IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hoe spekt U de kas van het CJIB? [auto topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-10-2017 11:04 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 oktober 2017 10:29 schreef Negatieveling het volgende:
Als die dealer niks laat horen is het sowieso kut. Anders kan ik ook wel eens iemand aan de jas trekken voor een proefrit.


Ik heb via de site van Alfa een proefrit aangevraagd bij de dealer hier in Rotterdam. Nog niets gehoord. Echt heel erg slecht.

Als jij hier iets in de buurt kunt regelen zou dat erg tof zijn.

quote:
Hard geveerd vond ik hem niet overigens, maar da's een kwestie van smaak en referentiekader.


Sowieso vind ik dat eerder een pre. Zo'n deinende auto vind ik helemaal niets.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 17-10-2017 21:26 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Deinen doet het ding niet, maar er zit echt nog wel vering in. Wat ik wel voelde was het stoten van de (redelijk obsceen gestileerde) 20" wielen. Die massa laat zich niet zomaar maskeren.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-10-2017 22:16 by Snaack Profiel van Snaack

Ik heb even wat research gedaan, wat een fijne regel dat je als zelfstandige dezelfde bijtellingspercentages moet betalen als iemand in loondienst met een leaseauto, terwijl je zelf de lease al betaalt.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-10-2017 22:45 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 oktober 2017 22:16 schreef Snaack het volgende:
Ik heb even wat research gedaan, wat een fijne regel dat je als zelfstandige dezelfde bijtellingspercentages moet betalen als iemand in loondienst met een leaseauto, terwijl je zelf de lease al betaalt.


Om het nog leuker te maken:

De eigen bijdrage voor privé gebruik van een leaseauto is kennelijk fiscaal aftrekbaar tot het bedrag van de bijtelling.

Dus. In theorie zou ik mijzelf een eigen bijdrage kunnen vragen voor het privégebruik van de lease auto die ik zelf betaal, om daarmee de effectieve bijtelling tot 0 te kunnen reduceren.

Dus. Dan betaal ik mijzelf vanuit mijn onderneming mijn salaris en daarvan betaal ik mijn onderneming mijn eigen bijdrage voor de leaseauto terug, die ik vanuit mijn onderneming betaal.

Vestzak, broekzak.

Ik ga bij mijn boekhouder checken of dit echt zo kan. Het zou idioot maar wellicht legaal zijn.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-10-2017 23:23 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 oktober 2017 22:45 schreef Snaack het volgende:
Om het nog leuker te maken:

De eigen bijdrage voor privé gebruik van een leaseauto is kennelijk fiscaal aftrekbaar tot het bedrag van de bijtelling.

Dus. In theorie zou ik mijzelf een eigen bijdrage kunnen vragen voor het privégebruik van de lease auto die ik zelf betaal, om daarmee de effectieve bijtelling tot 0 te kunnen reduceren.

Dus. Dan betaal ik mijzelf vanuit mijn onderneming mijn salaris en daarvan betaal ik mijn onderneming mijn eigen bijdrage voor de leaseauto terug, die ik vanuit mijn onderneming betaal.

Vestzak, broekzak.

Ik ga bij mijn boekhouder checken of dit echt zo kan. Het zou idioot maar wellicht legaal zijn.


Kennelijk is dit een "truc" die legaal gebruikt wordt door ZZP-ers met een eigen BV. De reden hiervoor is het kunnen verhogen van de FOR:

Om de bijtelling te kunnen "ontwijken" wordt middels de (hoge) overeengekomen eigen bijdrage het bruto salaris kunstmatig verhoogd. De eigen bijdrage betaal je immers van het netto salaris. Dankzij dit hogere bruto salaris heb je een hogere FOR.

Het bedrag dat je minder hoeft te betalen aan IB dankzij het wegstrepen van de bijtelling compenseer je exact door meer IB te betalen in verband met het verhogen van het bruto inkomen om de eigen bijdrage te kunnen betalen.

De reden dat het toe is gestaan is vermoedelijk dat je in deze situatie net zoveel IB afdraagt, alleen krijg je dankzij wat handig geschuif met kosten een hogere FOR. En daar betaal je - uiteindelijk - ook netjes IB over.

Maar eh. Dit is niet het belasting-topic.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 22-10-2017 21:45 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Vreemd dat die constructie kan, maar dankzij Wiebes hebben we al wel meer curieuze dingen op autobelastinggebied gezien.

Ondertussen ben ik toch echt quasi-serieus op zoek naar een Elise. Het zal niet meevallen om de juiste te vinden, maar ik heb geen haast.

O ja, en ik had nog geen plaatje gepost van mijn Tabbert-waardige kamperbak:



[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 22-10-2017 22:31]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-10-2017 10:00 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 22 oktober 2017 21:45 schreef Negatieveling het volgende:
Ondertussen ben ik toch echt quasi-serieus op zoek naar een Elise. Het zal niet meevallen om de juiste te vinden, maar ik heb geen haast.


Extreem gaaf!! Maar wel een hele kleine auto. Pas je daar wel in?

quote:

O ja, en ik had nog geen plaatje gepost van mijn Tabbert-waardige kamperbak:




LOL, wat een hoerenboot.

Ik heb morgen een proefrit in de Stelvio trouwens. Ben benieuwd.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-10-2017 10:37 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Afgelopen vrijdag dikke kras en ehm put in de auto Gelukkig niet zo heel zichtbaar, maar wel balen.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-10-2017 10:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/



When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-10-2017 10:59 by Snaack Profiel van Snaack

Zonde man. Eigen schuld?

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 23-10-2017 10:59]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-10-2017 11:11 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Yup. Te weinig slaap en over zo'n irritant, fel geel ehm... drempelblokding gereden en toen ik met mijn linkerachterwiel er weer af reed hoorde ik KLOENK! en was dit t resultaat. Balen. Kost zeker een 300 EUR schat ik (het is zo'n speciale spikkeltjes lak die in 3 lagen moet) om te laten repareren. Dus lama ff zitten voorlopig.


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-10-2017 11:13 by XXL Profiel van XXL

Hehehe. Ik zou eerlijk gezegd die hoerenboot verkiezen boven de Alfa.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 23-10-2017 11:17 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 23 oktober 2017 10:00 schreef Snaack het volgende:
Extreem gaaf!! Maar wel een hele kleine auto. Pas je daar wel in?


Makkelijk. Ben maar 1.80 bij een kleine 75 kilo. Heb al vaker in zo'n ding gereden en dat past opperbest. Wat dat betreft heb ik mijn postuur mee, ik heb model 'Italian Ape' dus ik zit ook perfect in een oudere Ferrari om maar eens wat te noemen.



quote:
LOL, wat een hoerenboot.




Hoerenboot to the max. Ook een zwart leren interieur natuurlijk. Wast alles makkelijk vanaf. Maar er mag 2100 kilo achter, en daar ging het om. Met 1800 kilo heeft het ding 0 moeite, zowel qua power (220pk) als qua koersstabiliteit (niveauregeling achter die het nog doet ook).

quote:

Ik heb morgen een proefrit in de Stelvio trouwens. Ben benieuwd.



Rijd vooral een flink stuk snelweg, om er achter te komen of je aan de combinatie van superdirect en gevoelloos sturen plus LDW kunt wennen! Zeker als je een vrachtwagen inhaalt met zijwind.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-10-2017 11:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



mijn nieuwe bedrijfswagentje. Mocht kiezen van de vrouw dus ik doe dat dan ook. Moest Opel zijn, dus de Adam Rocks S , 17" velgen, open dak, sportinrichting, alle opties erin gegooid.



150 paardjes in een pocket rocket
vliegt uit de startblokken


http://nl.opel.be/onze-modellen/showroom/personenwagens/adam-rocks-s/index.html


voor thuis kijken we wel voor een zeszitter met de kindjes



signature


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 23-10-2017 11:21 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Krijg je daar een petje bij?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-10-2017 11:29 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 oktober 2017 11:17 schreef Negatieveling het volgende:
Makkelijk. Ben maar 1.80 bij een kleine 75 kilo. Heb al vaker in zo'n ding gereden en dat past opperbest. Wat dat betreft heb ik mijn postuur mee, ik heb model 'Italian Ape' dus ik zit ook perfect in een oudere Ferrari om maar eens wat te noemen.


Italian ape

Ik heb model "lompe polderreus" vrees ik. Zo'n Lotus kom ik echt niet in.

quote:
Rijd vooral een flink stuk snelweg, om er achter te komen of je aan de combinatie van superdirect en gevoelloos sturen plus LDW kunt wennen! Zeker als je een vrachtwagen inhaalt met zijwind.



Bedankt voor de tip. Ik ga hem morgen grondig uitproberen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-10-2017 11:32 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 oktober 2017 11:19 schreef Hypnos het volgende:


mijn nieuwe bedrijfswagentje. Mocht kiezen van de vrouw dus ik doe dat dan ook. Moest Opel zijn, dus de Adam Rocks S , 17" velgen, open dak, sportinrichting, alle opties erin gegooid.



150 paardjes in een pocket rocket
vliegt uit de startblokken


http://nl.opel.be/onze-modellen/showroom/personenwagens/adam-rocks-s/index.html



Jezus man.

quote:
Op 23 oktober 2017 11:21 schreef bokkie666 het volgende:
Krijg je daar een petje bij?




Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-10-2017 11:40 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 oktober 2017 11:21 schreef bokkie666 het volgende:
Krijg je daar een petje bij?
Nee die krijg je pas bij t installeren van die strip blauwe LEDs onder de auto.


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 23-10-2017 11:41 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 23 oktober 2017 11:32 schreef Snaack het volgende:
Jezus man.





Inderdaad



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-10-2017 12:32 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 23 oktober 2017 11:19 schreef Hypnos het volgende:


mijn nieuwe bedrijfswagentje. Mocht kiezen van de vrouw dus ik doe dat dan ook. Moest Opel zijn, dus de Adam Rocks S , 17" velgen, open dak, sportinrichting, alle opties erin gegooid.



150 paardjes in een pocket rocket
vliegt uit de startblokken


http://nl.opel.be/onze-modellen/showroom/personenwagens/adam-rocks-s/index.html


voor thuis kijken we wel voor een zeszitter met de kindjes



Dus je hebt het volledige Opel-gamma voor jou staan, inclusief Insignia Tourer. En je kiest voor een spin-off van de Abarth? Ik vat het niet


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-10-2017 13:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Die Insignia's zijn zooo saaaai :p

ik wou een laagvliegertje

https://www.topgear.nl/autotests/opel-adam-s-1-4-turbo-test-drives/


scoort beter dan een Abarth 595



goed idee van dat petje, maar ik laat denk ik tch maar een pony groeien


Het vonnis
We verwachtten een gematigd rap stadshokje met een middle-of-the-road-karakter, maar de Adam S is meer dan dat. Hij weet je aan te sporen tot ongegeneerd jonge-hondengedrag, en dat maakt ‘m voor ons geslaagder dan geslaagd


ideaal quarterlife crisis karretje

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-10-2017 13:03]


signature


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-10-2017 13:06 by Snaack Profiel van Snaack

Echt een autootje voor 19 jarige Johnny's of voor oudere vrouwen die een "pittig boodschappenwagentje" willen.

Man o man o man.



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 23-10-2017 13:14 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 23 oktober 2017 12:32 schreef BenKnuckles het volgende:
Dus je hebt het volledige Opel-gamma voor jou staan, inclusief Insignia Tourer. En je kiest voor een spin-off van de Abarth? Ik vat het niet
Deze is toch twee keer zo kort als een Insignia? Dan heb je toch sneller een parkeerplaats.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 23-10-2017 13:15 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Zelf ben ik echt wel liefhebber van een fijne compacte hot hatch, maar dan wel een echte hete en geen lauwe. Saxo VTS/106GTi (of Rallye!), Twingo RS133 (I shit you not), dat werk. Auto's met een 'losse' achterkant en een ESP dat er helemaal niet is of echt UIT kan voor het ouderwetse 'oh fuck'-gevoel van de almachtige 205GTi, amper vering en geluidsdemping en vooral zonder aanstootgevende zaken als tweekleurige carrosserieën, hip bedoelde chroomlijstjes, elektrisch verstelbare Recaro's met stoelverwarming, 'custom' startnummer- en finishvlagstickers uit de on-line configurator en Apple Carplay of andere nonsens. Zoiets wordt tegenwoordig niet meer gebouwd. Zonde.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-10-2017 13:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

lolz, mijn broer heeft zo een 106 met 220 pk of zo. Je verstaat mekaar niet als je harder dan 50 rijdt.


verder: ja lekker met Dr Dre door de stad cruisen, wiii


en alle fouten dingen zitten erop

Satin Steel Grey Roof Package (90T) - Bevat: Sales Package Special Color; Buitenspiegels electrisch verwarmbaar en bedienbaar; Buiten spiegel in "Satin Steel Grey".

Opvouwbaar Swing Top Canvas dak (LP65) - Bevat: Kleur opvouwbaar Canvas dak Zwart.

Gekleurde logo bar grijs "Shades of Grey" (WN6)

Binnenspiegel in "Mint my Mind" (9Y4)

Interieur leder pack Design "Number01" Let it Blue (Stuurwiel, versnellingspook en handrem in blauw Let it Blue) (CHJ)

Lighting Package (LED lichten vooraan + achteraan) (CWJ) - Bevat: Dagrijverlichting in LED; LED achterlichten.

Special Winter Package (zetelverwarming bestuurder en passagiersstoel; leder verwarmd stuurwiel met deco elements & infotainment control) (CWG) - Bevat: Verwarmde vóórzetels; Stuurverwarming (incl. Verwarmde vóórzetels; Verwarmde vóórzetels).

12V aansluiting in middenconsole
Electronic Climate Control (ECC)
Stuurwiel leder met deco elements, cruise control & infotainment control. Bevat: Cruise control met snelheidsbeperker; Stuurwielbediening.
Stuurwiel in lengte en hoogte te verstellen
Voorzetels met verstelbare rugleuning
Bekerhouders vooraan
Instrumentenpaneel, zwarte instrumenten met mat chromen ringen
Sportieve aluminium pedalen
Afdekplaat versnellingspook Piano black

Stuurwielbediening
6 luidsprekers, premium
Onstar systeem voor geconnecteerde dienstverlening voor veiligheids, beveiligings- en mobiliteitsdiensten met innovatieve informatietechnologie


Sportieve achterspoiler
Halogeen koplampen. Bevat: Dagrijverlichting in LED.
Extra donker getinte ruiten achteraan
Dagrijverlichting in LED
Getinte voorruit
LED achterlichten
Chroom daklijst afwerking


Decors interieur exclusief 'ADAM S' (Sierinlegstukken dashboard & deurbekleding in ADAM S logo). Bevat: Sierinlegstuk dashboard "ADAM S"; Afdekplaat deurpaneel 'ADAM S'.


Rocks cross-over design element
Prestatiegericht chassis exclusief ADAM S (schokdemping, ophanging en remmen)
Morrocana sportstoelen
Zichtbaar sportief uitlaatsierstuk
Exclusieve afwerking met ADAM S elementen en ADAM S logo
Exclusieve ADAM S dakspoiler


echt álles wat er maar op kan zal erop zitten. De ultieme foute Opel minikar.

Lovin' it.


oja: 18" velgen, geen 17

ADAM S Favourite Pack rode dakkleur (LPH5) - Bevat: Lichtmetalen velgen 18 duims Technical Grey met Diamond Cut, inclusief remklauwen in rode kleur (incl. Performance Pack Super Sport; Lichtmetalen velgen 18-duims, 5 dubbele spaken Sport; Banden 225/35R18 XL 87W).


basisversie kost iets van een 10K, deze kost meer dan 2.5 keer zoveel :v

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-10-2017 13:31]


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen