IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hoe spekt U de kas van het CJIB? [auto topic] Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-08-2016 17:28 by XXL Profiel van XXL

Paar kleine reparaties en onderhoud:


- Versnellingsbak
- Koppelingset met drukgroep
- Vliegwiel
- Aandrijfas

En omdat de voorkant toch al los lag gelijk maar een nieuwe distributieset met spanrollen en waterpomp.

Owja, en een nieuw portierslot.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 02-08-2016 19:05 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Oink leuk om zelf te doen, minder leuk om er een ander voor te moeten betalen.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-08-2016 20:16 by XXL Profiel van XXL

Die 730 euro ex btw aan arbeidsloon viel me dan weer reuze mee.
Het materiaal was de grootste kostenpost.

In totaal 4K aftikken was wel ff slikken aan het begin van de vakantie.

Sowieso erg snel voor een transporter met 170K op de teller, maargoed. Ex-bouwvakkersbus dus dan weet je het wel.
Grappig trouwens dat we 2 maanden terug bij de APK hebben overwogen naar wat anders uit te kijken. Toen waren de draagarmen aan de beurt.

Njah. Zoals de boertjes op mijn werk het zo mooi weten te verwoorden: Van achteren kijk je een koe in zijn kont.



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 02-08-2016 20:18]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 02-08-2016 22:19 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Transporter T5 zeker? Met zo'n fijn goedkoop dubbelmassavliegwiel en zo.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 02-08-2016 22:25]



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-08-2016 22:52 by XXL Profiel van XXL

Correct.

Die krengen schijnen het nog al eens te begeven. Er is wel een normaal vliegwiel voor te krijgen maar de meningen lopen daar over uiteen. Schijnt dat het dan wel een enorm een alles of niets, aan / uit gevoel geeft waarbij van soepel rijden amper nog sprake is.

Voor mijn gevoel is dat ook niet echt bevorderlijk voor det soort niet al te sportieve versnellingsbakken.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 02-08-2016 23:09 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Als je dan ook nog eens een 2.5TDI hebt is het helemaal feest. Turboschades, aandrijfassen stuk, bakschades, tweemassavliegwielen stuk, afbrokkelende cilinderwanden, kopschades (verstuivers die zich langzaam maar zeker loswrikken), waterpompen... vaak allemaal tegelijk tussen de 180K en 200K kilometers op de klok. Behalve de turboschades, aandrijfassen en versnellingsbakken, die kunnen op ieder moment optreden - die onderdelen zijn bijna 'consumables'. Nee, een T5 is een rampenbak. Toen die krengen nog maar net op de markt waren hadden we er op het werk 2. 4Motions ook nog. Màn, wat een drama.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 02-08-2016 23:10]



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-08-2016 23:27 by XXL Profiel van XXL

Het betreft in ons geval een 1.9 TDI. Die problemen bij de T5 2.5 zijn er na 2006 er redelijk uit. Het zal niet voor niets zijn dat de eerste modellen T5 momenteel goedkoper zijn dan de laatste modellen T4.

Zelf heb ik een T4 in de 2.5 uitvoering (De T5 is van mijn vriendin) en die lijkt vooralsnog onverwoestbaar.


Afkloppuuuuuuuuh.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 04-09-2016 15:53 by faalhaas Profiel van faalhaas

Momenteel wat aan het rondkijken naar een Mercedes "Dusseldorfer" camper. Zoiets dus:



... hoe de hazen lopen ...


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 04-09-2016 15:57 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Is dat een beetje te vinden op B-rijbewijs?



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 04-09-2016 16:11 by faalhaas Profiel van faalhaas

Ja zeker wel. Die verlengde/verhoogde gevallen zitten wel boven de 3500 kg dacht ik maar zo'n enorm gevaarte hoef ik toch niet. Gewoon lekker basic handzaam busje waar je ook nog in kunt pitten en koken.

Die vrijheid lijkt me echt heerlijk, dat je gewoon af en toe ff een periode kunt oprotten van alles en iedereen.


... hoe de hazen lopen ...


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 04-09-2016 16:15 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Ik heb ook voor zo'n ding gekeken om kar + trackdaybarrel te verslepen en als rijdende werkplaats dienst te doen, maar dat was vrijwel allemaal C-rijbewijs. Want ja, ik heb wat te compenseren dus ik wil een grote.



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 04-09-2016 16:36 by faalhaas Profiel van faalhaas

Ik zal waarschijnlijk bij de 407D uitkomen, die zijn nog redelijk te vinden. Ik wil sowieso een diesel. Die blokjes hebben de reputatie onverwoestbaar te zijn. En ook sterker en zuiniger dan benzine natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 04-09-2016 16:39]


... hoe de hazen lopen ...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-09-2016 17:11 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Daar rijden toch alleen krakers in?


Je moeder.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-09-2016 17:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 september 2016 15:53 schreef faalhaas het volgende:

Zit daar nou een vogelverschrikker met een gasmasker achter t stuur? Freaky shit.


When your people matter, menstrual health matters


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 04-09-2016 17:33 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 4 september 2016 17:11 schreef karnivoor het volgende:
Daar rijden toch alleen krakers in?


Hoe kom je daar nou weer bij?



... hoe de hazen lopen ...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 11-09-2016 19:54 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Ik zag zaterdag nog een Monza bij de Mac in Apeldoon zuid staan, was jij dat? Leek wel verrekte veel qua kleuren en velgen.


Je moeder.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 11-09-2016 19:56 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 4 september 2016 16:36 schreef faalhaas het volgende:
Ik zal waarschijnlijk bij de 407D uitkomen, die zijn nog redelijk te vinden. Ik wil sowieso een diesel. Die blokjes hebben de reputatie onverwoestbaar te zijn. En ook sterker en zuiniger dan benzine natuurlijk.


Die zijn ook onverwoestbaar. En ze lopen op alles: zonnebloemolie, afgewerkt frituurvet, you name it. Je moet alleen geen haast hebben.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-09-2016 20:06 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-09-2016 21:51 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Dat wordt 'm natuurlijk niet.

Faaldwaas wil alleen voertuigen die ouder zijn dan jouw gewicht in kilo's.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-09-2016 22:02 by faalhaas Profiel van faalhaas

En Jan heeft weer gelijk, dat ding is me veel te nieuw.

En die Monza in Apeldoorn was ik ook niet.


... hoe de hazen lopen ...


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 11-09-2016 22:22 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Zo'n Sprinter is zo gek nog niet. Tuurlijk, een beetje aan de nieuwe kant, maar een fijne dubbelverlengde 412D met trekhaak mag bij mij zo voor de auto-ambulance komen staan. Gaat ook nog best dwars op nat, zonder aanhanger. En op droog tilt-ie de binnenste 2 achterwielen op. Leuk man.



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-09-2016 22:45 by faalhaas Profiel van faalhaas

Het zijn ook best geinige dingen. En qua vermogen en comfort kan zo'n jaren 70 barrel er natuurlijk nooit aan tippen. Maarja ik heb nou eenmaal iets met ouwe rommel.


... hoe de hazen lopen ...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-09-2016 23:15 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 11 september 2016 21:51 schreef Natural Disaster het volgende:
Dat wordt 'm natuurlijk niet.

Faaldwaas wil alleen voertuigen die ouder zijn dan jouw gewicht in kilo's.


Een camper ouder dan uit 1886.
Succes.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-03-2017 22:30 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Meninkjes hier? Volkswagen Passat (standaard en Variant) vs Audi A3 (Berline) vs BMW 1 vs BMW 2 (standaard en coupé)?

Zou natuurlijk gewoon moeten gaan testrijden enzo, maar ik luister graag naar jullie immer markante oordelen. De auto wordt een daily driver die mooi wat kilometers moet doen op vooral snelwegen, met in het begin en op het einde wat mooie drukke stadswegen.

Momenteel BMW 116 ed die me heel erg goed ligt. RWD is leuk maar geen behoefte (al heb ik begrepen dat je er met die motor nog niet al te veel effect van hebt). Enige kleine minpunten aan die auto is dat hij het in iets te laag toerental bijzonder traag vooruit kruipt en dat ieder putje in de baan wel heel sterk voelbaar is. Heel comfortabel rijdt het niet (alles is relatief).

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 05-03-2017 22:31]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 05-03-2017 23:04 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Als je het effect van RWD haalt uit 'wat je er begrepen van hebt van anderen' is het voor jou geen overweging op welke wielen je auto wordt aangedreven. Laat ik het zo zeggen: druk jij altijd meteen na het starten de DSC-knop 5 seconden lang in? Beetje kort door de bocht natuurlijk, maar als je dat überhaupt nooit doet, dan ben je met een WWD beter bediend, want die is per definitie ruimer bij gelijke buitenafmetingen.

Ik ga er even van uit dat je voor een nieuwe lease-slet kijkt met de auto's die je opnoemt. De onderhoudskosten zijn dan niet voor eigen rekening, dus dan kun je niet fout kiezen. Anders liet ik ze allemaal staan.

Mijn recensie:

VW Golf: kraak noch smaak, wel goed allround en het totaalpakketje klopt. Goede stoelen, goede zitpositie. Ruim genoeg en toch lekker compact. Maar saaier wordt het nauwelijks qua rijden. Wel heel erg zeker aanvoelend qua weggedrag. De te zachte vering/te harde demping combinatie waar VAG patent op leek te hebben is weg. Fijne auto, als je hem ziet als liefdeloos gebruiksvoorwerp.

Audi A3: een te dure Golf. Alleen de moeite als je iets geeft om 'status' of een stramme plasser krijgt van de laatste ontwikkelingen op het gebied van kunststoffen in het interieur.

VW Passat: in feite een opgerekte Golf: alle techniek is tussen die auto's redelijk inwisselbaar. Zeker als Variant heb je wel heel veel ruimte. En een analoog klokje, o geilheid.

BMW 1: ligt voor de hand, want RWD, maar met de meeste schraapmotoren heb je daar weinig 'hoonigan'-plezier van. BMW is ondertussen ook lang niet meer zo sportief als het imago doet vermoeden: er zit (veel) meer push-onderstuur in dan 'vroeger'. Vering/demping is wel sportief-strak aanvoelend, wat helemaal merkbaar is als je auto op RFT-banden wordt afgeleverd (doet BMW dat nog standaard of is het een optie?). Je hebt wel altijd het voordeel van de zuivere besturing zonder aandrijfreacties. Ding is krap van binnen, en van de huidige BMW-interieurs moet je houden. Automaat is wel zo'n ZF 8-bak, en dat is een topding. Kan geen DSG tegenop.

BMW 2: zelfde als de 1, zo lang je tenminste de Coupé neemt. Een 2 Gran of Active Tourer is een MINI met een BMW-gezinscontainer er op geschroefd. WWD dus. Alleen voor badge-fetisjisten, want zo ruim is zo'n ding nou ook weer niet.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen