IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Hoe spekt U de kas van het CJIB? [auto topic] Vorige pagina | Volgende pagina
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-03-2017 7:44 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dus alles is verkeerd, behalve de BMW 1 en de BMW 2 coupé, beiden automaat?

Yep, lease-slet hierzo. Van die RWD merk ik inderdaad weinig, laat staan dat ik die "alles af"-knop beroer. Ben ook één van die knulletjes die met de eerste wagen (Ford Focus Clipper uit 2007) nog geen 1000km afgelegd heeft en dan al in een BMW 1 gezet is. Heerlijk Heb ook zeer weinig technisch verstand van auto's, dat helpt wel mee. Zou zeer graag eens een testrit willen doen met een VW Passat Variant (al lijkt die saaier) en een Audi A3 Berline (ondanks het imago). Ik droom ook wel wat van een automaat, omdat dagelijkse files niet te vermijden zijn en een schakelbak dan wel minder comfortabel lijkt.

Wordt de BMW 1 "binnenkort" trouwens geen WWD?

Die Focus blijft trouwens echt een heerlijke bak om mee te rijden. Trekt verrassend stevig op in de eerste 60km/u en voelt aan als een logge tanker. Blijft leuk.


Last.fm | Op 19 augustus 2016 9:14 schreef Harm's Way het volgende: Harm's Way


Negatieveling
Een bange beer is geen beer.
Usericon van Negatieveling
Posted 06-03-2017 8:50 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Mwoah, er is geen echt foute keuze van andermans centen . Voor alledaags van A naar B is zo'n VAG-ding prima natuuurlijk. Als het qua budget uitkan zo ik zeker de Passat proberen uit jouw rijtje, dat is echt serieus veel ruimer dan een A3 en volgens mij slijt VW niet zo veel Passats als ze zouden willen dus daar is misschien wel een voordeeltje te halen. Dat geldt ook voor de Golf: daarvan is nu een geüpdatete versie ophanden met vooral andere motoren en verbeterd infotainment + rijhulpjes. Wellicht staan er nog wat goed uitgeruste pre-update auto's op voorraad die 'voah wenagh' weg mogen.

Als het niet Duitsch moet zijn: kijk eens bij Mazda (rijdt fijn en is hufterproof), Ford (Focus is de fijnst sturende auto in die klasse) of Volvo V40 (perfecte stoelen, rijdt prettig, algeheel gevoel van welbehagen).


Borduren met gebalde vuisten. /// Harm's Way! /// I'm on a horse!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-03-2017 8:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zit beetje te zoeken naar leuke bescheiden formaat camperbusjes.

Van de week een testrithe gemaakt in een suzuki carry dat was toch iets te klein

Momenteel gaat de voorkeur uit naar een t4.

Diesels zijn betrouwbaarder en gaan langer mee dan benzines, maar waar ligt het kantelpunt? Een 2l benbenzine met 190k of een 2,4l diesel met 320k?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Negatieveling
Een bange beer is geen beer.
Usericon van Negatieveling
Posted 06-03-2017 10:53 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

T4 is best hufterproof, maar zo'n 2.0 benzine of 2.4 diesel trekt geen frikandel uit de mayonaise. 2.5 TDI is eigenlijk de perfecte motor voor zo'n ding. Krachtig genoeg, zuinig, vrijwel onverwoestbaar. My 2 cents.


Borduren met gebalde vuisten. /// Harm's Way! /// I'm on a horse!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-03-2017 11:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 maart 2017 10:53 schreef Negatieveling het volgende:
T4 is best hufterproof, maar zo'n 2.0 benzine of 2.4 diesel trekt geen frikandel uit de mayonaise.


quote:
2.5 TDI is eigenlijk de perfecte motor voor zo'n ding. Krachtig genoeg, zuinig, vrijwel onverwoestbaar. My 2 cents.


Hehe nouja tuffen op 100 kmh is wat mij betreft prima dus gaat mij niet zozeer om de kracht. Maar als het motorisch maar niet teveel gedoe is. dus makkelijk te maken, en weinig gezeik. (al begrijp ik dat een sterkere motor vaak ook minder snel kapot gaat, maarja met een camper hoef je ook maar weinig gewicht te verzetten in vergelijking tot een werkbus)

Welke zou in deze vergelijking beter zijn volgens jou? ze zijn nagenoeg dezelfde prijs. het aanbod van 2.5l TDI zijn 3x de prijsklasse wat ik nu zoek

Alternatieven waren Renault Traffic of Fiat Ducato van zelfde leeftijd met binnen wat meer opties. Maar die trekken toch ook geen stokbrood uit de kruidenboter en spaggetti uit de bolognaise?

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 06-03-2017 11:08]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Negatieveling
Een bange beer is geen beer.
Usericon van Negatieveling
Posted 06-03-2017 11:23 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Nou ja, het gaat ook niet om eindsnelheid. Maar een flinke koppelreserve is fijn als je een keer een helling tegenkomt. Een 2.0 benzine of 2.4 diesel moet je dan al snel vol belasten en dan komen er tranen uit de uitlaat. Een 2.5 TDI hoeft er eigenlijk niet echt voor te werken. Daarom blijft-ie ook heel. Maar ze zijn inderdaad significant duurder. Mijn keuze zou dan de 2.4 diesel zijn, zo lang het op camperkenteken staat kost dat ook niet de hoofdprijs en ook zo'n ding kan eigenlijk niet stuk. Zo'n laagtoerig lui dieselblok is lekker onthaastend in een camper en heeft minder onderhoud nodig dan een benzinemotor. En als het dan stuk zou gaan, kost het geen knoop om te maken en iedere dorpssmid kan er aan sleutelen. 1.9TD zou ik vermijden.


Borduren met gebalde vuisten. /// Harm's Way! /// I'm on a horse!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-03-2017 12:03 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

nieuwe lease-slet stramme plasser schraapmotoren 'hoonigan'-plezier BMW-gezinscontainer badge-fetisjisten trekt geen frikandel uit de mayonaise

Godver kan iemand deze man een eigen autoprogramma geven?


Op 16 november 2014 17:05 schreef Jan het volgende: Teringtief toch een eind op met je Jan.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-03-2017 12:11 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Exact


Last.fm | Op 19 augustus 2016 9:14 schreef Harm's Way het volgende: Harm's Way


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-03-2017 14:29 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 6 maart 2017 8:50 schreef Negatieveling het volgende:
Mwoah, er is geen echt foute keuze van andermans centen .

Dat sowieso

Maar zo'n Audi rijdt dus "saai"? Zijnde "minder sportief"? Heb vernomen dat je in een Audi A3 veel comfortabeler lange afstanden kan afleggen dan een BMW 1. Zonder sportzetels enzo. Houdt dat steek?

quote:
Als het niet Duitsch moet zijn: kijk eens bij Mazda (rijdt fijn en is hufterproof), Ford (Focus is de fijnst sturende auto in die klasse) of Volvo V40 (perfecte stoelen, rijdt prettig, algeheel gevoel van welbehagen).

Ik heb iets tegen Volvo. Nope. Wil niet. Zo'n niet-Clipper Ford Mondeo zou ik ook wel eens willen proberen. En oef, zo'n Mazda ziet er ook wel netjes uit! Veel mooier prijskaartje ook dan die luxebakken.


Last.fm | Op 19 augustus 2016 9:14 schreef Harm's Way het volgende: Harm's Way


Negatieveling
Een bange beer is geen beer.
Usericon van Negatieveling
Posted 06-03-2017 14:35 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

O ja, in d'n Belgique noemen ze een station-Ford nog steeds Clipper. Mooi is dat.

Als je comfortabel kilometers wilt maken is een A3 wel te verkiezen boven de 1 die je nu hebt. Dan ook het sportonderstel en de karrenwielen van 18" en groter vermijden.

De 'ik wil geen Volvo'-houding kan ik me voorstellen, ik ben tenslotte ook nog geen 60. Maar toch, er is veel voor te zeggen. Juist een Volvo maakt heel comfortabel kilometers, de stoelen zijn echt top, de verwarming is ook top, en... als je er in zit, dan zie je hem niet! Laat ik het zo zeggen: zelfs ik overweeg zelf serieus om een ouwe V70AWD te kopen als trekker voor mijn kar-met-racer. Lekker onthaasten na een dagje vegen op het circuit.

Zo'n Mazda is zwaar onderschat om één of andere reden, terwijl het naar moderne begrippen een fraaie auto is waar alles op en aan zit. en het werkt nog ook, en blijft dat doen, want Japans. rijdt ook nog eens zeer aangenaam, vergelijkbaar met een Focus. Zowel een 3 als een 6 is de moeite van het proberen zeker waard. Wel een goede kleur kiezen zoals dat dieproodmetallic. Dan ben je wel het mannetje.


Borduren met gebalde vuisten. /// Harm's Way! /// I'm on a horse!


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 06-03-2017 18:42 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Het enige dat me tegenhoudt een Volvo te kopen (naast het feit dat ik geen geld heb, klein maar essentieel onderdeel) is dat tegenwoordig 1 op de 4 auto's zo'n V40 is. Terecht, want vind het een prachtige bak, maar je ziet ze nu wel héél veel.

Maar vind dat Volvo een fijne inhaalslag heeft gemaakt. Waar het eerder ouwelullenbakken waren waar alleen stoffige leraren maatschappijleer in reden zijn het nu imho prima uitziende en goed uitgeruste wagens. Ik wil er wel eentje.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Natural Disaster
Rule #6
Usericon van Natural Disaster
Posted 06-03-2017 18:43 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit bericht

De V40, echt een auto voor de Maldonado's op de weg.


Jeremy Clarkson en Neggie samen in een autoprogramma lijkt me wel wat.


[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 06-03-2017 18:46]


Op 12 augustus 2016 15:14 schreef Onweerwolf het volgende: Blijft mooi, dit soort Internethelden die denken alles wel even te weten naar aanleiding van een paar posts op een forum. :')


Negatieveling
Een bange beer is geen beer.
Usericon van Negatieveling
Posted 06-03-2017 19:04 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Tja, de D2 en de D4 waren in Nederland natuurlijk keiharde bijtellingsknallers dus daar breek je je nek over. Voordeel is wel dat er over een jaartje of wat veel te koop zijn, met een fraaie uitrusting aan boord. Net als Méganes 1.5dCi GT-line Bose nu.

Dat er ook veel eikels in rijden zou me niet boeien. Wie boeit het überhaupt wat een ander van je auto denkt?


Borduren met gebalde vuisten. /// Harm's Way! /// I'm on a horse!


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 06-03-2017 20:55 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://https://nl.wikipedia.org/wiki/Jacobse_en_Van_Es

quote:
Op 6 maart 2017 19:04 schreef Negatieveling het volgende:
Wie boeit het überhaupt wat een ander van je auto denkt?


Schijnt een dingetje zijn. De buurman, andere mensen in de straat. Enorm belangrijk wat voor auto zich onder je kont bevind.




De flesse bier he'k links en de sigaar he'k rechts. 'n Mooie deern op de knie en wieters niks te doen.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 06-03-2017 21:15 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

@Ben: Komen er op korte termijn kleine moshaapjes? Want dan zou ik gewoon voor een hoop ruimte kiezen. Golf/Passat. En als je lol wil hebben een M5 touring uit 2008, maar dat slaat eigenlijk nergens op.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-03-2017 21:36 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Oh, bij mij werkt het eerder in omgekeerde zin. Sommige auto's hebben door veel van hun chauffeurs zo'n ongelooflijk idioot imago dat het een afknapper is.

@Staal: Ja, daar zeg je ook wat. Voorlopig nog geen futuristische crowdkillers op de 50th anniversary tour van No Turning Back, maar het duurt waarschijnlijk nog drie jaar eer ik ga moeten kiezen. Dus je weet nooit of ruimte ineens belangrijk wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 06-03-2017 21:40]


Last.fm | Op 19 augustus 2016 9:14 schreef Harm's Way het volgende: Harm's Way


Negatieveling
Een bange beer is geen beer.
Usericon van Negatieveling
Posted 06-03-2017 21:56 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 6 maart 2017 21:15 schreef Count Steel het volgende:
@Ben: Komen er op korte termijn kleine moshaapjes? Want dan zou ik gewoon voor een hoop ruimte kiezen. Golf/Passat. En als je lol wil hebben een M5 touring uit 2008, maar dat slaat eigenlijk nergens op.


M5 Touring 2008 lijkt leuk, maar vergis je niet. Die V10 is kwetsbaar, de SMG ook niet foutloos. Flinke rekeningen als dat misgaat. Is ook niet heel comfortabel in dagelijks verkeer (schakelt erg binair met knikkende hoofdjes als gevolg). Zuipt ook als een tempelier. 1 op 5 als je rustig aan doet. 1 op 2 of erger als je er voir gaat. En dan nog de standaard E60/61 puntjes. Alleen als een ander hem voor me betaalt. En dan om de 5000km andere achterbanden... wel overal vol dwars. Je labrador wordt nooit meer de oude. Ook een listig ding om echt hard mee te gaan. Kun je goed afschrijven als het nat is.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 06-03-2017 22:25]


Borduren met gebalde vuisten. /// Harm's Way! /// I'm on a horse!


Natural Disaster
Rule #6
Usericon van Natural Disaster
Posted 06-03-2017 22:03 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit bericht

quote:
Op 6 maart 2017 21:56 schreef Negatieveling het volgende:
Je labrador wordt nooit meer de oude.




Op 12 augustus 2016 15:14 schreef Onweerwolf het volgende: Blijft mooi, dit soort Internethelden die denken alles wel even te weten naar aanleiding van een paar posts op een forum. :')


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-03-2017 23:01 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 6 maart 2017 11:23 schreef Negatieveling het volgende:
Zo'n laagtoerig lui dieselblok is lekker onthaastend



quote:
Op 6 maart 2017 19:04 schreef Negatieveling het volgende:
Wie boeit het überhaupt wat een ander van je auto denkt?


Ben ik ook helemaal van afgestapt sinds ik mij in onderstaand gebakje voortbeweeg.

Rijdt wel heerlijk lui zo'n 1.9 dTi, ik stap telkens helemaal zen uit mijn wagen. Ik heb het beestje nu 3 dagen en rondkachelen in de Kangoo is echt mijn dagelijks stukje onthaasting geworden.



Op 16 november 2014 17:05 schreef Jan het volgende: Teringtief toch een eind op met je Jan.


Negatieveling
Een bange beer is geen beer.
Usericon van Negatieveling
Posted 06-03-2017 23:14 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Kangoo. Topspul. Kost geen knoop en gaat niet noemenswaardig stuk. Perfecte rijdende pedaalemmer.


Borduren met gebalde vuisten. /// Harm's Way! /// I'm on a horse!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-03-2017 23:18 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Schoonvader rijdt met zo'n bak, echt prachtig. Ziet er niet uit, maar wat heerlijk om in te cruisen. Mooi overzicht aan het stuur ook, iets helemaal anders dan het dichtgetimmerd stukje glas dat mijn voorruit is.

En de pinkers zijn al helemaal top


Last.fm | Op 19 augustus 2016 9:14 schreef Harm's Way het volgende: Harm's Way


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 06-03-2017 23:24 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Ik mis m'n Taro.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Negatieveling
Een bange beer is geen beer.
Usericon van Negatieveling
Posted 06-03-2017 23:25 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Wel ontzettende kutstoelen in zo'n Kangoo maar je kunt niet alles hebben.


Borduren met gebalde vuisten. /// Harm's Way! /// I'm on a horse!


Negatieveling
Een bange beer is geen beer.
Usericon van Negatieveling
Posted 06-03-2017 23:27 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 6 maart 2017 23:24 schreef powertieke het volgende:
Ik mis m'n Taro.


Een Toyota-in-drag. Goed spul wel. Kan geen Amarok tegenop.


Borduren met gebalde vuisten. /// Harm's Way! /// I'm on a horse!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-03-2017 23:58 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ja ik weet het, ze zijn echt aarslelijk die Kangoos.

Ik was in eerste instantie op zoek naar een Peugeot Partner. Maar toen ik eenmaal een stukje in een Kangoo had gecruised was ik om. Wat een wereld van verschil in rijcomfort.

Blokje heeft 2 en halve ton gelopen en klinkt nog heel gezond. Bak schakelt ook als een mes door de boter. Vol jaar APK erbij, ben benieuwd hoe lang die het vol gaat houden. Dat blijft natuurlijk altijd een beetje een gok met auto's in deze prijsklasse want ze kosten idd geen drol.


Op 16 november 2014 17:05 schreef Jan het volgende: Teringtief toch een eind op met je Jan.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2017 Stichting ZwareMetalen