IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hoe spekt U de kas van het CJIB? [auto topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Vonn.Esch
Usericon van Vonn.Esch
Posted 28-06-2017 9:05 by Vonn.Esch Profiel van Vonn.Esch

quote:
Op 27 juni 2017 18:29 schreef BenKnuckles het volgende:
Hoe rijdt zo'n Skoda Octavia (break) eigenlijk? Is het echt zoals VW, maar dan goedkoper? Hoor er veel goede dingen over.


Ik rij nu 3 jaar octavia combi, rijdt als VW (wat ik de 10 jaar hiervoor heb gereden). Prima auto, het enige nadeel is dat de carrosserie van dun metaal is. Veel deukjes en butsjes die je bij VW niet zou hebben.


Vonn.Esch
Usericon van Vonn.Esch
Posted 28-06-2017 9:07 by Vonn.Esch Profiel van Vonn.Esch

Ohja. Mensen hier met ervaring met de nieuwste Renault Grand Scenic? Wellicht mijn volgende auto....


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 28-06-2017 19:45 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Ook al ervaring mee... best een fijn ding. Wel duidelijk comfortabeler voorin dan achterin, als je over drempels rijdt bijvoorbeeld zie je de mensen achterin bijkans van hun stoel loskomen terwijl je er zelf nauwelijks iets van merkt. Stuurt nog verrassend goed, en is lekker eigenaardig in de bediening (dat touchscreen in de middenconsole). Interieur is een fijne plek om te zijn, leuk design, leuke sfeerverlichting, veel gezellige en verschillende piepjes en bliepjes van allerlei hulpsystemen. De automaatbakken willen nog wel eens wat nukkig zijn met schakelen en de cruise control kun je alleen in stapjes van 2km/h instellen door het knopje één keer te bedienen, en niet grote 'sprongen' laten maken door het knopje vast te houden wat bloedverziekend irritant is.



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-07-2017 17:41 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Zo, de zoektocht naar een trekauto is ten einde: ik mag mezelf eigenaar noemen van een waarlijk kamp-tastische Mercedes-Benz 300TE-24 uit 1992.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-07-2017 17:44 by Snaack Profiel van Snaack

Een auto speciaal om in te trekken, is dat niet wat overdreven? Dat kan toch prima onder de douche o.i.d. ?


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-07-2017 17:45 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Dat ik daar zelf niet op ben gekomen... bij deze te koop: een waarlijk kamp-tastische Mercedes-Benz 300TE-24 uit 1992



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-07-2017 17:51 by Snaack Profiel van Snaack

Hehe


Vonn.Esch
Usericon van Vonn.Esch
Posted 01-07-2017 17:52 by Vonn.Esch Profiel van Vonn.Esch

quote:
Op 28 juni 2017 19:45 schreef Negatieveling het volgende:
Ook al ervaring mee... best een fijn ding. Wel duidelijk comfortabeler voorin dan achterin, als je over drempels rijdt bijvoorbeeld zie je de mensen achterin bijkans van hun stoel loskomen terwijl je er zelf nauwelijks iets van merkt. Stuurt nog verrassend goed, en is lekker eigenaardig in de bediening (dat touchscreen in de middenconsole). Interieur is een fijne plek om te zijn, leuk design, leuke sfeerverlichting, veel gezellige en verschillende piepjes en bliepjes van allerlei hulpsystemen. De automaatbakken willen nog wel eens wat nukkig zijn met schakelen en de cruise control kun je alleen in stapjes van 2km/h instellen door het knopje één keer te bedienen, en niet grote 'sprongen' laten maken door het knopje vast te houden wat bloedverziekend irritant is.



Net een proefrit achter de rug... En die viel niet tegen. Strak geveerd, vlotte dieselmotor, ruim interieur. Massagastoel!????

Ruim. En fijne zithoogte, overzichtelijk. Denk dat ik het wel aandurf. Al werd ik niet overweldigd door het Bose systeem. Kan ook aan de afstelling van het geluid liggen.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-07-2017 17:55 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Bose is dan ook een acroniem voor Buy Other Sound Equipment. Die massagestoel is irritant tijdens het rijden maar als je stilstaat is het zowaar wel lekker. Standje 'Tonique' op maximale intensiteit voor mij.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-07-2017 18:07 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 1 juli 2017 17:55 schreef Negatieveling het volgende:
Bose is dan ook een acroniem voor Buy Other Sound Equipment.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-07-2017 19:05 by bastianus Profiel van bastianus

Wanneer begint Negatieveling nu eens met een autoblog, programma of wat dan ook? Volgens mij is Jeremy Clarkson dan gauw vergeten, of een vage schim uit het verleden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-07-2017 20:25 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 1 juli 2017 19:05 schreef bastianus het volgende:
Wanneer begint Negatieveling nu eens met een autoblog, programma of wat dan ook? Volgens mij is Jeremy Clarkson dan gauw vergeten, of een vage schim uit het verleden.

Dit.


... hoe de hazen lopen ...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-07-2017 20:42 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 1 juli 2017 20:25 schreef faalhaas het volgende:
Dit.

Dat.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 01-07-2017 20:45 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Ja, verdorie. Het is wat de mensheid nodig heeft dezer dagen. En dat bedoel ik oprecht zonder sarcasme.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-07-2017 20:47 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Nieuw asfalt, da's wat Belgen nodig hebben.

Edit:
Ook oprecht zonder sarcasme.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 01-07-2017 20:47]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-07-2017 20:43 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Tesla model 3 schijnt t erop of eronder model voor ze te zijn. Hoop om diverse redenen dat t erop wpedr.


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 08-07-2017 21:00 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

De Tesla Model 3, daar kan ik ook nog wel een boom over opzetten ben ik bang

Maar inderdaad, dat wordt er op of er onder. Veel Model S-eigenaren hebben die auto gekocht met de mindset van de early adopter en waren/zijn bereid om het ding veel te vergeven in ruil voor zijn redelijk unieke set eigenschappen (in sommige landen ook stevig geholpen door fiscale stimuli, maar dat terzijde). En eerlijk is eerlijk, het ding ziet er indrukwekkend uit, de rijbeleving is compleet anders dan al het andere op de markt, mensen geilen enorm op dat touchscreen in de middenconsole en er zitten allerlei lollige software-gadgets op. Aan de andere kant is het wel een heel erg dure auto voor wat je feitelijk krijgt: schakelaars uit een Mercedes-Benz van 2007, enorm schraal kippenleer als bekleding, en een (bouw)kwaliteit die eigenlijk gewoon niet door de beugel kan. Speel maar eens een spelletje onderweg en kijk bij hoeveel Model S-en die je ziet alle LED-jes van de remlichten het doen. Ook is het helemaal niet zo leuk als je de auto niet meer in kunt omdat de deurgrepen dienst weigeren of dat er af en toe een plens water naar binnen komt omdat de portierrubbers niet helemaal goed bedacht zijn. Welbeschouwd is het een veel minder goede auto dan een E-klasse of 5-serie, maar de nieuwigheid van het hele concept vergoedt zoals gezegd veel en feitelijk zijn er ook helemaal niet zo gek veel Model S-en verkocht - de problemen zijn dus in absolute zin klein.

Goed, dan de Model 3: die moet toch vooral 'normale' klanten binnen zien te halen. Mensen die nu een C-klasse of voor mijn part een Passat hebben en een gelijkwaardig alternatief met een elektromotor verwachten: niks meer, maar toch ook vooral niks minder. En dan gaat bouwkwaliteit wel een dingetje zijn, net zoals dealerservice/ondersteuning. Dat moet Tesla ook nog deugdelijk zien op te tuigen, en vergeet niet dat ze ordes van grootte meer Model 3-en moeten gaan bouwen dan ze ooit Model S-en hebben gebouwd. En snel ook, want over een jaartje of 3 komt de gevestigde orde aan fabrikanten ook met elektro-auto's, en die hebben tientallen jaren voorsprong op het gebied van, nou ja, auto's bouwen. Zo'n elektro-aandrijflijn is echt lang zo ingewikkeld niet als het hele gedoe om auto's bouwen, verkopen en onderhouden heen. Als Tesla zich dan tegen die tijd niet op de een of andere manier positief weet te onderscheiden, gaan ze het zwaar krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 08-07-2017 21:01]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-07-2017 21:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Dat van die deuergrendels klopt ja. Bij oudere modellen geloof ik. Wat nog erger was, was dat er bij oudere modellen nogal vaak een onderdeel van de aandrijving uitfloepte. Sommige S eigenaren hebben die al wel 3 x moeten vervangen


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-07-2017 21:08 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Ik heb het nooit aktief gezien, maar ik vind zo'n 90 graden geroteerde 20"(?) monitor nou juist geen gezicht.

Ook ontbreekt er een fatsoenlijke tunnel, meer een voederbak, meen ik mij te herinneren.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-07-2017 21:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Vijd t wel mooue autos hoor. En rijdt erg fijntjes


When your people matter, menstrual health matters


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-07-2017 22:49 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

De dame en ik zijn met al onze gebrekkige autokennis aan het zoeken naar een bestelwagen type Transporter, Trafic, Transit (weetwel, niet verhoogd, lange wielbasis, mega hip) om te gebruiken als reiswagen en personenwagen. Budget is natuurlijk bitter klein, dus we kijken al naar iets dat "heel erg tweedehands" is. Hebben jullie tips naar waar we op moeten letten, welke merken het kwalitatief langer uithouden, hoe we ons best niet in de luren laten leggen, enzovoort? Zo'n Renault Trafic lijkt me qua prijs nog het mooiste, maar heb geen flauw idee wat de kwaliteit is.

Voor de duidelijkheid: het zou een bestelwagen moeten worden, dus enkel zitbanken vooraan. Andere rijen zitbanken zijn natuurlijk te demonteren. Ook geen dingen die qua hoogte of lengte echt onpraktisch worden. Dus eerder type Fiat Skudo dan Fiat Ducato.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 08-07-2017 22:49]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-07-2017 22:50 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-07-2017 22:53 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Zo eentje hadden we al even op het oog. Dank!


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-07-2017 23:30 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Geen dank. Ik ken iemand die zou je adviseren twee Kreidlers te kopen.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 09-07-2017 0:20 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Transporter T4 is het antwoord. Net wat handzamer dan een Transit of Trafic en in principe oerdegelijk. Wel gewild, dus relatief duur maar je komt er dus ook weer makkelijk van af. Onderdelen zijn niet duur, onderhoud eenvoudig. (Elektrisch bediende) Luxe is meestal afwezig en dat is goed, want wat er niet is gaat niet kapot. Mijd de 1.8 benzine (veel te zwak) en VR6 benzine (zeldzaam, en onmeunige kutmotor. Zeker om aan te sleutelen wat zeker zal moeten). Syncro-uitvoering (4x4) is kwetsbaar, automaatbakken beroven je van de zin om te leven. Indien diesel, dan de 2.5TDI of niks. Zorg dat er een tussenschot in zit, want anders verga je van de herrie.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen