IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Lekker koken en eten (recepten topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 07-12-2006 6:39 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

.

[Dit bericht is gewijzigd door Slechtheid op 07-12-2006 6:40]


Dodo
Usericon van Dodo
Posted 07-12-2006 9:29 by Dodo Profiel van Dodo

knorr wereldgerechten heerschen als je even geen zin hebt om uitgebreid te koken


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-12-2006 9:38 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Zo maar es macaroni a la Gurb maken. Met veel te veel paddestoelen derin en een dusdanige portie uien waar ik wel 6000000 üntermenschen mee kan vergassen

Oh, en eieren, veel eieren


spelfout weggehaald...


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 07-12-2006 10:39 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 7 december 2006 9:38 schreef varanus het volgende:
Zo maar es macaroni a la Gurb maken. Met veel te veel paddestoelen derin en een dusdanige portie uien waar ik wel 6000000 üntermenschen mee kan vergassen

Oh, en eieren, veel eieren

's Morgens? Of moest je 's nachts werken?
(of je bent net als ik en eet waar je zin in hebt ongeacht de tijd van de dag)



Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 30-12-2006 16:59 by Mikeee Profiel van Mikeee

Heersch!
Bij het lezen van onderstaand stukje tekst werd mijn ongenoegen opnieuw gekieteld m.b.t. de west-europese neiging tot denken dat vlees "evil" is en vegetarisch eten "the righteous path".

quote:

In a special end-of-year edition of the BBC Radio 4 programme From Our Own Correspondent, reporters reflect on some of their more memorable meal times.

Daniel Schweimler in Argentina


A few weeks ago the president of Argentina, Nestor Kirchner, urged his people not to buy meat in his efforts to force producers to keep their prices down.

It was a topic of discussion in the queue at the butcher's shop for a while before being thrown out with the leftover bones and gristle.

Meat is the main item on the Argentine menu and the government is again in dispute with the meat industry over ways to keep the prices down as part of their efforts to control inflation.

Argentines consume on average 68kg of beef a year - almost double that of the average American.

Eating beef is not just another option on the lunch menu here.

It is a passion, an art form and in some cases an obsession.

I had no idea what lay in store at my first asado, or meat barbecue.

A small, wiggly sausage sort of thing was placed on a large plate in front of me. It was part of the small intestine, but very tasty.

But that was only the beginning. One cut followed another of all shapes, textures and sizes.

Bife de chorizo, morcilla, chinchulin, entrana, asado de tira, vacio - that is black sausage, rib eye steak and many others which simply do not have foreign equivalents.

The list goes on and on and so did the servings.

Desperately in search of something with less blood in it, I reached for the salad in the middle of the table.

"No", said my host. "That's just for show, to add a little colour to the table."

No self-respecting macho Argentine male spends longer in the kitchen than it takes to ask what is for dinner.

But they will happily get up early on a Sunday morning to prepare the fire for the lunchtime parrilla, or barbeque grill, phoning their football friends to get that wonderful recipe for marinade.

The symbolic builder of the Argentine nation was the gaucho - the cowboy out on the inhospitable pampas - the wide, open plains.

He defied the elements to bring the cattle home, camping out under the stars as he cooked tender cuts of meat on his knife over the camp fire.

Most Argentines live in the cities these days, but stuck in a traffic jam or squashed into an underground train, they can dream about life on the pampas... or at the very least, a big, juicy rump steak when they get home.

You simply do not separate an Argentine from his meat.

President Kirchner realised that and will try different methods to resolve his difficulties with the meat producers this time.

An invitation to his country home for a barbecue grill might be a good place to start.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/from_our_own_correspondent/6214445.stm#4



Ik moet eens snel naar Argentinië...

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 30-12-2006 16:59]



stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 30-12-2006 22:42 by stoomfiets Profiel van stoomfiets

Vanavond nog een argentijnse biefstuk gehad


Life is good.


I am the 1%.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 30-12-2006 23:44 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Hete hap met Nasi Goreng, Rendang en extra sambal


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 30-12-2006 23:46 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Sambal!

Dat ik dat vroeger niet lustte, zeg.



Doomy
Usericon van Doomy
Posted 30-12-2006 23:48 by Doomy Profiel van Doomy

Hehehe, ik ben een wok fan geworden sinds ik er zwartepepersaus over liet doen... Geweldige ervaring!

[Dit bericht is gewijzigd door Doomy op 30-12-2006 23:48]


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 30-12-2006 23:55 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Als het maar heet is.



Doomy
Usericon van Doomy
Posted 31-12-2006 0:00 by Doomy Profiel van Doomy

Ik ben altijd heet wim


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 31-12-2006 0:03 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl




Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 31-12-2006 0:05 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Welke sambal is bij jullie favo? Ik ben zelf van de Badjak van Koningsvogel


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 31-12-2006 0:07 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Ik heb er hier volgens mij 3 verschillende staan, hangt er een beetje vanaf welk gerecht ik maak.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-01-2007 18:14 by MMayo Profiel van MMayo

Ketjap sambal.. das pas lekker, home made by oma.

Gister iets simpels gemaakt, het was lekkerrrrr!

Ovenschotel vullen met voorgesneden aardappelschijfjes, daarover gesneden ui, paprika, champignons en schijfjes tomaat. Vervolgens gehakt bakken met een teentje verse uitgeperste knoflook, deze over de rest mieteren en dan een pot aardappel anders ham kaas erover. Als laatste een laagje pittige kaas.. en 40 minuten in de oven op 200 graden.



Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 06-01-2007 18:35 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

Wij hebben sinds deze week een groente/fruit abonnement bij de bio-winkel. In de afgelopen twee dagen meer groente gegeten dan anders in een week
Gelukkig zit er ook een briefje bij waarop staat wat het is en hoe je het klaarmaakt want sommige groentes heb ik nog nooit in de supermarkt gezien.

Vandaag dus de 'zilversteel'. Mocht je ooit deze groente aantreffen: hij ziet eruit als een paksoi maar smaakt als spinazie, behalve de stelen: die smaken wat zoetig.

Klaarmaken gaat als volgt: eerst wassen en alle zand + het eenzame verdwaalde rupsje verwijderen. In stukken snijden. Olijfolie en sesamolie (3/4 : 1/4) in een pan verhitten, groente erbij, peper, zout en gemalen koriander erbij. Wat heet water met een lepel honing erbij en in ongeveer 5 minuten laten gaarstoven. Als de stelen zacht zijn is het allemaal gaar en nog best lekker ook.


Hatsjikidee!


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 06-01-2007 18:39 by Mikeee Profiel van Mikeee

Klinkt lekker maareh...where's the meat?

Groente is begeleiding of hooguit een apritief.



Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 06-01-2007 18:48 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

quote:
Op 6 januari 2007 18:39 schreef Mikeee het volgende:
Klinkt lekker maareh...where's the meat?

Je weet kennelijk niet hoevéél groente er in zo'n tas zit

quote:
Groente is begeleiding of hooguit een apritief.

Deze dag was even een vleesloze dag, wel met vegablokjes en vegaballetjes.

Van de week maar weer eens zelfgemaakte hamburgers eten


Hatsjikidee!


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 06-01-2007 18:48 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 31 december 2006 0:05 schreef Mutilator het volgende:
Badjak van Koningsvogel

'Nuff said!
De code "B" of "BX".
Voor sommige dingen vind ik de smaak te overheersend (dus zonde om 'm te gebruiken) dan gebruik ik Oelek van Inproba. Oelek van Conimex is teh


[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 06-01-2007 18:48]



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-01-2007 18:50 by MMayo Profiel van MMayo

Wie maakt er zelf wel eens sambal, iemand nog een lekker recept daarvoor?


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 06-01-2007 18:57 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

Mijn collega is indo en maakt zelf sambal..helaas nog nooit geproeft, want ik heb een zwak maagje qua scherp voedsel..recept zal ik next week wel vragen...moet ie zoet of scherp zijn???


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 06-01-2007 19:04 by Mikeee Profiel van Mikeee

SKERRRP!!! (heet)

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 06-01-2007 19:05]



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-01-2007 19:05 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 6 januari 2007 18:57 schreef Vikingblood het volgende:
Mijn collega is indo en maakt zelf sambal..helaas nog nooit geproeft, want ik heb een zwak maagje qua scherp voedsel..recept zal ik next week wel vragen...moet ie zoet of scherp zijn???


Scherp uiteraard.. maar zoet mag ook, ketjap sambal lekkah lekkah!

Straks met pasen weer naar de pasar malam, bruut sambal inkopen en spekkoek..


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 06-01-2007 19:15 by M. Profiel van M.

quote:
Op 6 januari 2007 18:50 schreef MMayo het volgende:
Wie maakt er zelf wel eens sambal, iemand nog een lekker recept daarvoor?

Ies niet moeilijk.
Basis: rode chilipepers en olie en dan in een blender of met een staafmixer of zo fijnhakselen totdat je een pasta hebt..
Voor zoet: gember erbij. Voor fris: citroengras erbij. Voor zoet en fris: gember en citroengras erbij. Lijkt me dat nu het concept duidelijk is voorbeelden van verdere mogelijke ingredienten:
- palmsuiker
- trassie
- laos
- korianderblad
- komijn

.....

Experimenteer maar!

Enjoy!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 06-01-2007 19:16 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

quote:
Op 6 januari 2007 19:15 schreef M. het volgende:
Ies niet moeilijk.
Basis: rode chilipepers en olie en dan in een blender of met een staafmixer of zo fijnhakselen totdat je een pasta hebt..
Voor zoet: gember erbij. Voor fris: citroengras erbij. Voor zoet en fris: gember en citroengras erbij. Lijkt me dat nu het concept duidelijk is voorbeelden van verdere mogelijke ingredienten:
- palmsuiker
- trassie
- laos
- korianderblad
- komijn

.....

Experimenteer maar!

Enjoy!


Moeten er ook niet heel veel uien bij?


Hatsjikidee!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen