IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Lekker koken en eten (recepten topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 17-11-2006 12:02 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 16 november 2006 15:38 schreef Snaack het volgende:
Nou. spaghetti doe je niet veel bijzonders mee, afgezien van koken in een pan met water. De saus daarentegen..


Nouja. Dat hoeft natuurlijk niet in water...... Daar kan je nog best veel mee


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 17-11-2006 13:40 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 november 2006 15:38 schreef Snaack het volgende:


Ze eten pasta zelf als voorafje trouwens. Wij Nederlanders snappen er weer geen hol van en hebben er een hoofdgerecht van gemaakt.




Juist slim van ons Nederlanders.



Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 17-11-2006 21:12 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

Zojuist voor het avondeten een heerschende lamssaté/ kebab-achtig iets gemaakt met een buitengewoon lekkere tzatziki-achtige saus.

Even denken:

500 gram lamsvlees, in blokjes van 2 x 2 cm gesneden
1/2 theelepel cayennepeper
1 volle eetlepel djinten (= gemalen komijnzaad)
1 theelepel oregano
1/2 theelepel bieslook (er moet eigenlijk 1 theelepl peterselie in maar die heb ik even niet)

vlees en kruidenmix mengen en de vleesblokjes aan satéstokjes rijgen + in de grillpan bakken (BBQ kan ook als je buiten wilt gaan staan)

en voor de tzatziki-achtige saus:

ongv. 200 ml Griekse yoghurt
1/2 komkommer geraspt en uitgeknepen (om het vocht eruit te krijgen)
3 kleine teentjes knoflook uit de knijper
zout



Hatsjikidee!


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 17-11-2006 22:28 by stoomfiets Profiel van stoomfiets

quote:
Op 17 november 2006 21:12 schreef Unholy Mary het volgende:
Zojuist voor het avondeten een heerschende lamssaté/ kebab-achtig iets gemaakt met een buitengewoon lekkere tzatziki-achtige saus.

Even denken:

500 gram lamsvlees, in blokjes van 2 x 2 cm gesneden
1/2 theelepel cayennepeper
1 volle eetlepel djinten (= gemalen komijnzaad)
1 theelepel oregano
1/2 theelepel bieslook (er moet eigenlijk 1 theelepl peterselie in maar die heb ik even niet)

vlees en kruidenmix mengen en de vleesblokjes aan satéstokjes rijgen + in de grillpan bakken (BBQ kan ook als je buiten wilt gaan staan)

en voor de tzatziki-achtige saus:

ongv. 200 ml Griekse yoghurt
1/2 komkommer geraspt en uitgeknepen (om het vocht eruit te krijgen)
3 kleine teentjes knoflook uit de knijper
zout




Ha ik weet wat ik morgen ga koken


I am the 1%.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 20-11-2006 19:58 by MMayo Profiel van MMayo

kipfilet in reepjes
zout
peper
ui
champignons
schepje bloem
1,5 dl witte wijn
bouillon blokje
kookroom

Kipfilet in reepjes snijden en kort bakken tot het gaar is met wat peper en zout. Uit de pan halen en vervolgens de champignons met de ui bakken. Als dat gaar is strooi je er een eetlepen bloem overheen en laat het nog een paar minuten al draaiende gaar worden. Vervolgens giet je al roerende de wijn erbij en verpulver je het bouillon blokje erboven. Dit laat je 5 minuten zachtjes doorkoken en dan giet je al roerende de kookroom/ creme fraiche gedoe er door. Even laten koken, zo rond de 5 minuten en dan vuur laag en even laten stoven nog.

Lekker met rijst

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 20-11-2006 19:59]


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 20-11-2006 20:13 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Zojuist tomatensoep gemaakt: Klontje boter smelten (50 gram ofzo), paar eetlepels bloem aanbakken en dan met tuinkruidenbouillon een soepbasis maken (ik gebruik een liter, da's genoeg voor twee personen. Blikje tomatenpuree erdoor roeren (die van Del Monte is fijn, daar zit geen extra zout in) en aan de kook brengen. Dan een stuk of acht gepelde tomaten erin gooien, een gesnipperd uitje, een teentje gehakte knoflook (altijd oké) en een half kopje fijngeknipte basilicumblaadjes en dat een kwartiertje zachtjes laten doorkoken. De tomaten kun je dan makkelijk fijnprakken met een vork en de harde harten vis je eruit. Een theelepeltje suiker en een snufje kaneel zorgt ervoor dat de zurigheid van de tomaten verdwijnt. Flinke lepel creme fraiche erdoor, en garneren met wat fijngeknipte basilicumblaadjes. Lekker met stokbrood en kruidenboter.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-11-2006 15:42 by Snaack Profiel van Snaack

Gister best lekker gecoked moet ik zeggen.

Gevulde paprika's:
* per persoon 1 flinke paprika
* spinazie
* geitenkaas
* honing
* pijnboompitten
* versgemalen peper (4 seizoens/ zwart)

Goh. Wat zou je met deze ingrediënten doen?

* Paprika's onthoofden en leegmaken.
* De pijnboompitten even roosteren.
* Meng de spinazie met de verkruimelde geitenkaas (bettine blancs), pijnboompitten en honing, beetje versgemalen peper erbij en stop dit mengel in de uitgeholde paprika's.
* Kapjes op de paprika, inpakken in alu folie en ong 15min in de oven op 200 graden.

Ik heb er verse tortellini gevuld met spinazie en riccota bijgedaan met een tomaat/ paprika/ rode ui/ pijnboompit salade en stokbrood met zelfgemaakte tapenade en knoflookboter.

Tapenade:
* pleur flink zongedroogde tomaat, bascilicum, pijnboompitten, knoflook en een scheut olijfolie in de blender. Klaar.

Knoflookboter:
* roomboter op kamertemperatuur mengen met uitgeperste knoflook, gehakte verse bieslook en wat zeezout.

Verhoudingen naar eigen smaak bepalen. Ik hou van gruwelijke hoeveelheden knoflook..


Dodo
Usericon van Dodo
Posted 23-11-2006 20:06 by Dodo Profiel van Dodo

Duiveltjesvlees
voor: 3 a 4 personen

Voorbereiding: 15 minuutjes
In de oven: 2 a 3 uur

500 Gram varken- of kippenvlees
6 eetlepels ketjap manis
6 eetlepels azijn
6 eetlepels tomatenketchup
½ pakje boemboe nasi goreng
2 uien
250 gram champignons/paprika
½ theelepel sambal
Klein bakje crème frais
Knoflook
2 a 3 eetlepels pindakaas
Peper en zout


Snij het vlees in blokjes en bak het in wat knoflook, peper en zout bruin. Snij ondertussen de uien, en bak ze met wat knoflook in een ander pannetje aan totdat ze bruin zijn. Door dit te doen blijft de smaak van de uien en champignons beter behouden.
Voeg dit toe aan het gebakken vlees.
Hierna doe je de boemboe, ketjap, azijn , sambal en de tomatenketchup toe en laat dit zachtjes pruttelen. Bak de champignons/paprika’s ondertussen en voeg dit toe aan de rest.

Doe het mengsel in een ovenschaal en laat het op een laag pitje (100 a 150 graden) in de oven stoven. Dit is het lekkerst als je het 2 a 3 uur doet. Roer af en toe door het mengsel en voeg af en toe wat water toe om uitdroging en verbranding te voorkomen.

Na het stoven voeg je voor het opdienen de crème frais en 3 eetlepels pindakaas toe.

Je kunt dit gerecht eten bij patat en wat sla. Maar ook met brood of rijst.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 23-11-2006 21:38 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 17 november 2006 21:12 schreef Unholy Mary het volgende:

en voor de tzatziki-achtige saus:

ongv. 200 ml Griekse yoghurt
1/2 komkommer geraspt en uitgeknepen (om het vocht eruit te krijgen)
3 kleine teentjes knoflook uit de knijper
zout



Bijna ja.
Ik heb wel vaker echt heersende, verse, vullende tzaziki gemaakt, alleen zo uit m'n hoofd weet ik het momenteel niet meer. Moet m'n receptenkladblok nog ergens uit een verhuisdoos vandaan vissen. Pleur het tzt wel hier neer.
Weet nog wel dat er dille en een geraspte augurk bij kwam. Dat uitknijpen van de komkommer doe je met een schone theedoek maar je hebt ook speciale doeken ervoor.
Tijdrovend werk als je het goed wil doen anders wordt de tzaziki te waterig. Ik knijp de doekuiteinden aan elkaar, leg een omgekeerd soepbord of snijplank erboven en een paar platen van m'n dumbbels erop, ong. 5kg.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 23-11-2006 21:39]



Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 25-11-2006 17:22 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

quote:
Op 23 november 2006 21:38 schreef Mikeee het volgende:
Bijna ja.
Ik heb wel vaker echt heersende, verse, vullende tzaziki gemaakt, alleen zo uit m'n hoofd weet ik het momenteel niet meer. Moet m'n receptenkladblok nog ergens uit een verhuisdoos vandaan vissen. Pleur het tzt wel hier neer.
Weet nog wel dat er dille en een geraspte augurk bij kwam. Dat uitknijpen van de komkommer doe je met een schone theedoek maar je hebt ook speciale doeken ervoor.
Tijdrovend werk als je het goed wil doen anders wordt de tzaziki te waterig. Ik knijp de doekuiteinden aan elkaar, leg een omgekeerd soepbord of snijplank erboven en een paar platen van m'n dumbbels erop, ong. 5kg.


ik doe dat uitknijpen geloof ik wat praktischer...met schone handen. En hij was niet te waterig


Hatsjikidee!


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 25-11-2006 17:31 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

Vanavond lamsstoofschotel met rode wijn;

1 el olie
500 gr lamsvlees in blokjes
1 grote ui (in stukjes)
1 teen knoflook (uit de knijper)
1 theelepel gemalen komijn
1 theelepel gemalen koriander
2 el bloem
grote beker groentebouillion
1,5 glas rode wijn
klein blikje tomatenpuree
1 zoete aardappel (kan ook weggelaten worden, neem dan een paprika ofzo)
1 wortel (kan ook weggelaten)
3 tomaten (kunnen ook weggelaten worden)
zwarte peper
150 gr gedroogde abrikozen (of pruimen)
verse fijngesneden koriander

Schroei het vlees dicht in de olie. Haal het vlees uit de pan, doe de ui en de knoflook erin. bakken totdat de ui glazig is. Vlees weer terug in de pan doen. Even bakken.

Oven voorverwarmen op 150 graden.

Korianderpoeder, komijnpoeder en bloem erbij doen. Even bakken. Groentebouillion en wijn erbij. Goed roeren. Groentes + tomatenpuree erbij doen. Weer roeren.

Alles in ovenschaal en 1 uur in de oven. (Of je laat het in de pan en stooft het een uurtje op een sudderplaatje).

Vervolgens de abrikozen toevoegen en nog 20 minuten in de oven (of pan).

Daarna verse koriander erdoorheen roeren en garneren met verse koriander.


[Dit bericht is gewijzigd door Unholy Mary op 25-11-2006 17:32]


Hatsjikidee!


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 01-12-2006 16:30 by IJsregen Profiel van IJsregen

Jaaaaa. Surinaamse Roti!!!


Disko Disko Partizani


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 01-12-2006 16:46 by Jällö Profiel van Jällö

Eenvoudig voer, maar monsterachtig:

Bladerdeeg in een ovenschaal doen en daarin:
4 zakjes spinazie (goed uitlekken/persen) + een lading gehakt (400g oid) + 6 eieren (+ perper en zout) (+ evt. blauwe kaas)

In de oven tot het gaar is (duurt vrij lang).



Information is not knowledge is not wisdom is not truth


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 01-12-2006 17:02 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Waar kan je dat kopen, dat perper?


spelfout weggehaald...


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-12-2006 17:03 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 25 november 2006 17:22 schreef Unholy Mary het volgende:
ik doe dat uitknijpen geloof ik wat praktischer...met schone handen. En hij was niet te waterig


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 01-12-2006 17:04 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 1 december 2006 16:46 schreef Jällö het volgende:
Eenvoudig voer, maar monsterachtig:

Bladerdeeg in een ovenschaal doen en daarin:
4 zakjes spinazie (goed uitlekken/persen) + een lading gehakt (400g oid) + 6 eieren (+ perper en zout) (+ evt. blauwe kaas)

In de oven tot het gaar is (duurt vrij lang).



Klinkt goed, ik zou de blauwe kaas vervangen voor feta.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 01-12-2006 17:10 by Jällö Profiel van Jällö

Blauwe kaas =

Het is ook het beste om eerst de bodem te laten garen in de oven, alleen daar ben ik meestal te lui voor.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 01-12-2006 17:11 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik lus absloluut geen blauwe kaas, een van de weinige dingen die ik erg goor vind.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 01-12-2006 17:23 by stoomfiets Profiel van stoomfiets

Niet alleen blauwe, maar ook alle gele, witte, paarse en andere kleuren kaas zijn gewoon goor.

Jammerlijke uitvinding dat kaas spul


I am the 1%.


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 01-12-2006 18:00 by Snoodaerdt Profiel van Snoodaerdt

quote:
Op 1 december 2006 17:04 schreef Leviathanica het volgende:
Klinkt goed, ik zou de blauwe kaas vervangen voor feta.


+1 hier!! En dat gaan we dit weekend onmiddellijk proberen realiseren


Member of the iso-betawuste crew!!


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 01-12-2006 18:01 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 1 december 2006 17:23 schreef stoomfiets het volgende:
Niet alleen blauwe, maar ook alle gele, witte, paarse en andere kleuren kaas zijn gewoon goor.

Jammerlijke uitvinding dat kaas spul

Verval is het vast heel erg met je eens!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-12-2006 21:00 by M. Profiel van M.

Kaas Onmeunig uit je bek stinken met Blue Stilton en een goede port, heerlijk is dat!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 01-12-2006 21:45 by Mikeee Profiel van Mikeee

Oeh! Goed dat je dat ff post. Morgen ff langs de AH om te kijken of de kerst-Stilton al klaar is (daar stoppen ze een maand of twee lang flessen port ondersteboven in zo'n grote ronde Stiltonkaas totdat die alle port heeft opgenomen.)
x 100



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 01-12-2006 21:53 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 25 november 2006 17:31 schreef Unholy Mary het volgende:
Vanavond lamsstoofschotel met rode wijn;

1 el olie
500 gr lamsvlees in blokjes
1 grote ui (in stukjes)
1 teen knoflook (uit de knijper)
1 theelepel gemalen komijn
1 theelepel gemalen koriander
2 el bloem
grote beker groentebouillion
1,5 glas rode wijn
klein blikje tomatenpuree
1 zoete aardappel (kan ook weggelaten worden, neem dan een paprika ofzo)
1 wortel (kan ook weggelaten)
3 tomaten (kunnen ook weggelaten worden)
zwarte peper
150 gr gedroogde abrikozen (of pruimen)
verse fijngesneden koriander

Schroei het vlees dicht in de olie. Haal het vlees uit de pan, doe de ui en de knoflook erin. bakken totdat de ui glazig is. Vlees weer terug in de pan doen. Even bakken.

Oven voorverwarmen op 150 graden.

Korianderpoeder, komijnpoeder en bloem erbij doen. Even bakken. Groentebouillion en wijn erbij. Goed roeren. Groentes + tomatenpuree erbij doen. Weer roeren.

Alles in ovenschaal en 1 uur in de oven. (Of je laat het in de pan en stooft het een uurtje op een sudderplaatje).

Vervolgens de abrikozen toevoegen en nog 20 minuten in de oven (of pan).

Daarna verse koriander erdoorheen roeren en garneren met verse koriander.

Damn, dat klikt lekker.



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 05-12-2006 10:08 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Ja, het was weer moeilijk, maar ook vandaag ben ik er weer uitgekomen. Het wordt stampot boerenkool met een overload aan spekjes En overload betekent bij mij ook echt overload, want spekjes heersen


spelfout weggehaald...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen