IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Kraken dus (deel 3) Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-10-2009 13:39 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 16 oktober 2009 12:45 schreef Rotzak het volgende:
Tja, Ik zit ook momenteel met het feit dat ik over een paar maand geen woning meer heb, ik zorg gewoon dat ik me op tijd aanmeld of inschrijf voor een woning. Daarnaast heb ik ook geen riant inkomen, je moet gewoon slim zijn dan valt er genoeg geld te "halen"


Het meervoud van maand is geen maand. Laten we daar eens mee beginnen

De sociale woningbouw is verder prima te betalen voor de minima. Het is alleen schijnbaar voor die mensen raar dat ze 40% of meer van hun inkomen aan woonlasten kwijt zijn en als je meer verdient moet je dat maar accepteren.

En als je niet wilt wachten, het oosten, noorden en diepe zuiden zien je GRAAG komen.
(en als je niet in de nederlandse mentaliteit zit van meer dan 10 minuten rijden dan is het te ver, kun je nog best forensen ook.)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-10-2009 13:42 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Hou die randstadjers ff bij je wil je


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-10-2009 13:43 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 16 oktober 2009 13:42 schreef Jenje het volgende:
Hou die randstadjers ff bij je wil je


Die sterke schouders van je kunnen best wat extra dragen


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-10-2009 13:47 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Hunebedden ja, maar geen crusty paupers


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 16-10-2009 14:03 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 16 oktober 2009 13:39 schreef Argus het volgende:
De sociale woningbouw is verder prima te betalen voor de minima.
Het duurt alleen even voor je wat hebt



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-10-2009 14:09 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 16 oktober 2009 14:03 schreef Judge M. het volgende:
Het duurt alleen even voor je wat hebt


Als je de keuze maakt om daar zo nodig te moeten willen wonen wel ja.
Dat is echter een persoonlijke keuze, geen probleem met het aanbod.

Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rij en dan moet je in de wachtrij. Simpel zat.
Plenty locaties waar je zo in kan trekken.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 16-10-2009 14:13 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 16 oktober 2009 14:09 schreef Argus het volgende:
Als je de keuze maakt om daar zo nodig te moeten willen wonen wel ja.
Dat is echter een persoonlijke keuze, geen probleem met het aanbod.

Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rij en dan moet je in de wachtrij. Simpel zat.
Plenty locaties waar je zo in kan trekken.
Je praat poep want je hebt het over sociale woningbouw. Instanties als Direct Wonen, Rots Vast en alle anderen die direct iets voorhanden hebben vallen daar niet onder maar dat zijn uitzuigers die prijzen vragen waar manima niet aan kunnen voldoen. Zoals je in mijn link het kunnen zien, is de gemiddelde wachttijd voor iets simpels in een stad als Eindhoven al minimaal 4 jaar terwijl je zelfs in een heikneutersdorp als Bladel al bijna 2 jaar op de wachtlijst moet voor je in aanmerking komt voor een betaalbare woning..

Dat werkt dus niet als je met weinig knaken op korte termijn geen dak boven je hoofd meer hebt door bijvoorbeeld een verbroken relatie oid..

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 16-10-2009 14:17]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-10-2009 14:19 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Als je om bepaalde redenen snel een huis moet hebben is dat altijd te regelen hoor ..


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-10-2009 14:27 by Argus Profiel van Argus

En een huisgenoot of een kamer is ook zo gevonden.
Mevrouw Argus had binnen 2 weken oid een woonruimte in die zelfde stad.
Ik zie maar 1 poepstraal hier.


Je moet alleen van je luie reet af komen en je eigen verantwoordelijkheid nemen.
Dat schijnt voor een hoop mensen erg moeilijk te zijn.

(Dit in combi dat het toch echt geen grondrecht is dat iedereen in nederland recht heeft op een vrijstaande eensgezinswoning op de dam)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 16-10-2009 14:44 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 16 oktober 2009 14:27 schreef Argus het volgende:
Mevrouw Argus had binnen 2 weken oid een woonruimte in die zelfde stad.
Sinds wanneer behoort zij tot de minima

quote:
Ik zie maar 1 poepstraal hier.
Dan moet je je plee wat beter uitschrobben of je schoonmaakster opdracht geven dat voor je te doen

quote:
Je moet alleen van je luie reet af komen en je eigen verantwoordelijkheid nemen.
Dat schijnt voor een hoop mensen erg moeilijk te zijn.

(Dit in combi dat het toch echt geen grondrecht is dat iedereen in nederland recht heeft op een vrijstaande eensgezinswoning op de dam)



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-10-2009 14:47 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 oktober 2009 14:27 schreef Argus het volgende:
En een huisgenoot of een kamer is ook zo gevonden.
Mevrouw Argus had binnen 2 weken oid een woonruimte in die zelfde stad.


Had ze de benen wel bij elkaar gehouden?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


invictis
Usericon van invictis
Posted 16-10-2009 14:51 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 16 oktober 2009 13:34 schreef bastianus het volgende:
Nou goed dan. Schrijnende honger kennen we hier in Nederland bijna niet. Armoede wel degelijk. Probleem is alleen moeilijk meetbaar, gezien het taboe dat er bij de meeste mensen hierop rust. Je gaat niet zeggen dat je de eindjes niet aan elkaar kunt knopen maar de voedselbanken, waar je anoniem eten kan halen, doen wel degelijk goede zaken.
Verder valt mij, beroepsmatig, op dat het met de zorg bar gesteld is. Met name de groep licht verstandelijk gehandicapten met moeilijk verstaanbaar gedrag valt erg buiten de boot, komt begeleiding te kort en loopt op allerlei plekken en bij allerlei instanties vast. Met psychiatrie hetzelfde verhaal. Een groot deel van de daklozen die je nu op straat ziet, zat vroeger b.v. in Veenhuizen turf te steken, en kreeg op die manier onderdak, regelmaat en voeding. Wel degelijk een armoedeprobleem en begeleidingsprobleem waar de maatschappij hier, uit desinteresse maar ook doorgeschoten vrijheid voor cliënten die ook voort lijkt te komen uit desinteresse, tekort schiet.
In Scandinavië, waar jij volgens mij woont, is de zorg voor mensen die buiten de boot vallen behoorlijk goed geregeld. Zo heb ik gezien in een documentaire tijdens een cursus voor het werk. Er woont daar nauwelijks iemand in een instelling, en de cliënten van zorgorganisaties krijgen gewoon een passend budget dat bij hun begeleidingsbehoefte aansluit.
De toenemende verharding/verrechtsing van ons land de laatste jaren, die natuurlijk ook aan doorgeschoten tolerantie op bepaalde vlakken te wijten is, heeft m.i. echter ook het kraakverbod tot gevolg. En ook al die andere zaken die ik beschreef. En dat vind ik een kwalijke ontwikkeling. Ook hoe geaccepteerd en normaal het blijkbaar is om alle krakers als vieze crusties met een uitkering te zien. Want al die harde benadering werkt m.i. alleen averechts, je lost er niks mee op.
Bij mij in de gemeente worden alle stukken grond volgestouwd met appartementen, industriepanden en bedrijven. Terwijl alle panden van een jaar of vijf terug nu al leeg staan. Ondertussen is de gemiddelde wachtlijst voor een huurwoning vijf jaar, en worden de leegstaande panden volgestouwd met Polen en andere mensen die belachelijk veel moeten betalen voor het bezet houden van kantoorruimte en industriepanden en in het weekend de stoep onderkotsen.
Ik heb nu al afgesproken met mijn buurman dat we onze huizen gaan kraken op het moment dat de gemeente wil gaan slopen. Omdat er slordig en uit winstbejag met woningen gespeculeerd wordt, ten koste van betaalbare woonruimte. Maar daar hoor je, behalve krakers, niemand over. Men schuift de schuld van problemen in dit land tegenwoordig liever af op crusties of moslims.


Ik had het niet beter kunnen verwoorden, dank


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 16-10-2009 15:04 by underkoffer Profiel van underkofferhttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

Wel mooie discussie dit ! Ik ken idd uit Amsterdam ook krakers met goeie banen, die kraken uit idealisme.

Ik ben gezegend in Lelystad te wonen. Een gemeente waar steeds meer armoede ontstaat. Een gemeente waar meerdere kantoorpanden leegstaan, evenals nieuwbouwhuizen, maar waar het blijkbaar onmogelijk is op korte termijn een huurwoning te krijgen. Hetzelfde geld voor Almere. Ik werk in Lelystad, het is in principe geen optie voor mij om in Delfzijl, waar voldoende huurwoningen beschikbaar zijn, te wonen en in Lelystad te werken. Daarentegen ben ik wel faliekant tegen die luie bloedhonden die zich kraker noemen en te beroerd zijn om idd een baan te zoeken, de categorie smerige profiteurs.

Krakers die kraken om woningeigenaren zo te dwingen eindelijk iets met leegstaande panden te doen, vooral daar waar grote woningnood heerst, sta ik echter vierkant achter. Waarom zou je een duur pand in bv Amsterdam aanhouden en laten verpauperen, omdat je geen zin hebt de boel te verhuren, en liever wacht op een koper die bereid is schandalig veel geld neer te leggen ?


Vind ik ook niet


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-10-2009 16:11 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 16 oktober 2009 14:47 schreef bastianus het volgende:
Had ze de benen wel bij elkaar gehouden?


Dat jou vrouw dat moet doen wil niet zeggen dat die van mij dat doet.

@Judge: Toen wel. Goed opgelet blijkbaar.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-10-2009 16:16 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 16 oktober 2009 15:04 schreef underkoffer het volgende:
Waarom zou je een duur pand in bv Amsterdam aanhouden en laten verpauperen, omdat je geen zin hebt de boel te verhuren, en liever wacht op een koper die bereid is schandalig veel geld neer te leggen ?


Hoezo laat je en pand gelijk verpauperen als je er niet in woont? Zelden zulke onzin gehoord.

Als ik trouwens een pand overhad zou ik hem misschien ook nog wel even aanhouden als ik weet dat ik hem met een stijgende woningprijs over een jaar wellicht voor een hoger bedrag zou kunnen verkopen. Met de huidige daling van de huizenprijzen zou ik hem dan weer gelijk verkopen hoewel ik verhuren ook geen onaardige gedachte vind.

Ongeveer een honderd of twee aan hypotheek betalen en de 3 kamers voor 300 euro per maand / per kamer aan studenten verhuren is best makkelijk verdienen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-10-2009 16:17 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Verhurenn is misschien makkelijk geld, maar heeft ook vele nadelen .. huurders kunnen er namelijk (ook met een huurcontract) niet zo maar uitgezet worden.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-10-2009 16:19 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 16 oktober 2009 16:17 schreef Jenje het volgende:
Verhurenn is misschien makkelijk geld, maar heeft ook vele nadelen .. huurders kunnen er namelijk (ook met een huurcontract) niet zo maar uitgezet worden.


Ik verwacht daar over een jaar of 2 ook wel de nodige problemen mee nu de verhuur optie zo aangeprezen is om de crisis te bestrijden.

Ik zou een huis nu ook liever leeg laten staan en afwachten wat de prijzen doen het komende jaar.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-10-2009 16:21 by Forever After Profiel van Forever After

En er bestaan ook nog huurders die het niet zo nauw nemen en je huis volledig uitwonen...



 


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 16-10-2009 16:25 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 16 oktober 2009 16:11 schreef Argus het volgende:
@Judge: Toen wel. Goed opgelet blijkbaar.
In dat geval ben ik abuis. Ik meende me namelijk te herinneren dat ze weliswaar geen vorstelijk salaris verdiende maar ook zeer zeker niet tot de minima behoorde en daarnaast van een hospita huurde en niet via de sociale woningbouw. Derhalve vond ik het een zeer kromme vergelijking



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-10-2009 16:38 by Argus Profiel van Argus

Judge, je snapt het niet, je mist uberhaupt de clue en ik ga geen moeite nemen om je dat verder uit te leggen want dat is mi echt vergeefse moeite. Hoe jij je wereldbeeld rijmt met je eigen woning met 1 persoon te bezetten is mij verder ook een raadsel.
Maar ik kan me daar bij neerleggen

Feit is dat als je een woning wilt je die kan krijgen. Ook huur. Ook als je niet veel verdient.
En al helemaal in Eindhoven.




[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 16-10-2009 16:39]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 16-10-2009 18:07 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 16 oktober 2009 16:38 schreef Argus het volgende:
Hoe jij je wereldbeeld rijmt met je eigen woning met 1 persoon te bezetten is mij verder ook een raadsel.
Leg uit...



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-10-2009 19:04 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Verspilde moeite.

O en kraken is kut.


Je moeder.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 16-10-2009 21:34 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 16 oktober 2009 19:04 schreef karnivoor het volgende:
Verspilde moeite.
Verwacht ik ook inderdaad. En dat hij dan nog meer poep gaat praten



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-10-2009 0:26 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl



En zoals altijd heeft de tegenpartij zijn eigen geluid.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 17-10-2009 15:34 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 16 oktober 2009 16:38 schreef Argus het volgende:
Judge, je snapt het niet, je mist uberhaupt de clue en ik ga geen moeite nemen om je dat verder uit te leggen want dat is mi echt vergeefse moeite. Hoe jij je wereldbeeld rijmt met je eigen woning met 1 persoon te bezetten is mij verder ook een raadsel.
Maar ik kan me daar bij neerleggen

Feit is dat als je een woning wilt je die kan krijgen. Ook huur. Ook als je niet veel verdient.
En al helemaal in Eindhoven.





Gelul, als je wilt kan je het krijgen, ik als student die gewoon een kamer moet hebben moet maximaal lenen om rond te komen, daarnaast werk ik in het weekend ook dat is niet genoeg. Aan huur en schoolgeld ben ik iedere maand ruim 450 euro kwijt, dan moet ik nog vreten etc. en daar komen ook nog boeken bij. Ik vind het sowieso een schande dat er geschort wordt op studenten, maar dat er nauwelijks een betaalbare kamer te krijgen is, ook in het buiten gebied is gewoon absurd.


Against God and Government


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen