IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Enslaved Vorige pagina | Volgende pagina
Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 19-10-2008 10:24 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2008 15:27 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik vind het een erg gave plaat. Met name het nummer 'The Watcher.' Wat mij betreft het beste Enslaved nummer sinds 'As Fires Sweapt Clean The Earth.'


+2


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-10-2008 13:03 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2008 20:56 schreef Gorath het volgende:
Ik vind de nieuwe cd muzikaal zeer sterk, enkel de zang haalt het geheel naar beneden. Hij klinkt zo geforceerd en uitgeblust...

Tja, hoe lang kan je het volhouden, jarenlang het merendeel van de avonden een uur of zo je keel aan gort schreeuwen in een rokerige omgeving? Je hoort op Vertebrae wel een beetje dat de keel het begint af te leggen ja, gelukkig is het nog niet zo erg als bij Legion van Marduk een paar jaar terug.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-10-2008 13:05 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2008 18:02 schreef XnegativeX het volgende:
naar een Opeth-achtige band.

Nou nee.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-10-2008 13:15 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Jaaaaaawel, vooral het nummer Clouds. Daar wordt zeer duidelijk dat Enslaved een zekere waardering heeft voor Opeth.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-10-2008 13:16 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2008 13:15 schreef XnegativeX het volgende:
Jaaaaaawel, vooral het nummer Clouds. Daar wordt zeer duidelijk dat Enslaved een zekere waardering heeft voor Opeth.

Nietes!

Ik denk zelf dat ze beide dezelfde bands waarderen (=Pink Floyd) en dat er daardoor wat overeenkomsten in geluid ontstaan. De enige echte directe overeenkomst die ik gehoord heb was met Tool. Weet zo niet in welk nummer.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 19-10-2008 13:18 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2008 13:03 schreef M. het volgende:
gelukkig is het nog niet zo erg als bij Legion van Marduk een paar jaar terug.


Zo klinkt ie nog steeds. Heb hem met Devian live gezien dit jaar en zijn stem leek echt nergens naar.


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2008 13:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja, Legion is altijd een beetje hees geweest


de cleane zang van Enslaved live vinnek ook maar zo zo


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-10-2008 15:43 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2008 13:03 schreef M. het volgende:
Tja, hoe lang kan je het volhouden, jarenlang het merendeel van de avonden een uur of zo je keel aan gort schreeuwen in een rokerige omgeving? Je hoort op Vertebrae wel een beetje dat de keel het begint af te leggen ja, gelukkig is het nog niet zo erg als bij Legion van Marduk een paar jaar terug.


Hier ben ik het wel mee eens. Niet dat het per se jammer is of zo, maar ik ben wel een liefhebber van de onmensenlijk hysterische krijsen die te horen zijn op een Vikingligr Veldi of een Frost bijvoorbeeld.

Toch vind ik de niet-cleane zang op de nieuwe plaat wel weer passen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-10-2008 16:09 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 19 oktober 2008 13:16 schreef ZelThoR het volgende:
Nietes!

Ik denk zelf dat ze beide dezelfde bands waarderen (=Pink Floyd) en dat er daardoor wat overeenkomsten in geluid ontstaan. De enige echte directe overeenkomst die ik gehoord heb was met Tool. Weet zo niet in welk nummer.



Geeeeeek! D'r zitten gewoon typische Opeth riffs in dat nummer. Ok, in de rest van de nummers niet meer maar dat nummer had gewoon op een Opeth cd kunnen staan (met Grutle op zang dan).


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-10-2008 16:32 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2008 16:09 schreef XnegativeX het volgende:
Geeeeeek!

WTF?
quote:
D'r zitten gewoon typische Opeth riffs in dat nummer. Ok, in de rest van de nummers niet meer maar dat nummer had gewoon op een Opeth cd kunnen staan (met Grutle op zang dan).

OK, ga ik dat nummer speciaal voor jou nog een keer goed luisteren! Speciaal voor jou, echt waar!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-10-2008 17:29 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2008 16:09 schreef XnegativeX het volgende:
Geeeeeek! D'r zitten gewoon typische Opeth riffs in dat nummer. Ok, in de rest van de nummers niet meer maar dat nummer had gewoon op een Opeth cd kunnen staan (met Grutle op zang dan).


Ik hoor het niet zo, hoor. Zoals ik al eerder in dit topic zei zitten er overduidelijke PF invloeden in sommige nummers, maar Opeth-invloeden hoor ik niet direct, afgezien van dat beide bands ongetwijfeld overlappende invloeden hebben. Maar dat maakt het dus niet Opeth-beinvloed


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-10-2008 17:34 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 19 oktober 2008 17:29 schreef Mark het volgende:
Ik hoor het niet zo, hoor. Zoals ik al eerder in dit topic zei zitten er overduidelijke PF invloeden in sommige nummers, maar Opeth-invloeden hoor ik niet direct, afgezien van dat beide bands ongetwijfeld overlappende invloeden hebben. Maar dat maakt het dus niet Opeth-beinvloed


Niet boos worden! Ik zeg ook niet dat Enslaved een Opeth rip-off is geworden. Alleen dat ze duidelijk uit dezelfde vaatjes tappen en hierdoor lijken ze soms een beetje op elkaar. En dit valt vooral in het nummer Clouds erg op.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-10-2008 17:36 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ja, omdat Clouds een typische Pink Floyd gitaargeluid heeft. Geen typisch Opeth-geluid. Pink Floyd was wel een stukje eerder. Enslaved zegt dit trouwens zelf ook:

"If you asked me to describe Enslaved in as few words as possible, it would be Pink Floyd with brick. Extreme metal in 1973", states Gruttle.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-10-2008 17:36 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2008 17:34 schreef XnegativeX het volgende:
Alleen dat ze duidelijk uit dezelfde vaatjes tappen en hierdoor lijken ze soms een beetje op elkaar.

Wat ik zei dus

'Ik denk zelf dat ze beide dezelfde bands waarderen (=Pink Floyd) en dat er daardoor wat overeenkomsten in geluid ontstaan.'

edit: en Mark dus ook

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 19-10-2008 17:37]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-10-2008 17:38 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2008 14:56 schreef Mark het volgende:
Zit hem nu voor het eerst te luisteren en klinkt tot nu toe veelbelovend, al zal het nog wel wat luisterbeurten nodig hebben. Klein minpuntje tot dusverre vind ik dat de cleane stukken wel heel erg overheersend aanwezig beginnen te zijn, maar groot pluspunt zijn de soms bijna Pink Floydiaanse gitaarstukken (bijv in Ground)




She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-10-2008 17:40 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2008 17:36 schreef ZelThoR het volgende:
Wat ik zei dus

'Ik denk zelf dat ze beide dezelfde bands waarderen (=Pink Floyd) en dat er daardoor wat overeenkomsten in geluid ontstaan.'



Tja, als je je klassiekers niet kent dan kun je nog wel eens in de war raken met invloeden, he


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-10-2008 17:40 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Toch is dat niet helemaal wat ik bedoel (al ben ik het wel met jullie eens). In Clouds zitten een paar typische Opeth riffs. Geen Pink floyds riffs maar echte Opeth riffs. Die Pink floyd invloeden komen vooral terug in die lange, lijzige solo's.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-10-2008 17:41 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 19 oktober 2008 17:40 schreef Mark het volgende:
Tja, als je je klassiekers niet kent dan kun je nog wel eens in de war raken met invloeden, he


Hahaha, fuck you!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-10-2008 17:41 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht



She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-10-2008 17:47 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2008 17:40 schreef XnegativeX het volgende:
Toch is dat niet helemaal wat ik bedoel (al ben ik het wel met jullie eens). In Clouds zitten een paar typische Opeth riffs. Geen Pink floyds riffs maar echte Opeth riffs. Die Pink floyd invloeden komen vooral terug in die lange, lijzige solo's.



Ik zal Clouds nog eens goed luisteren, ga ik ook proberen de Tool riff weer terug te vinden


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-10-2008 19:17 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Hebben jullie de Alice In Chains invloed al gevonden?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-10-2008 19:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-10-2008 20:01 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 19-10-2008 23:29 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Ik ben zeker de enigste die Vikingligr Veldi nog steeds hun beste schijf ooit vind?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-10-2008 23:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ja, opzouten dus.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen