IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Lekker koken en eten (recepten topic) Vorige pagina | Volgende pagina
FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 16-11-2005 23:34 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

vanavond gegeten, een in de bakpan klaargemaakte 'hutspot' van
aardappels
bruine bonen
frikandellen
sambal
ketchup
vleesjus
uien (veul!)

dus.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 16-11-2005 23:48 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 16 november 2005 23:31 schreef she_devil het volgende:
simpel maar lekker

nodig :

-(diepvries) erwtjes
- knoflook
- witte wijn
- creme fraiche
- peterselie/rozemarijn
- fatsoenlijke peper
- ham (parmaham is t lekkerst maar andere is ook goed)
- uitje
pasta (penne of farfalle)

je mikt de erwtjes in de wok of pan met wat olie en boter, beetje aanbakken,knoflook er bij,uitje er bij,beetje peper... dan gooi je de wijn erbij en wacht je tot deze in de erwtjes is getrokken.
Vervolgens mik je de ham er bij en als die goed is de creme fraiche...en klaar is je pastasaus!

t is overigens lekker om een bouillon blokje bij de pasta te gooien als deze staat de koken...





If memory serves me right, that is one hell of a delicious dish..

Die gaat in het grote kookboek!


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-11-2005 11:22 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 16 november 2005 23:34 schreef FRNK het volgende:
vanavond gegeten, een in de bakpan klaargemaakte 'hutspot' van
aardappels
bruine bonen
frikandellen
sambal
ketchup
vleesjus
uien (veul!)

dus.


Damn'


AgonY
Usericon van AgonY
Posted 20-11-2005 19:51 by AgonY Profiel van AgonY

M., heb je nog problemen met het uiteenvallen van falafel? Heb er namelijk vanavond zelf gemaakt en is perfect gelukt, anders typ ik het recept wel eens over als iemand het wil...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 20-11-2005 23:11 by M. Profiel van M.

quote:
Op 20 november 2005 19:51 schreef AgonY het volgende:
M., heb je nog problemen met het uiteenvallen van falafel? Heb er namelijk vanavond zelf gemaakt en is perfect gelukt, anders typ ik het recept wel eens over als iemand het wil...

Nou, ik ben wel nieuwsgierig ja, dus als je tijd & zin hebt horen we (of iig ik) het graag


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-11-2005 8:26 by spectre Profiel van spectre

graag


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 21-11-2005 11:28 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

en snel een beetje, dan kan ik hetvanavond nog maken!



AgonY
Usericon van AgonY
Posted 21-11-2005 13:21 by AgonY Profiel van AgonY

Voor 4 personen:

-275 gram kikkererwten (liefst gedroogde)
-1 kleine ui, grof gesnipperd
-15 gram koriander
-2 teentjes knoflook, grof gesneden
-1 eetlepel gemalen komijn
-4 theelepels zout
-2 eetlepels kikkererwtmeel
-eventueel een paar chili's

Dus... kikkererwten een nachtje laten weken in water; of ze in een pan met water zetten, twee minuten laten doorkoken en dan 1 à 2 uur laten weken. Dan laten uitlekken. (alleen als het gedroogde zijn hé, als het er zijn uit blik, alleen laten uitlekken)

De kikkererwten samen met de ui, koriander, look, komijn, chilipepers en zout pureren in de keukenrobot tot een 'samenhangende massa'. Nu, ik heb alleen zo'n ding waar ik handmatig aan moet zwengelen, dus bij mij was het eerder nog een brokkelige massa.

Een klein handjevol nemen van het mengsel en een balletje vormen, daar dan overtollig vocht uitknijpen. De balletjes door het kikkererwtmeel rollen. In hete olie bakken of frituren en laten uitlekken!

(en dan in een pittabroodje mikken met groenten en saus naar keuze )


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 21-11-2005 13:40 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

dank u, dat gaan we vanavond eens maken dan!



Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 21-11-2005 19:27 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Vanavond eet ik simpele erwtensoep:

Voor twee personen breng je 250 gram spliterwten, 1 liter water, twee tuinkruidenbouillonblokjes en twee flinke eetlepels in stukjes geknipte selderij aan de kook. Dit laat je op een laag pitje drie kwartier pruttelen. Wel af en toe roeren, anders kan het aanbakken. Vervolgens mik je een gesnipperde uit, een in ringen gesneden prei, twee teentjes gehakte knoflook en nog twee flinke eetlepels in stukjes geknipte selderij in de pan. Dit laat je nog een half uurtje meekoken. Op smaak brengen met (vers gemalen) zwarte peper en eventueel een snufje zout. Deze soep is vegetarisch en halal, dus de ware barbaar voegt rookworst naar smaak toe.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 21-11-2005 20:06 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Ook zeer simpel en superlekker:

Rundvlees helemaal gaar bakken (zo gaar dat het uit zichzelf al uit mekaar valt), dan een hachee-mix erbij doen.. Even lekker in laten trekken, daarna het vlees in een ovenschotel leggen.
Hierbovenop een goeie laag rode kool, en daar weer bovenop een laag aardappelpuree! (Is ook puree te krijgen speciaal voor ovenschotels, krijg je een lekker krokant korstje van..)
Last but not least een beetje geraspte kaas bovenop, en het geheel een kwartiertje in de oven mikken! Als je de mogelijkheid hebt, nog even een paar minuutjes de grill erop, en smullen maar!

Krijg dr honger van


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 21-11-2005 20:32 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 16 november 2005 23:48 schreef Illusione het volgende:


If memory serves me right, that is one hell of a delicious dish..

Die gaat in het grote kookboek!


wait for me dragon, we'll meet in the sky


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-11-2005 23:33 by M. Profiel van M.

quote:
Op 21 november 2005 13:21 schreef AgonY het volgende:
Voor 4 personen:

-275 gram kikkererwten (liefst gedroogde)
-1 kleine ui, grof gesnipperd
-15 gram koriander
-2 teentjes knoflook, grof gesneden
-1 eetlepel gemalen komijn
-4 theelepels zout
-2 eetlepels kikkererwtmeel
-eventueel een paar chili's

Dus... kikkererwten een nachtje laten weken in water; of ze in een pan met water zetten, twee minuten laten doorkoken en dan 1 à 2 uur laten weken. Dan laten uitlekken. (alleen als het gedroogde zijn hé, als het er zijn uit blik, alleen laten uitlekken)

De kikkererwten samen met de ui, koriander, look, komijn, chilipepers en zout pureren in de keukenrobot tot een 'samenhangende massa'. Nu, ik heb alleen zo'n ding waar ik handmatig aan moet zwengelen, dus bij mij was het eerder nog een brokkelige massa.

Een klein handjevol nemen van het mengsel en een balletje vormen, daar dan overtollig vocht uitknijpen. De balletjes door het kikkererwtmeel rollen. In hete olie bakken of frituren en laten uitlekken!

(en dan in een pittabroodje mikken met groenten en saus naar keuze )

Merci beaucoup! Ik kan niet echt veel verschillen ontdekken met het recept wat ik toen gebruikt had (en wat toen misging), dus wellicht heb ik gewoon zitten prutsen! Of het was de onderlinge samenhang van de ingredienten of zo, haha.

Als ik weer eens zin heb om een complete teringzooi van mijn keuken te maken (en da's vaak genoeg) ga ik het wel weer eens een keer bereiden

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 21-11-2005 23:33]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 22-11-2005 10:11 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Heeft er iemand een goed en vooral simpel recept voor chili con carne?
Koken vind ik erg leuk, maar het probleem met veel van die gerechten is dat het zo duur is voor zo'n kleine hoeveelheid, en zoals het een echte nederlander betaamt wil ik veel eten voor weinig geld



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-12-2005 20:30 by MMayo Profiel van MMayo

Vandaag een Appie recept gemaakt, lekker en toch gemakkelijk/snel:

Men neme voor 4 personen:
4 wraps
Bakje roomkaas 125 gram
Vleesreepjes 300 gram
2 bakjes champignons 250 gram p/s
2 uien
Paprikamix

Eerst het vlees gaar roerbakken, vervolgens de ui erbij, de paprika en dan de champignons. Hierna bakje roomkaas erdoor, goed roeren en wraps opwarmen. Wraps vullen en klaarrrrr...

Hier heb ik een tomatensalade bij gegeten.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 04-12-2005 21:41 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 22 november 2005 10:11 schreef Kramy het volgende:
Heeft er iemand een goed en vooral simpel recept voor chili con carne?
Koken vind ik erg leuk, maar het probleem met veel van die gerechten is dat het zo duur is voor zo'n kleine hoeveelheid, en zoals het een echte nederlander betaamt wil ik veel eten voor weinig geld


Dit recept gebruik ik als ik chili maak. Vogens mij niet zo duur en donderrrs lekker!

Benodigheden voor 4 personen:

1 ui
75 gr otbijtspek
500 gr rundergehakt
2 teentjes knoflook
1 rode paprika
1 courgette
1 blik tomateblokjes of verse tomaten natuurlijk
1 dl creme fraiche
500 gr bruine bonen(blik)
3 theelepels chilipoeder
100 gram geraspte ouwe kaas
afbakbroodjes (pistolet ofzo)

- bak de broodjes af

- snijd het ontbijtspek en bak het in eedroge pan knapperig uit.

- pel de ui, snipperen en erbij.

- Gehakt erbij en in +/- 7 minuten rul bakken

- pel de knoflook

- was de paprika, halveren, zaadlijsten weg en vruchtvlees in stukjes snijden

- was de courgete, doormidden snijden en het binnenste gedeelte ( met die pitjes ) met een lepel eruit lepelen Vruchtvlees in stukjes snijden

- bak de paprika en de courgette met het gehakt en pers de knoflook erboven ui

- verwarm de oven voor op 220 graden (hete lucht 200 )

- roer de tomatenblokjes en de creme fraiche erdoo en laat de saus met het deksel erop 10 minuten stoven

- schep de afgespoelde bonen met het chilipoeder door het mengsel en het gerecht goed doorwarmen

- schep de chili in een ovenschaal en strooi de kaas erover

- zet de schaal in de oven en laat hem daar zo'n 10 minuten.

Klaar. Broodjes erbij happen. En fucking yummie!



Knallendekrakert
Usericon van Knallendekrakert
Posted 06-12-2005 23:59 by Knallendekrakert Profiel van Knallendekrakert

.

[Dit bericht is gemodereerd door Mutilator op 07-12-2005 0:46]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-12-2005 19:50 by MMayo Profiel van MMayo

Ik heb hier dus een gekruide beenham liggen, ovenklaar.. nu vraag ik me af of er nog mensen zijn die lekkere recepten hebben om te combineren met beenham.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 23-12-2005 23:36 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

nog iemand een idee voor een toetje??k moet nog wat heerschends verzinnen voor t kerstdiner...


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-12-2005 0:23 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Nee, wel een lekker voorgerecht:
Veldsla met gerookte zalm erop met geroosterde pijnboompitten...


Iedereen heeft recht op mijn mening.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-12-2005 3:47 by M. Profiel van M.

quote:
Op 23 december 2005 23:36 schreef she_devil het volgende:
nog iemand een idee voor een toetje??k moet nog wat heerschends verzinnen voor t kerstdiner...

Chocolademousse. Of mangomousse trouwens (heerscht ook). Of Îles Flottantes (een soortement van geklopt eiwitschuim). Of natuurlijk zelfgemaakt IJS!!! (maar niet iedereen heeft een ijsmachine ter beschikking).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 24-12-2005 7:26 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Beenham:

Veel mensen smijten 'm in de oven. Doe ik niet. Na aankoop snij ik de gehele lengte en breedte in [5MM]. Daarna strijk je er met de bolle kant van een lepel een verder compleet variabele marinade overheen. 12 uur bloot, of 4 uur in de koelkast in laten trekken. Dan een pan het liefst met een zo rechtopstaandmogelijke [ja whatever] rand. Veel croma [ja, dat is verschil] en de pan loeiheet laten worden. Dan in 5 minuten de boel dicht schroeien. Vuur matig, deksel op de pan, geen water toevoegen. Als de beenham drijgt droog te komen staan, dan had er meer boter in gemoeten.
Iig, vuur op klein, deksel, en dan ongeveer een uur laten staan. Er komt een hoop vocht uit de ham zelf, en dat is wel lekker dus af en toe met een lepel het vocht in de pan over de ham druppelen.

Als het goed is [en dat is het, anders ligt het aan JOU] krijg je nou een beenham zoals het hoort; Marginaal roze van binnen, en zo'n lekkere robuuste smaakvolle korst.

Enjoy!

Ow, en ff nog erbij. Een beenham snij je niet kapot, dat is gewoon not done. Dus in z'n geheel maken, en pas tijdens het opdienen snijden.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-12-2005 10:25 by MMayo Profiel van MMayo

Hmm ook eens proberen..

Momenteel bezig met beenham in de oven, zodat ik het vanavond op brood kan eten.


Beenham 500 gram voor gekruid uit de oven:

Oven 10 minuten voorverwarmen op 220 graden
Beenham vervolgens 35 minuten op 160 graden
Daarna afgaren op 90 graden (totaal ca 10 minuten per 100 gram, dus ongeveer 50 minuten)



[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 24-12-2005 10:26]


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 24-12-2005 10:27 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Dat vind ik zo kut aan de oven, al dat gereken.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-12-2005 10:28 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 24 december 2005 10:27 schreef Slechtheid het volgende:
Dat vind ik zo kut aan de oven, al dat gereken.


Klopt, was het ook even kwijt maar nu gevonden dus


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen