IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Enslaved Vorige pagina | Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-12-2010 19:09 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 30 december 2010 14:37 schreef NecRobert het volgende:
Ligt aan jou

De plaat kent één klein minpuntje imo, nl het te Opethiaanse begin van Night Sight, maar ik vind Axioma nog steeds BRILJANT.


Als je het mij vraagt zijn Vertebrae en Axioma Ethica Odini behoorlijk Opeth-gericht. Maar waar Opeth zijn psychedelica en prog-rock invloeden bouwt op een basis van death metal daar gebruikt Enslaved black metal. En bij Enslaved liggen de black metal invloeden er (nog) dikker bovenop dan de death metal invloeden bij Opeth.

Nu vind ik Axioma Ethica Odini een fijne plaat maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de rauwere, hardere Ruun en Isa.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-12-2010 20:12 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2010 13:41 schreef kwelgeest het volgende:
Hij begint erg leuk, die nieuwe. Wat liefjes, maar ach..
Maar ligt het nou aan mij of wordt die plaat wat zeikerig wanneer ie vorderd?


+1. Helaas helaas, ik moet tot mijn grote spijt bekennen dat hij bij herhaalde luisterbeurten alleen maar minder wordt, precies het tegengestelde van wat ik normaliter gewend ben van Enslaved. Vertebrae had hetzelfde probleem. Geen idee of het aan mij ligt of aan de toegenomen hoeveelheid cleane zang, maar het is me allemaal net niet pakkend en intens genoeg, ze proberen te hard om meerstemmig prog te zijn en slaan de plank daarbij te vaak mis. Als ze deze trend doorzetten dan ga ik me toch zorgen maken.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-12-2010 13:29 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe Vertebrae klinkt.
Niet gewoon een beetje tussen RUUN en die meest recente in qua stijl en geluid?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 31-12-2010 13:44 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Iets meer 70's, minder ruig meer progrock. Wel erg lekker als ik t zo nu weer terugluister... Maar inderdaad een plaat die iets minder blijft hangen.

De nieuwe is echt magistraal naar mijn bescheiden mening Er openbaren zich steeds weer nieuwe laagjes en vette riffs die me eerst niet opvielen en waar ik nu van smul.



Gorath
Usericon van Gorath
Posted 31-12-2010 17:17 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Toen ik hem checkte, wat mijn eerste indruk "Opeth"?


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 31-12-2010 17:25 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

De laatste? Of vertebrae... Sja t is een beetje wat hierboven gezegd wordt. Toch hebben beide bands een duidelijk eigen gezicht wat mij betreft. Ze neigen alleen kwa genre en inspiratie (70's/progrock) steeds meer naar dezelfde hoek.



bokaj
Usericon van bokaj
Posted 31-12-2010 17:31 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Nooit gedacht dat ik het zou zeggen ivm Enslaved maar die cleane vocalen zijn gewoon EMO. Grootste minpunt op die nieuwe plaat, verder valt hij mij heel erg mee. Tijd dat die keyboard speler uit de band gaat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-01-2011 8:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

mochten jullie Enslaved iets kunnen vragen, wat zou dat zijn?




signature


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 06-01-2011 8:37 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 6 januari 2011 8:34 schreef Hypnos het volgende:
mochten jullie Enslaved iets kunnen vragen, wat zou dat zijn?



Van welke moeder de zelfgebakken appeltaart het lekkerst is.


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-01-2011 8:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

*noteert*

wiens moeder bakt de lekkerste taart



signature


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 06-01-2011 9:05 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com



Boeiender


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-01-2011 11:57 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2011 8:34 schreef Hypnos het volgende:
mochten jullie Enslaved iets kunnen vragen, wat zou dat zijn?



Wanneer gaan jullie weer eens iets anders doen dan steeds een plaat in het verlengde van de vorige uitpoepen. Lees: het wordt saai!!!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-01-2011 12:39 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2011 8:34 schreef Hypnos het volgende:
mochten jullie Enslaved iets kunnen vragen, wat zou dat zijn?





Wat vind Odin van christelijke ethiek?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-01-2011 12:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

beiden genoteerd


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2011 12:52 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik ben wel benieuwd in hoeverre Grutle verwacht of in de nabije toekomst de scherpte van zijn screams nog meer zal gaan wegvallen. Mijns inziens is er namelijk al een duidelijk verschil te horen tussen nu en 20 jaar geleden, hoewel het nog steeds zeer acceptabel klinkt. En vooral wat dat dan muzikaal voor Enslaved zal gaan betekenen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 06-01-2011 13:07 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2011 8:34 schreef Hypnos het volgende:
mochten jullie Enslaved iets kunnen vragen, wat zou dat zijn?



Of er nog ergens een keer misschien een bikkelhard album inzit?

Komt er een vervolg op de Trinacria release en of er een Armageddon Concerto release komt(samenwerking met Shining, is alleen nog maar live gespeeld, dacht ik)?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-01-2011 13:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 06-01-2011 15:41 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2011 12:52 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik ben wel benieuwd in hoeverre Grutle verwacht of in de nabije toekomst de scherpte van zijn screams nog meer zal gaan wegvallen. Mijns inziens is er namelijk al een duidelijk verschil te horen tussen nu en 20 jaar geleden, hoewel het nog steeds zeer acceptabel klinkt. En vooral wat dat dan muzikaal voor Enslaved zal gaan betekenen.


Ik heb geen enkel probleem met de vocalen op de laatste paar platen, zit t m niet meer in de koelkastproductie van '20 jaar geleden'? Ik smul overigens ook wel van de af en toe toegepaste diepe grunt zoals in Giants. Misschien is dat een optie in de toekomst, stel dat je gelijk hebt.



holysjit
Usericon van holysjit
Posted 06-01-2011 16:00 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

quote:
Op 6 januari 2011 12:52 schreef Onweerwolf het volgende:
...Mijns inziens is er namelijk al een duidelijk verschil te horen tussen nu en 20 jaar geleden, hoewel het nog steeds zeer acceptabel klinkt...


Ja, jezus. 20 Jaar later...dan klinkt niemand hetzelfde?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 06-01-2011 16:04 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2010 13:29 schreef kwelgeest het volgende:
Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe Vertebrae klinkt.
Niet gewoon een beetje tussen RUUN en die meest recente in qua stijl en geluid?


Vertebrae is Enslaved 'light' meets Pink Floyd. De nieuwe is wel weer een stuk steviger dan Vertebrae, maar op de een of andere manier wil hij maar niet aanslaan. Al is dat vierde nummer toch wel erg lekker.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 06-01-2011 16:07 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

En nr 6?


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2011 18:25 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2011 15:41 schreef Dirge for november het volgende:
Ik heb geen enkel probleem met de vocalen op de laatste paar platen, zit t m niet meer in de koelkastproductie van '20 jaar geleden'?


Daar heb je zeker wel een punt maar ook live hoor ik toch wel dat hij niet meer zo hysterisch is al vroeger. Ik heb Enslaved een stuk of 10 keer gezien waarvan de 1e keer in '97 en het allerscherpste randje is er gewoon af bij hem. Wat overblijft vind ik, zoals gezegd, nog steeds erg goed maar ik ben wel benieuwd naar de toekomst. Ik hoop iig niet voor hem dat het de zelfde kant opgaat als die knuppel van Marduk.

quote:
Ik smul overigens ook wel van de af en toe toegepaste diepe grunt zoals in Giants. Misschien is dat een optie in de toekomst, stel dat je gelijk hebt.


Mja, voor de afwisseling vind ik dat prima maar ik heb screams toch altijd mooier gevonden dan grunts.



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2011 18:27 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2011 16:00 schreef holysjit het volgende:
Ja, jezus. 20 Jaar later...dan klinkt niemand hetzelfde?


Ja en? Is dat relevant?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 06-01-2011 18:45 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Erg belachelijk om te verwachten van een band dat ze na 20 jaar nog hetzelfde klinken.

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 06-01-2011 18:45]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 06-01-2011 18:53 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2011 16:07 schreef NecRobert het volgende:
En nr 6?


Nummer 6 is op zich ook gaaf, maar ik denk dat ik heb ontdekt wat mijn voornaamste probleem met deze plaat is. Normaliter heb ik namelijk totaal geen probleem met cleane zang (op de power metal variant na, dan, dat gehuil trek ik echt niet). Maar degene die de zang voor zijn rekening neemt (is dat Icebrand? Of die toetsenist?) kan geen Engels.

Ligt er waarschijnlijk aan dat ik al geruime tijd in Engeland woon, maar ik merk dat ik me stoor aan zijn uitspraak. Bij grunten/screamen merk je dat niet, maar de zang op de laatste plaat (en wellicht ook op Vertebrae, kan ik me even niet herinneren) is met zo'n zwaar accent overladen dat ik me er onbewust aan stoor. En dat verziekt mijn plezier van de rest van de plaat, want muzikaal vind ik het echt wel een leuk werkje. Bij bijvoorbeeld nummer 7 kun je dat goed horen. Blegh, zing dan gewoon Noors verdomme.



[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 06-01-2011 18:54]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen