IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Formule 1 2007 Volgende pagina
cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 16-11-2006 1:14 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

ziezo



- Anthony Davidson wordt de tweede rijder van Super Aguri


Faustian Spirit of the Earth


nomad
Usericon van nomad
Posted 20-11-2006 13:48 by nomad Wijzig reactieProfiel van nomadQuote dit bericht

Ik vind er de laatste 2 jaar niets meer aan,kijk nu liever A1.(zit meer spanning in)


Toen ik mn vrouw leerde kennen, begon ik te zuipen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 20-11-2006 19:26 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2006 13:48 schreef nomad het volgende:
Ik vind er de laatste 2 jaar niets meer aan,kijk nu liever A1.(zit meer spanning in)


Ik vind het al 15 jaar al nergens meer optrekken, eigenlijk.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-11-2006 12:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

15 jaar? hoe ancient ben jij wel?
ik moet zeggen, Indycars was een tijd leuker, maar nadat die ook opgesplitst zijn gaat het ook bergaf.
an Nascar is pure white trash


F1 kan er voor mij nog altijd door


signature


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 21-11-2006 15:55 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Ze zijn bezig om de IRL klasse en de ChampCar klasse weer samen te voegen.

Nog niet zo lang geleden was er ook de dreiging voor een splitsing in de F1.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-11-2006 13:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

idd
tusen fisa en foca, in jaren '80
en nu met de constructeurs


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 25-11-2006 2:19 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Lewis Hamilton wordt de tweede rijder van McLaren


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-11-2006 13:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

tis ne zwetten


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 26-11-2006 1:49 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Dat werd ook wel eens tijd


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-11-2006 11:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

een pispaal om Schumacher te vervangen


signature


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 09-12-2006 13:12 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Ho-Pin Tung gaat racen voor China in A1GP

Uitgegeven: 8 december 2006 21:43
Laatst gewijzigd: 8 december 2006 21:45

SENTUL - De Chinese Nederlander Ho-Pin Tung mag na zijn succesvolle rookie test ook de rest van dit weekend uitkomen voor het A1 GP team van China. "Ik ben bijzonder trots om voor Team China uit te komen in deze fantastische raceklasse!".

De 24-jarige Tung werd geboren in Velp, maar rijdt zowel onder een Nederlandse als een Chinese licentie. In 2006 kroonde hij zich tot kampioen in het Duitse F3-kampioenschap. Volgend jaar wil hij graag in de Renault World Series of GP2 aan de slag, maar intussen debuteert hij dus in het A1GP landenkampioenschap. Voor Team China vervangt hij Jiang Tengyi. Tung testte eerder ook al een F1-wagen voor het Williams-team.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-12-2006 0:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

BMW Sauber heeft een nieuwe supercomputer onthuld. Ze geloven dat de computer ervoor zal zorgen dat het team over een wagen beschikt met één van de beste aërodynamica in de F1.

Motorsport directeur Mario Theissen presenteerde vandaag de Albert 2 in de fabriek van het team in Hinwil. Hij vertelde dat het team hun eigen weg zal inslaan en afstand zal nemen van het traditionele gebruik van windtunnels.

"We zullen het voorbeeld van andere teams niet volgen, en bijgevolg geen tweede tunnel bouwen. We geloven dat de toekomst in testsimulatie ligt," vertelde Theissen.

"Het is voor ons zinloos om twee windtunnels te hebben. We willen aan de top staan van CFD en om daar te geraken, hebben we een goede computer nodig. Met Albert 2 hebben we het nodige in huis om de beste in aërodynamica te worden."

De door Intel ontworpen computer is vijf keer krachtiger dan zijn voorganger Albert, en is drie keer sneller. De simulatie van betere en meer ingewikkelde CFD modellen zal daardoor mogelijk zijn. Op deze manier draagt de computer bij aan de aërodynamische ontwikkeling van BMW Sauber-bolides.

Willem Toet, het hoofd van de aërodynamica, is ervan overtuigd dat Albert 2 dé manier is om BMW Sauber meer naar voren te brengen op de grid.

"Het maakt ons efficiënter en het is een betere manier voor de toekomst dan het bouwen van nog een windtunnel," aldus Toet.

"Mochten we nog geen windtunnel hebben, zou het helemaal anders zijn, maar dankzij Peter Sauber hebben we al één van de beste. Met één bandenleverancier volgend jaar, en een bevriezing van de motorontwikkeling, kan je op niet veel vlakken nog grote verschillen maken. Er is echter mechanische grip en aërodynamische grip, en de aërodynamische is dominant. Albert 2 zal dus een essentiële uitrusting zijn voor ons," legt Toet uit.

Albert 2 kan 12.288.000.000.000 berekingen per seconde maken. Dit komt overeen met meer dan één miljoen mensen die elke drie seconden twee nummers vermenigvuldigen gedurende een gans jaar.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-12-2006 21:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

De 21-jarige Nederlander Giedo van der Garde is officieel aangesteld als derde rijder bij Super Aguri F1.

Van der Garde maakt deel uit van het McLaren Young Driver Support Programme, maar begon zijn carrière toen hij negen was in de karting. Vanaf 12 jaar reed hij internationale wedstrijden voor Team CRG Holland en de laatste drie jaar deed hij mee in de F3 Euroseries met het ASM team.

"Ik ben erg blij dat ik betrokken ben met het Super Aguri F1 team en dat ik zo in de Formule 1 kan rijden. Al van toen ik met karts reed, zei ik al dat ik in de Formule 1 wilde geraken, en nu kan ik dat kan wil ik mijn best doen voor het team. IK kijk al uit om voor de eerste keer met een F1 te rijden." Zei Giedo van der Garde.

Aguri Suzuki, Teambaas van Super Aguri F1 Team zei: "We zijn verheugd om Giedo bij ons team te hebben. Hij is een jonge rijder met enorm veel potentieel. Formule 1 is niet gemakkelijk en zeker in het begin zal het moeilijk zijn voor hem. Ik ben echter zeker dat hij zal slagen met zijn talent en ik hoop dat hij hard zal werken om ook in deze categorie succesvol te worden."



signature


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 16-12-2006 17:20 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Ex-piloot Regazzoni verongelukt

ROME - De voormalige Zwitserse Formule 1-piloot Clay Regazzoni overleed vrijdag tijdens een ongeluk met zijn wagen in de buurt van de Italiaanse stad Parma. Dat deelde het Italiaanse persagentschap Ansa mee. Regazzoni werd 67 jaar. Volgens het verslag reed Regazzoni met zijn wagen frontaal op een vrachtwagen, op de autostrade tussen Milaan en Bologna. In het ongeluk raakte nog een andere wagen betrokken, de Zwitser reed in een monovolume.
Regazzoni werd geboren op 5 september 1937 in Lugano, in het Italiaans sprekende gedeelte van Zwitserland. Beroemd werd hij in de jaren ’70 aan het stuur van zijn Ferrari in de Formule 1. Van de 132 grote prijzen waar hij aan deelnam tussen 1970 en 1980, won de snelheidsduivel er vijf. De eerste GP die hij won was die van Italië in 1971. In 1974 eindigde Regazzoni tweede in het wereldkampioenschap, achter de Braziliaan Emerson Fittipaldi. Hij mocht vijf keer van op de pole-position vertrekken.

Het grootste deel van zijn carrière scheurde de Zwitser in dienst van het Italiaanse Ferrari (1970-1972 en 1974-1976), met omzwervingen bij BRM (1973), Ensign-Ford (1977, 1980), Shadow Ford (1978) en Williams (1979).

Een zware crash in 1980, tijdens de Grote Prijs van de Verenigde Staten in Long Beach, verlamde zijn benen. Sindsdien zette hij zich actief in om mensen met dezelfde problemen te helpen.

Toch nam de autopiloot nog geregeld plaats achter het stuur. Een laatste grote stunt was zijn deelname aan Parijs-Dakar.


Zonde, was een rijder toen F1 nog voor echte mannen was.

Heeft mooie prestaties gebracht, zoals een derde plaats in het wereldkampioenschap van 1970, zijn debuutjaar!

Het kampioenschap dat trouwens postuum gewonnen werd door Jochen Rindt die op Monza in de training verongelukte.

De race werd uitgerekend door Clay Regazzoni gewonnen, zijn eerste overwinning in de F1.

Verder schonk Regazzoni het Williams team in '79 hun eerste GP zege ooit in de F1 en dat ook nog op Britse bodem te Silverstone.

Tragisch dat er op een verschrikkelijke manier een einde was gekomen aan zijn F1 carriere en nu ook zijn leven.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 23-12-2006 1:48 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Sutil bevestigd als racepiloot bij Spyker
[21 december - 14:26]


De Japanse Formule 3-kampioen Adrian Sutil zal volgend jaar plaatsnemen in het tweede racezitje van het Spyker-team. Dat maakte de Nederlandse renstal vandaag bekend.

De Duitse piloot verdringt daarmee de Portugees Tiago Monteiro na maanden van geruchten en onzekerheid betreffende de mogelijke teamgenoot van Christijan Albers.

"Ik genoot er dit jaar erg van om in de F1-paddock rond te lopen en om eerlijk te zijn dacht ik dat er voor 2007 enkel maar een testzitje inzat," was de reactie van Sutil. "Colin Kolles en Michiel Mol zijn echter enorm geduldig geweest terwijl dit pakket realiteit werd. Ik kijk er echt naar uit om hun vertrouwen te bevestigen."

Teambaas Colin Kolles verklaarde: "Dit is geweldig voor het team en ikzelf ben er ook trots op. Adrian maakte zijn F3-debuut bij Team Kolles in 2004 en had een enorm potentiëel toen hij zijn eerste pole scoorde in zijn derde race. Hij werd heel snel volwassen en iedereen bij Spyker was enorm onder de indruk van hem tijdens het seizoen 2006."

Sutil won dit jaar de F3-titel in Japan en behaalde in de Formule 3 Euroseries van 2005 de tweede plaats in het kampioenschap toen hij teamgenoot was van Lewis Hamilton. Dit jaar eindigde hij als derde in de Macau Grand Prix.



Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-12-2006 18:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Villeneuve naar DTM?



Al lang draait de geruchtenmolen rondom Jacques Villeneuve op volle toeren. Deze linkten de ex-wereldkampioen al een tijdje met de Amerikaanse NASCAR-klasse. Vandaag heeft ook Audi haar interesse in de voormalige wereldkampioen getoond.

Nu voormalig F1-coureur Heinz-Harald Frentzen niet langer zal deelnemen aan de DTM voor de in Ingolstadt gebaseerde autofabrikant, vertelde een insider dat Jacques Villeneuve, gevolgd door Juan Pablo Montoya, op het kerstlijstje staat van Audi.

"Natuurlijk zouden ze geweldig zijn voor deze sport,” vertelde Jurgen Pippig tegen Sport-Informations-Dienst.

Beide getalenteerde rijders wuifden de Formule 1 gedag, nadat BMW Sauber en McLaren hen verving door twee jongere rijders.

Montoya heeft reeds een contract met Chip Ganassi in de NASCAR, maar de Frans-Canadees Jacques Villeneuve heeft een contract getekend - met Audi - onder voorwaarde dat hij de nodige miljoenen aan sponsorgelden kan binnenbrengen.

Het persagentschap sid speculeerde naar het salaris van de voormalige wereldkampioen. Het salaris zou maar amper acht miljoen dollar tellen.

“Geen vragen hierover, grote namen zijn goed voor de DTM,” besloot Wolfgang Ulrich, president van Audi.



signature


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 29-12-2006 17:45 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Roermond bevestigt plannen
Opnieuw Formule 1-demo in Nederland


[29-12] De gemeente Roermond heeft bevestigd dat er op de A73-Zuid een groot Formule 1-evenement plaats zal vinden. Waarschijnlijk vinden de demonstraties in september 2007 plaats, ter opluistering van de opening van de nieuwe snelweg.


De organisatie is in handen van Rotterdam RacingWoensdag 3 januari zullen er meer details bekend worden gemaakt op een persconferentie. De organisatie, provincie Limburg en gemeente Roermond zullen daarbij aanwezig zijn. Er wordt al gerept over een half miljoen bezoekers.

Rotterdam Racing neemt de organisatie op zich. Zodoende beschikken de samenwerkende partijen meteen over de nodige ervaring. De afgelopen twee jaar slaagde Rotterdam Racing er immers in verschillende Formule 1-demo's in de Maasstad te verzorgen.

Half november lekten de plannen uit. Hans Brouwers, bedenker het evenement, wilde toen alleen maar bevestigen dat de geruchten klopten.

In de wandelgangen gaan sindsdien geruchten dat Jos Verstappen, Robert Doornbos, Christijan Albers (op de foto tijdens Bavaria City Racing, afgelopen zomer), Nick Heidfeld en Ralf Schumacher demonstraties komen verzorgen.

,,Ik wil alleen verklappen dat het groter wordt dan Rotterdam Racing”, vertelde Brouwers half november tegenover FORMULE 1 RaceReport.



6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 03-01-2007 21:06 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Autosportshow in juni 2007 op A73-Zuid bij Roermond


Op de A73-Zuid bij Roermond wordt 23 en 24 juni een autosportevenement gehouden op een parkoers van drie kilometer.

De organisatie verwacht daarbij 100.000 toeschouwers uit Duitsland, België en Nederland. Dat maakte de organisator vandaag bekend. De autosportshow bestaat uit demonstraties, sprintraces, stunts en recordpogingen met verschillende soorten race-auto’s.



cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 07-01-2007 19:13 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Ferrari presenteert nieuwe wagen volgende week
[07 januari - 18:03]

Nadat al zes teams hun launchdatum bekend maakten, is Ferrari vandaag aan de beurt. Het Scuderia Ferrari F1 team heeft ons bevestigd dat ze hun nieuwe bolide volgende week zondag zullen voorstellen.

Eén dag later, 15 januari, zal Felipe Massa de eer hebben om als eerste de nieuwe wagen uit te proberen indien de weersomstandigheden dit toelaten. Die shakedown zal doorgaan op het privécircuit van Ferrari, Fiorano, dat vlakbij de fabriek van de Italiaanse constructeur gelegen is.

Ferrari wil de naam van hun bolide nog niet prijsgeven.


Faustian Spirit of the Earth


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 20-01-2007 2:12 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

De nieuwe Ferrari is mooooooi


Faustian Spirit of the Earth


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-01-2007 10:22 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Sjongejonge, de A1 race van Brazilië is afgelast omdat er geen Braziliaanse tvzender was die de race kon uitzenden, iets met rechten ofzo.. Wereldwijd miljoenenkijkers, en dan toch aflassen voor zo'n lullig iets.. Het blijft een beetje een Mickey Mouse klasse..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-01-2007 0:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2007 2:12 schreef cataclysm child het volgende:
De nieuwe Ferrari is mooooooi





signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-01-2007 23:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



nieuwe Honda ook


signature


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 25-01-2007 23:44 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht


Ik mis toch echt het blauwe in de nieuwe Renault.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-01-2007 17:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

bah wat een lelijke geit


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 27-01-2007 2:00 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2007 23:38 schreef Hypnos het volgende:


nieuwe Honda ook


Is jammer genoeg maar een interimlivery


En jammer genoeg is die van Renault dat niet


Faustian Spirit of the Earth


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen