IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Lekker koken en eten (recepten topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 10-03-2007 20:33 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 10 maart 2007 20:33 schreef Smoochy het volgende:
Dat zelfde was mij dus overkomen op lowlands in het sushi restaurant..was de eerste keer dat ik in aanraking kwam met wasabi...


Wat zullen mensen om je heen gelachen hebben..


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 10-03-2007 20:34 by Smoochy Profiel van Smoochy

Die hadden geen tijd om te lachen ik trok al een sprintje naar de dicht bijzijnde bar.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 10-03-2007 20:42 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 10 maart 2007 20:31 schreef Illusione het volgende:
Een van de meest vermakelijke aanblikken:

Iemand vol enthousiasme een enorme kwak op b.v. een stuk vlees doen, waarschuwen "Pas op, dat kan scherp overkomen", en met een flinke dosis leedvermaak de ogen zien sperren tot stand 'HOLY FUUUCCKKK' als ze toch er vrolijk in happen.


Hehe, dat klinkt goed. Op wat voor vlees is dat lekker?


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-03-2007 20:43 by Chelman Profiel van Chelman

Hehe...mierikswortel is een heel ander soort pittig dan sambal of pepers o.i.d. De meeste mensen zijn daardoor minder goed eraan gewend. In Polen wordt mierikswortel ook best veel gebruikt. De twee meest voorkomende vormen zijn een zoete créme en een Pools variant op wasabi nl. mierikswortel met bieten. Het ziet er mooi roze uit maar is net zo dodelijk als wasabi.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 10-03-2007 22:56 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 10 maart 2007 20:43 schreef Chelman het volgende:
Hehe...mierikswortel is een heel ander soort pittig dan sambal of pepers o.i.d. De meeste mensen zijn daardoor minder goed eraan gewend. In Polen wordt mierikswortel ook best veel gebruikt. De twee meest voorkomende vormen zijn een zoete créme en een Pools variant op wasabi nl. mierikswortel met bieten. Het ziet er mooi roze uit maar is net zo dodelijk als wasabi.

That sounds very interesting



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 10-03-2007 23:02 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 10 maart 2007 20:42 schreef Wansmaak het volgende:
Hehe, dat klinkt goed. Op wat voor vlees is dat lekker?


Ikzelf vind 't uitstekend te pruimen op een enigszins licht doorbakken biefstuk. Zoals Chelman al aangeeft, pittig is 't niet, wel scherp. Heellll erg scherp. Maar dat maakt 't wel erg smakelijk. Aanradertje!

Edit: Ik kan je aanraden in een dergelijk geval een flinterdun (maar ook echt FLINTER) laagje op de bovenkant de biefstuk te smeren. Niet te veel, want a) dan proef je een stuk minder vlees en b) je bent spontaan van verkoudheid, verstopte porien EN reukzintuigen kwijt. Heerrrllijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 10-03-2007 23:07]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 11-03-2007 0:11 by Mikeee Profiel van Mikeee

Hebben we het hier nou over "gewoon" geraspt mierikswortel? Zo niet wat dan precies en waar halen jullie dat?



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 11-03-2007 11:00 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

We hebben 't over wasabi. Da's een Japanse groene pasta met daarin mierikswortel, bekend van het gebruik op sushi.
Ikzelf haal het gewoon bij de Lidl (en tenzij ze altijd in een standaard groene tubes zitten, volgens mij Chel ook).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wasabi


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-03-2007 11:01 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 11 maart 2007 11:00 schreef Illusione het volgende:
We hebben 't over wasabi. Da's een Japanse groene pasta met daarin mierikswortel, bekend van het gebruik op sushi.
Ikzelf haal het gewoon bij de Lidl (en tenzij ze altijd in een standaard groene tubes zitten, volgens mij Chel ook).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wasabi


Klinkt goed, ook maar eens halen!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-03-2007 11:25 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 11 maart 2007 11:00 schreef Illusione het volgende:
We hebben 't over wasabi. Da's een Japanse groene pasta met daarin mierikswortel, bekend van het gebruik op sushi.
Ikzelf haal het gewoon bij de Lidl (en tenzij ze altijd in een standaard groene tubes zitten, volgens mij Chel ook).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wasabi


Die van mij komt van de AppieHeijn.

Merk: Blue Dragon




Je kan ook gewoon geraspte mierikswortel kopen bij de super van het merk Kuhne:



Die eerste is kant en klaar voor sushi die tweede is in principe ook kant en klaar maar ik meng het altijd met geraspte bieten zoals ik hierboven schetste. Maar dat gebruik ik natuurlijk weer niet voor sushi..sowieso heb ik pas een keer zelf sushi gemaakt...gisteren dus.

Viel Spass!




[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 11-03-2007 11:32]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-03-2007 20:49 by Chelman Profiel van Chelman

Vandaag de overblijfselen verorberd! Goeie shit!

Tip: Zorg dat wanneer je sushi met komkommer maakt dat de komkommer echt in het midden zit. Als hij aan het randje zit, zodat hij contact heeft met de nori, wordt de nori week.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-03-2007 20:51 by MMayo Profiel van MMayo

Indonesische mie met daardoorheen gewokte en gekruide champignons en een stukje gebraden kippenborst is ook een prima combinatie.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-03-2007 21:17 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 11 maart 2007 0:11 schreef Mikeee het volgende:
Hebben we het hier nou over "gewoon" geraspt mierikswortel? Zo niet wat dan precies en waar halen jullie dat?

Jij, die menigeen op dit forum beticht van het "niet hebben van smaakpapillen" en wat al dan niet meer, is onbekend met Wasabi???

Ga je diep schamen kookbarbaar!!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-03-2007 21:20 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 11 maart 2007 11:00 schreef Illusione het volgende:
We hebben 't over wasabi. Da's een Japanse groene pasta met daarin mierikswortel, bekend van het gebruik op sushi.
Ikzelf haal het gewoon bij de Lidl (en tenzij ze altijd in een standaard groene tubes zitten, volgens mij Chel ook).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wasabi
Lidl? Nog nooit gezien daar, even beter loeren de volgende keer.. Ik haal het altijd bij de Toko.

Simpel en lekker: Meng wat Wasabi met wat Mayo. (meer Mayo uiteraard) en dan ipv Mayo op een broodje hamburger smeren. Jummie Jummie


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 11-03-2007 23:25 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 11 maart 2007 21:17 schreef spectre het volgende:
Jij, die menigeen op dit forum beticht van het "niet hebben van smaakpapillen" en wat al dan niet meer, is onbekend met Wasabi???

Ga je diep schamen kookbarbaar!!

Nou ja ik heb nou eenmaal nog nooit van m'n leven japans gegeten. Nergens nog. Is er simpelweg nooit van gekomen.
(tenzij je een biefstuk met Conimex Teriyaki-marinade "japans" genoeg vindt )

Wasabi kende ik al langer van naam maar toen Chel begon over een poolse variant snapte ik het gesprek minder. Overigens wil ik die poolse variant ook proeven. Allemaal.



Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 11-03-2007 23:27 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 11 maart 2007 21:20 schreef spectre het volgende:
Lidl? Nog nooit gezien daar,

Me neither en ik heb een Lidl bijna naast de deur waar ik om de dag binnenloop. Ik zal er wel ff naar vragen morgen.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-03-2007 23:39 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 11 maart 2007 21:17 schreef spectre het volgende:
Jij, die menigeen op dit forum beticht van het "niet hebben van smaakpapillen" en wat al dan niet meer, is onbekend met Wasabi???

Wasabi is dan ook de ultieme smaakpappilen NUKE. Als echte fijnproever neem je dat risico niet


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-03-2007 23:40 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 11 maart 2007 23:27 schreef Mikeee het volgende:
Me neither en ik heb een Lidl bijna naast de deur waar ik om de dag binnenloop. Ik zal er wel ff naar vragen morgen.

Grotere (duurdere) supermarkten heb je denk ik ook meer kans.

Anders bij een toko.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-03-2007 0:44 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 11 maart 2007 23:39 schreef ZelThoR het volgende:
Wasabi is dan ook de ultieme smaakpappilen NUKE. Als echte fijnproever neem je dat risico niet
Met mate gebruiken knul Het heeft naast dat scherpe een uitermate unieke smaak die ik echt lekker vind.

Ik kan me de eerste keer nog goed herinneren trouwens, he Wasabi! Even een mespunt proberen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 12-03-2007 20:34 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

+1 haha. Bij de Jap.

Dit von'k ook wa fijn proeven;
Magnetron-haan van de Aldi! Haan in bak > magnetron > 6min. > *pling* > heersch

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 12-03-2007 20:35]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-03-2007 21:20 by M. Profiel van M.

quote:
Op 11 maart 2007 23:39 schreef ZelThoR het volgende:
Wasabi is dan ook de ultieme smaakpappilen NUKE.

Valt wel mee toch? Het is super heet, maar dat is ook zo weer weg. Voorin de mond, heel apart.

Ik vind habañero's, Mme Jeannettes of zelfs groene chillies erger eigenlijk. Daar ben je met een slok water of pils niet vanaf, dat blijft fikken (het stofje wat voor de hete sensatie zorgt, capsacaïne, is nl. niet water oplosbaar, hahaha! PWN3D).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-03-2007 21:30 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

oke wasabi, weer iets voor op de zwarte lijst, blij dat ik het nog nooit geprobeerd heb


Je moeder.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-03-2007 21:33 by M. Profiel van M.

LOL! Kan je niet tegen pittig? Hehe


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-03-2007 21:36 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

2 frikandellen wordt me al te veel, ik kan daar dus echt niet tegen...


Je moeder.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-03-2007 21:44 by M. Profiel van M.

Onzin, van een keer goed fikken is nog nooit iemand slechter geworden.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen