die and knew many others who considered or tried suicide as well. In the end it was faith that kept me going, or rather the fear and anger towards God, because as much as I tried to dismiss Him from my thoughts, I already have seen too much to be able to do that and knew myself too well, but eventually I found peace with Him, though there are many things I still have questions about. I'll never know everything until the day I die, but that does not stop me from trying to find out certain things anyway.

It is true that parts of the stories I write reflect my personal view upon life, but in this aspect it's not very different by the works of Tolkien which contain many elements of his own Catholic belief.

If that is a reason for you to boycott Slechtvalk or something, then that is your choice. We actually don't care, we love playing the music we do and give the audience a good time, whether there are 100 or 1000 people present and there are many people who are not interested in any band's "Ideology", but just want to hear good music, played by people who love metal.

Slechtvalk's debut Album "Falconry", which is considered to be very controversial based on its lyrical content, has sold more copies than most other Black/viking metal releases and with the later albums Slechtvalk has earned respect throughout the entire scene and has proven itself to be one of the best dutch BM acts. Our latest album 'A Forlorn Throne' has received excellent reviews throughout Europe even with all the controversy about Slechtvalk's "ideology" and several already have hinted it to be one of the top extreme Viking/black-metal releases of 2010.

With our music we've proven that metal flows through our blood and in the past 10 years we've showed that we respect each person's opinion and that we keep our own views to ourselves, unless asked about it. We just ask you to do the same.

Hails to you all and horns up!

Shamgar of behalf of Slechtvalk


Meer lezen: http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=151586218&blogId=537046782#ixzz0uCqLgT4o


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-07-2010 9:48 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2010 9:21 schreef Hexegot het volgende:
Respect voor dat verhaal.


+1.

En bedankt voor de quote





hellhun
Usericon van hellhun
Posted 20-07-2010 10:16 by hellhun Wijzig reactieProfiel van hellhunQuote dit bericht

Slechtvalk wil duidelijk een rel uitlokken, en aan populariteit winnen door een overdreven smeuïg verhaal op een blog ed.(internet warriors?) te zetten, er wordt zeer kort op de daadwerkelijke reden van de canceling ingegaan, waarna een heel mooi verpakt promo praatje begint, over hoe goed Slechtvalk wel niet is.


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-07-2010 10:39 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Inderdaad. Redelijk slecht verhaal van Slechtvalk. Valt me tegen van ze.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Bloeddrinker
Usericon van Bloeddrinker
Posted 20-07-2010 10:54 by Bloeddrinker Wijzig reactieProfiel van BloeddrinkerQuote dit bericht

Wat verwacht je dan?

"The reason for the cancellation was that, after some mails from certain narrow-minded individuals, the management of Enslaved got the impression that Slechtvalk is some kind of evangelizing metal band in veins of Stryper.
According to the management, Enslaved does not to play with religious or political motivated bands."

geeft de reden aan, verder valt er weinig over te zeggen omdat het management van Enslaved naar aanleiding van een mailtje heeft besloten niet met Slechtvalk te willen samen spelen om bovenstaande reden.

Op basis van de verdere inhoud van de Blog, moet ieder zelf maar bepalen of ze het besluit van Enslaved terecht vinden of niet. Dit is namelijk niet de eerste keer dat een show gecancelled wordt na aanleiding van mailtjes waarin Slechtvalk voor een christelijke propaganda band uitgemaakt wordt, terwijl de realiteit (zoals verder uitgelegd in het blog) veel genuanceerder ligt.


hellhun
Usericon van hellhun
Posted 20-07-2010 11:04 by hellhun Wijzig reactieProfiel van hellhunQuote dit bericht

Slechtvalk spint er duidelijk garen bij, want waar zou deze band zijn zonder de hele controverse rondom haar concept?

Muzikaal gezien is het een vrij gare black/viking band, waarvan er al duizenden rond lopen.


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-07-2010 11:05 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2010 10:54 schreef Bloeddrinker het volgende:
Wat verwacht je dan?

"The reason for the cancellation was that, after some mails from certain narrow-minded individuals, the management of Enslaved got the impression that Slechtvalk is some kind of evangelizing metal band in veins of Stryper.
According to the management, Enslaved does not to play with religious or political motivated bands."

geeft de reden aan, verder valt er weinig over te zeggen omdat het management van Enslaved naar aanleiding van een mailtje heeft besloten niet met Slechtvalk te willen samen spelen om bovenstaande reden.

Op basis van de verdere inhoud van de Blog, moet ieder zelf maar bepalen of ze het besluit van Enslaved terecht vinden of niet. Dit is namelijk niet de eerste keer dat een show gecancelled wordt na aanleiding van mailtjes waarin Slechtvalk voor een christelijke propaganda band uitgemaakt wordt, terwijl de realiteit (zoals verder uitgelegd in het blog) veel genuanceerder ligt.



Hmz, het is het hele verhaal er omheen dat nu opeens zo nodig het daglicht moet zien, inclusief promopraat.

Ik kan mij niet echt voorstellen dat het management van Enslaved niet met (het management van) slechtvalk heeft gemaild om te vragen om opheldering. Als dat zo gebeurd is en slechtvalk heeft gewoon rechtuit gezegd dat er geen Christelijke boodschap aan hun performance vastzit dan kan ik me niet voorstellen dat er toch gecanceld is. Als er echter omheengedraaid is net als in bovenstaande blog dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Verder is Slechtvalk natuurlijk wel een band die gelieerd is aan de Fear Dark fests.

Hoewel ik het er niet mee eens ben dat dit voor Enslaved reden is om niet met Slechtvalk te willen optreden is het natuurlijk hun goed recht om als headliner zelf te willen bepalen wie in het voorprogramma speelt.

Persoonlijk vind ik het jammer. Ik vind Slechtvalk een toffe band en van mij hadden ze prima als voorprogramma mogen fungeren.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Bloeddrinker
Usericon van Bloeddrinker
Posted 20-07-2010 11:09 by Bloeddrinker Wijzig reactieProfiel van BloeddrinkerQuote dit bericht

Denk je nou echt dat meer mensen hun cd kopen, hun boeken of hun concerten bezoeken ivm de controverse?

Al was Slechtvalk echt zo gaar als je doet voorstellen, dan zou het jaren geleden al in de vergetelheid zijn geraakt net zoals de honderden andere bands waar evenveel of nog meer controverse omheen zwerft.

Je kan zeggen wat je wil, maar hun releases krijgen over het algemeen wel goede ratings, terwijl veel andere meer controversiële bands dat niet doen. Blijkbaar zijn er velen die het geen gare band vinden.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-07-2010 11:12 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

+1..

Ontopic:
Ik ben ontzettend benieuwd naar het nieuwe werkje, de cover ziet er in ieder geval al goed uit! Enslaved is en blijft mijn favoriete black gerelateerde band.



spectre
Usericon van spectre
Posted 20-07-2010 11:13 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Het zal me vast weer tegenvallen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-07-2010 11:18 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Met die instelling valt t vast wel weer mee!



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2010 11:27 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2010 11:09 schreef Bloeddrinker het volgende:
Denk je nou echt dat meer mensen hun cd kopen, hun boeken of hun concerten bezoeken ivm de controverse?

Tuurlijk wel
quote:
Al was Slechtvalk echt zo gaar als je doet voorstellen, dan zou het jaren geleden al in de vergetelheid zijn geraakt net zoals de honderden andere bands waar evenveel of nog meer controverse omheen zwerft.

Niet per se. Sinds wanneer is niet-gaarzijn een vereiste voor succes?
quote:
Je kan zeggen wat je wil, maar hun releases krijgen over het algemeen wel goede ratings, terwijl veel andere meer controversiële bands dat niet doen. Blijkbaar zijn er velen die het geen gare band vinden.

Ja klopt, er lijkt wel kwaliteit achter de controverse te zitten.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 20-07-2010 11:39 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2010 10:16 schreef hellhun het volgende:

Slechtvalk wil duidelijk een rel uitlokken, en aan populariteit winnen door een overdreven smeuïg verhaal op een blog ed.(internet warriors?) te zetten, er wordt zeer kort op de daadwerkelijke reden van de canceling ingegaan, waarna een heel mooi verpakt promo praatje begint, over hoe goed Slechtvalk wel niet is.

"Promo praatje" is een mogelijke observatie, ja. Een andere mogelijke observatie is dat men, met het oog op de lullige aanleiding van deze afzegging, even een paar alinea's de tijd wil nemen om uit de doeken te doen waar de band wel en niet voor staat. Daarbij een stukje frustratie uiten over de jarenlange kritiek op je band is misschien wat minder professioneel, maar om het nou meteen af te doen als promotioneel geklets... euh, nee.

Just for you to contemplate, my friend.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 20-07-2010 12:07 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2010 11:04 schreef hellhun het volgende:
Slechtvalk spint er duidelijk garen bij, want waar zou deze band zijn zonder de hele controverse rondom haar concept?

Muzikaal gezien is het een vrij gare black/viking band, waarvan er al duizenden rond lopen.


Wat smaak betreft ben ik het met je eens, Slechtvalk kan me niet bekoren, zowel live als op cd vind ik het weinig verrassend.

Maar garen spinnen bij een dergelijk incident? Misschien als randsymptoom van het hele gebeuren, maar mijn inziens niet bedoeld. Uiteindelijk heb je het toch gewoon over een groepje serieuze muzikanten die weten dat een band als Slechtvalk altijd een hobby zal blijven en dat er geen droog brood mee te verdienen valt? Als je dan de kans krijgt om in het voorprogramma van Enslaved te spelen dan is het toch gewoon klote als het niet doorgaat? Mag je daar dan geen vrijblijvende reactie meer op geven waarin je je visie nogmaals etaleert?

En controverse rond haar concept? Is dat echt zo? Damn.. ik ben al te lang uit het echte blackwereldje verdwenen volgens mij. Dus er zijn serieus mensen die zich nog altijd opwinden over het feit dat er christelijke black metal wordt gemaakt en of dat wel of niet kan etc.? Tsja.. get a life zou ik zeggen. Waar zou al die controverse dan toe moeten leiden? Dat ze een gig in het Gelredome mogen verzorgen op de E.O. Jongerendag? Nou, daar doe je het allemaal voor

Slechtvalk zal mijn huiskamer nooit halen, en live zie ik ze hooguit als achtergrond bij een biertje op een festival, maar ik gun ze zoals alle muzikanten het beste



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 20-07-2010 14:17 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 22:59 schreef M. het volgende:
Eerste titel sinds tijden met meer woorden.

Belachelijke titel overigens, pretentieus en lachwekkend.

Heel relevant ook, deze post. </sorry>


Is die cd-titel ironisch bedoeld oid? Je cd 'Odin's true ethics' noemen, maar wel even latijn gebruiken?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Argh
Usericon van Argh
Posted 20-07-2010 14:36 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Haha dus black metal heeft er in principe voor gezorgd dat die slechtvalk dude nu een gristen is!

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 20-07-2010 14:36]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-07-2010 14:40 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2010 11:18 schreef Dirge for november het volgende:
Met die instelling valt t vast wel weer mee!
Ik probeer het elke keer wel, dat is toch ook wat waard


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-07-2010 14:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

hoho,

dus Enslaved wil niet komen omdat Slechtvalk op de bill staat?


iig een stuk beter dan Megadeth die Dissection van de bill weerde


signature


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 20-07-2010 14:49 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2010 14:41 schreef Hypnos het volgende:
hoho,

dus Enslaved wil niet komen omdat Slechtvalk op de bill staat?


iig een stuk beter dan Megadeth die Dissection van de bill weerde



Neem aan dat Enslaved gewoon doorgaat maar Slechtvalk eruit gekukeld is?



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-07-2010 14:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

denk je? ik meende te lezen dat het gewoon niet doorgaat


signature


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 20-07-2010 14:56 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

die gast van slechtvalk rookt waarschijnlijk Marlboro Light.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-07-2010 15:04 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Barclays, Kent, Belinda. dat soort


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 20-07-2010 15:09 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

*proest*


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-07-2010 15:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Tigra?


signature


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen