IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hoe spekt U de kas van het CJIB? [auto topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-02-2018 14:33 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Vanaf de zijkant gezien denk je nog dat het een leuk karretje is. Die RB kleuren staan 'm goed.



Maar, als je dan de voor- en achterkant ziet hoeft het van mij niet meer.






Nou past ie voorlopig toch niet in mijn budget, was het wel zo dan zocht ik wel iets anders.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 03-02-2018 14:35]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-02-2018 16:24 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 2 februari 2018 18:13 schreef faalhaas het volgende:
Dit. En de vrijheid, daar kan toch niks tegenop? Zonder vooropgezet plan wat rondkachelen, je ziet een mooi meertje en je gaat er gewoon staan.


Die vrijheid lijkt me fantastisch, maar dat hoeft toch niet persé met de turkenbus van je werk waar je een matras achterin hebt geflikkerd?

Jullie Bear Grills-adepten gaan ongetwijfeld op jacht om aan eten te komen maar mindere goden vinden het wel fijn als hun in de supermarkt gekochte zalmfilet aan het einde van een rit niet bedorven is dankzij het aanwezige koelkastje.

Of dat vrouwlief geen blaasontsteking oploopt omdat je bus enige vorm van verwarming heeft, in plaats van dat ze 's nachts in haar blote kut de vrieskou in moet om te pissen.

Comfort ongezond? Daarom worden mensen tegenwoordig natuurlijk een stuk ouder dan vroeger. Omdat het leven tegenwoordig zoveel primitiever is.

Het lijkt mij een typisch geval "we zijn blij met wat we ons kunnen permitteren" en daar is niets mis mee, maar doe het niet voorkomen alsof dat het summum is.

Dat heeft er namelijk alle schijn van jezelf uit troost wijs te maken dat je precies hebt wat je wilt terwijl je eigenlijk niet beter kunt betalen maar dat wel wilt.

Om mijn vader te citeren: "Een Mercedes is een kankerauto, totdat je er zelf één kunt betalen."


Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 03-02-2018 16:27 by Doodskop Profiel van Doodskop



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-02-2018 17:52 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

+


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-02-2018 20:00 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 3 februari 2018 16:24 schreef Snaack het volgende:
Die vrijheid lijkt me fantastisch, maar dat hoeft toch niet persé met de turkenbus van je werk waar je een matras achterin hebt geflikkerd?

Jullie Bear Grills-adepten gaan ongetwijfeld op jacht om aan eten te komen maar mindere goden vinden het wel fijn als hun in de supermarkt gekochte zalmfilet aan het einde van een rit niet bedorven is dankzij het aanwezige koelkastje.

Of dat vrouwlief geen blaasontsteking oploopt omdat je bus enige vorm van verwarming heeft, in plaats van dat ze 's nachts in haar blote kut de vrieskou in moet om te pissen.

Comfort ongezond? Daarom worden mensen tegenwoordig natuurlijk een stuk ouder dan vroeger. Omdat het leven tegenwoordig zoveel primitiever is.

Het lijkt mij een typisch geval "we zijn blij met wat we ons kunnen permitteren" en daar is niets mis mee, maar doe het niet voorkomen alsof dat het summum is.

Dat heeft er namelijk alle schijn van jezelf uit troost wijs te maken dat je precies hebt wat je wilt terwijl je eigenlijk niet beter kunt betalen maar dat wel wilt.

Om mijn vader te citeren: "Een Mercedes is een kankerauto, totdat je er zelf één kunt betalen."


Ik snap heel goed dat je in een turkenbus slaapt.

Doe ik ook.

Een grote camper mag je niet langdurig voor je deur parkeren. Bovendien mag je er niet zomaar overal mee kamperen. Mag met een busje eigenlijk ook niet maar die valt niet op.

Er staat gewoon een bouwvakkersbusje in de buurt van de concertzaal.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-02-2018 18:43 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 3 februari 2018 20:00 schreef XXL het volgende:
Een grote camper mag je niet langdurig voor je deur parkeren. Bovendien mag je er niet zomaar overal mee kamperen. Mag met een busje eigenlijk ook niet maar die valt niet op.

Er staat gewoon een bouwvakkersbusje in de buurt van de concertzaal.


Dat snap ik maar hoe regel je de persoonlijke hygiëne in zo'n geval?

Duik je soms in je met bier en zweet doordrenkte kleding met je biermuil een slaapzak achterin je bus in?

En dan 's ochtends met het raam open in verband met de putlucht in je vieze onderbroek naar huis rijden?

Is het metal soms om de primitieve Neanderthaler uit te hangen?

Wat is er mis met een hotel? Met verwarming, een bed, een douche, een toilet en dergelijke?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-02-2018 18:49 by XXL Profiel van XXL

Water, washandje, eventueel vochtige doekjes. Tandjes poetsen lukt ook nog wel. Mocht je kleding meuren prop je dat in een huisvuilzakje. Raam ietsje open voor wat ventilatie (Doe je in de slaapkamer meestal ook). Schoon shirt aan en slapen maar.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-02-2018 18:54 by Snaack Profiel van Snaack

Dat klinkt prima. En een goedkope optie, dus meer geld voor bier.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-02-2018 18:58 by XXL Profiel van XXL

Ik maak in de winter overigens wel gebruik van hotels. Zo'n bikkel ben ik nou ook weer niet.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-02-2018 19:05 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 februari 2018 18:58 schreef XXL het volgende:
Ik maak in de winter overigens wel gebruik van hotels. Zo'n bikkel ben ik nou ook weer niet.


Pas maar op hoor, want voor je het weet vindt faalhaas je een snob.

En elite staat te trappelen je te doceren dat al dat luxe gedoe hartstikke ongezond is. Dat heeft hij zelf empirisch onderzocht, met cavia's.


Silence
Usericon van Silence
Posted 04-02-2018 19:09 by Silence Profiel van Silence

Gewoon rustig het melkpak in laten lopen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-02-2018 21:29 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 februari 2018 16:24 schreef Snaack het volgende:
Dat heeft er namelijk alle schijn van jezelf uit troost wijs te maken dat je precies hebt wat je wilt terwijl je eigenlijk niet beter kunt betalen maar dat wel wilt.

Dat gevoel heb ik echt helemaal niet bij Faalhaas noch ElitE


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-02-2018 21:34 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 februari 2018 21:29 schreef Fusion het volgende:
Dat gevoel heb ik echt helemaal niet bij Faalhaas noch ElitE


Ik probeer zaadjes van onvrede te planten Fusion.

Verziek het nou niet, klootzak.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-02-2018 21:43 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

lol




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-02-2018 15:30 by faalhaas Profiel van faalhaas

Tja wat versta je onder comfort en onder welke omstandigheden ervaar je dit, het is duidelijk dat dat niet voor iedereen hetzelfde is. Het is voor mij iig een gevoel van vrijheid en rust. En dat bereik ik juist bij iets primitievere omstandigheden.

Ik heb jaren terug met mijn toenmalige vriendin ook wel eens 2 weken in zo'n luxe resort gezeten, maar het is niet mijn ding. Elke dag voor 9 uur in de ontbijtzaal moeten zitten, daarna het "gevecht" om de mooiste plek bij het zwembad, al die mensen om je heen de hele tijd. Steeds basically hetzelfde (op zich prima) voedsel, obers met dezelfde grapjes. Af en toe maak je eens een tripje, maar verder is het liggen uitbuiken aan het zwembad en je ergeren aan allerlei dingetjes die je net niet naar de zin zijn.

Mijn laatste vakanties waren het tegenovergestelde van dat. Vorige zomer bijv. gehiked door Spanje zonder vooropgezet plan. Ik vond dat echt geweldig, elke dag is weer anders, geen idee waar je die nacht slaapt. En als je dan 35 km in je uppie door de bergen hebt gelopen en op je tandvlees bij een hostel aankomt dan word je intens gelukkig van de simpelste maaltijd hoor. Althans ik wel. En je komt daar ook veel leukere, gelijkgestemde mensen tegen. Nog een paar dagen opgetrokken met een leuke Spaanse, gewoon omdat het echt klikte. Op zo'n voorgekauwde reis maak je dat soort dingen gewoon niet mee.

Met een camper hetzelfde, ik zou juist niet op campings willen staan, dus dan is zo'n bouwvakkersbarrel ideaal. Veel minder kans op inbraak, je plempt hem overal neer, niemand valt je lastig, een kras meer of minder boeit ook niet. Ik zie echt alleen maar voordelen.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 05-02-2018 15:31]


... hoe de hazen lopen ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-02-2018 16:09 by Snaack Profiel van Snaack

Ik moet er ook niet aan denken op all-inclusive resorts te verblijven. Wij vinden vooralsnog rust en privacy op bijzondere plaatsen dankzij Airbnb.

Het lijkt me supervet om een tijd met de camper door Scandinavië, Canada, de parken aan de west coast van de VS etc te trekken. Maar dan wel graag met verwarming, een redelijk bed en een koelkast vol met eten.

Ik fiets en wandel nogal graag, na een dag inspanning vind ik enige mate van comfort wel prettig om bij te tanken.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 05-02-2018 16:11]


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 05-02-2018 16:28 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Het dagelijks leven is comfortabel genoeg; kamperen doen we zo primitief mogelijk. Een droge slaapzak, vuur en een fles wijn is genoeg. Douchen en bier koud krijgen kan in de beek, en een in het vuur opgewarmd blik witte bonen in tomatensaus is ook gewoon een prima avondmaaltijd. Na twee weken zijn we gebroken en heb ik eigenlijk een vakantie nodig.

En ontopic: een aftakelende Mazda 626 is groot genoeg voor vier personen, een tent, kinderwagen en alle andere shit die plotseling ook mee moet voor de koters.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-02-2018 20:39 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 5 februari 2018 16:09 schreef Snaack het volgende:
Ik moet er ook niet aan denken op all-inclusive resorts te verblijven. Wij vinden vooralsnog rust en privacy op bijzondere plaatsen dankzij Airbnb.



Ok ik las steeds over hotels en je frequente gebruik van booking.com. Maar via Airbnb kun je soms echt op bijzondere plekken komen idd.

quote:
Op 5 februari 2018 16:09 schreef Snaack het volgende:
Het lijkt me supervet om een tijd met de camper door Scandinavië, Canada, de parken aan de west coast van de VS etc te trekken. Maar dan wel graag met verwarming, een redelijk bed en een koelkast vol met eten.



Verwarming: in de winter wel handig ja
Redelijk bed: idd en is vrij makkelijk te realiseren
Koelkast vol eten: klein koelkastje is genoeg voor mij

quote:
Op 5 februari 2018 16:09 schreef Snaack het volgende:
Ik fiets en wandel nogal graag, na een dag inspanning vind ik enige mate van comfort wel prettig om bij te tanken.

Wie niet?

quote:
Op 3 februari 2018 16:24 schreef Snaack het volgende:
Om mijn vader te citeren: "Een Mercedes is een kankerauto, totdat je er zelf één kunt betalen."


Heb je eenmaal die Mercedes dan wil je al vrij gauw die net iets duurdere uitvoering. Of toch maar die Lexus of Porsche. Materialisme is een eindeloos verhaal. Of om een vriend van me te citeren: "Het hebben van de zaak is het einde van het vermaak."

Ik heb een tijdje terug de knop omgezet en ben juist minimalistischer gaan leven. Wanneer ik iets aanschaf moet het vooral functioneel zijn. Of mijn auto mooier of duurder is dan mijn buurman interesseert me niets meer. En dat geldt voor alles, het moet zingeving brengen en niet een leegte tijdelijk opvullen.

Het geld dat ik hiermee uitspaar gebruik ik tegenwoordig voor allerlei bouwprojectjes waarin ik me heerlijk kan uitleven en waarmee ik mezelf verder ontwikkel als mens. Althans dat hoor ik van mijn omgeving, dat ik sindsdien oa een stuk leuker in de omgang ben. En ik merk het zelf ook, ik zit beter in mijn vel. Een dergelijke groei was me met de aanschaf van een dure Mercedes waarschijnlijk niet gelukt.


... hoe de hazen lopen ...


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 05-02-2018 20:43 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Een dergelijke groei was me met de aanschaf van een dure Mercedes waarschijnlijk niet gelukt.



Met de aanschaf van een goedkope, vieze, oude, ordinaire kampsjaken-Mercedes heb ik mijn leven toch weer van een stukje zingeving kunnen voorzien.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-02-2018 20:44 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 5 februari 2018 20:39 schreef faalhaas het volgende:
Heb je eenmaal die Mercedes dan wil je al vrij gauw die net iets duurdere uitvoering. Of toch maar die Lexus of Porsche. Materialisme is een eindeloos verhaal.

Denk je? Zal sowieso wel bij velen het geval zijn, maar ben heel benieuwd of dat automatisch bij iedereen zo is. Bij auto's is duurder toch niet altijd beter? Zit je na een tijd niet op je gewenste niveau van comfort en ben je daar dan niet gewoon tevreden mee, zonder meer te wensen?

quote:
Ik heb een tijdje terug de knop omgezet en ben juist minimalistischer gaan leven. Wanneer ik iets aanschaf moet het vooral functioneel zijn. Of mijn auto mooier of duurder is dan mijn buurman interesseert me niets meer. En dat geldt voor alles, het moet zingeving brengen en niet een leegte tijdelijk opvullen.

Dat is sowieso schitterend. Hulde.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-02-2018 21:07 by bastianus Profiel van bastianus

Mij interesseert het ook niet of een auto mooier is dan mijn buurman. Mijn buurvrouw is sowieso een stuk knapper.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-02-2018 21:41 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 5 februari 2018 20:43 schreef Negatieveling het volgende:
Met de aanschaf van een goedkope, vieze, oude, ordinaire kampsjaken-Mercedes heb ik mijn leven toch weer van een stukje zingeving kunnen voorzien.


You cant beat die aarslelijke Kangoo van mij.

quote:
Op 5 februari 2018 20:44 schreef BenKnuckles het volgende:
Denk je? Zal sowieso wel bij velen het geval zijn, maar ben heel benieuwd of dat automatisch bij iedereen zo is. Bij auto's is duurder toch niet altijd beter? Zit je na een tijd niet op je gewenste niveau van comfort en ben je daar dan niet gewoon tevreden mee, zonder meer te wensen?



Volgens mij is het de mens eigen altijd meer te willen? Omdat er altijd wel iemand in je omgeving is die het net iets beter voor mekaar heeft? Denk dat het voor veel mensen (al dan niet bewust) wel zo werkt.

Weet nog goed hoe dat ging bij 1 van mijn eerste auto's. Een BMW 320. Damn wat voelde ik me het mannetje die eerste weken. Totdat ik er bij het stoplicht finaal werd uitgeblazen door een 635 CSI


... hoe de hazen lopen ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-02-2018 23:46 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 5 februari 2018 20:39 schreef faalhaas het volgende:
Ok ik las steeds over hotels en je frequente gebruik van booking.com.


Dat klopt ook wel hoor, alleen zelden als ik op vakantie ben, stedentrips daargelaten maar dan zoek je de drukte bewust op.

Verder pakken mijn vrouw en ik met enige regelmaat een hotel als we naar een concert gaan of vrienden in een andere stad bezoeken die geen logeerkamer hebben.

Ook zit ik op het moment voor een project een paar dagen per week in een hotel.

Dus vandaar.

quote:
Maar via Airbnb kun je soms echt op bijzondere plekken komen idd.


En weg van de gebaande paden, weg van het massatoerisme, heerlijk.

Wij hebben daar al tig fijne plekken gevonden, van hutten midden in het bos tot een privékasteeltje aan toe

quote:

Verwarming: in de winter wel handig ja
Redelijk bed: idd en is vrij makkelijk te realiseren


Als ik hier online een grote bakkes heb zegt dat natuurlijk nog weinig over wie ik nou echt ben, daarom zal ik bij wijze van uitzondering toelichten waarom een goed bed belangrijk voor me is.

Ik heb een krankzinnige slaapstoornis waar ik al heel mijn leven last van heb. Ik ben een paar jaar geleden met een aantal behandelingen begonnen, er is hier een kliniek in het ziekenhuis dat zich met slaapstoornissen bezighoudt.

Dat heeft zijn vruchten gelukkig afgeworpen maar echt perfect gaat mijn nachtrust helaas nooit worden.

Als de omstandigheden in de slaapkamer niet ideaal zijn slaap ik in het beste geval rot. Ik heb daarom thuis in de slaapkamer verduisterende gordijnen plus een airco. Als het te licht en te warm is slaap ik niet. Zelfs daar slaap ik nog met oordoppen in want als mijn vrouw een scheet laat ben ik wakker.

Kortom. Ik heb een goed bed nodig zodat ik kan slapen. Zo niet ben ik vanzelfsprekend een zombie en kan ik niet van mijn vakantie genieten, ben ik een gevaar op de weg, etc.

Als ik een normaal slaappatroon zou hebben zou het mij een rotzorg zijn waar ik op zou moeten gaan liggen.

Dus. Het wordt bloeden als we een paar weken met een camper op pad willen, want ik moet een luxe exemplaar met airco en een vast bed hebben. Anders val ik na een paar dagen door slaapgebrek om.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 06-02-2018 0:09]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-02-2018 0:07 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 5 februari 2018 20:39 schreef faalhaas het volgende:
Heb je eenmaal die Mercedes dan wil je al vrij gauw die net iets duurdere uitvoering. Of toch maar die Lexus of Porsche.


Dat ligt aan de persoon.

Voor mij is een bepaalde minimale kwaliteit belangrijk. Ik wil veilig en comfortabel kunnen reizen en weinig onderhoud hebben. En het oog en de rechtervoet willen ook wat natuurlijk.

Het kwaliteitsverschil tussen een Fiat Panda van 20 jaar oud van 400 euro die niet meer door de APK heen komt en een tweedehands BMW 5 serie van 5 jaar oud van 25k is voor mij astronomisch.

Maar, op een gegeven moment worden auto's niet beter of veiliger, hooguit luxer, exclusiever, sneller en vooral duurder.

De meeste mensen die serieus geld hebben kopen trouwens geen nieuwe auto's - ze hebben juist geld omdat ze daar zorgvuldig mee omgaan hehe. ;-)

quote:
Materialisme is een eindeloos verhaal. Of om een vriend van me te citeren: "Het hebben van de zaak is het einde van het vermaak."


Klopt helemaal, als je daar aan overgeeft stopt het nooit. Kijk naar die debielen die privéjachten van 1+ miljard kopen. Of die Saudische prins van begin 20 die zijn Lamborghini heeft laten goldplaten. Daar wordt zijn kleine pikkie niet groter van hoor.

quote:

Ik heb een tijdje terug de knop omgezet en ben juist minimalistischer gaan leven.


Ah, daarmee kan ik enige "vijandigheid" jegens mijn soms wat flamboyante levensstijl wat beter plaatsen hehe.

quote:
Het geld dat ik hiermee uitspaar gebruik ik tegenwoordig voor allerlei bouwprojectjes waarin ik me heerlijk kan uitleven en waarmee ik mezelf verder ontwikkel als mens. Althans dat hoor ik van mijn omgeving, dat ik sindsdien oa een stuk leuker in de omgang ben. En ik merk het zelf ook, ik zit beter in mijn vel. Een dergelijke groei was me met de aanschaf van een dure Mercedes waarschijnlijk niet gelukt.



Klinkt goed man. Respect.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-02-2018 6:41 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Hou dit vast mannen!



When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen