IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hoe spekt U de kas van het CJIB? [auto topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-03-2018 13:20 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 maart 2018 11:53 schreef XXL het volgende:
Zolang het grootste deel van de elektriciteit nog uit fossiele brandstoffen komt steek je op die manier natuurlijk behoorlijk je kop in het zand.

Nee niets eigen stoepje, je moet gewoon beginnen ergens. En zolang de opwekking van energie schoner en groener is dan de winning en productie en verbranding van benzine, en dat is in sommige landen zo, ben je goed bezig. En ondertussen zoekt men gewoon verder naar alternatieve manier van groene stroom (denk synthetische olie, bio fuels, algen etc). Vanaf de zijlijn naysayen kan iedereen


When your people matter, menstrual health matters


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-03-2018 13:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nederland loopt nu hopeloos achter (3e laatste van Europa) maar is nu toch wel met een inhaalslag bezig. Sowieso is een electrische auto ideaal om luchtvervuiling in de binnenstad te verminderen. (let wel: de helft van het huidige vuil is gewoon stof van slijtage van banden en opwaaiend stof, dat elimineerd je zeker niet volledig met electrisch).

Juist electrische auto's bieden kansen om de schommelingen van zon en wind op te vangen door op dallen en pieken wel of niet te laden. Of zelfs nog te kunnen dienen als buffer of opslag voor het stroomnet. Duurzame energie is enorme booming business ook zonder de subsidies. Dat het werkt is duidelijk.

Daarnaast kun je nu al voor jezelf een goed abbo groene stroom nemen (geen valse certificaten maar daadwerkelijke groene stroom, Eneco is de enige grote speler die daadwerkelijk wat groen aanbied, voor de rest moet je bij de groene kleinere aanbieders zijn). Dan kun je prima zelf al met 100% zon of wind rijden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 07-03-2018 13:37 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 7 maart 2018 13:01 schreef Snaack het volgende:
Hij heeft een CCS-poort. Die ondersteunt 100KW waarmee je in 40 minuten op 80 procent lading komt.

In Nederland is dat vooralsnog helaas slechts 50KW dus laden duurt hier langer.

Aan de andere kant zijn afstanden die we hier rijden ook kleiner dus is dat niet echt een probleem in woon-werkverkeer.

Op vakantie gaan lijkt me wel kut met zo'n ding, bij wijze van elke 300 kilometer een uur aan de lader en dan moet je de rechtervoet nog ernstig in bedwang houden ook.


Ja, dat van die CCS-poort weet ik, maar er staat me iets bij dat de fysieke lader die daarbij hoort niet geleverd zou worden. Het fijne weet ik er niet van hoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 07-03-2018 13:38]



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-03-2018 13:50 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 7 maart 2018 12:57 schreef ElitE het volgende:
Hehe ja, zo zie je maar dat AI nog niet zo ver is en dat bijvoorbeeld insecten (die qua complexiteit minstens soortgelijke dingen kunnen doen als een auto) erg goed in elkaar steken.

Vandaag kwam weer op het nieuws dat overkoepelende systemen die vooraf alvast groen aanvragen bij stoplichten super goed werken maar dat een netwerk van tienduizenden auto's volledig plat gelegd kunnen worden door 1 auto te hacken of een auto die verkeerde informatie geeft. Centrale systemen zijn gewoon niet rigide voor dit soort dingen.

Misschien dat laten blockchainen?

Op zich kan je een centraal systeem nooit genoeg beveiligen om niet door te geraken.

En onafhankelijk: wat met mensen die wel degelijk rijplezier willen beleven?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-03-2018 13:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 maart 2018 13:50 schreef BenKnuckles het volgende:
Misschien dat laten blockchainen?

Op zich kan je een centraal systeem nooit genoeg beveiligen om niet door te geraken.

En onafhankelijk: wat met mensen die wel degelijk rijplezier willen beleven?


Inderdaad zoiets, het gaat om decentrale organisatie. Iets wat evolutie allang heeft uitgevonden met veel processen.

Nouja het centraalzenuwstelsel is een centraal systeem en dat maakt het daarom ook erg gevoelig. Maar ook daarin zitten vele decentrale beveiligingen en ook binnen het centraal zenuwstelsel heb je decentrale organisaties. Een systeem is pas rigide als het blijft werken als een gedeelte van de subsystemen uitvallen.

Blockchain is gewoon een digitale herontdekking daarvan.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 07-03-2018 21:01 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 7 maart 2018 13:50 schreef BenKnuckles het volgende:
En onafhankelijk: wat met mensen die wel degelijk rijplezier willen beleven?


Komt goed. Met de benzine-auto zal het net zo gaan als met het paard: het wordt een speeltje voor er bij, voor degenen die daar echt lol in hebben.

Ondertussen ga ik rustig euro's aan de kant leggen voor een Polestar 1 als het zo ver is. Gewoon wow.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-03-2018 21:12 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 7 maart 2018 21:01 schreef Negatieveling het volgende:
Komt goed. Met de benzine-auto zal het net zo gaan als met het paard: het wordt een speeltje voor er bij, voor degenen die daar echt lol in hebben.

Ach, uiteraard. Lekker op afgesloten banen blijven scheuren met enkel mensen die exact hetzelfde willen doen. Veel leuker dan in een rijtje gaan staan tussen mensen die liever niet in de auto zitten.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 07-03-2018 21:14 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Die Polestar 1 moest ik even door google halen.

Wauwie. Goed verborgen gehouden dat het een volvo is, qua looks van buiten.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 07-03-2018 21:15]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-03-2018 21:17 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Dat valt wel mee, de nieuwe Volvo's hebben er allemaal wat van weg.



Vind ze ook echt alleen maar mooier en mooier worden. De V60 ziet eruit als een V90 in normaal formaat De XC90 is prachtig. Benieuwd naar hoe de nieuwe S60 en nieuwe V40 uit zouden zien.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 07-03-2018 21:17]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 07-03-2018 21:22 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Dat had ik 5 jaar geleden ook echt nooit durven denken, dat ik nog eens een Volvo zou ambiëren. Zo'n V60 lijkt me ook wel wat voor over een paar jaar, als die tenminste als 4x4 gaat komen (zal wel) in niet-opgehoogde versie (dat is al twijfelachtiger) en ook nog eens een knappe aanhanger mag trekken. Lekker rustgevend.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-03-2018 23:11 by bastianus Profiel van bastianus

Als jullie zo doorgaan, dragen jullie over vijf jaar een rode broek en een overhemd onder je sportief bedoelde trui.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-03-2018 23:15 by bastianus Profiel van bastianus

Nee Ben, ik bedoel niet dat je een broek onder je trui draagt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 07-03-2018 23:52 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487






"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-03-2018 5:50 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-03-2018 8:09 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com



http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 08-03-2018 8:29 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 7 maart 2018 23:11 schreef bastianus het volgende:
Als jullie zo doorgaan, dragen jullie over vijf jaar een rode broek en een overhemd onder je sportief bedoelde trui.


Je hebt gelijk, ik moet nog ergens een rode Cavello hebben liggen.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-03-2018 10:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

je moet ergens je geld aan uitgeven als je er vies van bent natuurlijk .


signature


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-03-2018 20:46 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 7 maart 2018 12:42 schreef Snaack het volgende:
Jaguar I-Pace.






Dat interieur




De ultieme nerdmobiel!

Ik heb afgezien van mijn proefritten in de E-Pace en F-Pace, ik wacht de recensies over de I-Pace even af.




Offertes in de pocket. Twijfel tussen een First Edition of een HSE full options.

Volgens mij zijn de enige verschillen dat ik bij de HSE wel de alu/carbon interieurtrim kan kiezen, en dat ik die in een premium metallic kan krijgen.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 19-03-2018 21:10 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Ondertussen ben ik wel benieuwd hoe die Jag er 'in the metal' in de echte wereld uit zal zien. Ik 'ken' hem alleen in zo'n typische zwart/witte-camougflagewrap waar testauto's nou eenmaal mee volgeplakt zitten en dan ziet het ding er op de één of andere manier raar uit. Iets met de verhoudingen die me niet helemaal lekker op het netvlies liggen, maar die wraps zijn natuurlijk ook bedoeld om te vertekenen. Hopelijk valt het mee.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-03-2018 21:40 by Snaack Profiel van Snaack

Hij is GROOOT. Qua formaat tussen een E-Pace en F-Pace in.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 19-03-2018 21:45 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Je hoe groot-ie is weet ik , heb er tig keer naast gestaan, gezeten en gereden. Maar iedere keer dacht ik dan: er klopt iets niet, maar ik kon en kan er de vinger niet op leggen. Vooral driekwart van achteren, bijvoorbeeld als je hem inhaalt of hij jou inhaalt en je zelf in een lagere auto zit. Kan ook zeker door de wrap komen waar ik ze tot nog toe steeds in heb gezien maar iets zat mijn innerlijke autist dwars aan dat ding.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-03-2018 22:02 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 19 maart 2018 21:45 schreef Negatieveling het volgende:
... maar iets zat mijn innerlijke autist dwars aan dat ding.


Vermoedelijk dat er geen motorgeluid hoorbaar was! Tenzij de bestuurder met het raampje open keihard "BRAAAAAAAAAAP!!!" zat te schreeuwen.

Een maatje van me zei al dat hij me een dubbel-CD "Best of Formule 1" zou geven voor in die i-Pace als ik hem zou nemen.



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 19-03-2018 22:56 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Och welnee, ik ben niet het stereotype zelfverklaarde petrolhead die heel hard gaat roepen dat alles wat niet 'vroem' doet geen echte auto is.

Nu kan ik wel weer een hele rant gaan houden, maar in het kort komt het er op neer dat niemand de schrale 'vroem'-geluiden van de WWD drie- en viercilinders waar leasend Nederland zich mee door de file worstelt zou missen. En echte petrolheads al helemaal niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 19-03-2018 22:56]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-03-2018 7:07 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Sjieke bak Sjaack, zo zeg.


When your people matter, menstrual health matters


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-03-2018 7:13 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Die kont is wel té lelijk. Is het volledig elektrisch? Dan is het weer één van de betere opties.

Houdt de brandstof-industrie iets tegen om elektrische wagens er zo "gewoon" mogelijk te doen lijken? De VW e-Golf en Tesla zijn verdorie de enige elektrische wagens die eruit zien als een gewone auto.

In Portugal een paar keer ge-UberGreen'ed. Drie keer een Nissan Leaf. Afzichtelijk, maar wat een heerlijk cruisegevoel als je erin meerijdt.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen